Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

alkuraskauden alavatsasärky???

02.01.2006 |

Olen nyt viikolla 8+3, ja epämääräistä alavatsasärkyä on kestänyt nyt jo 3+3 viikkoa, eli tasan viikosta 5 lähtien. Särky on ajoittain koko alavatsan alueella, välillä vain vasemmalla puolella, välillä jomottavaa, välillä aaltoilevaa. Omituista? Välillä särky on kokonaan pois. Vielä en ole joutunut syömään kipulääkkeitä, niin kovaa särky ei ole ollut, mutta sen verran tuntuu, että unen saanti vaikeutuu välillä. En ole keksinyt, että mikä helpottaisi/pahentaisi oireita.

Onko tämä nyt kohdunulkoisen raskauden oiretta vai voinko odottaa vauvaa hyvillä mielin? Ajattelin soittaa neuvolaan heti tänään ja varata ajan. Kuulisin mielellään kokemuksia.

Esikoista odottaessani olin erittäin pahoinvoiva ja muutenkin tunsin kaikki mahdolliset raskausoireet jo viikolta 5 lähtien, nyt on ollut vain hyvin lievää aamupahoinvointia, eikä lainkaan mahaturvotuksia tms.

Kommentit (5)

Vierailija
1/5 |
03.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pääsin heti tänään neuvolaan, ja saatiin pitkän kuuntelemisen jälkeen pienet sydänäänetkin kuuluviin(8+4). Rauhoitti kummasti, vaikka mahasärky ei olekaan yhtään hellittänyt. Kuulemma voi johtua taaksepäin kallistuneesta kohdustakin, se kun tuppaa yleensä aiheuttamaan enemmän kasvukipuja. Eli hyvillä mielin ollaan, toivottavasti loppuvat vain nämä kivut, eivät ole lainkaan mukavia, viime yönä jouduin sitten turvautumaan jo panadoliin.

Vierailija
2/5 |
02.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin viikolla 6 jo ultrassa alavatsakipujen takia, olivat samantapaisia kuin menkkakivut ja sekä välillä koko alavatsalla että välillä toisella puolella. Tuolloin ei näkynyt mitään muuta kuin ruskuaispussi, ja sitten kävinkin parin viikon kuluttua seurannassa, jolloin pikkuinen sydän jo läpätti. Lääkäri sanoi, että toisilla kivut kuuluvat raskauden kulkuun, ja yleensä jos vuotoja ei ole, niin ei ole syytä huoleen. Jos kivut ovat kovia, niin toki kannattaa hakeutua pikaisesti hoitoon!

Itselläni on nyt menossa 8+4 ja kaatusin viikonloppuna, tämän jälkeen sitä on entistä neuroottisemmin seurannut vatsan eloa, ja vähän väliä nippailee. Huomenna eka neuvola..

Osan vatsakivuista uskallan kohta itse laittaa vatsavaivojen piikkiin, välillä on ummetusta ja välillä jotain ihan muuta. Huomaa selkeästi, kun vatsassa on vihlovia kipuja ummetuksen aikana. Oletko miettinyt tuota vaihtoehtoa kivuille?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/5 |
02.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja on yleensä ihan normaalia. Mulla tuo alavatsasärky alkoi myös viikolla 5 ja on jatkunut satunnaisena vielä nytkin (rv 19+6).

Syitä on monia; nesteen kertyminen vatsan alueelle, kohdun kasvukivut, kuukautiskipujen tyyppiset kivut (niillä viikoilla kun normaalisti olisi menkat) ja sitten myöhemmin liitoskivut jne.

Vierailija
4/5 |
02.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tänään rv 6+0. Ultraan olen menossa vasta parin viikon päästä joten en osaa sanoa, onko omassa kohdussani kaikki hyvin. Yritän silti luottaa siihen, että kaikki on kunnossa! Ja aina on kannustavaa lukea täältä, että muillakin on samnalaisia tuntemuksia!

Särky on hyvin samanlaista kuin kuukautisia odotellessa: koko alavatsaa ja -selkää jomottaa ja välillä toisessa munasarjassa tuntuu samanlainen " kouraisu" kuin ovulaation aikaan (ilmeisesti keltarauhanen panee parastaan...). Vaikuttaako tutulta?

Vierailija
5/5 |
02.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

eli en ole ainoa...vaikka tympiä vaiva onkin, pistää huolestumaan ' turhaan' . Vihlaisuja ei oikeastaan ole ollut, särky on sellaista menkkatyylistä kyllä, ja noita Aliina79:n mainitsemia ' kouraisuja' tunnistan kanssa olleen. Toivottavasti ei jatku pitkään tämä, pääsisi hyvillä mielin nauttimaan tulevasta perheenlisäyksestä, nyt on koko ajan mielen perukoilla huoli, että pysyykö pikkuinen massussa. En saanut neuvolaan vielä tänään yhteyttä, pitää huomenna soitella, jospa pääsisi sitä kautta ultrassa käymään ja varmistumaan että kaikki on niin kuin pitääkin.

Toivotaan kaikille onnellista odotuksen jatkumista.