Tunnetko / tiedätkö ketään, joka olisi kuollut anoreksiaan?
Kommentit (48)
Jokutyyppä kirjoitti:
en tiiä ketään mut musta tuntuu et oon liian painava oon 158cm pitkä ja painan 52kg
50 kiloa on tuon pituiselle suurinpiirtein normaalipainon alaraja. Korkeimmillaan saisit painaa 62 kg.
Olen itse saman pituinen.
Siskon kaveri kuoli vähän vajaa kolmekymppisenä anoreksiaan. Äärimmäisen surullista.
Kyllä tunsin aikoinaan ja henkilö on hoidossa. Ei auttanut, perheenäiti oli ja menehtyi lopulta.
Tunnen kaksi, toinen oli parikymppinen ja toinen oli sairastanut kauan, oli keski-ikäinen kroonikko. Toisella sydän petti ja toinen lopetti itse elämänsä.
Vierailija kirjoitti:
Tiedän kaks. Toinen oli saanu jo painonsakin normalisoitua, mutta sekään ei näytä aina riittävän :(
sama juttu. Tämä on kaikkein surullisinta kun on ollut jo parantumassa mutta keho on yksinkertaisesti vaurioitunut liikaa. Valitettavasti usein fyysisen voinnin seuranta ja joskus hoito ylipäänsä lopetetaan heti kun paino on normalisoitunut, vaikka henkilö voi olla edelleen hyvin sairas fyysisesti ja henkisesti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tiedän kaks. Toinen oli saanu jo painonsakin normalisoitua, mutta sekään ei näytä aina riittävän :(
sama juttu. Tämä on kaikkein surullisinta kun on ollut jo parantumassa mutta keho on yksinkertaisesti vaurioitunut liikaa. Valitettavasti usein fyysisen voinnin seuranta ja joskus hoito ylipäänsä lopetetaan heti kun paino on normalisoitunut, vaikka henkilö voi olla edelleen hyvin sairas fyysisesti ja henkisesti.
en tiiä ketään mut musta tuntuu et oon liian painava oon 158cm pitkä ja painan 52kg