Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mitä hankintoja teit toista lasta odottaessa?

Vierailija
17.06.2008 |

Ihan vain kiinnostuksesta kyselen nyt kun itse toista muksua odotan, että miten teillä tuli hankittua tarvikkeita vauvalle. Olitteko säästäneet esikoisen kaikki tavarat, uusitteko joitain tarvikkeita uudempiin tai toimivampiin? Mitä tuli hankittua lisää?

Kommentit (11)

Vierailija
1/11 |
17.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syystä että esikoiselle tuli hankittua halvat vaunut, jotka käytettiin kirjaimellisesti loppuun ennen seuraavaa muksua. Sitteri, kaukalo, itkuhälytin ja pinnis taas olivat esikoiselle sukulaiselta lainassa, joka sai samaan aikaan vauvan kuin minä kakkosen. Vaatteitakin piti ostaa em. syystä.

Eli meillä ainakin kakkonen tuli "kalliimmaksi" kuin ensimmäinen.

Vierailija
2/11 |
17.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja jossain vaiheessa lapsen synnyttyä muutama vaate, kun ei kaikki tytön vanhat sopineet pojalle

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/11 |
17.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin luullut että esikoiselta periytyisi paljon enemmän, mutta ne olivat niin tyttömäisiä etten pystynytkään siirtämään sitä mekkopaljoutta pojalle.

Mitään tavaroita en ostanut. Ikäero 3v, niin ei tarvittu uusia rattaitakaan. Isompi jo kävelee vieressä.

Vierailija
4/11 |
17.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

mut nykytyyli viehättää, pinnasänky (vanha on myyty), matkasänky myytiin mut se on turha kapistus, ei suostu yhtäkkiä lapsi sellaisessa nukkumaan. Vauvakeinu, pattereilla toimiva ostettiin ja onkin ihan huippuostos ollut , käytössä päivittäin ja monta kertaa, enpä nyt muuta muista. äitiyspakkauksen otin mut se oli turhaa, 140 e rahalla ostat paljon enemmän.

Vierailija
5/11 |
17.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

sitä ei esikoisen aikaan käyttänyt vielä kukaan.

Vaatteita sitten tytön syntymän jälkeen, kun kaikki olivat niin poikamaisia.

Tälle kolmannelle olen ostanut pari kestovaippaa kokeeksi ja kirppikseltä pari hyväkuntoista bodyä. Loput sitten tarpeen mukaan.

Vierailija
6/11 |
17.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kapaloliina -loisto-ostos, josta olisi ollut vielä enemmän hyötyä esikoisen kanssa.

Ei kai muuta...Matkan varrella on kakkosellekin ostettu jopa ihan omia vaatteita, vaikka aika pitkälle on vaatettu isomman sisaruksen vaatteilla. Kätevää kun ovat samaa sukupuolta ja saman vuodenaikana syntyneet.

Vierailija
7/11 |
17.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

ostin uuden pinnasängyn

ja

vain tuttelit ja vaipat ja tutit ja tuttipullot

ja

uusia vauvan vaatteita jonkin verran ihan vaan nautinnon vuoksi

Vierailija
8/11 |
17.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun jo tiesti mikä on tarpeellinen vain hetken.

Ainoastaan rakkaimpia vaatteita oli esikoiselta jäänyt, samoin matkasänky ja itkuhälytin, kaikki muut oli esikoisen ajasta myyty pois.

Vierailija
9/11 |
17.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

imetystyynyn ja kantoliinan ostin, muutamia vaatteita ja yhden purulelun. Isovanhemmilta sai sitteriin tai turvaistuimeen kiinnitettävän lelun, jollaista ei ollut esikoisella.

Vierailija
10/11 |
17.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Esikoinen ei syönyt kuin tissiätissiätissiä ja halusimme varmistaa että toisen kohdalla näin ei kävisi. Eikä käynytkään. Sinnikkäästi opetimme vauvan syömään tuttia ja kertaakaan ei ole harmittanut!

Vierailija
11/11 |
18.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

itse olen vielä siis raskaana rv 20 ja lasten ikäeroksi tulossa 1 v 9 kk.

tähän mennessä olen ostanut vain kirpparilta pari neutraalin väristä 50-senttistä vaatetta (esikoisella ei ollut noin pieniä tarpeeksi, ja luulen, että kakkonen on suunnilleen samankokoinen syntyessään)

sen lisäksi myöhemmin listalla ovat

- jonkinlaiset tuplarattaat

- kapaloliina, unipussi (olisi tarvittu esikoisellakin jo heti alusta asti).

- vaatteita, varsinkin jos kakkonen on poika

muut tavarat ja tarvikkeet on vielä tallessa.