Ärsyttääkö muita perhepetiläiset/taaperoimettäjät/hysteerikot/luomuhörhöt?
Yleensä nuo kaikki 4 asiaa ovat vielä samoissa äideissä. En yhtään ihmettele että miehet juoksevat niin paljon vireraissa kun täälläkin tuollaisia " lapsi tuli, en näe enää mitään muuta" -äitejä on niin paljon. En usko että yksikään mies haluaa että lapset nukkuvat samassa sängyssä tai että nainen roikottaa lastaan vielä 3-vuotiaanakin tissillä.
Kommentit (46)
Ihan normaalit ihmiset voi nukkua perhepedissä tai imettää taaperoa. Luomuhörhöt on sitten ihan erikseen..
Usein kun ollaan kavereiden luona kylässä ja tämä tuore äiti selittää vaan niitä lapsijuttuja niin olen huomannut kuinka hänen miehensä on kuin häpeissään. Tuo nainen ei tajua kuinka pöljältä hän lapsettoman ihmisen mielestä kuulostaa ja ilmeisesti oman miehensäkin mielestä.
Itsekin kyllä lukeudun perhepetiläisiin ja olen ollut (ja toivottavasti tämänkin lapsen kanssa olen) taaperoimettäjä. Hysteerikoksi en kuitenkaan tunnustaudu, enkä luomuhörhöksi ainakaan mitenkään kovin vakavasti.
Yhtä lailla voin ärsyyntyä siitä, että joku on fanaattisesti kestovaippojen kannalla (tyyliin synnytyssalista asti pitää olla kestot käytössä ja joka ei niin tee on paha paha paha ihminen) kuin siitäkin, että joku on sitä mieltä että vauvan on eh-dot-to-mas-ti nukuttava omassa huoneessaan täysiä öitä heti laitokselta kotiutumisesta asti. Se, ettei suo minkäänlaista ymmärrystä toisten toimintatavoille vaan paasaa täysin sokeana omasta täydellisyydestään on ärsyttävää.
ja oon kuullu monelta muultakin, että mies antaa lasten nukkua vieressä kun *säälittää laittaa lapsi yksin nukkumaan ja nukkuu vieressä paremmin*, vaikka itse yrittäis opettaa lasta omaan petiin
Vierailija:
Se, ettei suo minkäänlaista ymmärrystä toisten toimintatavoille vaan paasaa täysin sokeana omasta täydellisyydestään on ärsyttävää.
Sitten haluaisin vielä ottaa tähän keskusteluun uuden näkökulman: Jos joku tai jokin ärsyttää meitä, niin eikö se silloin liikuta jotain meidän sisällämme? Että kyse voisi olla defenssistä? Syyllisyydestä? En tarkoita siis sitä että sillä syyllisyydellä olisi välttämättä todellisuuspohjaa, mutta jos joku asia on minusta täydellisen yhdentekevä niin silloin se ei ärsytä.
jos hörhöily siirtyy sellaselle saarnaamistasolle. Jokainen tehkööt omalle perheelleen sopivat ratkaisut.
saa antaa sokeria kuin vasta ripille päästessä, niin minäkin haluaisin tehdä samoin...ei taida oikein toimia toi sun teoria.
Vierailija:
Ihan normaalit ihmiset voi nukkua perhepedissä tai imettää taaperoa. Luomuhörhöt on sitten ihan erikseen..
Eli jokainen tehköön niinkuin parhaaksi näkee, mutta ei tarvii tulla tuputtamaan ja saarnaamaan toisille siitä. Kertoa toki voi, mutta ei käännyttää.
imettäisi yli vuoden ikäistä lasta tai nukuttaisi lasta vanhempien sänkyyn. Nyt imetän vielä puolitoistavuotiasta kuopusta, joka myös nukkuu suurimman osan yöstä vanhempien välissä. Aika aikaa kutakin. Hysteria on kyllä vähentynyt jokaisen lapsen myötä enkä enää oikein tule mistään hysteeriseksi...
on monenlaisia äitejä. Minä en anna pienelle lapselle karkkia/vanukkaita/limsaa/sipsejä/tms. ja yhden kaverini lapsi on edellä mainittuja elintarvikkeita saanut yksivuotiaasta asti. Emme kuitenkaan inhoa tai vihaa toisiamme =)
Meillä on vaan siinä suhteessa erilaiset ajatusmaailmat. Silti ollaan hyviä ystäviä.
Fanaatikot ärsyttävät, mutta ei heitä mun ystäväpiiriin onneksi kuulukaan :)
että jos äiti on " vauvamyönteistä" tyyppiä, niin hän imettää ja haluaa pitää pientä vauvaansa vieressään 24/7 = perhepeti.
Hieman toisin ajatteleva äiti on jo ennen lapsen syntymää päättänyt olla imettämättä, ja usein tämän äidin vauva on se, joka nukkuu heti sairaalasta kotiuduttuaan omassa huoneessa.
Tämän huomion olen tehnyt omassa lähipiirissäni.
kuin perhepetiläisiä taaperoimettäjiä tai niitä jotka ovat päättäneet olla imettämättä ja pistävät lapsen heti omaan huoneeseen?
Minä ainakin kuulun omasta mielestä sellaiseen normaaliin ryhmään, eli lapsi sai rintamaitoa noin puoli vuotta ja saman ajan nukkui myös sänkyni vieressä, siitä sitten pikku hiljaa lopetettiin imetys ja kun oppi nukkumaan yöt heräämättä, siirrettiin omaan huoneeseen. Eli jotain noiden kahden väliltä.
mielleyhtymänsä sanasta " luomuhörhö" . Mulle se on sellanen kettutyttö-tyyppinen ihminen. Jos luomuhörhöÄIDISTÄ puhutaan, niin siihen kuuluu kestovaipat, kirpparivaatteet, kantoliina, luontaistuotteet ja luonnonlääketiede, luomusynnytys synnytyslauluineen ja suggestioineen, kasvissyöjä joka kieltää lihan myös lapsiltaan. Noi on mun mielikuvia luomuhörhöstä. Niin, ja sellanen vähän epäsiisti ulkonäkö (hiukset, vaatteet jne.)
Nimen omaan tuohon viestini loppuun lisäsin, että TÄLLÄISEN HUOMION OLEN TEHNYT OMASSA LÄHIPIIRISSÄNI. En yleistänyt, mutta omassa äitikaveripiirissäni näin.
Kyllä siinä piirissä on äitejä enemmän kuin kaksi, mutta vaikka olisi vain yksi, niin mitä sitten??
KUN NIMEN OMAAN SANOIN, ETTÄ NÄIN OMASSA LÄHIPIIRISSÄNI!! En yleistä, vaan kerroin omista kokemuksistani. En luule/väitä että kaikki ovat samanlaisia.
itse olen ollut taaperoimettäjä, en mistään vakaumuksesta, vaan niin vaan kävi. Meillä on myös aina nukuttu " perhepedissä," jo kauan ennen kuin olin moista termiä kuullut. Ja se oli sitä aikaa, kun sellaista ratkaisua paheksuttiin. Pidin pääni, koska me elämme omaa elämäämme, eikä mua voisi vähempää kiinnostaa, miten joku nämä asiat omassa perheessään hoitaa. Luomuilija en ole, mutta en kyllä voi ketään hörhöksi leimata sellaisestakaan ominaisuudesta. Miksi tällaiset asiat ketään ärsyttäisivät, en ymmärrä?
huomenna taas sitten parempi päivä sinullakin:)
Mieheni sanoi kerran, että töissä kaverit valittaa että eivät saa koskaan nukutuksia tai mitään muutakaan:) kun vaimo vaatii että lapsi nukkuu samassa sängyssä ja vannotti minua, ettei ikinä aloiteta sitä rumbaa.