Ärsyttääkö muita perhepetiläiset/taaperoimettäjät/hysteerikot/luomuhörhöt?
Yleensä nuo kaikki 4 asiaa ovat vielä samoissa äideissä. En yhtään ihmettele että miehet juoksevat niin paljon vireraissa kun täälläkin tuollaisia " lapsi tuli, en näe enää mitään muuta" -äitejä on niin paljon. En usko että yksikään mies haluaa että lapset nukkuvat samassa sängyssä tai että nainen roikottaa lastaan vielä 3-vuotiaanakin tissillä.
Kommentit (46)
että muiden pitää kuunnella hänen luomu-uskontoaan. Hän ei jätä ketään rauhaan. Hän myy vanhat vaatteensa ja repii niistä merkit pois + saksii täyteen reikiä, jotta näyttäisi riittävän katu-uskottavalta. Uusia riepuja hän ostaa luomukulutushysterian vallassa ja uskoo sen olevan oikeaa ekoelämää.
Hän on siis sellainen " väärä jeesus" ja jotenkin teennäisen hurahtaunut luomuiluun. Hänen innostuksensa johtuu lähinnä huomionkipeydestä ja siitä, että hän haluaa sisältöä elämäänsä.
Hänen elämäntapansa eivät silti oikeasti ole mitään luomua nähneetkään, siitä huolimatta, että hänen runsaissa ostoksissaan lukee aina " luomu" tai " öko" . Hän ei ole käsittänyt sitä, että luomua on myös kulutuksen vähentäminen, ei vain se, että ostetaan aivan saatanasti eri tuotteita kuin aiemmin. Tai että värjätään joka viikko uudella hennavärillä, ostetaan joka viikko uusi tuoksusaippua BodyShopista jne.
Vierailija:
En usko että yksikään mies haluaa että lapset nukkuvat samassa sängyssä
Olet väärässä, mieheni haluaisi tätä.
T. ei varsinaisesti perhepetiläinen, lapsi nukkuu alkuyön " sivuvaunussa" ja loppuyön keskessä
Toivottavasti hän asuu vilkkaalla taajama-alueella, koska harvaan asutulla seudulla ketut ja muut huomaavat tuoreen veren tuoksun ja repivät koko homman ulos. Tuskinpa hörhö haluaa bensaa heittää rakkaan istukkansa päälle kuitenkaan...
Itse olen taaperoimettäjä, lapsi perhepedissä ja kestovaipoissa. En vain tajua MIKSI se jotain ärsyttäisi? Kai saan hoitaa omat lapseni niin kuin minulle (ja heille) parhaiten sopii? Kaiken lisäksi mieskin tykkää järjestelystä, eikä millään haluaisi poikaa pois sängystämme, vaikka se minusta näyttäisi olevan ajankohtaista.
Eli siis kertokaa nyt MIKSI ärsyynnytte jos joku toinen nukuttaa perhepedissä/ käyttää kestovaippoja!
Luomuhörhö en ole, ei olla kestoiltu ja imetyskin loppui lapsen ollessa vuoden vanha. Mutta perhepedissä nukutaan, lapsella ikää 2v.
Ja kuka perhepetiä meillä ehdotti? No MIES!!! Enkä ole vielä lähtenyt kävelemään tai käynyt vieraissa ;)
Ja seksiäkin meillä on molempia tyydyttävästi, sitä seksiä vaan ei ole siellä aviovuoteessa, vaan esim. olkkarin sohvalla, suihkussa, nojatuolissa, virashuoneessa tai ihan missä nyt ikinä huvittaa.
Ketä muuta ärsyttää kapeakatseisuus ja yleistäminen?
kun epäili, että eräissä kirjoittajissa toisten " erinomaisuus" herättää syyllisyydentunteita/ kateutta. Kun oma viitseliäisyys ei riitä kestovaippoihin tai imettämiseen, eikä perhepetiäkään ole rohjettu kokeilla (vaikka se itse asiassa on ainakin minusta laiskan äidin ratkaisu ja siten poikkeaa esim. kestovaippailusta), tullaan av:lle mollaamaan anonyymisti kaikki itseä " paremmat" luomuhörhöiksi.
jonka lapsi on nukkunut omassa huoneessaan heti laitokselta tultua!eikös olekkin hirveää?kun meitä on erilaisia...
Enpä pode syyllisyyttäkään, sehän se on se mikä laittaa ärsyttämään.
äiti, joka imettää vain maksimissaan 3kk, laittaa lapsen heti omaan huoneeseen. Ei nukuta rinnalle missään tapauksessa, kiinteät mennään täysin eu-märäysten mukaisesti, lapsella on liiankin kiinteä rytmi, josta ei poiketa, lapsi unikoulutetaan heti kun mahdolllista, ei saa mitään makeita tms. lisäainejuttuja ikinä jne... tiedätte varmaan millaista tyyppiä tarkoitan. Sellainen " kylmäkköäiti" , joka ei ikinä tunnusta olevansa sellainen. Mutta kyllä toiset huomaa, että oma ja miehen mukavuudenhalu laitetaan lapsen hellyttelyn ja mukavuuden edelle.
Itse en ole mikään luomuhörhö tai taaperoimettäjä. Lapset on nukkuneet perhepedissä. Nyttenkin, kun olen lasten kanssa yksin viikolla, niin vielä 6-vuotiaskin saa tulla viereen halutessaan.
lisäaineiden syönnistä, kuin myös erilaisista ympäristömyrkyistä, kuten käsitellyistä huonekaluista jne.
Laiska äiti kutsuu siis itseään " helläksi ja luomuksi" , kun ei jaksa tarkkailla lisäaineiden saantia vaan mukamas " hellii" antamalla lapsen syödä mitä vaan.
Ja kun " kylmäkköäiti" nukkuu kunnon yöunet ja lapsi omassa huoneessaan, niin siitä ilmeisesti päätellään, että lapsi on yksinään päivisinkin jos kerran yöt nukkuu omassa huoneessaan! Kyllä olette vinkeitä. Ennakkoluulot jyllää puolin ja toisin.
Rupeaakohan sitten vaeltelemaan viereen kun siirtyy isompaan sänkyyn?
Itse taidan olla " semihörhö" , eli perhepeti ja osittaiskestoilu, sekä lyhyehkö taaperoimetysjakso ennen kuin tulin toisen kerran raskaaksi. Tuttavapiiristä löytyy noita kylmäköitä ja itseäkin alkaa toisinaan kylmätä, kun katselee miten kovalla kädellä he kasvattavat lapsiaan. Tosiaan esim. unikoulu täytyy toteuttaa heti kun mahdollista, esim. 5 kk ikäiselle vauvalle (yhdenkin tutun 5 kk huusi viikon verran 4 tuntia yössä, kunnes oppi, ettei yöpalvelua tipu).
Lapsi on nyt 5 v. eikä ole mitään allergioita. Vaihdettiin aikanaan nahkasohvatkin pois pintakäsittelyn vuoksi, samoin matot, jotka oli käsitelty likaahylkivällä aineella.
Päivittäin ulkoillaan, liikutaan, harrastetaan, luetaan, halitaan, höpsötellään. Mutta ruuan suhteen olen " kylmä" , suorastaan " jäätävä" . Meillä tehdään vihannes-, marja- ja hedelmämehutkin itse, jotta vältettäisiin E-koodeja. Eikös olekin kylmää? =D
lopetetaan kun pitää heti päästä harrastuksiin ja baariin täysillä jne.
Ja koska taas jouk käsittää väärin, niin tarkennan, että toki vanhempienkin pitää huolehtia omasta jaksamisestaan. Aikuisen tulee kuitenkin kestää enemmän epämukavuutta kuin pienen lapsen.
hei mutta hyvät naiset. tehän olette unohtaneet rokotukset. eihän kunnon hörhöäiti lapsiaan edes rokota. herra mun jee, ajatelkaapa sitä. ei edes halua lapsensa immuniteetin muodostua epäluonnollisesti kemikaalien avulla. ei halua lapselleen kamalaa määrää allergioita ja muita ongelmia elämään!!
luomu on yhtä luonnonmukainen, muistakaapa se!
minusta kaikista kauheinta ja samalla niin huvittavaa on se kuinka juuri ne äidit, jotka vihaavat äitejä jotka puuttuvat muka hörhöilyllään muiden elämään, puuttuvat paremminkin itse tuomitsemalla.
onneksi meitä on joka lähtöön. teidän monen kritiikki osuu vain väärään kohteeseen. koittakaapa seuraavan kerran suunnata se vaikka vallitseviin ajatuksiin lasten hoidosta. eikö siinä ole muka jotain vikaa?
vievät lapsen hoitoon vauvana, syöttävät vain purkkiruokia jne. En arvosta ko. ihmisiä pätkääkään, ja suoraansanottuna halveksun kyseisenlaista itsekästä toimintaa. Sellaiset " äidit" voisivat jättää lapsenteon paremmilleen! Onneksi ystäväpiirimme koostuu lapsiystävällisistä, onnellisista perheistä, eikä tarvitse sietää moista itsekkyyttä...
Äideissä ja " äideissä" on todellakin eroja!
Hui,,löytyypä täältä ns.vanhanaikaista porukkaa.No, se ei toki ole minulta pois.Kohta oma esikoiseni syntyy ja ei, ei kyllä nuku vietessäni ihan turvallisuudenkin takia. Imetän jos pystyn,,nännejä ei juuri ole joten oletan, että mennään myös pullolla ja tämä antaa vapautta mm.siihen, että jos joskus tarvitsee hoitajaa.Olen.3kk kotona ja sitten isä astuu kuvioihin hoitamaa.Tämä.oli pakollinen ja taloudellinen päätös. Molempien työt vuorotyötä, joten menee vielä vuoropäiväkotiin.Tässä nykyaikaa, kun työnkuvat jne. on muuttuneet sieltä 80.luvulta.Kaikki.ylimäär.hörhöily sikseen ja totuutta silmiiin katsominen.P.s.Silti onnellinen tulevasta vauvasta ja elämästä.
Modernia äitiyttä kirjoitti:
Hui,,löytyypä täältä ns.vanhanaikaista porukkaa.No, se ei toki ole minulta pois.Kohta oma esikoiseni syntyy ja ei, ei kyllä nuku vietessäni ihan turvallisuudenkin takia. Imetän jos pystyn,,nännejä ei juuri ole joten oletan, että mennään myös pullolla ja tämä antaa vapautta mm.siihen, että jos joskus tarvitsee hoitajaa.Olen.3kk kotona ja sitten isä astuu kuvioihin hoitamaa.Tämä.oli pakollinen ja taloudellinen päätös. Molempien työt vuorotyötä, joten menee vielä vuoropäiväkotiin.Tässä nykyaikaa, kun työnkuvat jne. on muuttuneet sieltä 80.luvulta.Kaikki.ylimäär.hörhöily sikseen ja totuutta silmiiin katsominen.P.s.Silti onnellinen tulevasta vauvasta ja elämästä.
Aina yhtä söpöä kun joku esikoisen _odottaja_ tulee taivastelemaan muiden lastenhoitovalintoja ja perhearvoja :D
Olisko vanhanaikaista kun viestit on kirjoitettu 12 vuotta sitten😊
miten niin? siksikö että vauva nukkuu vieressä?