Imettävät kuumeilijat 2006 eka pino
Hei pä hei
Etsin meitin vanhaa pinoa sivukauåalla ja kyllästyin, uusi avaus siis..
Kirjottelen kuulumisia huomenna, pinoon muutkin, jookos!
Hyvää uutta vuotta !
Kommentit (42)
Näin pikaisesti ajattelin minäkin käydä rustailemassa tänne jotain... Esikko 10 kk nukkuu tuolla ulkona ja varmaan kohta heräileekin sieltä kun on nukkunut jo 2 tuntia!
Meillä siis kanssa pikkukakkosta kovasti kuumeillaan ja muutaman kerran on jo testailtukin kun on ollut jotain raskausoireen tapaista...negaa kyllä tähän mennessä on näyttänyt. Minulla ei kyllä ole vielä menkat alkaneetkaan ja imetän edelleen päivin sekä öin... Onkohan täällä kellään kokemusta raskaaksi tulosta vaikka ei olisi menkat alkaneetkaan vielä synnytyksen jälkeen?
Täällä yritän olla jännittämättä mutta vaikeaa on. Eka kierto menossa ja kovasti on yritetty saada jotain aikaan, kp on jotakin 20 paikkeilla. Eli istun käsien päällä nyt vielä ainakin 10 päivää ennen kuin testaan. Mutta aiemmin olen kyllä aina ollut huomaavinani ovikset, ja nyt ei ole kyllä ollut mitään tuntemuksia siihen suuntaan, niin että taitaa tämä olla semmoinen harjoituskierros. HÖH.
Niin Gandalfiina, kai se aika tavallista on että muutama kierros menee ennenkuin alkaa irrota, ainakin jos imetys edelleen jatkuu. Mutta sormet ristiin jos teillä vaikka olisi tärpännyt! Oliko sulla pitkä kierto ennemmin?
Cherrycake, oli täällä meidän pinossa ihan äskettäin yksi kuumeinen, joka tuli raskaaksi ennen ekoja kuukautisia ja muutti odotuspuolelle, niin että kaikki on mahdollista... :)
Meidän pikkuinen (7.5kk) oppi joulun aikaan istumaan ja eilen vähän konttaamaan eteenpäin - taaksepäin on menty jo pitkä tovi. Ja syö kuin hepo, tahmakan alun jälkeen. Ekat pari viikkoa (6kk ikää) ei halunnut maistellakaan vihannessoosseja, mutta nyt menee pilttipurkkeina 2-3 päivässä ja puuroakin lisäksi. Imetys jatkuu myös. On kyllä tosiaan huippua seurata tytön kehittymistä!
lennard:
Oliko sulla pitkä kierto ennemmin?
No ei ollut, pikemminkin aina lyhyt (22-26). Joskus nuorempana oli joitakin pidempiä mutta nyt tosi pitkään on ollut noita lyhyempiä. Mutta eihän niihin voi nyt kyllä katsoa kun tilanne on aivan erilainen. Imetyksenkin takia jo hormonit varmasti heittelehtii miten sattuu..
Gandalfiina ja juuri päiväunilta herännyt yksivuotias tahtotytteli, joka kovasti tahtois osallistua tämän viestin kirjoittamiseen ;O)
meillä taistellaan tuon pikkuisen nukkumisen kanssa...varmaan on niin kova kiire liikkeelle ja paljon ihmeteltävää ettei nukkumisesta oikein tahdo tulla mitään..täällä siis yksi kappale erittäin väsynyt äiti ja lapsi!
oon yrittänyt kovasti tunnustella ja olla korvat höröllä ja massu nippailuja tutkiskelevana, mutten ole mitään oviskipuja tuntenut, pidän silti peukut pystyssä että selainen on tapahtunut tai tapahtuva tässä kierrossa...
nyt siis ensimmäinen kierto synn. jälkeen menossa ja kp. jotain...hmm...11..kai?! ainakin ennen tätä meidän pientä ihmettä ovis oli todella aikaisin kierrossa, luulen että noin kp10 tai jopa aikaisemmin...
no ollaan nyt laitettu pikkuisia matkaan ja toivotaan että tulosta tulee:)
nyt poika kutsuu hakemaan parvekepäikyiltä...
fiikuna
olet gandalfiina ilmeisesti huomannut tämmöisen syy-yhteyden?
meidän tyttö on muutamana yönä herännyt vähän väliä imuttamaan, viime yönä peräti 6 kertaa, tietäisikö siis lisää hampaita? nyt on vasta kaksi alhaalla. muuten on kyllä ihan reipas, joskin ei se tainnut kiukutella noita ekojakaan..
Meillä yösyöpöttely on kiihtynyt joka kerran kun
a) on opittu uusi taito ja
b) on tullut hampaita sekä
c) on oltu tulossa kipeäksi
Ja himputti, a:ta ja b:tä oli tosi tiheästi vuorotellen tuossa 5kk - 10 kk... ja nyt taas siis hampaita lisää. Teilläkin voi olla hampaat tuloillaan tai sitten pikkuneiti on oppinut/oppimassa kovasti uutta.
Uusien taitojen oppiminen ja varsinkin liikkumaan oppiminen oli meillä se, joka pisti tytön aina yösyöpöttelemään useammin ja lisäksi nukahtaminen kävi vaikeaksi.. eroahdistusta siis. Onkos teillä noita eroahdistuksia näkyvillä?
Gandalfiina
Mulla oli ensimmäinen kierto synnytyksen jälkeen 50 päivää. Alo kun neiti oli 4kk. Sen jälkeen 35 ja 34, sitten 29 ja nyt taas viimeks 34. Sitä ennen oli melkein kellontarkka 29 päivää ja kuvittelinkin tilanteen viimeks jo normalisoituneen, mutta väärässä olin.
Nyt toivon , että tulis lyhyt kierto ja ovis olis just tuloillaan, limaillu oon jo kolmatta päivää, mutta niin niitä mokomia oireita tuli viimekskin jo miltei 2 viikkoo ennen ovista. Tilasin sitten taas tikkuja lisää vaikka ekaks päätin etten enää mokomiin rahojani tuhlaa. Nyt on menossa kp 11/34 ja viimeks oli ovis vasta kp20 joten taitaa kroppa taas sekoilla.
Välillä voisin negoista ja ronskista tädistä huolimatta väittää olevani raskaana. Ihan samanlaisia oireita nimittäin, alavatsaa nippailee, etoo välillä ja olin jo tuntevinani repäisykipujakin.. Joo, pää on ihan sekasin, mutta onneks sen voi kaikki laittaa ton kilpparionkelman piikkiin.
Meillä nukuttiin jo pitkään yöt tosi hyvin, mutta nyt taas alko yökukkumiset. Johtunee varmaan siitä, että neiti (10kk) uskals vihdoin päästää irti ja oppi seisoon nyt ilman tukea. Viime yönä neiti heräs puol kolme ja päätti, että nyt on aamu ja alotti kunnon jodlailun. Huoh, ja aamulla kun oli viel aikanen herätys, kun piti keritä ukon kanssa puuhimaan ennenkun sen piti lähtee laivaan takas!
Taitaa mennä ens yönkin unet lyhyeks, esikoinen (2v3kk) just valitteli, että ko on pipi. Eli korva..
Meidän ärsyttävällä kylällä kun ei oo tällä viikolla ees lääkäriä vaan pitää lähtee sitten huomenna ajelemaan turkuun. Ei sitten yhtään kiinnosta tuohon keliin lähtee ajelemaan, mutta pakko nuo korvat on tarkistuttaa. Hänellä kun just oli elämänsä eka korvatulehdus vähän aikaa sitten niin kaipa se on uusinu. Ihmeen vähän se kyllä on valittanu, huomaa ettei kaikki oo kunnossa oikeestaan vaan siitä, että lempiruoka eli kalasoppa ei maistunu.
Meillä ei kuopuksella oo vielä suurta eroahdistusta tullu, esikoisella oli paljon enempi jo vähän nuorempana. Mutta selkeesti oon huomannu samat kohdat kuin Gandalfiina noissa yökukkumisissa.
Oikein paljon tärppionnea kaikille!
Tosiaan, on se neiti nyt ollut harvinaisen aktiivinen ja tänään mm oppi oikein kunnolla konttailemaan. Väsyy myös paljon nopeammin kuin vielä kk sitten, eli käy nukkumaan jo ysiltä (tänään ennätys, jo puolelta), ja silti nukkuu kahdeksaan-yhdeksään. Eroahdistustakin taitaa olla. Iltaisin hän roikkuu minussa kiinni, vaikka muuten on hirmu sosiaalinen ja innostuu uusista kasvoista. JA on niitä hampaita tulossa, alaikenessä häämöttää selvästi jo kakkoset. Eli yösyöppöilyyn ei liene helpotusta luvassa ihan vielä.. :) Kiva kuulla, ettei tämä ole mitenkään epätavallista.
Lennard&co
Oltiin kyläilemässä mummolassa, jossa ei ole laajakaistaa, niin että piti selvitä ilman nettiä muutama päivä..
Tyttö on yhtäkkiä saanut ihan hirmu vauhdin päälle. En tahdo pysyä perässä kun se viilettää pikin lattiaa aika omintakeisella kolmi-nelivetotaktiikalla. Enää hän ei onneksi kaatuile kun istuu, niin ei tarvitse olla selän takana koppia ottamassa. Aluksi niin kävi vähän väliä, aina kun istuessaan uppoutui lelun tutkimiseen.
Kuumepuolella ei raportoitavaa. Pidättäydyn testaamasta vielä viikon, hyvää itsehillinnän harjoitusta.
Mitäs kuuluu muille? Taitaa meidän pino olla hiljainen, kun nuo imeväiset pitää aika hyvin huolen ajan käytöstä, ei tahdo ehtiä mihinkään...
Mukavaa päivää ja plussia tähänkin pinoon toivoo lennard
lennard: Odotapas vaan, ei mene enää kauaa teilläkään kun vauhti entisestään kasvaa.. Sitten sitä vasta kiirettä pitääkin! Kun seisomaan pääsee niin ylettyy paremmin kaikkiin mielenkiintoisiin tavaroihin :P Pidetään peukkuja sulle, että olis testionnea sitten kun päätät testin tehdä.
Mua on alkanut ärsyttää tää eka kierto... Kp 36 menossa eikä oikein mitään erityistä. Samoja outoja mahan jomotuksia ja aivan vetistä valkovuotoa.. Jos ei kerran tässä kierrossa mitään positiivista tapahdu niin alkais sitten jo uusi kierto *grr*. Harmi vaan taitaa olla niin, että jos kierto on ollut ovuloimaton harjoittelukierros niin pitkäksi voi venyä -ottaa jo valmiiks aivoon! Ei kai tässä auta muu kuin odottaa. Välillä mä olen jo melkein valmis ostamaan uuden testin, että jos mä kuitenkin olisin raskaana *haaveilee*.. mutta taitaa olla turha toivo?
Toissayönä oli aivan kamalaa, pikkuneiti itki kipujaan puoli neljään asti yöllä ja nukahti lopulta vasta sitteriin puoli-istuvaan asentoon. Epäilin korvia mutta lääkäri totesi ne seuraavana päivänä täysin puhtaiksi ja sanoi hampaiden tulon olevan vaan niin kivuliasta. Hampaita kun on tosiaan ne neljä kulma/poskihammasta tunkemassa yhtäaikaa.. *auts*.
Kipulääkettä annetaan aina välillä kun tuska tuntuu olevan välillä aika suuri.
Gandalfiina ja päiväunia nukkuva tytär 1 vee
Onko tullut kokeiltua semmoista ikeniä puuduttavaa geeliä? En tiedä saako sitä edes täällä apteekista, ostin semmoisen Sveitsissä, mutta en ole vielä kokeillut kun ei ole vielä ollut niin pahaa hammasitkua (sormet ristiin!!). Kehuivat kovasti, että siitä olisi apua. Ite olen kyllä erittäin skeptinen kaikkia tuommoisia geelejä kohtaan, kun ei omiin kipuihin ole ikinä ollut apua mobilat-tyyppisistä tököteistä.. no se tietysti on täysin eri asia tietenkin, lipesin hieman aiheesta..
Tytsy nukkuu ja tiski odottaa, palailen taas myöhemmin..
Juttelin tyttären ekassa hammastarkastuksessa noista geeleistä hammashoitajan kanssa. Hän sanoi, että ne on Suomessa vedetty pois myynnistä aikoinaan siksi, että ne ovat usein vaikutusaineiltaan kokaiinijohdannaisia (mm. benzocaine yms.)..! Mä olin aivan mykistynyt tiedosta.. samaan sarjaan kuuluu kai hammaslääkärien käyttämät synteettiset puudutusaineet, joiden tuotenimiä on kai ainakin Novacain ja Ultracain ? Jos jollain on parempaa tietoa niin voi valistaa.
En tiedä mitä se sun ostama geeli sisältää. Suomen suositukset lääkeaineiden käytöstä pienillä voi olla aika erilaisetkin kuin Sveitsissä ja muissa Euroopan maissa (tai jenkeissä/Australiassa, joissa noita geelejä kans käytetään kai aika runsaasti?).
Sorry, ei ole tarkoitus pelotella tai saarnata mutta tuli mieleen kun itsekin aikoinaan kyselin noista geeleistä.
Gandalfiina (tyytyy helpottamaan lapsen oloa Panadolilla)
en ollut katsonut tarkemmin mitä tuossa on, kun en ole vielä avannut koko putkiloa, mutta on siinä tosiaan lidokaiinia, ja se on kokaiinijohdannainen. Taidan kysyä hammaslääkäriltä ennenkuin kokeilen - jos kokeilen.
Huomenna meillä on 8 kk neuvola! Aikaisin aamusta, jotenka nyt äippä kans nukkumaan..
Lennard
Minä siis kuumeilen viidettä lasta ja edelliset on -98, 01, 03 ja tää vauva 6/05 eli 6½kk. Kuukautisia ei ole näkynyt ollenkaan vielä. Mitä ny muutaman kerran veristä vuotoa pyyhkäistessä n kuukauden välein. Ovista en ole tuntenut. Sillon kun nelkkua tehtiin niin tunsin oviksen aina ihan selkeesti kivusta. Siksipä en viitsi rahoja laittaa testiin kun a)perulämpö on 35,6 (nousee raskauksie alettua aina liki 37 asteeseen) b) en ole tuntenut sitä järkkyä oviskipua..
Monia monituisia oireita taas löytyy mutta ne varmaa johtuu imetyksestä. Kerran oli ihan kunnon repäisykipukin mutta sen täytyy johtua ihan jostai muusta.
Menkkamaista jomotusta ja juilintaa on ollu tässä parina viimepäivänä en tiedä yhtään mihin liittynee.
Tyttö syö pääosin soseita enkä imetä enää kun muutaman harvan kerran ja vain päivisin. Öisin tyttö ei ole syöny enää moneen kuukauteen. Eli se 2-3 harvaa imetyskertaa päivällä pitää edelleen mulla kuukautiset poissa...
Toivonmukaan pian alkaisi tapahtua jotain että kierto käynnistyisi, mieluiten ei tarvis käynnistyä ollenkaan :-) kun vasta yli vuoden päästä ja uuden kääryleen jälkeen tietty<3
Plussaonnea kaikille!
Lähinnä olen käynyt tuolla taaperopuolella tätä nykyä, mutta kovasti meillä kuumeillaan, yritystä on ollut puolisen vuotta. Tyttö on nyt 1v9kk ja testaillut olen joka välissä toiveikkaana, kun menkat ovat hukassa. Ihan turhaan:-(. Viime viikollakin olin ihan varma jo, kun oli sellaista kuvotustakin ollut pari päivää, mutta ihan selkeä nega tuli(ja kuvotuskin on jo loppu).
Ongelmani onkin, ettei mulla ole koskaan ollut menkkoja kunnolla ilman pillereitä ja terolutejakin olen joskus aikanaan syönyt. Raskaaksi tulin kuitenkin heti ekasta kierrosta pillereiden jälkeen viimeeksi, joten ei ole sen kummemmin syytä tutkittu. En usko, että lääkäristä saisi apuja nyt kun imettää, vai tietääkö kukaan? Pitääköhän pyytää pillerit jotta voisi jättää ne sitten pois että tulis raskaaksi vai saiskohan esim. niitä Teroluteja, vaikka imettää? Epäilen, että jos menisin lääkäriin, niin sanovat ekana että lopeta imetys ja tule sitten jos se ei auta.
Tänään ei onnistunut sanomalehden lukeminen, tyttö konttasi kuin raketti toiselta puolelta huonetta tempomaan lehden nurkkaa... viikko sitten ei vielä päässyt eteenpäin. Tavaroiden pudottelu hyllystä on alkanut innostaa tosissaan - huoh. Hyvä puoli on se, että nyt hän viihtyy yksin mainiosti tutkimustyönsä parissa.
Kuume on taas pahana, kun on kp28. Tosin ei ole tainnut olla edes ovista, niin että ei pitäisi turhaa intoilla, mutta ei auta järkeily. Testiä teen 13p jos ei sitä ennen toiveet mene pöntöstä alas.
Aasa, käy vaan lääkärissä neuvoa hakemassa. Kai ne menkat pitäisi jo imetyksestä huolimatta alkaa kun on noin pitkä aika synnytyksestä? Aiotko muuten vielä kauan jatkaa?
Olen tässä miettinyt, että olisi kiva jatkaa imetystä niin kauan kun vaan tyttö haluaa, mutta jos kävisi niin hienosti, että olisi toinen tulossa, niin pitäisikö sitten pitää taukoa välissä.. tietääkös joku tästä?
Ihana ulkoilukeli, taidetaanpas lähteä tarpomaan vaunulenkkiä !
Plussia toivottaa lennard
Omaa napaa:
Mulla se vaan tämä eka kierto venyy ja paukkuu... Nyt on menossa jo kp 40 eikä mitään erityistä, noita kummallisia vihlaisuja tms. En tiedä, eilisitä limailuista ja vihlaisuista luulisin, että on ovis... kp 39?!! Outoa. Eilen tein testinkin epäluuloisin mielin, ja negahan se. Mutta kaipa nämä ekat kierrot saattaa mennä ilman ovista tai useammallakin oviksella, niin muistan jostain lukeneeni. Ei auta muu kuin kestää, vaikka tiukille se ottaa. Jos on uusi kierto käynnistyäkseen niin alkais sit heti eikä odotuttaisi hamaan tulevaisuuteen asti. Toisaalta voihan sitä vielä elää toivossa, että olis ollut ovis ja nyt tärppäis (yritetty on ;OP).
Vehti:
Monia monituisia oireita taas löytyy mutta ne varmaa johtuu imetyksestä. Kerran oli ihan kunnon repäisykipukin mutta sen täytyy johtua ihan jostai muusta. Menkkamaista jomotusta ja juilintaa on ollu tässä parina viimepäivänä en tiedä yhtään mihin liittynee.
* *Mulla on aivan samanlaista! Koko ajan on jotakin ihme tuntemuksia mutta raskaana en ole eikä menkkoja näy vieläkään.
lennard:
jos kävisi niin hienosti, että olisi toinen tulossa, niin pitäisikö sitten pitää taukoa välissä.. tietääkös joku tästä?
* * Mun käsityksen mukaan imetystä ei tartte lopettaa ellei ole kyseessä ns. riskiraskaus eli esim. tosi supisteluherkkä, jolloin olis yhdynnätkin kielletty. Usein neuvolat ja lääkärit suosittelee tai käskee lopettaa imetyksen ja usein perustelu on se, että äidin elimistö ei kestä kahta niin rankkaa asiaa kuin imetys ja raskaus. Varmaan kannattaa tarkastella tilanne oman voinnin mukaan kulloisellakin kerralla. Jos ei enää ihan kamalan tiheästi imettele ja jaksaa hyvin niin kaipa sitä voisi imettää niin kauan kun se hyvältä itsestä tuntuu..?
Kirjoitelkaahan muutkin kuulumisia! Saatais vähän keskustelua aikaan.
Gandalfiina ja edelleen kovasti hampaiden tuloa poteva tyttö 1v.
Heippa vaan ja hyvää alkanutta vuotta kaikille!
Itsellä sellainen tilanne, että työt alkavat keskiviikkona ja tänään vien pojan aamusta ensimmäisen kerran yksin perhepäivähoitajan luokse harjoittelemaan. Pehmeä lasku sikäli, että oli vain pari tuntia, huomenna 4 ja keskiviikkona viisi. Täysi työpäivä mulla tuleekin olemaan vain 6 tuntia, jatkan osittaisella hoitovapaalla. Mutta olipa kova paikka jättää meidän napero sinne, vaikka olikin jo tuttu paikka ja tuttu hoitaja. Kaikki oli mennyt kuitenkin ihan hyvin ja reippaalta ukkeli vaikutti, kun kävin hakemassa pois. Joten kaipa se siitä alkaa sujua, kun arki pyörähtää käyntiin..
Itse kuumeilen ihan kamalasti jo toista! Poika täytti juuri ennen joulu vuoden ja jotenkin toivoin, että saisin " ilahduttaa" pomoa heti palattuani, että jään taas kohta pois.. Mutta eipäs näin käynytkään. Joten täytyy vaan jatkaa sinnikkäästi yritystä ja toivoa parasta!
Niin ja minäkin imetän edelleen, päivin öin. Päivät poika jo pärjäilee ihan hyvin ilman maitoa ja pakkokin on, hoidon ja työpäivän takia. Mutta illat kyllä sitten tankkaan ihan kiitettävästi. En ole pitänyt sen suurempaa kiirettä lopettamisella, kun en ainakaan vielä ole kokenut imetystä rasitteena.
Gandalfiinalle: mun eka kierto oli muistaakseni jotain 30 päivää ja seuraava noin 45 päivää =) Ennen synnytystä kierto oli suhteellisen säännöllisesti 28-29 pv. Nyt on tainnut olla neljät menkat synnytyksen jälkeen (en jaksa kaivaa kalenteria esiin) ja nyt on kierto tasaantunut
jotakuinkin 30 päivään.
Tällä hetkellä mennään kp 12, joten ovista odotellessa tässä päivät kuluvat. Ei tosiaan juurikaan toi töihin meno innosta, mutta eipä se auta kuin ponnistella, että pysyy katto pään päällä ja murkinaa lautasella 8)) Ja josko vaikka se toinen vaaveli ilmoittelesi itsestään pikaisestikin, niin sen voimalla sitten taas jaksaa puurtaa töissäkin.
Paljon plussasäteitä meille kaikille imettäville kuumeilijoille!
- chappi -
Mutta en välittäisi mennä sinne selittelemään että MIKSI IHMEESSÄ haluan imettää taaperoa...Olen kyllä kuullut, että muillakin on kestänyt aika kauan käynnistyä, toisilla imetys vaikuttaa menkkoihin enemmän kuin toisilla. Haluaisin imettää niin kauan, kuin tyttö haluaa, mutta tietysti JOS onnistuisin tulemaan raskaaksi ja raskauden ja imetyksen yhteen sovittamisessa tulisi ongelmaa, niin olisihan esikko sitten vieroitettava. Monet lapset kuulemma vierottuvat itsekseen raskauden aikana kun maito monella käytännössä loppuu puolivälissä. Sitkeimmät sissit syövät kai sitten lähes tyhjää tisua;-) Jos niin kävisi, olen ajatellut että imettäisin tandemina.
Mutta tämä on tällaista haaveilua...JOS ja jos tulisin raskaaksi! Huoh. Tänään masentaa kun tuntuu että kaikille tulee vauvoja ja meille ei.
Kerron jos saan aikaiseksi raahautua lääkäriin.
Niin se on vuosi taas vaihtunut. Minun ensimmäinen kiertoni se on edelleen vain meneillään, nyt menossa kp 34. Lauantaina testailin (kun oli olevinaan oireita) mutta negahan sieltä paukahti. Nyt sitten vain ihmettelen, että miten pitkä tästä ekasta kierrosta mahtaa tulla. En kyllä tosin tiedä, että olisko ovista edes ollut (vai onko tulossa?).. Ihmeellisiä juilimisia, kolotuksia, menkkakipuja ja selkäkipuja on ollut pitkin kiertoa - ota niistä nyt sitten selvää. Taitaa kroppa vaan tehdä ' testiajoa' , että käynnistyisi kunnolla?
Mitenkäs pitkiä teillä muilla, joilla kiertoja on synnytyksen jälkeen ollut jo useampi, ekat kierrot ovat olleet? Yksilöllistähän se on mutta olishan sitä kiva kuulla ihan vain vertailun vuoksi esimerkkejä.
Esikoinen täytti juuri ennen vuoden vaihtumista vuoden ja opettelee nyt mm. hyppelemään. Kiva on seurata toisen oppimista ja iloa kun onnistuu jossakin. Kiukuttelemaankin on jo opittu - oikein lattialla mahallaan kiljuen ja potkien :O)! Imettelen edelleen päivisin ja öisinkin. Nyt on ollut öisinkin tiheämmin imetyksiä kun on jälleen kerran hampaita tulossa. Ja taas monta kerrallaan - nyt on tulossa 4 poski/ kulmahammasta melkein yhtäaikaa.. Kiva.
Uutta vauvaa silti vain kovasti kaipailen kun meillä olisi sitten todennäköisesti lapsiluku sen jälkeen täynnä... ?
näin höpötteli Gandalfiina (joka odottelee keskustelukavereita.. hopi hopi kirjoittelemaan!)