**KESÄKUUN odottajat maanantaina**
Kommentit (25)
Faith_:
Tässä on sitten G-alluppi alkuvuodelle:
Millä vauva-lehden keskustelupalstan palstoilla käyt:
-joka kerta kun olen sivuilla
-usein
-silloin tällöin
[color=green]
joka kerta: odotus ,aihe vapaa, synnytys
usein: vaatteet ja tarvikkeet, nimet
silloin tällöin: isien palsta, etsin ystävää
palaan myöhemmin :)
krisse rv 16+2
kamala hoppu alkaisi olla töihin, mutta tulin äkkiä toivottaan
kaikille kerttusille ONNEA VUODELLE 2006! :)
Tulen illalla kertoileen kuulumisia ja lukemaan tein juttuja, nyt menox.....
Helmis ja Nuusku 15+3
Perhana.. Hukkasin koko viestin äsken, ja ihan omaa tyhmyyttä.. *huokaus*
No ei auta kuin uusiksi.
Ensin vastauksia.
Hanip ja Marieela: Moottoripyöräilystä kun kyselin, niin ei kielletty, saa harrastaa niin kauan kuin mahdollista. Ratsastuksen vaarallisuus taitaa olla putoamisvaarassa. Moottoripyöräilyn huonot puolet on samat mitä pitkillä ajomatkoilla, eli hyvä olisi pitää riittävästi taukoja niin ettei puudu. Meidän pyörä ei kovin täristä (iso ja uusi) niin en syksyllä huomannu että olisi haitannut (marraskuun alussa seisontaan).
Faith: Mitään erityisiä lupauksia en tehnyt, kunhan nyt selviää kunnialla ensi vuodesta kun tulee niin paljon kaikenlaista uutta.
Galluppiin:
Joka kerta
- Odotus
Usein
- Vauvakuume
- Synnytysasiaa
Silloin tällöin
- Seksi
- Isien palsta
Sitten oman mahan ympärille.. Vuoden vaihde oli ja meni, ja hauskaa oli! Pikkasen meinas kestävyys loppua jo ennen puoltayötä, mutta sinnittelin sitten hereillä kun miehellä oli kivaa. Kotona tosin oltiin jo hyvissä ajoin ennen kahta nukkumassa.. Vietettiin iltaa miehen siskon luona.
Pitäis kyllä päästä äitiysvaateostotksille, kun nyt ei enää mahdu näistä omista housuista yksikään ilman virittelyä ja paitojakin on vain pari joita voi käyttää (että peittyy se, ettei ole vetoketju eikä nappi kiinni vaan omilla virityksillä). Ehkä ensi lauantaina ehtis shoppailemaan oikein ajatuksella.
Joku jossain kysyi, että miltä ne liikkeet tuntuu. Mulla on kevyitä sivelyjä alavatsalla ja kerran tuntui kuin olisi suoraan joku tökkinyt sormella sisältäpäin.
Nyt vaihteeksi töihin..
Mrs.Marple & rääpäle, rv 17+2
Uusi vuosi, uudet kujeet :))
Galluppiin ekana:
- odotus ja leikki-ikäiset& taaperot
- usein = päivittäin, joskus ehdin jopa kahdesti :)
Oma napa:
Masu alkaa nyt näkyä (JEEEE) ja omat vaatteet puristamaan jonnin verran - varsinkin istuessa ja iltasella. Olen tänään ajatellut kertoa esimiehelleni missä mennään, haluan kuitenkin, että hän tietää töissä ensimmäisenä. Jännittää ihan kauheesti, enkä saanut tämän takia nukuttua viime yönä.. Taustaksi, aloitin tiimissä viime kesäkuussa ja jäisin nyt toukokuussa (viimeistään) mammikselle. Olen tosin ollut firmassa jo kohta vuosikymmennen. Ja toisaalta ei taas voisi vähempää kiinnostaa, itsepähän palkkasi 3-kymppisen 2-vuotiaan lapsen äidin.. Oon jo ihan toinen jalka mammiksella, vaikka toukokuuhun on vielä monen moooonta viikkoa. Mites te muut töissä käyvät, tiedetäänkö raskaudestanne jo?
Tunsin viikonloppuna uuden vuoden aaton kunniaksi vauvelin ekat liikkeet!!!!!!!! Niin ihanaa!!!! Masukki tuli tervehtimään uuden vuoden kunniaksi :)) Ihan nousee kyyneleet silmiin vieläkin. Tunne on taas sanoin kuvaamaton, olin jo unohtanut autuaasti miten ihanaa tämä raskaus voikin olla!!
Näillä eväillä uuteen vuoteen ja viikkoon!
Voikaatten hyvin,
Rocco rv 16+5
[color=green]empä ollutkaan ainoa kuka tätä aloitusta ei huomannut :D, kun aamulla menin vagingossa tekemään uuden vaikka faith oli jo aloittanut :/
♥
juu piti tosiaan palailla kun oo saanu noi hommat alta pois..kun tuo kuopus on niin kipeenä eikä haluttu päivystykseen lähtee viikonloppuna, no nyt ei ollut sitten vapaita aikoja enään kun soitin...grrr. ja nyt pitää sitten soittaa terveyden hoitajalle 12-13 välillä ja kysyä hänen mielipide että pitääkö lähteä peijakseen pyörittelemään peukaloita :(
♥
mites muuten se meidän sukupuolen arvauslista??vieläkö siihen otetaan uusia arvauksia? vai oliko se vaan sillon ensimmäisellä kolmanneksella tarkotettu tehtäväx, aattelin vaan että monet ei oo vielä päässy arvuuttelemaan :D
♥
siitä mun oikeuden käynnistä (TAAS) vastapuoli on osoittanut tyytymättömyytensä päätökseen ...ja nyt taas saa odottaa 30päivää ennen ku selviää meneekö juttu vielä hovioikeuteen :(((( ei tää lopu ikinä!!!
♥
mä en tehnyt mitään uudenvuoden lupauksia...en jaksanu ottaa siitä lisä stressiä...
no kai sitä pitäs mennä yrittään syödä jotain " aamu" palaa, johan tässä on oltu kolmisen tuntia hereilläkin
heidodei!
krisse,tytöt 11/02, 08/04 +Allu rv16+2
Krisselle tsemppiä. Kyllä se joskus päättyy, todennäköisesti sinun hyväksesi, koska käräjäoikeuskin on sellaiseen päätökseen tullut. Suomessa kuitenkin on osapuolilla oikeus valittaa. Voimia sinulle!
Rocco: töissä kerroin juuri ennen joulua, ihan hyvin pomo otti asian, samalla sanoi meidän asentaja, että hän jää isyyslomalle kesäkuussa! Pomo vain totesi että meni koko henkilökunta uusiksi samalla. *heh* Mutta ihan ok vastaanotto. Loput työkaverit saa tietää sitten kun huomaa, en aio kertoa. Todennäköisesti kyllä kohta tulevat huomaamaan, nytkin pullottaa kyllä niin kovin.. Varsinainen vauvamaha tuntuu selällä maaten ihan selkeästi kovempana.
Alkaa tässä olemaan taas nälkä.
Pitää varmaan kohta ryhtyä ottamaan naposteltavaa (terveellistä tietenkin) työpöydän laatikkoihin että jaksaa lounaaseen asti ja lounaan jälkeen..
Silmä etsiskeli vaan isolla kirjoitettua aloitusta.
Galluppiin: Aina käyn Odotus-puolella, usein aihe vapaa, sillon tällöin seksi ja vauvakuume.
Vaikka tuntuu, ettei se masu kasva, niin mittasin huvikseni mahan ympärystä. Jouluna mittasin kerran ja eilen mittasin toisen kerran. Oli se 2cm kasvanut. Toisaalta kun itse näkee ja tuntee mahan joka hetki niin ei välttämättä huomaa sitä kasvua. Ei se kasvaminen kuitenkaan ole niin hurjan nopeaa.
Teittekö jotain uuden vuoden lupauksia? Mulla on tammikuun kestävä roskaruoka & herkkulakko. On siinä muutama porsaanreikä, mitä saa syödä. Eli sallittuja herkkuja ovat kevytpopcornit, mehujätski, tavallinen hampurilainen ilman mitään majoneeseja, peruspulla ja pitsa ilman juustoa ja kevyillä täytteillä (otan muutenkin usein pitsan ilman juustoa, ei turvota niin paljoa.) Tuntuu, että tuon pahoivoinnin takia on tullut syötyä paljon roskaruokia.
Tytteli-83 rv 17+0
Niinhän se UusiVuosi meni töissä. Onneksi oli rauhallista ja syötiin ja katottiin leffoja rauhassa.
Masutyyppi on jo monta päivää pyörinyt ja hyörinyt, mutta aattona huomasin liikkeet ihan maha päältäkin! Maha nahka liikehti kovasti kun vauvveli taisi heittää kuperkeikkaa. Tärisi ja hytkyi tosi pitkän tovin. Kyynelethän siinä tuli silmiin :) Harmi kun mies ei ollut näkemässä.
Eilen illalla sitten toivoin että olisi alkanut samalla tavalla liikkumaan, mutta oli varmaan toisessa asennossa, joten vain pieniä liikkeitä tuntui vain ihan alhaalla eikä näkynyt päälle päin.
Omasta mielestäni masu on vähän pienentynyt. Turvotus vähän kadonnut, mutta nyt ovat ulkopuolisetkin ihmiset alkaneet huomata mahani! Hauskaa.
Gallup:
joka kerta: odotuspuolella
harvoin: kuumepuolella moikkaamassa vanhoja tuttuja ja tosi harvoin synnytyspuolella.
Ninni rv 14+5
Ihan ekana G:
päivittäin: odotus
usein:synnytysasiaa
harvemmin:taaperot ja vauvat
Uudenvuoden lupausta en " virallista" tehny, mut mielessäni senki eestä.. Aion yrittää olla " kotihengetär" , syksy on vieny voimia niin et on ihan hävettäny missä kunnossa huusholli on välillä ollu... Ja siinä samalla oon päästäny ihteni repsahtamaan pahemman kerran, yhtään uutta vaatetta en oo ostanu kesän jälkeen ja sen kyllä alkaa jo huomata... :/ ja ne viimesetki meikkaukset on unholaan jääny.. Siis toisin sanoen yritän ryhdistäytyä omissa puuhissani.....
Enää 16 työpäivää(3pv/vko) jälellä... Ihanaa on ollu välillä tehä töitä mut ihana jäähä pojan kans kokonaan kotiaki... Just tein ruokalistan loppuajalle(siinäki siis petrausta...) Pitää toivoo et virtaa riittäs...
Synttärikortteja pitäs rueta tekemään, viime vuonna laskin paljonko meni kaikkiin synttäri- ja nimpparilahjoihin ja järkytyin! Tänä vuonna tavoitteena etes vähä vähentää siinä...Suuret on suunnitelmat...
Tämän aamun virtapiikissä tiskattu,pyykätty ja jopa puhtaat vaatteet kaappiin suoraan. Miten voiki olla nii mahoton saaha ne kaappiin eikä vaan pinoon lipaston päälle... Äiti onki joskus sanonu et miten voi omena pudota NIIN kauas puusta...
No joo.. Meinaapas mennä taas... Omassa (.) ei juuri uutta yllättäen...
Suhmura ja Napura 17+4
Kyllähän ne sydänäänet taas kuului, vaikka niin kovasti sitä taas epäilin. Terkkari sanoi heti ku näki papruista mun istukan olevan edessä, ettei tarvi vielä liikkeitä odotella. Voi alkaa tuntumaan vasta rv20+. Että pitää alkaa nyt asennoitua niin, että en liikkeitä vielä tunne ja sillä siisti. Hetihän sitä on epäilemässä, jos ei kaikki mene samalla tavalla kuin aiemmissa raskauksissa. Verenpaine oli 102/62 ja painoa tullu kuudessa viikossa 1,9kg. En silti aio huolestua, koska vielä viikko sitten puntari näytti toista kiloa vähemmän. Oon vaan nyt uutena vuonna vähän törsäilly ja mässäilly kaikkea mahdollista. :)
Gallupiin: Joka kerta: Odotus, usein käyn myös vauvakuume-puolella katsomassa miten syyssäteillä menee ja joskus käyn myös lukemassa synnytys, erityislasten perheet ja nimet palstoja.
Krisselle tsemppiä noihin oikeustouhuihin! Ja mrs. Marple, tulehan kertomaan, miten uutinen otettiin vastaan töissä!
Mirju ja pikku-pööpöti 16+1
Eihän se mikään mrs. Marple ollutkaan, joka aikoi töissä kertoa raskaudestaan vaan Rocco... Anteeksi sekaannus, eli Rocco tulehan kertomaan miten töissä otettiin uutinen vastaan.
Ekana G:
päivittäin: kuumepuoli ja odotus
usein: -
harvemmin:taaperot ja leikki-ikäiset
Uuden vuoden lupauksista sellaiset tehtiin että tehdään tänä vuonna 2 matkaa jos raskaus etenee ok ja jos vauva synnyttyään on ok.
-> Maaliskuun alussa lähdetään Roomaan pidennetylle vkonlopulle, ja ilma lapsia. Se korvaa varmaan osittain häämatkan jota EI olla vielä tehty ;)
(Viime keväänä mentiin naimisiin..)
Ja sitten loppu vuodesta lähdetään Thaimaaseen koko perheen voimin.
Molemmat matkat tehdään mun siskoni ja hänen miehensä kanssa. Ja Thaimaaseen hekin ottavat sitte lapsensa mukaan. Meillä sitte molemmilla onkin 3 lasta, eli 6 lasta yhteensä, ihan kiva saldo ;DD
Tuo Thaimaa on minun perheen traditio ollut kerta vuoteen, ja nyt sisko anoi itsensä mukaan. On pitkään jo halunnut ja nyt sitte päätettiin toteuttaa se yhdessä. Viimeeksi olikin meidän äiti miehensä kanssa matkalla mukana siellä :)
Mrs. Marple. Jooo, se voi olla että lääkärit neuvovat taas kerran erilailla. Mulla siis aikoinaan lääkäri nimenomaan kielsi moottoripyöräilyn verraten sitä ratsastukseen (kyykkypyörä siis oli..). Ratsastuksessa isompi riski on istukan repeäminen esim.ravissa ja laukassa, ei niinkää putoaminen. Mutta kaipa sillai sopuvasti tosiaan ei mitään haittaakaan ole. Nyt on vaan hiukan huonot kelit ajamiselle ;)
Ja keväällä mahankoko ei varmaan enää sovellu kyykkypyörään, mutta tavalliseen prätkään miksikäs ei :))
Mun prätkäpuku ei meneis edes nyt enään päälle ;DD
Kukas sitä sukupuolen ja synnytys veikkaust-listaa pitikään??
Sen vois meinaan nyt lisätä sinne esittely pinoon niin se ei olis hukassa???
Mutta nyt meen askareisiin vaihteeks. Oikein ihanaa alkanutta vkkoa kaikille :))
Marieela ja Paapero 15+2
.. kädet täristen ja ääni väristen. Menin suoraan asiaan ja sain kuiskattua kyyneleet silmissä esimiehelleni ILOuutisemme. Otti sen ihan odottamattoman hyvin, suu levisi hymyyn, onnitteli ihanasta uutisesta ja rupesi muisteloimaan omien lastensa lapsuutta! Mulla meni pasmat ihan sekaisin ja rupesin nyyhkimään - olin varautunut toisenlaiseen vastaanottoon.. Esimieheni on 3n aikuisen lapsen äiti, mutta ei todellakaan äiti-tyyppiä tahi helposti lähestyttävää tyyppiä. Sanoi suoraan tyyliinsä, ettei tämä nyt varsinaisesti mikään ylläri ollut :))
Mua helpottaa ihan kauheesti! Halusin hänen tietävän ensimmäisenä ja olo on paljon keveämpi nyt, kun ei enää tartte yrittää mm. vetää mahaa sisään essarin huoneen ohi kulkiessa. Nyt meilllä on yhteinen ' salaisuus' (joka sai hänet hymyilemään mulle käytävällä = täysin vierasta käytöstä häneltä), koska sanoin, etten halua asiaa vielä muiden tietoon. Sovittiin, että saan kertoa kun musta tuntuu ja otetaan puheeksi yleisesti lähempänä toukokuuta.
Joka tapauksessa HELPOTTAA suuresti. En saanut edes kunnolla nukuttua yöllä..
Kiva lukea miten muilla ja kiva, kun kyseltiin jo miten meni :))
Rocco taas ja edelleen rv 16+5
täältä löytyi ketju siihen...minä en tuota osaa vaan päivitellä tms...
http://www.vauva-lehti.fi/keskustele/tm.asp?m=5815670&t=5814771&appid=&…
Pinouduin jo aamulla tuohon alkuvuoden pinoon.
Uuden vuoden lupauksia ei tullut tehtyä. Kai se on aina se ikuinen sama lupaus, että lupaa olla lähimmilleen mahdollisimman hyvä ja pitää itsestään ja muista huolta.
Huolehdin minäkin, kun en liikkeitä tunne ja rakenneultraan on vielä aikaa. menen kuitenkin huomenna neuvolaan, joten eiköhän se sydän siellä jumpsuta ja voi olla rauhallisin mielin taas hetken.
-usein
-silloin tällöin
Joka kerta odotus-palstalla.
Usein vierailen myös vauvakuumepuolella.
Puhetta oli moottoripyöräilystä. Moista en harrasta, mutta laskettelua kylläkin ja ensi viikolla pitäisi suunnata lumille. Kova hinku olisi rinteeseen, mutta lienee ratsastuksen lisäksi niitä erityisen kiellettyjä lajeja. Kun on kaatumisriski niin suuri kaiketi. Onhan minulla kypärä yms. mutta kun se kaatuminen harvemmin on itsestä kiinni. Vaikka kaatumisia minulle sattuukin maksimissaan 1/vuosi, viime vuonnakin jokin ihan aloittelija laski aivan holtittomasti päälle ja minä lensin metsään¿.. Plääh¿ Pitänee vuokrata murtsikka-sukset ja kokeilla sitä kymmenien vuosien tauon jälkeen. Kuinkahan onnistuu.
Oletteko muut laskettelijat päättäneet pysyä rinteestä poissa?
(.) Masu tuntui tänään taas kasvaneen. On jo sellainen pötkylä selin maatessakin. Jippii! siirryin viime viikolla käyttämään upouusia äitiysfarkkujani. Täytyy tosin miettiä mihin sitä pukeutuu ensi viikolla loman päättyessä kun töihin rahtautuu. Myös jumppavaatteiden kanssa alkaa käydä ahtaaksi tuo vartalon edusta.
Aamut ovat jo voiton puolella. Jouluaattona oksensin viimeksi. Nyt iltaisin on aika kaamea olo. sellainen ¿paha maku¿ suussa koko ajan ja mikään ei tunnu auttavan.
Rocco: Meillä pomoni ja oman osastoni lähimmät (8 hlöä) tietävät. Taitavat arvata kaikki muutkin ensi viikolla, jolleivät sitten oleta tämän olevan jouluturvotusta : )
Ihanaa rocco, että pomosi otti raskausuutisen siten kun se pitääkin ottaa : ) yksi murhe vähemmän siis.
Suhmuran kotiin jäämistä kadehdin. Laskeskelin, että työpäiviä on jäljellä vielä noin 80. Ja pitäisi vihdoin saada koulusta paperit ulos ja lopputyö tehtyä. Sitä kai puurran töissä tuon kevään. toivottavasti kaikki menee siten, että voin sitä tehdä ja saan sen valmiiksi ennen toukokuun toista viikkoa. Pitäisi ottaa itseäni niskasta, mutta¿
Lopuksi vielä tammikuuhömppää:
Tuolta kuumeilu-puolelta bongasin tällaisen osoitteen http://www.lintukoto.net/viihde/oraakkeli/
Olipa sitten ihan pakko kysellä tulevasta papusesta seikkoja.
Kysymykseen ¿Onko lapsi terve?¿, sain vastauksen ¿Kiusallista kyllä, mutta on¿.
Kysymykseen ¿Onko lapsi tyttö vai poika?¿, sain vastauksen ¿On sillä ainakin B-kupin rinnat, joten päättele itse¿.
Kysymykseen ¿Syntyykö lapsi ennen vai jälkeen lasketun ajan?¿, sain vastauksen ¿Ensimmäinen, kaikkein terveyden vuoksi¿.
että, sellaista siis¿ :-D
Muikeaa maanantaita
Aapeli ja papu 16+3
Mä olen lasketellut koko ikäni (synnyin ja kasvoin rinteen juurella ;D) ja itse ainakin pidättäydyn laskettelusta. Sitä en ole edes koskaan tarkostanut keneltäkään mutta oma järkeni takoo että kuuluu aika riskiharrastuksiin. Itse siis lumilautailen nykyään , ja se ei suju todellakaan niin hyvin ku suksilla ;DDD
Mutta ensi talvena sitte on jo kyllä mentävä :)
Pitkästä aikaa..
Lueskellut vain näitä teidän juttuja mut ite ei oikein jaksa kirjotella..
Oma napa: Ei mitään uutta. Ei se kasva, eikä liikkeitä tunnu. Ke neuvola, pääsee taas rauhaa vähäks aikaa huolestumiselta kun kuunnellaa sydänääniä :) Sitä vain odottelen.
G:
Joka kerta: Odotus
Usein: Nuoret äidit , työ, raha.... Mikä se nyt olikaan nimeltään
Silloin tällöin: Nimet
Mul oli yks päivä hirveesti kysyttyvää, mut ny pää ihan tyhjä taas, ja kysymykset kadonnut..
Varmaa joku masennus kausi iskee mulle kohta. Ei jaksa mitään, ei kiinnosta mikää ja kiukuttelen vaa...
:/
Rv 16 + 4
S@nille tsemppiä. Saattaapi olla hormoonit jotka heittelehtii niin että ahdistaa, itseä ahdisti kaikki tuossa joulun tienoilla. En voi muuta tehdä kuin toivoa jaksamista ja lähettää positiivisia ajatuksia.
Alkoi housut muuten todella pahasti kiristämään, piti avata koko vetoketju että maha sopii. Ja yrittää olla ettei kukaan näe. TARTTEE MAMMAHOUSUJA! H&M nettikaupassa oli muuten muutama uusi äitiysvaate, varmaan sieltä ostan kun täällä ei ole missään..
Äitiysvaatteet ovat kalliita, tuossa suunnittelin alesta ostavani äitiys/vauvatarvikeliikkeestä farkkuhaalarit (haave), mutta hinta tarjouksessa oli reilusti yli satasen! Kallista, kun ajattelee kauanko niitä tulee käyttämään. Muutamassa äitiys-nettivaateliikkeessä käynyt myös surffailemassa ja hintaluokka on korkea. Sitten ketjuissa jotka myi edullisesti vaatteita, ei löydy mammavaatteita.. *ärrinmurrin*
Onko kukaan huomannut samaa?
Ensiksi päivän galluppiin: päivittäin käyn odotussivuilla ainakin lueskelemassa muiden kuulumisia.
Joulu ja uusi vuosi meni rauhallisesti perheen kanssa. Ihana oli välillä olla uusi vuosi ihan kotosalla. Oli meinaan ensimmäinen uusi vuosi 12 vuoteen kun juhlittiin kotona ja ihan vain jääteen voimalla. Raketteja ammuttiin ja syötiin hyvin. Sisko perheineen sekä minun ja miehen vanhemmat olivat meillä iltaa istumassa. Sisko ilmoitti, että heillekin tulee syyskuussa vauva. Kiva juttu. Esikoisiakin odotettiin yhtä aikaa. Silloin vain la:t toisinpäin. Siskon poika syntyi 5 kk ennen meidän tyttöä.
Paha olo taitaa nyt olla taákse jäänyttä, onneksi. Myös väsymys helpottaa päivä päivältä. Tästä se ihana keskiraskaus lähtee. Maha on nyt alkanut pullistua ja liikkeitä tuntuu jo päivittäin. Elämä on ihanaa!
bombo rv 16 tasan ja tyttö 11/01
Aloitin uuden viestin, kun oli se edellinen tippunut niiiin kauas :)
Teittekö uuden vuoden lupauksia?
Itselläni olo on jotenkin niin hyvä, fyysisesti ja henkisesti :) että olen suunnitellut tsemppaavani kaikenmoisessa touhuilussa. Syksy meni vähän penkin alle raskausväsymyksineen ja pahoinvointeineen, mutta nyt olen laatimassa listaa tekemättömistä töistä ja tavoitteista. Mukava sitten ruksata tehtäviä listalta pois (toivon mukaan niin tapahtuu).
Loppuviikosta suunnittelemme pientä talvibreikkiä ystäväperheen kanssa. Katsotaan miten tyttömme suostuu nukkumaan uudessa paikassa. Yleensä nukkuu hyvin missä vaan, mutta uutena vuotena ei nukahtanut (aloitin nukuttamisen varmaan liian myöhään ja oli meluakin), joten 1,5-vuotias valvoi sitten puoleen yöhön asti! Onneksi on rauhallista sorttia, joten ei mennyt elämä sekaisin siitä.
Olen välillä epäilemässä koko raskautta, kun en ole mielestäni tuntenut potkuja... Mies muistutti, että samanlainen olin esikoista odottaessa, koko ajan huolehtimassa... Mutta masu on kasvanut, joten pakko siellä on joku olla! Oletteko alkaneet rasvailemaan mahaa arpien estämiseksi? Mie rasvaan muutenkin, joten en ole ostanut erikoisrasvoja tms.
-usein
-silloin tällöin
ja vastaan itse:
-Joka kerta käyn odotus-palstalla, ensimmäisenä!
-usein luen synnytyspalstan kertomuksia, ruokavinkkejä (varsinkin JOulun alla), Liikuntapalstaa (etsin vinkkejä painonhallintaan ja liikkumiseen), Taaperopalstaa kun on tämä 1,5-vuotias ja nimipalstaa hauskan vuoksi.
-silloin tällöin käyn kotiäitien palstalla, mutta siellä harvoin juttu vaihtuu, taitaa olla kiireinen ammatti ;) , luomuperheiden palstalla ja monikulttuuristen perheiden palstalla.
Pyöristyvää Uutta Vuotta!
Faith rv 16 plus 2