Tammikuun inssiläisiä!
Joko löytyy tammikuun inssiläisiä? Meillä on neljäs ja luultavimmin viimeinen inssi ensi viikolla, jos vaan ovulaatio ei osu viikonloppuun.
Hoidossa ollaan julkisella ja selittämättömiä. Clomit on tukena ja mahdollisesti vielä luget. siispä: piinapino pystyyn! :-)
Kommentit (67)
Tänään aloitin Clomit. Koska menkat tulivat ajallaan, inssi ajoittunee viikolle 4, niin kuin jo etukäteen arvelinkin. Kp 9 ja 10 pistän Menopuria. Pistäminen sujui edellisellä kerralla yllättävän helposti, vaikka aikaisempaa kokemusta ei ole ja poden jonkinlaista piikkikammoakin... Toivottavasti nytkin sujuu hyvin.
Snygg, olen pahoillani jos inssi ei tuottanut tällä kertaa tulosta :(
Menossa pp 11 ja vielä on muutama päivä piinaa. Voi, kun mä toivoisin tämän kolmannen inssin tuottavan tulosta!! Tuntemuksia on, mutta onko ne sitten kuitenkin clomin haittavaikutuskia, kun samat oireet tulee niistäkin. Jano, pahoinvointia, huimausta jne. Olen tuntevinani pieniä pistoja alavatsalla, mutta liekö kuitenkin vain toiveajattelua.
Rinnat eivät ole kipeät ja se ei oikein luo uskoa tärppäämiseen.
Meillä selittämätön lapsettomuus ja siksi meitä on vaikea hoitaa. Joku oli kirjoittanut palstalle, että hänellä saattaa olla syynä kohdunkaulan limat (kyseessä selittämätön lapsettomuus) ja takana konsylooman laserhoidot. Mulla on ollut joskus kondylooma, jota on hoidettu laserilla ja jäädyttämällä. Tiedä onko tässä perää, mutta kyllä siitä itselle tuli uskoa enemmän tähän inssin onnistumiseen. Josko siimahäntien vienti suoraan kohtuun auttaa todella.
Plussaonnea meille kaikille!! ++++++
Ensiksi: Snygg, pahoittelut jos inssi tosiaan ei tuonut toivottua tulosta.
Meillä oli inssi tänään ja ajoitus oli kerrankin täydellinen sillä ovuloin juuri inssin aikoihin (kiitos hyvin ajoitetun pregnylin!): yksi pienempi (ei tosin hedelmöityskykyinen) rakkula oli vielä ehjä ja se iso ilmeisesti juuri puhjennut koska se oli jo vähän kutistunut ja reunoiltaan röpelöinen.
Miestä käy sääliksi, ikinä meillä ei ole seksin kanssa ollut ongelmia ja mies on tyyppiä " aina valmis" - mutta auta armias kun pitää saada näyte purkkiin, siitä ei meinaa tulla yhtään mitään! Tänään mies puuhasti pari tuntia ennen kuin sai purkkiin jotain aikaiseksi, ja oli tositosi ärtynyt koko touhun jälkeen. No, hienoa että onnistui kuitenkin - näyte oli labrassa tuntia ennen inssiä eli ihan viime tingassa.
Lääkärillä oli isoja vaikeuksia päästä kohtuun, siinä meni lähemmäs puoli tuntia ennen kuin onnistui - ja koko tuon ajan spermanäyte oli pöydällä... ehdin jo säikähtää pahemman kerran että onnistuuko homma ollenkaan! Multa tuli vähän verta inssin jälkeen, mitä en kyllä ihmettele kaiken sen ränkläilyn jälkeen.
Nyt sitten alkaa piinailu. Torstaina aloitan luget, 2 x 100 mg alakautta. Täytyy järjestää päiviin paljon ohjelmaa ettei tämä asia ole ainut päässä pyörivä juttu :)
Tsemiä Meninalle tuleville piinapäiville! Katariinalla alkaa olla jännät hetket -toivotaan parasta! Snyggille jaksamista.
Omaan napaan ei mitään merkittävää, pp4. Vielä menee päivät " ei niin suuresti jännittäen" :-)
juu täällä on yksi piikittelijä. tervetuloa vaan mukaan :) tämä on meillä toinen piikitys kiertoja inssi. alkuun minua pelotti kamalasti ajatuskin piikityksestä ja opetustilannekin oli aivan kauheeta. mieheni jopa tarjoutui piikittelemään minua, mutta sanoin että jokatapauksessa tahdon sen tehdä itse. kynä on tod. helppo käyttää ja ei se piikittely nyt ihan niin kauheeta ole kuin luulin, mut ei se kivakaan ole. uskon että sinäkin " totut" siihen. tämähän on hyvää harjoittelua, sillä ainakin me ollaan menossa kohti ivf:ää.
Aikanaan palstailin (vuonna 2004) paljonkin tällä palstalla, nyt enää hyvin satunnaisesti.
Inssi ensi viikolla edessä, jos kaikki menee hyvin. Meillä inssit luovutetuilla siittiöillä, koska miehellä ei omaa siittiöiden tuotantoa kromosomivirheen takana.
Meillä lähtee nyt 7. inssi! Tämän jälkeen mahdollisesti yksi inssi edessä, sitten siirto IVF-jonoon. Lääkärit toiveikkaita, että inssillä pitäisi onnistua.
Historiaa: 2 ekaa inssiä luomukiertoihin, 2 seuraavaa clomikiertoihin ja nyt 3. piikityskierto menossa, puregonia ja pregnyl irroituspiikiksi.
Lapsettomuutta takana 3 vuotta ja hoidoissa ollaan oltu 2 vuotta.
Yritän käydä palstalla useammin, mutta nyt on riennettävä illan piikitykselle =)
nostelen täällä taas pinoa.
Menossa pp1. Oli tarkoitus eilen illalla varmistella kotikonstein, mutta hankalan inssin vuoksi mulla nippaili aika keljusti kohdusta/kohdunsuusta koko illan eikä tehnyt kyllä pätkääkään mieli puuhastella :( no, eiköhän se ole inssillä tärpännyt jos on ylipäätään tärpännyt!
Tämä on kamalaa... Vielä pari päivää piinaa. Olen mukamas tuntevinani tuntemuksia alavatsalla, mutta ne voivat olla myös menkkojen oireita. Tulen hulluksi itseni kanssa. En voi enää ajatella muuta kuin sitä, että haluan olla raskaana!!! Jos ja kun tämä ei tuota tulosta, menen hampaat irveessä vielä viimeiseen inssiin ja sit mars mars hakemaan apua AVAlta. Haluan viimeinkin ivf:ään, kun ei kerta tulosta synny muilla keinoin. Näen unia vauvoista, keskenmenosta jne.
Onko kukaan muu piinaamassa kanssani???!!! Haluaisin kuulla oireista ja mitä päässä liikkuu? Olenko yksin sekoamassa?
mä piinailen ihan liikaa vaikka menossa on vasta pp1, eiköhän sen jo siitä näe että käyn täällä palstailemassa vähän väliä - tuntuukin välillä että yksin tähän pinoon kirjoittelen :) Mä aloitinkin piinailut jo ennen inssiä...
Odotukset on niin kovin korkealla, vaikka järki sanoo että pitäis ajatella muuta niin hankalaa se on. Saa nähdä miten tässä sekoan kun piinapäivät etenee... Näin jo untakin tulevasta plussasta (unessa tein testin 6 kertaa enkä silti uskonut että plussa se on). Toisaalta olen silti varma että ei tärppää taaskaan, ja se pelottaa että miten seuraavasta pettymyksestä selvitään.
Kärsimätön luonne kun olen muutenkin niin tää piinailu on kyllä yhtä hel***tiä.
Täällä yks, jolla eka inssi ens viikolla(jos kaikki on ok) clomeilla vahvistetaan omaa ovulaatiota ja selittämätön lapsettomuus meillä.
Inssi saatiin tehtyä ja nyt pitäisi pitää pää kylmänä. Kaksi viikkoa tuntuu nyt pitkältä ajalta. Tuntemuksista ainoastaan turvotusta, mikä johtunee piikityksistä. Olen varsin luottavainen, lähinnä vaan mietityttää mitä jos nyt ei onnistu? Ja kuinka kauan hoitoja pitää jaksaa? Tämä oli meidän kolmas inssi.
Pidetään lippu korkealla!
ja poistuu pinosta. eli inssiä ei nyt sit tähän kiertoon tehdä. piikittelyistä huolimatta ovis ajoitetaan viikonlopulle ja kotihommiksi menee. en itse usko että tässä kierrossa on enään mitään mahiksia onnstua vaikka siittiöt on priimatavaraa. meille tehdään sittenkin vielä yksi inssi välikierron jälkeen eli palaan sitten maaliskuun pinoon.
tsemppiä ja paljon plussaonnea kaikille.
-p-
Leuka väpättäen otin vastaan tänään tuomion lääkäriltä, munarakkula oli suuri, mutta ovis osuu vkonlopulle..Ma kuulemma liian myöhäistä ja hu liika aikaista?! Käski tänään laittaa irrotuspiikin ja touhuta la/su ominpäin. Kyllä tirautin, olin niin pettynyt..Olis ollu eka inssi pikkukakkos projektissa, aikaisemmat kierrot menneet myös harakoille..8((
Lääkärikin sattui olemaan sijaisensijainen (jep-jep) ja täysin syvältä!!!! Harvoin joudun hoitohenkilökunnasta sanomaan (taysista) mitään negatiivista, mutta todella toivon etten tämän hlön kanssa tarvi jatkaa " yhteistyötä" , niin nuiva ja kylmä oli.
Ostin elämäni ekat ovistikut (clearblue) ja ajattelin kokeilla kuin toimii. Mutta pakkauksessa luki ei Pco:sta kärsiville??? Siis onko muita pco:laisa, jotka ovat tikuttaneet onnistuneesti??
Toivon kaikille tärppionnea, toivotaan että paukkupakkaset tuottaa pelkkiä plussia petipuolella!!!
pinoa nostan taasen ettei hukuta :)
Menossa pp4, tuntemuksista en osaa sanoa yhtikäs mitään järkevää. Luget aloitin eilen, enkä muistanutkaan miten kenkkuja ne on: mulla on KOKO AJAN jano + alapää ärtyi samantien :(
Toissayönä (pp2-pp3) näin aamuyöstä unta jossa oksensin, ja kun heräsin mulla oli huono olo ja karsea jano. Vatsaa muiluttaa ja posket punoittaa, mutta eiköhän nämä kaikki " oireet" voi pistää lugejen ja jännityksen piikkiin.
Semmoista täällä. Kyllä on hyinen keli - mutta en valita, pitihän sen talven jossain vaiheessa tullakin!
Hyvää viikonloppua piinailijoille, sekä tuhansia ++++++säteitä joka ikiselle :)
Heippa! Liitynpä tänne listan häntään minäkin, sillä seurassa on mukavampi jänskätä. Takana 1 x ivm ja 3 x ivf, kolme siirtoa, kaikki turhaan. Mitään pakastettavaa ei koskaan saatu aikaiseksi, alkiot jakautuivat huonosti (useimmat eivät hedelmöittymisen jälkeen ollenkaan) ja aikaansaadut siirtokelpoiset alkiot eivät kiinnittyneet. Itse olen pco, miehelläni ei juuri ole siittiöitä ja niitä vähiä yritettiin sitten kaivella kiveksistä. Kuulemma parina hoitojen hard core -sarjaa.
Mutta nyt olemme kokeilleet ensimmäistä kertaa inseminaatiota lahjasiittiöillä, ja siksi odottelen täällä terhakkaana tulevaisuutta :). Erityisen tyytyväinen olen siitä, että päätin yrittää ekaa kierrosta aivan luomuna, ja ainoa kemikaali, johon olen turvautunut, on irrotuspiikki. Sain siis ihan itse aikaiseksi kauniin munasolun :)) ja ajoituskin meni oikeaan (munis 18 mm eli riittävä). Inssi oli eilen perjantaina, ja nyt mennään ainakin pari viikkoa tunteiden vuoristorataa...
Kiitos tuntemattomalle luovuttajalle! Ja onnea matkaan jäljelläoleville pinon piinailijoille!
Cordis
Huomenta vaan,
pp7 menossa, eikä mitään sen ihmeempiä tuntemuksia ole ilmennyt. Yksi asia tosin kummastuttaa: mun rinnat ei ole kipeät. Yleensä mulla tulee rinnat tosi araksi heti ovulaation jälkeen, ja arkuus hellittää vasta kun menkat alkaa. Nyt on vaan nännit vähän arat mutta muuten ei mitään - ja ovulaatio on ihan varmasti tapahtunut. Mitäköhän ihmettä tämäkin tarkoittaa... ei tod.näk. yhtään mitään.
Olen aika hyvin pitänyt itseni kiireisenä joten ihan hirveesti en olekaan viime päivinä ajatellut omaa napaani :) mikä on edistystä multa!
Mitäs te muut piinailijat: Siili74, Helmi77, Helmi3, Katariina77, Kerttu-74, Ani, ibis, Maahinen76 ja Cordata (+ mahdolliset uudet tulokkaat) - ois kiva lukea kuulumisia!!
Tämä on PIINAviikko! Pp11 ja tuntemuksia ei oikeastaan ole mitään mainittavaa. Paitsi rinnat kipeenä (joskus ollut kipeämmätkin), jotain pientä juilimista (ollut joskus enemmänkin) ja yhden vauva-unen olen nähnyt :-) Vielä jaksaa hymyilyttää, mutta katsotaan loppuviikosta...
Uusille tervetuloa mukaan!
Piinaillen, Siili
Tänään kävin ultrassa (kp 11) ja ihan hyvältä näytti; kaksi 18 mm rakkulaa löytyi ja limiskin kuulemma hyvä, 9 mm. Inssi tehdään keskiviikko-aamuna ja tänään illalla pistän Pregnylin. Mullahan oli tässä kierrossa apuna Clomit ja Menopur-piikit kp:nä 8-10.
Odotukset on taas korkealla, mutta onnistumisen todennäköisyys on kuitenkin niin pieni...
Tsemppiä kaikille jotka jo piinailette! Toivottavasti kaikilla tärppää!!! :)
Mukava, että uusiakin on ilmaantunut pinoon!
Pahoittelut niille, kenellä ei tällä kertaa - syystä tai toisesta - inssi tuottanut toivottua tulosta! :(
Tuhrut alkoi eilen, eli siinäpä se. Menkat tulevat muutaman päivän sisällä. Sitten pitäiskin ensi kierrossa aloittaa se piikittely. Olikos täällä muuten joku piikittelijä? Mulle lääkäri ei vielä maininnu piikkien nimeä, kertoi vaan, että ne on semmoisia kynäpiikkejä. Koska te piikittelijät aloitatte piikittelyn, mikä kp?