Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kuolleiden näkeminen unessa

Vierailija
13.09.2014 |

Eilisiltaisesta aavekeskustelusta palautui mieleen kokemukseni viime syksyltä. Ystäväni kuoli noin vuosi sitten. Pari kuukautta kuoleman jälkeen näin unen, jossa hän yllättäen ilmestyi luokseni auttamaan eräässä pikku pulmassa, joka minulla oli unessa. Aloin itkeä ja sanoin, että minun on ollut niin ikävä häntä. Hän sanoi, että hänenkin on ollut ikävä minua ja kosketti olkapäätäni. Tuntui kuin olisin saanut sähköiskun. Heräsin ja olkapäätäni kihelmöi vielä pitkään. Jollain tavalla uni oli lohduttava, mutta toisaalta tuo kosketus tuntui pelottavalta. En ole tämän jälkeen nähnyt unta ystävästäni. Nyt kuoleman vuosipäivän lähestyessä olen taas ajatellut asiaa. Onko kenelläkään vastaavia kokemuksia?

Kommentit (34)

Vierailija
21/34 |
21.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla eräs sukulainen kuoli vuosi sitten. Ja toinen sukulainen kuoli vähän tämän jälkeen. Näin jonkun ajan kuluttua unta, jossa tämä toinen sukulainen ilmestyi jostain, halasimme ja kysyin häneltä, "onko kaikki hyvin?". Hän vastasi hymyillen, "on, kaikki on hyvin". Tämän jälkeen heräsin ja olo oli hyvä.

Varmasti siis ihan vain uni, jolla käsittelen surua tms, mutta oli todella lohdullinen ja todentuntuinen :)

Vierailija
22/34 |
21.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Se tietää sadetta.

Totta, edesmennnyt äitini oli varsinainen noita ja unien tutkija ja hän sanoi kuolleiden näkemisen tietävän huonoa säätä.

Tämän olen todennut itse. Olen pitänyt unista kirjaa kymmeniä vuosia ja kuolleiden näkeminen on joka kerta tiennyt sadetta.

t.mummeli

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/34 |
01.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näin unta vuosi sitten kuoleesta ohjajastani en kyl lähtenyt mukaan en oo ennen nähnyt kuoleeista unata ja en nähnyt unta hänestä silloin kun kuoli nyt vasta outoa

Vierailija
24/34 |
03.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Monet näkee edesmenneistä unia, jotka vaikuttaa levollisilta ja tuo lohtua, tiedon siitä että kuolleella kaikki hyvin. Oma mutsi kuoli teki vuosi sitten, hyvin hyvin rakas ja läheinen. Nyt hän on tullut uniin usein, surullisena. Yhdessä unessa talutin häntä, yhdessä taas en saanut millään puhelinta toimimaan soittaakseni hänelle. Viime yönä unessa äiti käveli ohi, katsoi muhun ja huusin äitiä, mutta hän vain käveli pois paikalta. Nää unet vaivaa ihan hirveesti.. oliko mutsil kuollessaan kaikki Ok, vai miksi unet niin surullisia... kellään muulla tälläisiä?

Vierailija
25/34 |
03.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näen usein unta mummostani, yleensä istumme hänen keittiössään pullakahveilla jutellen niitänäitä. Uni on aivan todellisen tuntuinen, mutta samalla tajuan jollakin tasolla että mummo on oikeasti kuollut ja näen unta. Herätessä on aina hyvä mieli niinkuin olisi oikeasti käynyt mummolassa:)

Vierailija
26/34 |
21.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Äiti sanoi aina että tietää huonoa jos lähdet unessa vainajan mukaan = tulee noutamaan sinua.

Entäs kun itse näin viime yönä ensimmäistä kertaa unta isästäni, joka kuoli 8 kk sitten.

Unessa minä tartuin häntä kädestä ja vaadin häntä seuraamaan minua sivummalle. Kun kosketin hänen kättään tunsin lämpöä, todellisen tuntuista lämpöä. Harvemmin unessa koskaan kukaan tuntuu lämpöiseltä, kaikki on samaa unimassaa.

Unessa isäni kysyi minulta vain ”nukutko hyvin?” Ja sitten hämmennyin tästä ja aloin heräämään.

Vierailija
27/34 |
31.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko kukaan kokenut sellaista että teitä yritetään nukuttaa keskellä päivää ja kuollut omainen yrittää viestiä teille?

Vierailija
28/34 |
01.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Exäni, ensi rakkauteni kuoli, niin näin unen että hän lukitsi rekkansa, oli nuoruusajan paita päällä, minä  pojan kanssa menin huoltarin ovesta vasemmalle kahvilaan ja hän suoraan valoon. Rauhallinen olo kun heräsin. Pidän sitä jäähyväisunena, olen muitakin jäähyväisunia nähnyt. Kyyneleet tuli silmiin tätä kirjoittaessa.  😪

29/34 |
01.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ex mies on pariin kertaan tullut uniin. Tuntui todelliselta.

Vierailija
30/34 |
01.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muutaman kerran olen nähnyt unta edesmenneestä opiskeluaikaisesta ystävästäni. Yhdessä unessa hän tuli sanomaan, että on tylsää, kun ei ole enää elossa eikä voi tehdä tavallisia hauskoja elävien ihmisten juttuja.

Vierailija
31/34 |
01.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Muutaman kerran olen nähnyt unta edesmenneestä opiskeluaikaisesta ystävästäni. Yhdessä unessa hän tuli sanomaan, että on tylsää, kun ei ole enää elossa eikä voi tehdä tavallisia hauskoja elävien ihmisten juttuja.

Eläessään tuo sama ihminen keksi jotain piristävää ja hauskaa usein, jos tunnelma meni synkäksi. Siksi koin, että tuo uni ikään kuin sopi hänelle.

Vierailija
32/34 |
01.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä ihmeellistä on nähdä unessa kuolleita ihmisiä jotka on tuntenut. Eivät he pyyhkiydy muistista pois.

Vierailija
33/34 |
01.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hanki elämä!. The dream is over.

Vierailija
34/34 |
01.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla unet enimmäkseen surrealistista sillisalaattia, ja unien henkilötkin- myös tutut- saattavat muutua kesken kaiken toisenlaisiksi tai kokonaan muuksi, vaikkapa lattiamopiksi.

Enkä todellakaan usko että unissa nähdyt edesmenneet olisivat mitään muuta kuin omien aivojeni luomia unikuvia, kuten muukin uni.

Yleensähän näissä kyllä järjen ääni saa alapeukkuryöpyn(miksi?)

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi seitsemän kuusi