Miten saa miehen motivoitua remontointihommiin?
Siis nykyään mies ei jaksa tehdä mitään. Ei mitään.
Meillä on remontti todella pahasti kesken. Meillä on vanha talo, jonka ostettuamme alakerta remontointiin joten kuten. Alhaallakin on kesken paljon juttuja. Päästiin kuitenkin muuttamaan syksyllä.
Yläkerta on rakentamaton vintti ja se tarvittaisiin huoneiksi kipeästi. Siellä on alkutekijöisään homma.
Oikeastaan koko talvena mies ei jaksanut tehdä mitään. Ajattelin, että se on väsymystä ja sitten keväällä taas jaksaa jatkaa.
No, nyt on kesä ja miehellä lomakin. Mutta eipä oikein tapahdu mitään. Kyselen ja kannustan ja ehdotan, että jospa nyt tekisit jotain. Mutta nihkeetä on.
Tänään sain miehen hommiin nyt kun kello on melkein 19 ja koko päiväolisi ollut aikaa. Nyt meni ulos, sielläkin on laitettavaa.
Asia piti olla selvä, että mies tekee remontin. Ja aikaisempaakin kokemusta on vanhasta talostamme. Ei se sielläkään supernopeasti edistynyt, mutta sentään edistyi.
Mitä ihmettä voin tehdä asialle. Me ei mahduta asumaan näin pienissä tiloissa ja muutenkin ärsyttää kun joka paikka roikkuu ja on keskeneräinen. Ja lisäksi kaverit ja sukulaiset joka kerta käydesäään ihmettelvät, kun ei mikään edisty.
Miehellä on rakennusalan koulutus, vaikka sillä alalla työskentelekään. Joten taidoista ei ole kii.
Minä en osaa tehdä mitään. Joskus yritän olla apuna, mutta koska mulle pitää kaikki selittää kädestä pitäen, niin ei siitä tule mitään. Mies ei jaksa mulle selittää ymmärrettävästi asioita ja tulee vaan riitaa, kun en ymmärrä mitä hän tarkoittaa, vaikka oikeasti selittää todella ympäripyöreästi.
Millä saan potkittua miestä perseelle?
Kommentit (32)
tavalla tai toisella. jos sitä ei tee itse, se teetetään muilla. Tai sitten koko roska myyntiin.
että jos kotityöt ei ole vimpan päälle tehty, kun hän tulee töistä tai hän muuttaa vuokralle niin mä en kyllä sen kauempaa ukkoani kattois.
Onnellista elämää teillä varmaan : /
tavalla tai toisella. jos sitä ei tee itse, se teetetään muilla. Tai sitten koko roska myyntiin.
ei kyllä asutakaan remontoimattomassa talossa. Eihän tuo ap:n kuvaama elämä ole mistään kotoisin! Jos mies ei pysty taloa korjaamaan kuten suunnitteli, niin sitten se on saatava muilla keinoin tehtyä. En minä ainakaan tuohon suostuisi.
Ostettiin talo neljä vuotta sitten, täysremppa alkoi kolme vuotta sitten, muutettiin keskeneräiseen taloon joulukuussa 2007 ja yhä hommaa on tekemättä. Tämä edistyy kyllä, mutta hyvin hitaasti.
Nyt on miehellä loma. Se purki autonsa atomeiksi ja laittaa sitä aina kun silmä välttää. Yöllä kävion kahdelta komentamassa sen huudon kanssa sisälle. En vain enää jaksa sitä että talon rakentaminen roikkuu. Täytyy myöntää että olenkin ollut aivan liian kiltti miestä kohtaan. ei voi mitään, mutta välillä on vaan pakko ohjata kädestä pitäen hommiin.
Alkaa olla avioliitto koetuksella. Muuttaisin lasten kanssa pois jotta rakentamiseen saisi vauhtia, mutta kun työni on jo sidottu tähän taloon - ei onnistu. Ja juuri se työ ja minä lasten kanssa ollaan kuitenkin rakentamisen hidaste ja este.
Toisaalta luulen, että mies myös jemmailee töitä ;) Siitä on kiva, kun paikat on vähän rempallaan. Mutta multa menee hermot - luulin olevani pitkäpinnainen ja sietävä ihminen, mutta näkäjään neljä vuotta odottamista ja patistamista on liikaa.
... mies veti kylppärin lattian ja seinät auki 1,5 vuotta sitten. into lopahti ja sen jälkeen ei ole tapahtunut kylppärissä muuta kuin että vei sinne rojua pois tieltä muualta. teki kuitenkin väliaikaisen suihkumahdollisuuden vaatehuoneeseen.
itsellänikään ei ole puhti riittänyt jatkaa miehen aloittamaa kylppäriremppaa. itse en sitä osaisi, mut voisin tehdä jonkin verran ja palkata ulkopuolisen osaajan avuksi. ja kun homma taas alkaisi etenemään, niin ehkä mieskin innostuisi. uskon, että pitkällä aikavälillä saan asian hoidettua, jos mies ei innostu sitä ennen.
kaikkeen tottuu, eikä asia stressaa meillä. miehelläni on jonkin verran alavireisyyttä mielialassaan ja olen vain tyytyväinen, jos hän muuten selviää joka päiväisestä elämästä ilman suurempaa ahdistusta. kun mies ahdistuu, siinä kärsii muukin perhe.
tsemppiä ap!
M
olisitte asuneet vuokralla niin kauan, kunne remontti on valmis. Asuminenhan hidastaa remontointia ja vaikeuttaa sitä.
Tiedän tasan tarkkaan mitä tuo vanhan talon remppa pitää sisällään. Mekin ostimme monta vuotta sitten 70-luvulla rakennetun talon ja teimme siihen paljon remppaa = mies teki ja minä hoidin kahta lasta. Oli se stressaavaa ja ärsyttävääkin välillä! Meillä oli just tollai, että yks kohta saatiin valmiiksi mutta sitten odottikin jo toinen paikka!
Me saatiin yhtenä keväänä keittiö, sitten sauna, sitten makkarit... Sitten jäi usein roikkumaan joku projekti. No meitä alkoi kuitenkin tympiä koko talo ja paikka, ei nyt tosin ihan noiden remppojenkaan takia mutta olivat ne osasyynä.
Ostettiin tontti. Ajateltiin rakentaa talo. No ekana kateltiin ihan elementtejä. Sitten mun viisas mies alkoi sanoa että H***I hän mitään itse alkaa rakentaa. Hän kyllä tietää miten siinä käy kun on kolme lasta ja hän yrittää jotain rakennella sitten iltaisin ja viikonloppuisin ja minä vihaisena kotona kun ei edisty riittävästi!
Eli me päädyttiin lopulta AVAIMET KÄTEEN -kotiin. Meille aletaan siis parin viikon päästä pystyttämään taloa. Siitä tulee 1½-kerroksinen ja se laitetaan TÄYSIN VALMIIKSI! Ei nurkan nurkkaa ole siinä talossa laittamatta kun me siihen muutetaan jouluksi!
Sanoisin, että kaksi kertaa en olisi kyllä mitään remppa-/tai rakennuskohdetta jaksanut. Tuskin miehesikään jaksaa ja siksi teilläkin remppa seisoo! Ei meillä ainakaan olisi enää ollut voimavaroja alkaa mitään itse rakentaa kun me laitettin kuitenkin 5 vuotta tuon aikaisemman talon remppaan...
Voin sanoa, että viimeiset listat mies sai vasta laitettua kun meidän vanha talo oli just menossa myyntiin... vasta silloin kun oli pakko siis! Ja vessa siinäkin talossa oli vielä mallia á 70-luku.
Meillä ostettii talo 4 vuotta sitte. Ennen muuttoa kyllä mies teki remppaa, mut rempan jälkeen ei saannu ku purettua vanhaa. ELi purkasi saunan, vessan lattiat, kylppärin jne, kaikki jäi kesken. Keittiö on kesken, laatotukset puuttuu, lattiat on laittamatta melkein joka huoneesee.
usean kerran asiasta ukolle sanoin, ja hän lupas että huomenna. Ei vaan alkanu talo kohentua. Lopulta päätin, että remppa valmistuu keinolla millä hyvänsä. Joten rupesin itte maalaamaan, laittamaan laattoja lattioihin ja seinii.
Lopulta mieski tajus sitten ruveta auttamaa, kun olin viimosillani raskaana ja ukko hokas, ettei mulla riitä enää kunto tekemään noita lattialaatotuksia.
Mut jokatapauksessa, itte tekemällä kyllä valmistuu. Ei kandee jäädä oottaa että ukko tekee:)
ei ainakaan ois ollut mitään mahiksia tehdä itse, 3 lastako siinä olisi pitänyt sitten samalla hoitaa??
Joo-o näitä ehdottelijoita. Tottakai jotain maalaushommaa voi itse tehdä, mutta joku laatoituskin vaatii niin paljon työtä ettei sitä siinä sivussa kolmen lapsen kanssa edes tee!
silloin mies voi katsoa lapsia kun toinen remontoi, eihän se sukupuolesta kiinni ole. Niinhän sinäkin hoidat lapsia, kun mies remontoi, miksi ei toisinpäin???
talo... jos tulisi omakotitalokuume niin sellainen olisi ainut vaihtoehto. rakentamiseen ja remontoimiseen en ikinä lähtisi... itseni, lapseni ja mieheni tuntien ;))
aika hurjaa muuttaa viisihenkisellä perheellä keskelle remonttia asuntoon, josta puuttuvat makuuhuoneet, huhhuh