Ärsyttääkö muita perhepetiläiset/taaperoimettäjät/hysteerikot/luomuhörhöt?
Yleensä nuo kaikki 4 asiaa ovat vielä samoissa äideissä. En yhtään ihmettele että miehet juoksevat niin paljon vireraissa kun täälläkin tuollaisia " lapsi tuli, en näe enää mitään muuta" -äitejä on niin paljon. En usko että yksikään mies haluaa että lapset nukkuvat samassa sängyssä tai että nainen roikottaa lastaan vielä 3-vuotiaanakin tissillä.
Kommentit (46)
Meillä lapset tulee väliin öisin, tai tuo pienempi (kohta 2v). Isompi siirrettiin omaan sänkyyn ja huoneeseen 3.5v vanhana. Meitä ei ole lapset sängyssä öisin haitannut, nukutaan miten nukutaan.
Mitenkähän häiriintynyt meidän perhe on ap:n mielestä, kun perheen ISÄ nukkuu 4-vuotiaan lapsen kanssa ja äiti sohvalla? 😁
Nukuttiin pitkään koko perhe samassa huoneessa, mutta kun esikoinen aloitti yönarskuttelun ja minä kävin vuosien yöheräämisten jälkeen liian herkkäuniseksi, niin lopputulos oli että pimeänpelkoinen pienin sai jäädä hyväunisen isin turvalliseen kainaloon ja me muut hajaannuimme ääniongelminemme.
Vierailija kirjoitti:
Lapsi on nyt 5 v. eikä ole mitään allergioita. Vaihdettiin aikanaan nahkasohvatkin pois pintakäsittelyn vuoksi, samoin matot, jotka oli käsitelty likaahylkivällä aineella.
Päivittäin ulkoillaan, liikutaan, harrastetaan, luetaan, halitaan, höpsötellään. Mutta ruuan suhteen olen " kylmä" , suorastaan " jäätävä" . Meillä tehdään vihannes-, marja- ja hedelmämehutkin itse, jotta vältettäisiin E-koodeja. Eikös olekin kylmää? =D
Mitähän tälle perheelle kuuluu näin kaksitoista vuotta myöhemmin? Tuo 5-vuotiaskin on jo 17-vuotias. Onkohan äippä saanut hänet pidettyä pois matoilta ja sohvilta ja nauttimaan omatekoisia vihannesmehuja. Mitenköhän on mennyt kouluruokailun suhteen? Onko viety omat ruoat vai miten on toimittu?
Tällainen ehdottomuus on aina kiinnostavaa. Sori että ruokin vanhaa ketjua. Tässä on nyt vaan niin pitkä aikajänne, että olisi kiinnostavaa tietää.
Vierailija kirjoitti:
että jos äiti on " vauvamyönteistä" tyyppiä, niin hän imettää ja haluaa pitää pientä vauvaansa vieressään 24/7 = perhepeti.
Hieman toisin ajatteleva äiti on jo ennen lapsen syntymää päättänyt olla imettämättä, ja usein tämän äidin vauva on se, joka nukkuu heti sairaalasta kotiuduttuaan omassa huoneessa.Tämän huomion olen tehnyt omassa lähipiirissäni.
Miniäni teki juuri näin. Ei imetystä ,vaan pulloruokinta ja heti omaan huoneeseen hälyttimen kanssa. Tyttö nukkui heti pitkiä öitä. Olin hoitamassa yön yli, kun tyttö oli n.2 kk. Heräsi kerran. Vanhemmat olivat Haikon kartanossa viettämässä yhteistä aikaa
Vierailija kirjoitti:
Enemmän ärsyttää se, kun näistä tulee ideologioita. Ja nää kestovaippailut, liinailut, tissittelyt, vaunuilut jne jotka kuulostaa sanoina siltä, että sitä asiaa harrastetaan eikä suinkaan että nää kaikki olis aika arkisia, osa jo vanhojakin keksintöjä jotka kaikki on lapsen kanssa vielä aika käteviä asioita.
Onko se niin vakavaa jos kotiäiti innostuu liikaa sormiruuista tai kestovaippakuoseista Onko se jotenkin vakavampaa kuin se että joku puhuu hurmoksella juoksemisesta, avantouinnista, aikuisten värityskirjoista tai raakaleivonnaisista? Okei, jonkun rajan ylittäessä ärsyttävää joka tapauksessa, mutta ei se ole vaarallista että ihmiset innostuu, uppoutuu, hurahtaa ja nauraa itselleen 5-10 vuotta myöhemmin. Antakaa ihmisten nauttia kuvioharsoista ja imetystukiryhmästä tai mikä nyt tuntuukaan silloin yhdistävältä tai ilahduttavalta.
Enemmän ärsyttää se, kun näistä tulee ideologioita. Ja nää kestovaippailut, liinailut, tissittelyt, vaunuilut jne jotka kuulostaa sanoina siltä, että sitä asiaa harrastetaan eikä suinkaan että nää kaikki olis aika arkisia, osa jo vanhojakin keksintöjä jotka kaikki on lapsen kanssa vielä aika käteviä asioita.