Mä ymmärrän yksinäisten naisten halua saada lapsen mutta ei miestä
Tässä on laajassa ystävä- ja sukulaispiirissä huomannut sen tosiasian että varsin moni MIES on sellainen, että niiden kanssa elämä senkun vaikeutuu kun lapsia tulee. Naiset ovat parisuhteisiinsa ja itseensäkin panostavia, kun taas miehet viilettävät alun alkaenkin omissa harrastuksissaan. Vuosikausia kun tuollaisia miehiä katselee, ei voi muuta kuin ymmärtää sen miksi joku nainen ei halua miestä mutta lapsen!
Minulla on hyvä mies, voisin kehaista että poikkeuksellisen hyvä ja monista " suomalaisista" miehistä eroava rakastettava ihminen. Mutta paljon senkin löytäminen vaati: Ei tuollaisia miehiä ihan missä tahansa liiku. Ja on kait se tietysti itsestäkin kiinni, että hänet elämääni sain.
Jatkuvasti törmään siihen että mulle ollaan vähän kateelisiakin: sanotaan että hyvähän se on kun mies hoitaa kotia ja lapsia, kaiken lisäksi on tunteellinen ja huumorintajuinen. Eikä ota viinaksia, eikä kulje missä lie.
Muutama sinkkuystäväni joilla on kova vauvakuume, hajottavat jatkuvasti sydämensä näiden miestensä kanssa... vielä 30-40-vuotiaatkin miehet osaavat olla julmia, heistä ei saa selvää ja moni heistä lisäksi reikkuu vielä entisissään kiinni.
Naisella voi olla halua saada lapsi. Ymmärrän sen halun. Ja sen että ei halua mitään puupäätä vierelleen. Ja uskon että lapsesta tulee onnellisempi kun saa kasvaa sellaisen ihmisen kanssa jonka ei tarvitse surra/huolehtia miehestään eli lapsen isästä.
Tuota tasoa kun katsoo miehissä niin ihmettelen miten niin moni nainen sitten vain lähtee perhettä perustamaan. En sano etteikö naisessa voisi olla " vikaa" , mutta ainakin omassa lähipiirissäni juuri naiset ovat sellaisia, jotka ansaitsivat kyllä paremmat miehet!! On todella ikävää katsella pariskuntia, joissa mies sättii vaimoaan milloin mistäkin (ilman syytä..esim. ylipainosta vaikka sitä ei olisi yhtään!!) Nämä miehet kuvittelevat että pilkkaamalla hyvää vaimoaan he saavuttavat elämässään jotain suurempaa - niin, onnettoman avioliiton, onnettomat lapset.
Niille, joilla miestä ei vielä ole: Etsikää rauhassa. Turha on vain tyytyä johonkin. Pieniä vikoja meissä kaikissa on mutta jos sen jo alussa huomaa että miehestä ei oikein mihinkään ole, miksi sellaisen kanssa pitää olla? Lapsia voi saada miehen kanssa, mutta ei huonoa miestä siinä tarvita että pystyy lapsen elättämään ja hoitamaan.
Kommentit (14)
Kävimme mekin mieheni kanssa hedelmöityshoidoissa. Joten tiedän tasan tarkkaan kuinka isosta asiasta on kyse, kun lapsia ei tule vaikka haluaisi. Mutta siltikään en voisi evätä yksinäisiltä naisilta oikeutta lapseen: Isäksi nyt voi yhden illan aikana saada kenet vain, onko se sen enempää lapsen etu?? Että isi on juntti/kotoa paljon poissaoleva/mahdollisesti ryypiskelee/haukkuu lapsensa äitiä jne???
t. ap joka on sitä mieltä että jos miehistä ei ole MIEHIKSI naisilleen, ei myöskään isiksi!
maailma on täynnä mukavia, ihania miehiä, (tosin hiukan tylsiä ja mitäänsanomattoman näköisiä) mutta nämä naiset itse kävelevät nokka pystyssä heidän ohitseen ja katselevat tosissaan vaan näitä komeita kusipäitä.
oma vika!! tyhmyydestä sakotetaan, ootteko kuulleet!
Esim. ystävieni mielestä mieheni on tylsän näköinen, jopa hiukan rumakin. Minusta taas häntä komeampaa ei olekaan ;)
Kusipäänä häntä ei onneksi pidä kukaan! :)
Tätä sivuten aiheesta " lapsi ei tarvitse isää, joka on aina huono" . Saap nähä, vieläkö niin väittäviä riittää, kun sossutuet joku päivä loppuvat tai vähenevät.
Ja enkä sellaista tarvitsekaan :) Minulla on töitä sitä varten.
Eli mihis tuo edellä oleva väitös perustuu että sossun lakkauttaminen vaikuttaisi yh:en elämään?
Vierailija:
maailma on täynnä mukavia, ihania miehiä, (tosin hiukan tylsiä ja mitäänsanomattoman näköisiä) mutta nämä naiset itse kävelevät nokka pystyssä heidän ohitseen ja katselevat tosissaan vaan näitä komeita kusipäitä.oma vika!! tyhmyydestä sakotetaan, ootteko kuulleet!
Omapa on vikani, vai?
Vierailija:
Tätä sivuten aiheesta " lapsi ei tarvitse isää, joka on aina huono" . Saap nähä, vieläkö niin väittäviä riittää, kun sossutuet joku päivä loppuvat tai vähenevät.
Liian pitkään äiti häntä sieti (siis sitä että mies hakkasi häntä), vasta kun alkoi lasten turvallisuus olla kyseessä otettiin ero. Ja tuota eroa olimme siskon kanssa rukoilleet jo parin vuoden ajan. Ja ilman sossun tukia selvittiin kyllä.
Silloin kun isä on tuollaine tapaus on lapsen parempi olla ilman isää. Mutta muuten kannattaa hetki harkita. Ilman miestä en haluaisi lasta tietoisesti tehdä, koska ideaalitilanteessa lapsella on hyvä isä. Mutta jos isä osoittaustuu huonoksi, en jäisi häntä katselemaan.
taidat olla juuri näitä joille ei mikään kelpaa ja jotka kulkee nokka pystyssä! sussa on vika, ei miehissä, numero 11!!!!
Vierailija:
maailma on täynnä mukavia, ihania miehiä, (tosin hiukan tylsiä ja mitäänsanomattoman näköisiä) mutta nämä naiset itse kävelevät nokka pystyssä heidän ohitseen ja katselevat tosissaan vaan näitä komeita kusipäitä.oma vika!! tyhmyydestä sakotetaan, ootteko kuulleet!
esimerkiksi suun avaaminen tervehdykseen olisi ihan välttämätön kohta. Koska muuten sitä naisena voi vaikka epäillä, ettei kelpaa arvon miehelle!
Ilmainen päivähoito on, mutta se johtuu siitä, että lapsi on kehari ja Hgissä kehitysvammaisten päivähoito on maksutonta (paitsi ei lievästi - ).
Moni mies on kunnollinen, vastuunsa tunteva mies ja isä.
Toisekseen, vaikka minäkin ymmärrän yksinelävän naisen halun saada lapsi, en kuitenkaan hyväksy sitä sillä lapsella on oikeus ja tarve isään.
kannattaa mennä itse juttelemaan tällaisille miehille :)
Mutta, kuten ap itsekin totesi, kuinkakohan monessa perheessäkään tämä lapsen oikeus toteutuu...