Vain elämää
Kommentit (1403)
[quote author="Vierailija" time="04.10.2014 klo 00:59"]
Minä en ole koskaan ollut Jenni Vartiaisen fani ja jotenkin hän vaikuttaa tuollakin aika varautuneelta ja pyrkii ehkä liialliseen täydellisyyteen, sekä ulkoiseen virheettömyyteen, jonka vuoksi hän jää etäiseksi. Se kritiikki mitä täällä on hänen esityksistään ollut, on mielestäni kuitenkin hieman kohtuutonta. Toki kritiikkiä saa antaa ja jos ei kosketa, niin ei kosketa, mutta sen kritiikin piitäisi olla myös tasapuolista ja reilua.
"Jenni on hönkinyt kaikki biisinsä läpi eikä ole poistunut mukavuusalueeltaan." No, kyllä se samba biisi oli aika erilaista, vaikkei ehkä minulle iskenytkään. Mutta mitenkäs sitten Paula K, Vesku, Elastinen, Toni W, Samuli.. onko kukaan oikeasti poistunut sieltä mukavuusalueeltaan? Vesala tänään kokeili rohkeasti, mutta eipä juuri muut.
Veskua ja Koivuniemeä ei tarvitse edes erikseen käsitellä, he vetävät omalla tyylillään, eikä heiltä paljon muuta odotetakaan. Mitenkäs Samuli, no samaa kuin aina, säkeistöt sentimentaalisen dramaattisella otteella ja kertsit voimalla niin, että kaulasuoni pullottaa. Toni W, vetänyt samalla punkkiasenteella niinkuin viimeiset 20 vuotta, mutta kun huutaa kertsit, niin se tulkitaan aina heittäytymiseksi. Se Kovemmat kädet-veto kuulosti niin Apulannalta, että olisi voinut olla niiden omaa tuotantoa. Hyvä veto se oli, mutta että heittäytymistä?
Ja sitten se Elastinen, jonka vaivannäköä ja nerokkuutta täällä on niin hehkutettu. Täällä näköjään yritetään saada Elasta uutta Stadionin täyttäjää. Jarrutetaan nyt kuitenkin vähän. Kyllä fakta on se, että hän on pysynyt juuri niin mukavuusalueellaan, kuin Vesku ja Koivuniemikin. Mitäs räppääjältä paljon muuta voi odottaakaan. Minä kyllä pidin hänen PMMP vedostaan, saattoi jopa olla sen jakson paras. Tänään kuitenkin huomasin miettiväni hänen kohdallaan, että taas ihan samalla kaavalla. Ei mitään uutta. "Kädet yhteen" ja taustalle vähän "Hei, hei!".
Mitä taas siihen vaivannäköön tulee, niin pakkohan hänen on sanoituksia muuttaa, koska ei laula niitä, vaan hylkää säkeistöjen hienot melodiat ja räppää ne. Ja huomatkaa, se sanoitusten teko ja riimeillä leikkiminen on juuri sitä mitä hän on tehnyt viimeiset reilu 15 vuotta. Kun ei kerran melodian päälle ymmärrä, niin onhan siinä aikaa miettiä niitä riimejä ja sovitella sanoja siihen tuttuun muottiin. Kaavakin sillä on aina sama, kertsit lauletaan ja säkeistöt vedetään ihan samanlaisella painotuksella ja rytmillä, hyvin Elamaisesti, muistaa kyllä itse aina mainita kuinka on taas ottanut vapauksia jne. Eikä se niitä lopulta edes hirveästi muuta, se vaan räppäämällä kertoo niiden alkuperäisten kappaleiden tarinan. Esim siinä PMMP:n biisissä ne jutut ruotsinlaivoista ja kahdelle kattamisesta vaikkei oo kolmeen viikkoon kotona, rakastamisesta siihen asti kun ollaan ryppyisiä jne. Haloo, Vesalaa se oli, ei Elastista. Älkää olko niin helppoja, räppärit luo koko uransa menemällä sieltä missä aita on matalin ja kansa vaan hurraa samalla kun räppäri nauraa kuin kulkuri matkalla pankkiin.
Kyllähän Elastinen esiintyä osaa ja vaikuttaa tosi symppikseltä, mutta tarkoitus oli tuoda vähän näkökulmaa tuohon kritiikkiin ja Vartiaisen tylyttämiseen. Häntä tylytetään asioista, joihin oikeastaan kaikki esiintyjät ovat "syyllistyneet", eli tehneet kappaleista itsensä näköisiä. Vartiaisen äänen tyyppikin on sellainen, että ei sillä paljon voi huutaa ja rääkyä tekemättä itsetään idioottia. Kaikkihan tuolla pelaa omilla vahvuuksillaan.
Minä olin etukäteen skeptinen koko kaudesta, kaksi näyttelijää ja vain pari oikeaa lauluntekijää, mutta alan hiljalleen lämmetä. Arvostan heitä kaikkia, vaikken kenestäkään etukäteen juuri piitannut. Tämän kauden myötä esim arvostukseni PMMP:tä ja Paula Vesalaa kohtaan on noussut ja myös Apulannan tuotantoon olen tutustunut kuluneen viikon aikana paljon tarkemmin kuin ennen ja siellähän on joitain todella hienoja biisejä. Molemmat ovat bändejä, joita en ole koskaan livenä nähnyt, vaikka mahdollisuuksia olisi esim festareilla vuosien aikana kyllä ollut. Joku niissä vaan on ärsyttänyt, enkä ole viitsinyt sen tarkemmin tutustua. Nyt hieman harmittaa, mutta parempi myöhään.
[/quote]
Elastinenhan on muuttanut biisejä ylivoimaisesti kaikista eniten. Eihän se ole räpännyt juuri ollenkaan koko kaudella.
Vartiainen ei ole vielä vetänyt yhtäkään hyvää vetoa tuolla. Piiskaa oli ihan OK.
Miten niin vaan kaksi näyttelijää? Vesa-Matti Loiri on myynyt yli miljoona levyä. Katsoppa paljonko noi muut on myynyt?
Samuli Edelmann on yksi Suomen menestyneimpiä laulajia hänkin.
Paula Koivuniemi nyt on Suomen yksi suurimmista kiintotähdistä. 13 kultalevyä, yksi platinalevy ja yksi tuplaplatinalevy kertoo kaiken oleellisen.
Toni Wirtanen on yksi suomalaisen rockin suurimpia nykynimiä.
Elastinen on Suomen varmaan johtava räppäri ja varmaan lahjakkain niistä.
Paula Vesala ja PMMP on 2000 menestyneimpiä suomalaisia bändejä/artisteja. Varsinkin sellaisia mitkä kostuvat vain naisista. Kun hän on vielä itse tehnyt suurimman osan laulamistaan biiseistä ja paljon myös muille niin ihmettelen kommentiasi.
Jenni Vartiainen on minusta vähiten oikeutettu tuonne pääsemiseen. Mutta kuitenkin paljon oikeutetumpi kuin kakkoskauden esiintyjät. Hänkin on jo todella menestynyt. Saanut mm. yhdeksän Emma palkintoa ja myynyt yli 260 000 levyä. Sen lisäksi hän kuului Gimmeliin joka on myynyt melkein 200 000 levyä. Joten hänellä on oikeus tuolla olla.
Luepas hyvä #798 uudestaan kommenttini. Minä arvostan heitä kaikkia, etukäteen vaan ajattelin ettei oikein kukaan heistä kiinnosta minua ja Veskua ja Samulia pidin ensisijaisesti näyttelijöinä, mutta kyllä he tuolla ansaitsevat olla. Ja niinkuin sanoin, Vesalan ja Apulannan suhteen tämä kausi on nimenomaan avannut silmiäni. Mitä Elastiseen tulee, en ymmärrä mitä tarkoitat sillä, ettei ole juuri räpännyt. Joo, kertsit on laulanut, taisi minullekin olla eka kerta kun kuulen hänen ihan laulavan, mutta mitäs ne säkeistöt on jos ei räppäämistä?
On se toki muuttanut niitä kappaleita, mutta minähän juuri selitin miksi hänen on pakko tehdä niin, siinä ei siis ole mitään erityisen hienoa, eikä ihmeellistä. Hän ei pystyisi räppäämään niitä alkuperäisissä sanoituksissa pysymällä. Niihin pitää saada täytesanoja, että ne pystyy räppäämään. Räppärinä häntä kiinnostaa vain sanoitukset, ei niinkään melodia, mutta kertseissä pitää toki säilyttää se tuttu melodia, että yksinkertaiset ihmiset luulevat että kyse on edelleen musiikista, eivätkä huomaa että heitähän kusetetaan. Siitähän räpissä usein on kyse, lainataan kertsi jostain toisesta biisistä ja ratsatetaan sillä, niinkuin esim Eminemin Sing For The Moment, jonka hieno kertsi on Aerosmithin Dream On.
Okei, voin myöntää, minun on vaikea arvostaa räppäreitä.
T: 797
797:
Ihan hyvin kirjoitettu ja perusteltu teksti. Oli vain pakko tarttua tuohon räppi-hommaan. Myönsit että sinun on vaikea arvostaa räppäreitä ja sinulla on toki oikeus mielipiteeseesi. Nyt vain tekstistäsi saa kuvan että niputat kaikki räppärit samaan nippuun jotka pöllii jonkun toisen kertsin tai taustat ja se on siinä. Oikeasti kunnon räpillä ei ole mitään tekemistä minkään Cheekin kanssa.
Vaikutat avomieliseltä ihmiseltä, joten suosittelen että tutustuisit hieman räppiskeneen ihan alkuajoilta asti. Mielipiteesi saattaa muuttua. Lue ja kuuntele esimerkiksi alkuun Kurtis Blowsta! Yksi menestyneimmistä räppäreistä joka on tehnyt pitkän ja ansiokkaan uran. Vaikea uskoa että kukaan voisi tuollaisen historiikin omaavasta henkilöstä sanoa etteikö juurikaan arvostaisi vaikkei genre siltikään iskisi.
Kuka tietää, ehkäpä innostut niin paljon, että törmäämme viikon päästä lauantaina Korjaamolla kyseisen herran keikalla, tai ehkäpä vanha kunnon OG-meininki on sulle ihan tuttua kauraa mutta et siltikään jostain syystä lämpene näitä riimejä sylkeviä tyyppejä kohtaan.
[quote author="Vierailija" time="04.10.2014 klo 02:09"]
797:
Ihan hyvin kirjoitettu ja perusteltu teksti. Oli vain pakko tarttua tuohon räppi-hommaan. Myönsit että sinun on vaikea arvostaa räppäreitä ja sinulla on toki oikeus mielipiteeseesi. Nyt vain tekstistäsi saa kuvan että niputat kaikki räppärit samaan nippuun jotka pöllii jonkun toisen kertsin tai taustat ja se on siinä. Oikeasti kunnon räpillä ei ole mitään tekemistä minkään Cheekin kanssa.
Vaikutat avomieliseltä ihmiseltä, joten suosittelen että tutustuisit hieman räppiskeneen ihan alkuajoilta asti. Mielipiteesi saattaa muuttua. Lue ja kuuntele esimerkiksi alkuun Kurtis Blowsta! Yksi menestyneimmistä räppäreistä joka on tehnyt pitkän ja ansiokkaan uran. Vaikea uskoa että kukaan voisi tuollaisen historiikin omaavasta henkilöstä sanoa etteikö juurikaan arvostaisi vaikkei genre siltikään iskisi.
Kuka tietää, ehkäpä innostut niin paljon, että törmäämme viikon päästä lauantaina Korjaamolla kyseisen herran keikalla, tai ehkäpä vanha kunnon OG-meininki on sulle ihan tuttua kauraa mutta et siltikään jostain syystä lämpene näitä riimejä sylkeviä tyyppejä kohtaan.
[/quote]
Okei, totta on että vedin mutkia hieman suoriksi ja kärjistin. Sehän on tottakai selvää että yhden tai edes kourallisen artistien mukaan ei voi tuomita koko genreä, mutta Suomi-räpin aika pitkälle voi, ei siinä kovin syvällistä otetta ole. Otin nyt ensisijaisesti kantaa Elastiseen ja niihin mielesäni kohtuuttoman ylistäviin kommentteihin, joita hänestä täällä on sanottu.
Olen itse kitaramiehiä ja täytyy myöntää että minun on vaikea saada räpistä kovinkaan paljon irti juuri siksi, että siitä usein puuttuu nimenomaan ne elementit, jotka minua musiikissa kiehtovat, eli sävel- ja sointukulut ja mieleenjäävät melodiat, taidokas soittaminen ja laulaminen. Siellä se nerous on. Se on vähän kuin räpistä olisi riisuttu kaikki mielenkiintoinen ja korvattu ylimääräisillä sanoilla. Taas yleistän, mutta näin minä asian näen. Tekstit kyllä kiinnostavat minuakin musiikissa, mutta minusta se idea on kertoa ne musiikin keinoin sitomalla siihen melodiaan ja tunnelmaan, eikä tykittää puolta romaania yhdessä biisissä. Se vaatii minusta enemmän harkintaa ja taitoa, kun ihan kaikkea ei voi sanoa, vaan täytyy sovittaa se rajoitettu teksti siihen musiikkiin.
Olen joskus kyllä ihan tykännytkin yksittäisistä räp-kappaleista, ei se niin vastenmielistä minulle ole, mutta levykaupalla en sitä jaksa kuunnella, samoin kuin en jaksa kuunnella liian tekniseksi tilutteluksi menevää kitarointiakaan, jos se soittimenhallinnan alleviivaaminen muuttuu itse tarkoitukseksi.
Mitä arvostamiseen tulee, niin kyllä minä arvostan kaikkia, jotka omalla työllään menestyy. Jos Elastista miettii, niin onhan hän ollut nostamassa Räppiä/hiphoppia Suomessa marginaalista valtavirtaan. Kova temppu, mutta sehän tietysti samalla minua myös harmittaa, kun se on syrjäyttänyt oman suosikkigenreni edustajat lähes täysin ja tuonut listoille idiootteja kuten JVG ja Mikael Gabriel ym. Se on sääli ja nuoret ei näin ollen enää edes kiinnostu rockista, kun eivät sitä mistään kuule, kun eivät edes viitsi/halua etsiä.
Sen voin jo luvata, että korjaamolla tuskin tulemme törmäämään, mutta aion kyllä tsekata tuon Kurtis Blown, eihän sitä voi tietää jos ei kokeile.
Olen yllättynyt siitä, kuinka melodisia Apulannan biisit ovat.
Aikaisemmilla tuotantokausilla ei käsitelty laulajien ääniä näin paljon. Pidin Paula V:n esityksestä, mutta sekin oli läpikotaisin tuunattu.
Samulin kanssa vedetty duetto paljasti, kuinka huono laulaja Toni on. Muuten kyllä tykkään tyypistä kovasti.
[quote author="Vierailija" time="04.10.2014 klo 00:03"][quote author="Vierailija" time="03.10.2014 klo 22:43"]
[quote author="Vierailija" time="03.10.2014 klo 20:44"]Paula Vesala on super lahjakas!! Vau! Musta tuntuu jotenkin että Samuli ja Paula K ei ymmärrä näitä nuoria? :D [/quote] Mitä ihmeen nuoria:) Noi nuorimmatkin on tuolla ihan pitkän kokemuksen omaavia yli kolmekymppisiä, ei mitään nuoria untuvikkoja. Samuli on nelikymppinen, ei se nyt niin vanha ole Paulaan verrattuna:)
[/quote]
Toinen 32 vuotias ja toinen 46 vuotias. Kyllä siinä aika paljon on ikäeroa.
[/quote]
Vesala täyttää tänä vuonna 33, joten ei ole mikään nuori enää vaan pitkän kokemuksen omaava taiteilija, konkari jo. Taatusti 13 vuotta vanhempi Samuli ymmärtää häntä.
Eri asia jos kyseessä olisi Paula yli 10 vuotta sitten PMMPn alkuaikoina, silloin voisi jo olla että nelikymppinen ei olisi ehkä samalla aaltopituudella.
[quote author="Vierailija" time="04.10.2014 klo 18:38"]
[quote author="Vierailija" time="03.10.2014 klo 21:32"]Jahas, tänään alkoi menkat ja mieliala on taas normaali => mikään biisi ei itkettänyt. Missähän kierron vaiheessa Vesala meni tänään. [/quote] Sovinistin lempipuhetta. Vittu että vihaan tuollaista tyhmyyttä. Vain todella vähäisellä älyllisellä pääomalla varustettu olio puhuu noin. Vielä surullisempaa, että olet itsekin mitä ilmeisimmin nainen. Häpeä. Itseäsi. Sukupuoltasihan jo häpeätkin.
[/quote]
Mitä sovinistista tuossa on? Tottahan tuo oli joka sana. Menkoissa naisilla heittää mielialat kuin kaksi vuotiaalla ADHD lapsella.
[quote author="Vierailija" time="04.10.2014 klo 18:38"]
[quote author="Vierailija" time="03.10.2014 klo 21:32"]Jahas, tänään alkoi menkat ja mieliala on taas normaali => mikään biisi ei itkettänyt. Missähän kierron vaiheessa Vesala meni tänään. [/quote] Sovinistin lempipuhetta. Vittu että vihaan tuollaista tyhmyyttä. Vain todella vähäisellä älyllisellä pääomalla varustettu olio puhuu noin. Vielä surullisempaa, että olet itsekin mitä ilmeisimmin nainen. Häpeä. Itseäsi. Sukupuoltasihan jo häpeätkin.
[/quote]
Siellä taitaakin jollakin pms-oireet puskea päälle. :D
[quote author="Vierailija" time="04.10.2014 klo 18:16"]
[quote author="Vierailija" time="04.10.2014 klo 16:24"]
Miksi kaikki jauhaa, että Vesku on niin kuolemaisillaan ja jätti hyvästit armon avulla? Tietääkö joku, onko hän tosiaan kuolemansairas? Sellasen käsityksen hypetyksestä saa.
[/quote]
Sillä on todella paha diabetes, ja oikeasti meinasi jo kuolla siihen, oli lopettanut uransa, ja masentunut, odotti kuolemaa. Kun sai uudet lääkkeet alkoikin olo kohentua, laihtui huomattavasti, pääsee taas liikkumaankin ilman keppejä ym. alkoi tehdä uudestaan elokuvia ja keikkailemaankin. Ei se diabetes ole ihan leikinasia, varsinkaan tuossa iässä, siinä on pahoja sivutauteja ja voi kuolla helpostikin jos lääkitystä ei saada kohdalleen.
[/quote]
Oli, mutta ei ole käsittääkseni enää? Vesku on itse sanonut, että voi hyvin. Eli mihin se nyt yhtäkkiä kupsahtaisi?
[quote author="Vierailija" time="04.10.2014 klo 18:19"]
[quote author="Vierailija" time="04.10.2014 klo 18:13"][quote author="Vierailija" time="04.10.2014 klo 17:46"] [quote author="Vierailija" time="04.10.2014 klo 09:49"][quote author="Vierailija" time="04.10.2014 klo 08:19"] [quote author="Vierailija" time="04.10.2014 klo 00:03"][quote author="Vierailija" time="03.10.2014 klo 22:43"] [quote author="Vierailija" time="03.10.2014 klo 20:44"]Paula Vesala on super lahjakas!! Vau! Musta tuntuu jotenkin että Samuli ja Paula K ei ymmärrä näitä nuoria? :D [/quote] Mitä ihmeen nuoria:) Noi nuorimmatkin on tuolla ihan pitkän kokemuksen omaavia yli kolmekymppisiä, ei mitään nuoria untuvikkoja. Samuli on nelikymppinen, ei se nyt niin vanha ole Paulaan verrattuna:) [/quote] Toinen 32 vuotias ja toinen 46 vuotias. Kyllä siinä aika paljon on ikäeroa. [/quote] Vesala täyttää tänä vuonna 33, joten ei ole mikään nuori enää vaan pitkän kokemuksen omaava taiteilija, konkari jo. Taatusti 13 vuotta vanhempi Samuli ymmärtää häntä. Eri asia jos kyseessä olisi Paula yli 10 vuotta sitten PMMPn alkuaikoina, silloin voisi jo olla että nelikymppinen ei olisi ehkä samalla aaltopituudella. [/quote] Ei 33 vuotiaasta saa konkaria tekemälläkään. Eihän hän ole laulanut kuin 10 vuotta. [/quote] No kyllä vain Psula on PMMP:n kokemuksellaan jo konkari, ei todellakaan mikään noviisi enää. Mikäs mummeli/vaari Se siellä pätee:) [/quote] Vaikka sitten kun se vetää tuohon vielä 10 vuotta henkilökohtaista uraa niin sitten kutsutaan konkariksi. [/quote] Eli yli 10 vuoden kokemusj musiikkimaailman huipulla, iso määrä omia sanoituksi ja sävellyksiä ei tee konkariksi. OK, ehkä meillä on sitten eri käsitys konkariudesta. Minusta Paulalla on jo paljon kokemusta kertynyt, ei mikään noviisi enää.
[/quote]
Ei hän noviisi ole mutta ei konkarikaan. Todella hyvä laulaja ja sanoittaja kylläkin mutta ei konkari. Mutta se ei tee hänestä mitenkään huonoa.
[quote author="Vierailija" time="04.10.2014 klo 19:53"][quote author="Vierailija" time="04.10.2014 klo 18:19"]
[quote author="Vierailija" time="04.10.2014 klo 18:13"][quote author="Vierailija" time="04.10.2014 klo 17:46"] [quote author="Vierailija" time="04.10.2014 klo 09:49"][quote author="Vierailija" time="04.10.2014 klo 08:19"] [quote author="Vierailija" time="04.10.2014 klo 00:03"][quote author="Vierailija" time="03.10.2014 klo 22:43"] [quote author="Vierailija" time="03.10.2014 klo 20:44"]Paula Vesala on super lahjakas!! Vau! Musta tuntuu jotenkin että Samuli ja Paula K ei ymmärrä näitä nuoria? :D [/quote] Mitä ihmeen nuoria:) Noi nuorimmatkin on tuolla ihan pitkän kokemuksen omaavia yli kolmekymppisiä, ei mitään nuoria untuvikkoja. Samuli on nelikymppinen, ei se nyt niin vanha ole Paulaan verrattuna:) [/quote] Toinen 32 vuotias ja toinen 46 vuotias. Kyllä siinä aika paljon on ikäeroa. [/quote] Vesala täyttää tänä vuonna 33, joten ei ole mikään nuori enää vaan pitkän kokemuksen omaava taiteilija, konkari jo. Taatusti 13 vuotta vanhempi Samuli ymmärtää häntä. Eri asia jos kyseessä olisi Paula yli 10 vuotta sitten PMMPn alkuaikoina, silloin voisi jo olla että nelikymppinen ei olisi ehkä samalla aaltopituudella. [/quote] Ei 33 vuotiaasta saa konkaria tekemälläkään. Eihän hän ole laulanut kuin 10 vuotta. [/quote] No kyllä vain Psula on PMMP:n kokemuksellaan jo konkari, ei todellakaan mikään noviisi enää. Mikäs mummeli/vaari Se siellä pätee:) [/quote] Vaikka sitten kun se vetää tuohon vielä 10 vuotta henkilökohtaista uraa niin sitten kutsutaan konkariksi. [/quote] Eli yli 10 vuoden kokemusj musiikkimaailman huipulla, iso määrä omia sanoituksi ja sävellyksiä ei tee konkariksi. OK, ehkä meillä on sitten eri käsitys konkariudesta. Minusta Paulalla on jo paljon kokemusta kertynyt, ei mikään noviisi enää.
[/quote]
Ei hän noviisi ole mutta ei konkarikaan. Todella hyvä laulaja ja sanoittaja kylläkin mutta ei konkari. Mutta se ei tee hänestä mitenkään huonoa.
[/quote]
Ok, ei sitten konkari. Kokenut musiikintekijä ja taiteilija vain:)
Akatson eka kertaa setä ohjelmaa. Siis teidän mielestäkö se Vesku osaa laulaa???? Mitä ininä, ihan pelottaa.
[quote author="Vierailija" time="10.10.2014 klo 20:22"]
Akatson eka kertaa setä ohjelmaa. Siis teidän mielestäkö se Vesku osaa laulaa???? Mitä ininä, ihan pelottaa.
[/quote]
Ei se minusta osaa laulaa, tulkita kyllä. Valinta oli hyvä poliittisessa mielessä.
864
[quote author="Vierailija" time="10.10.2014 klo 20:23"]
Vesku on liian sairas.
[/quote]
Mulla on koko ajan Veskusta sellainen olo että se käyttää viimeiset elinvoimansa tähän ohjelmaan.
[quote author="Vierailija" time="20.10.2014 klo 13:38"]
[quote author="Vierailija" time="18.10.2014 klo 13:50"]
Onko Paula Vesala todellakin Rasmuksen Laurin kanssa naimisissa? Siis sen joka on 150 senttiä pitkä sulka päässä? Kyllä tollanen nainen olisi ansainnut jonkun komean ja näyttävän, pitkän miehen!
[/quote]
Pituudella ei ole mitään tekemistä komeuden kanssa
[/quote]
No kyllä on. Mieti miltä näyttäisi 150 senttiä pitkä näyttelijä esim. Bondin roolissa!
Olis ihan naurettavaa.
[quote author="Vierailija" time="20.10.2014 klo 15:44"]Tuo ohjelma on ollut Vartiaiselle todella huono idea! Mä tykkäsin hänestä ennen, tuon ohjeman myötä hän on alkanut ärsyttämään mua suunnattomasti.
"Inhosin" esim. edellisen kauden Jukkapoikaa ja jopa hän sai nostettua pisteitä hieman, mutta Jenniltä lähti kaikki pisteet. Vaihdan kanavaa heti, kun hän laulaa.
Mun ärsytyksen on aiheuttanut se, että hän ei laita itsestään mitään tuohon ohjelmaan. Ei muuntaudu mitenkään. Hönkäilee samalla nuotilla kaikki kappaleet, aivan kuin hän ei osaisi muuta. En mä mitään suuria avautumisia elämästä kaipaa, vaan erilaisia esityksiä, revittelyä ja itsensä peliin laittamista. Tuntuu ettei hän kunnioita faneja ja yleisöä ollenkaan.
[/quote]
Sama täällä! Kun kuulin että Jenni tulee ohjelmaan mukaan olin innoissani. Nyt ohjelmassa häntä katsottuani on hän alkanut ärsyttää enkä oikeastaan enää jaksa kuunnella hänrn biisejään, joita ennen tykkäsin kuunnella.
Minä en ole koskaan ollut Jenni Vartiaisen fani ja jotenkin hän vaikuttaa tuollakin aika varautuneelta ja pyrkii ehkä liialliseen täydellisyyteen, sekä ulkoiseen virheettömyyteen, jonka vuoksi hän jää etäiseksi. Se kritiikki mitä täällä on hänen esityksistään ollut, on mielestäni kuitenkin hieman kohtuutonta. Toki kritiikkiä saa antaa ja jos ei kosketa, niin ei kosketa, mutta sen kritiikin piitäisi olla myös tasapuolista ja reilua.
"Jenni on hönkinyt kaikki biisinsä läpi eikä ole poistunut mukavuusalueeltaan." No, kyllä se samba biisi oli aika erilaista, vaikkei ehkä minulle iskenytkään. Mutta mitenkäs sitten Paula K, Vesku, Elastinen, Toni W, Samuli.. onko kukaan oikeasti poistunut sieltä mukavuusalueeltaan? Vesala tänään kokeili rohkeasti, mutta eipä juuri muut.
Veskua ja Koivuniemeä ei tarvitse edes erikseen käsitellä, he vetävät omalla tyylillään, eikä heiltä paljon muuta odotetakaan. Mitenkäs Samuli, no samaa kuin aina, säkeistöt sentimentaalisen dramaattisella otteella ja kertsit voimalla niin, että kaulasuoni pullottaa. Toni W, vetänyt samalla punkkiasenteella niinkuin viimeiset 20 vuotta, mutta kun huutaa kertsit, niin se tulkitaan aina heittäytymiseksi. Se Kovemmat kädet-veto kuulosti niin Apulannalta, että olisi voinut olla niiden omaa tuotantoa. Hyvä veto se oli, mutta että heittäytymistä?
Ja sitten se Elastinen, jonka vaivannäköä ja nerokkuutta täällä on niin hehkutettu. Täällä näköjään yritetään saada Elasta uutta Stadionin täyttäjää. Jarrutetaan nyt kuitenkin vähän. Kyllä fakta on se, että hän on pysynyt juuri niin mukavuusalueellaan, kuin Vesku ja Koivuniemikin. Mitäs räppääjältä paljon muuta voi odottaakaan. Minä kyllä pidin hänen PMMP vedostaan, saattoi jopa olla sen jakson paras. Tänään kuitenkin huomasin miettiväni hänen kohdallaan, että taas ihan samalla kaavalla. Ei mitään uutta. "Kädet yhteen" ja taustalle vähän "Hei, hei!".
Mitä taas siihen vaivannäköön tulee, niin pakkohan hänen on sanoituksia muuttaa, koska ei laula niitä, vaan hylkää säkeistöjen hienot melodiat ja räppää ne. Ja huomatkaa, se sanoitusten teko ja riimeillä leikkiminen on juuri sitä mitä hän on tehnyt viimeiset reilu 15 vuotta. Kun ei kerran melodian päälle ymmärrä, niin onhan siinä aikaa miettiä niitä riimejä ja sovitella sanoja siihen tuttuun muottiin. Kaavakin sillä on aina sama, kertsit lauletaan ja säkeistöt vedetään ihan samanlaisella painotuksella ja rytmillä, hyvin Elamaisesti, muistaa kyllä itse aina mainita kuinka on taas ottanut vapauksia jne. Eikä se niitä lopulta edes hirveästi muuta, se vaan räppäämällä kertoo niiden alkuperäisten kappaleiden tarinan. Esim siinä PMMP:n biisissä ne jutut ruotsinlaivoista ja kahdelle kattamisesta vaikkei oo kolmeen viikkoon kotona, rakastamisesta siihen asti kun ollaan ryppyisiä jne. Haloo, Vesalaa se oli, ei Elastista. Älkää olko niin helppoja, räppärit luo koko uransa menemällä sieltä missä aita on matalin ja kansa vaan hurraa samalla kun räppäri nauraa kuin kulkuri matkalla pankkiin.
Kyllähän Elastinen esiintyä osaa ja vaikuttaa tosi symppikseltä, mutta tarkoitus oli tuoda vähän näkökulmaa tuohon kritiikkiin ja Vartiaisen tylyttämiseen. Häntä tylytetään asioista, joihin oikeastaan kaikki esiintyjät ovat "syyllistyneet", eli tehneet kappaleista itsensä näköisiä. Vartiaisen äänen tyyppikin on sellainen, että ei sillä paljon voi huutaa ja rääkyä tekemättä itsetään idioottia. Kaikkihan tuolla pelaa omilla vahvuuksillaan.
Minä olin etukäteen skeptinen koko kaudesta, kaksi näyttelijää ja vain pari oikeaa lauluntekijää, mutta alan hiljalleen lämmetä. Arvostan heitä kaikkia, vaikken kenestäkään etukäteen juuri piitannut. Tämän kauden myötä esim arvostukseni PMMP:tä ja Paula Vesalaa kohtaan on noussut ja myös Apulannan tuotantoon olen tutustunut kuluneen viikon aikana paljon tarkemmin kuin ennen ja siellähän on joitain todella hienoja biisejä. Molemmat ovat bändejä, joita en ole koskaan livenä nähnyt, vaikka mahdollisuuksia olisi esim festareilla vuosien aikana kyllä ollut. Joku niissä vaan on ärsyttänyt, enkä ole viitsinyt sen tarkemmin tutustua. Nyt hieman harmittaa, mutta parempi myöhään.