Missä on Lahden pahimmat alueet?
Ja nyt oikeita vastauksia, ei mutu-tuntumaa tai kymmenen vuotta vanhaa tietoa! Harkitaan muuttoa sinne, siksi kysyn. Missä on eniten alkoholisteja, ongelmanuoria, ongelmamamuja ja nistejä?
Keskustoissahan ne aina pyörii, mutta missä muualla?
Kommentit (69)
[quote author="Vierailija" time="13.09.2014 klo 12:33"][quote author="Vierailija" time="13.09.2014 klo 12:29"]
Kauppakadun alkupää on nykyään keskustan pahinta aluetta.
[/quote]
Siis se keskustan Lidlin alue? Miksi ihmeessä siellä on niin sairasta sakkia nykyään? Kiva mennä kirjastoon kun ympärystö on täynnä sekopäitä.
[/quote]
Tarkoittaa paria kerrostaloa siinä ihan alussa, sairaalan alapuolella, aleksin yläpuolella. Helvetillinen meno, poliisitkaan ei viitti tulla kotikäynnille.
[quote author="Vierailija" time="13.09.2014 klo 13:00"]7 olet aivan oikeassa, olisi pitänyt laittaa taustatietoa. Eli nelihenkinen perhe, minä aloitan opiskelun vuodenvaihteessa ja mies aloitti työt jo. Omakotitalo olisi kiva, mutta emme tule saamaan niin paljoa lainaa että olisi varaa maksaa edes 200 000e talosta. Eli syrjemmälle siis? Mitä nyt karttaa katson, niin syrjempi taitaa tarkoittaa sellaisia kuin Viuha ja Renkomäki ja Ahtiala??
Hollolan syrjempi on sitten jo liian syrjässä ja muuten talot liian kalliita meille, katsoin jo. Omistusasuntoa kuitenkin etsitään. Ap
[/quote]
Miten ois rivari Saksalasta? Ihan Askonalueen lähellä. Vai pitääkö olla suurempi, siellä taitaa olla vain kolmioita.
[quote author="Vierailija" time="13.09.2014 klo 14:03"]
Asun Mukkulassa, minusta Mukkalan ostarin alue siistiytyi paljon kun pahamaineiset Putin talot purettiin ja tilalle tuli vanhustenpalvelutalo. Putin asukkaita meni paljon Ahtialaan ja keskustaan. Ahtialassa puukot usein heiluvat. Mukkulan Soltin perällä on rauhallisisa rivi- ja omakotitaloasutusta. Sataman alue on kallista ja liian täyteen rakennettua.
[/quote]
Missä ne Putin talot olivat? Kiinnostaa ihan yleisesti. En ole ap, mutta olen joskus käynyt Mukkulassa.
Suurinpiirtein Nastolan, Orimattilan ja Hollolan välissä.
Paavola sehän on tuossa keskustassa. Kaupunkia. Ainakin paavolan terveysasema on homeessa. Sykkeessä siis....
Mukkulaan nyt ei kukaan järkevä muuta ainakssn lasten kanssa. Siistiytynyt joo mutta mamuja, juoppoja ja mtpotilaita. Köyhiä. En mikään rikas ole itsekään mutta hitto miten masentava harmaa, kerrostalolähiö.... yök. No kuule jos muualta muutat tännepäin niin ei Mukkulaan.
Väksy on kyllä ihana mutta työmatka askon alueelle sitten pidempi. Vääksystä 20 min lahden rajalle josta vielä 10-15 min askon alueelle motaria. Helsinkin päin.
Kannattaa suunnitella elämä siten ettei esim. Työ tai koulumatkaa tarvitse ajaa Lahden keskustan läpi. Pahimmissa ruuhkissa menee 15-20 min että pääsee edes keskustan läpi.
Tie 24 on juuri vääksyyn ja sysmään vievä tie.
[quote author="Vierailija" time="13.09.2014 klo 15:32"]
Asun Mukkulassa, minusta Mukkalan ostarin alue siistiytyi paljon kun pahamaineiset Putin talot purettiin ja tilalle tuli vanhustenpalvelutalo. Putin asukkaita meni paljon Ahtialaan ja keskustaan. Ahtialassa puukot usein heiluvat. Mukkulan Soltin perällä on rauhallisisa rivi- ja omakotitaloasutusta. Sataman alue on kallista ja liian täyteen rakennettua.
[/quote]
Missä ne Putin talot olivat? Kiinnostaa ihan yleisesti. En ole ap, mutta olen joskus käynyt Mukkulassa.
[/quote]
Putin talot olivat ihan ostarin vieressä oikealla etelästä tultaessa. Minua ärsyttää ettei kirjaston puistossa voi istua edes kesällä jäätelöä syömässä, örisijöitä täynnä.
[quote author="Vierailija" time="13.09.2014 klo 16:03"]
[quote author="Vierailija" time="13.09.2014 klo 15:32"]
[/quote]
[/quote]
Putin talot olivat ihan ostarin vieressä oikealla etelästä tultaessa. Minua ärsyttää ettei kirjaston puistossa voi istua edes kesällä jäätelöä syömässä, örisijöitä täynnä.
[/quote]
Olivat ilmeisesti siinä S-marketin takana mutta purettiin jo aikaa sitten. Itse olen kyllä liikkunut Mukkulassa ilta-aikaan useampaankin kertaan ongelmitta viimeisten vuosien aikana. Ostarin luona on lähiöpubi, joka tietty kerää lähiöpubiporukkaa mutta ei se minusta eroa mitenkään muista vastaavista paikoista joita olen nähnyt. Graffitin määrä ei ole mitenkään järjetön ja ikkunat ja liikennemerkit pysyvät ehjinä, toisin kuin ongelmanuoria pullollaan olevissa paikoissa.
Jos kiinnostaa niin käykää itse katsomassa. Kannattaa alueen valintaan joka tapauksessa varata sillä tavalla aikaa, että ehtii istuskella puiston penkillä katsomassa ja kiertää perjantai/lauantai - iltoina jalan näkemässä millaista menoa siellä on.
Pakko on nyt kommentoida. Mukkulassa olen lapsuuteni ja teinivuodet viettänyt. Hyvä lapsuus oli. :) Iso plussa on, että ala-aste ja yläaste on lähekkäin, on tavallaan tuttu ympäristö pitkäksi aikaa. Harmi, ettei lukiota enää ole. Ostarin seutua parjataan: minusta on vain hyvä, että hörhöt liikkuvat siellä, ovat sitten pois asuinalueelta!
Mukkula on laaja alue lähiöksi. Sielläkin on erilaisia alueita. Vuokrataloissa voi tietenkin olla levottomampaa, mutta tämä koskee vuokrataloja ihan kaikkialla. Kerrostaloissa joissa omistusasuntoja, asuu töissä käyvää duunariväestöä. Rivari- ja omakotialueelle ei heillä ole varaa.
Suosiolla kattelee kartano, ankkuri ruoriniemi ja niemen alku niin ei mee pieleen. Parasta seutua...
Kaupungin vuokra-asuntoja Mukkulassa on ainakin osoitteessa Lapakatu 2. Siellä on paljon lapsiperheitä, mutta senkään talon ympärillä ei riehumista esiinny.
Välttää näitä. Mukkula, liipola, asemantausta ja saksala.... Näistä löytyy hörhöjä...
[quote author="Vierailija" time="13.09.2014 klo 14:39"]Liipolaan en muuttaisi vaikka ilmaiseksi saisin asua, ja Mukkula on toinen levoton alue. Liipolasta oli taannoin Etlarissakin: http://www.ess.fi/uutiset/kotimaa/2012/08/20/tutkimus-kertoo-nain-lahden-liipola-on-muuttunut-kymmenessa-vuodessa
Asemantausta, Laune, Anttilanmäki ja Niemi on ne mistä mulla on kokemusta, rauhallista seutua ja palvelut lähellä.
[quote author="Vierailija" time="13.09.2014 klo 14:39"]Liipolaan en muuttaisi vaikka ilmaiseksi saisin asua, ja Mukkula on toinen levoton alue. Liipolasta oli taannoin Etlarissakin: http://www.ess.fi/uutiset/kotimaa/2012/08/20/tutkimus-kertoo-nain-lahden-liipola-on-muuttunut-kymmenessa-vuodessa
Asemantausta, Laune, Anttilanmäki ja Niemi on ne mistä mulla on kokemusta, rauhallista seutua ja palvelut lähellä.
[/quote]
Asemantausta ei ole musta kiva. Talot rapistuu silmissä ja on sekä kaupungin vuokrataloja että opiskelija-asuntoja.