Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Melkein kaikki valittaa kuinka äidit tekee kaiken jouluksi, no meillä on sitten outo perhe

Vierailija
24.12.2025 |

Meillä mies ja pojat, aikuisia jo, tekee suurimman osan. Minun harteilla on vain kauppalistasta huolehtiminen, leipominen ja perussiivouksia, niitä mitä teen arkenakin. Kaupassa mennään sitten yhteisvoimin kun lista on jaettu kaikille puhelimiin ja sovitaan kuka hakee mitäkin.  Laatikoita ostettiin valmiina, menekki on aika pientä meillä ja ei olla kukaan suursyömäreitä muutenkaan. No savustetun kalkkunan tilasin ja kävin hakemassa, se on oma osuuteni ruokahuollosta leipomisen lisäksi. 

Mies ja pojat tykkää laittaa ruokaa. Varsinkin nuorimmainen on melkoinen ruokahifistelelijä ja tekee tarkkaa työtä. Yrtit ei kelpaa kuivattuina pussista, pitää ostaa ruukkuyrttejä.  

Oon kyllä ylpeä mun miesporukasta. Tyttöjä meillä ei ole.  

Kommentit (26)

Vierailija
1/26 |
24.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jätä kuitenkin varmuuden vuoksi se sika.

Vierailija
2/26 |
24.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ok. Sepä kiva.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/26 |
24.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ruokahifistelijä ostaa laatikot valmiina? 

Vierailija
4/26 |
24.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Se laittaa siihen päälle ruukkuyrttejä. 

Vierailija
5/26 |
24.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis sinä teet listat, leivot, siivoat, tilaat ruoat ja käyt kaupassa? Mitä ne miehet tekee? Lämmittää ne valmislaatikot? 

Vierailija
6/26 |
24.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä mies siivoaa, kokkaa, hoitaa lapset ja paketoi lahjat, koristelut ym.  joulupuuhat.

Minä käyn kaupassa ja katan pöydän. lapset kun nukahtaa, juon viiniä ja sitten yötä vasten mies panee mua 5-10min. Sit mieskin nukahtaa. Aamulla tuo sitten rääppiäisiä mulle sänkyyn jotta rapeloni talttuu joskus puolen päivän jälkeen. Sitten lähden joululahjaksi saatuun spa hoitoon.

Mun mielestä joulu on ihanaa aikaa.

N22

Vierailija
7/26 |
24.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siis sinä teet listat, leivot, siivoat, tilaat ruoat ja käyt kaupassa? Mitä ne miehet tekee? Lämmittää ne valmislaatikot? 

Näin minäkin aloituksen luin. Hyvä, että ap on kuitenkin tyytyväinen.

Vierailija
8/26 |
24.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä ei ole noita ongelmia, koska joulu on meidän perheessä kaikille sukupuolesta, iästä tai sukulaissuhteesta riippumatta päivä siinä missä muutkin. Emme kuulu kristillistä uskontoa tunnustavaan kirkkoon, niin ei vietetä joulua.  

Lisäksi eid-al-fitr on aikalailla juhlavampi kuin teidän joulu missä päivän kruunu on syödä saastaisen eläimen perslihasta. Miettimään nyt vähän?!

Olemme muutenkin parempia ihmisiä.

T. Fatima & Bilal, Helsinki.

Vierailija
9/26 |
24.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meillä on aina ostettu kaikki valmiina leipomosta/kaupasta/kalasavustamosta ym. Siivouksen tekee muutenkin siivous firma, jouluna vähään perusteellisemmin.

Ei todellakaan kiinnosta alkaa itse sotkemaan ja touhuumaan kun pitäis rauhoittua juhlan viettoon. M43

Vierailija
10/26 |
24.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinä siis suunnittelet mitä ostetaan, jaat sen puhelimiin, menette yhdessä ne ostamaan, sinä siivoat, leivot, tilaat kalkkunan ja haet sen, ostatte laatikot valmiina. Niin mitä ne miehet tekee? Lämmittää ne laatikot?

Vierailija
11/26 |
24.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

"nuorimmainen on melkoinen ruokahifistelelijä ja tekee tarkkaa työtä. Yrtit ei kelpaa kuivattuina pussista, pitää ostaa ruukkuyrttejä.  "

Mutta valmiit laatikot käy? Eikä se ole mitään hifistelyä jos ostaa tuoreet yrtit kuivattujen sijaan.

Vierailija
12/26 |
24.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näin se oli minunkin lapsuudenkodissa, että miehet tekivät valtaosan. Meillä tasapuolisesti. Tiedän moni naisia jotka tekevät valtaosan, koska heille ei kelpaa yhtään mikään mitä mies tekee. Pelkkää valitusta ja nälvimistä. Sitten valittavat.

Vierailija
13/26 |
24.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei hän itse välitä niistä.  Jos välittäisi, ei kelpaisi valmisruuat. Tosin ei osteta niitä valmiina kaupasta, vaan tuottajien torilta. Ap. 

Vierailija
14/26 |
24.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis mieshän tekee aina kaikki juhlakokkailut.

Vierailija
15/26 |
24.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tyypillistä vauvapalstan uhriutumista. 

Vierailija
16/26 |
24.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä mies siivosi ihan kaiken. Paistoi kinkun. Nyt hääräilee laatikoiden parissa. Kohta tulee sukulaisia jouluksi meille. Yhdessä käytiin eilen illalla kaupassa ja minä paketoin lahjat.

Emme ota joulusta mitään stressiä, itse olin eiliseen saakka töissä ja mies oli alkuviikon jo vapaalla 

N33

Vierailija
17/26 |
24.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli sinä teet (lähes) kaiken, kuten arkenakin.

Vierailija
18/26 |
24.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei. Teen listan. Käydän yhdessä kaupassa, lukee aloituksessa. Mies on hommannut kinkun ja paistanut sen. Mies on tehnyt suurimman osan siivouksia, minä laitoin että siivoan sen mitä arkenakin, en enempää, niin lukee aloituksessakin. Miehet laittaa kuusen, minä en koske siihen ollenkaan. Mies laittoi jouluvalot. Miehet keittää perunat, tekee kastikkeen ja lämmittää lämmitettävät ruuat. Mies keitti tänä aamuna riisipuuron.  Leivonta meillä on hyvin vähäistä, tein ässiä ja yhden kakun. Ei näe että olisi kovin iso homma.  Makeaa meillä menee hyvin vähän, kukaan ei välitä ja vieraita ei käy kun ei kutsuta ja muutenkin asutaan paikkakunnalla, missä läheisiä sukulaisia tai ystäviä ei ole. Ei lähdetä ajamaan toiselle puolelle Suomea ja päinvastoin. Miehet on hoitaneet juomapuolen kokonaan lukuunottamatta viinipulloja, jotka sain töistä.  Aika vähän niitäkään meillä menee.  

Ap.  

Vierailija
19/26 |
24.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eiköhän näissä asioissa kannattaisi naisten lopettaa incelöinti ja keskittyä elämäänsä. Aika usein on ihan naisen oman käytöksen lopputulos että asiat saa tehdä itse.

Vierailija
20/26 |
24.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja sinä siivoat jäljet, kun miehet ovat oikein "ruokaa laittaneet".

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kaksi yhdeksän