" alilämpö" , ovulaatio ja raskaaksituleminen
Huomenia
Onko kellään kokemusta tai tietoa että jos oma ruumiinlämpö on ollut jo pitkään (muutamia kuukausia) normaalia alhaisempi (Eli normaalisti 36,4-36,6 ja nykyisin seilaa välillä 35,2-36) niin onko se merkki jostain vai onko ihan normaali raskautuminen mahdollista?? En muista edellisistä lapsistani että olisin koskaan ollut näin " alilämpöinen" . Työpaikan terkka sanoi sen olevan kiinni myös kierrosta ja viileästä ilmasta, mutta jotenkin tuntuu jännälle että heti sängystä noustua on lämpö 35,4. Kovasti kamalasti vaan yritetään raskautua ja nyt hirvittää että onko se ihan mahdoton tehtävä näiden lämpöjen kanssa. Nyt mittaillaan joka aamu ja seuraillaan lähteekö nousuun vai ei, kp 12 tänään. Viime kierrosta ei lähtenyt.
Kommentit (5)
Minä olen kansa alilämpönen,mutta mulla on kolpirauhasen vajaatoiminta mistä tuo voi johtua,yleensä mulla lämmöt 35,3-35,6 nyt on 35,9 ja jopa 36,1 ja 36,4,toivon että eivät laske,että oisin raskaana.
Mulla on lämmöt pyörineet aina siinä 35-36.3 asteen välillä, eikä ovulaation jälkeenkään lämpö ole ollut mitenkään korkealla, tosin kyllä 0.4 astetta korkemammalla, kuin ennen ovulaatiota. Mä ainakin olen ihan onnellisesti raskaana lämmöistäni huolimatta:) Toi on hyvin yksilöllistä, joten en usko, että lämpöjä kannattaa kauheesti miettiä:)
t: justagirl rv 10+5:)
Mitään tieteellistä tietoa ei ole, mutta oma kokemukseni kertoo, että välttämättä ei kannata lämmöistä stressata. En ole kamalan säännöllisesti lämpöjä mitannut, mutta tod.näk. niin ovulaation (ajankohdasta kun ei tarkkaa tietoa) kuin raskaudenkin aikaan olen saanut 35,4 hyvin usein lämmöksi. Eli mitään kohoamista en huomannut oikeastaan koskaan ja raskauden alussakin oli jatkuvasti vaan tuolla 35 tienoilla. Olikohan se yksi aamupäivä siinä ehkä viikko oviksen jälkeen, kun on ainoan kerran tullut yli 36..? Ja mistä sekään sitten johtui, ei voi tietää...
t. Mii- rv 10
Ehkäpä siis hellitän stressaamista ainakin tältä osin hetkeksi ja luotan siihen että se ei ole ruumin lämmöstä kiinni! Kaikki on ok tai sitten on jotain feelua jossain muualla, kilpirauhasessa tms. No mutta kp 12 meneillään, joten eikun eteenpäin vain.
Minä olen miettinyt samaa asiaa mulla myös lämmöt alhaiset.Tulin raskaaksi lokakuussa ja sain keskenmenon marraskuun lopussa ja lämpöjä otin silloin tällöin raskaanaollessa ja ne 36.4-36.7 väliä ei siis 37 niinku yleensä kaikilla on ja km jälkeen lämmöt palasi taas 35.2-35.4 jos joku osais sanoa jotain ois kiva:)