Imettävät kuumeilijat 2006 eka pino
Hei pä hei
Etsin meitin vanhaa pinoa sivukauåalla ja kyllästyin, uusi avaus siis..
Kirjottelen kuulumisia huomenna, pinoon muutkin, jookos!
Hyvää uutta vuotta !
Kommentit (42)
nyt on poika nukkumassa ja mihin äiti ryntää...vauvasivuille;)
mä olen kanssa miettinyt tota samaa..että jos tulisin nyt raskaaksi niin pitäisikö imetys lopettaa. mulla tosi supisteluherkkä kohtu, poikaa odottaessa supparit alkoi rv.16-17, välillä kipeempinä ja välillä vaan massun kovettumisina, touhutessa saattoi tulla minuutinkin välein..
tosin missään vaiheessa lääkäri ei kieltänyt esim. yhdyntöjä tms. ja vaikka paikat rupesikin pehmenemään ja avautumaan hiukan, synnytys käynnistyi vasta rv.39+5...että tiedä sitten tekeekö se imetyskään mitään hallaa, mutta luulen etten sitä riskiä uskaltaisi ottaa että jotain tapahtuisi
ja toisaalta taas tahtoisin poikaa imettää kunnes itse haluaa tissittelyn lopettaa.
kovasti jo jännittää onko tuollla massussa joku (nyt kp.19/25-28-45(=harvinaisuus)), vaikka aikas epätodennäköistä se kai on, kun ensimmäistä kiertoa vasta mennään ja imetyksiäkin vielä niin usein, yölläkin vielä noin tunnin välein!
mun pää alkaa vaan keksiä jo kaikenlaisia oireita: vatsa ollut pari päivää aivan tajuton pallo! piipillä täytyy käydä useammin, vähän paleltaa ja muuta kivaa:)
niin ja tunteet pinnassa...tänään aivan tajuton rakkaus-puuska tuli kun katoin yhtä ohjelmaa, tuntui että pitää käydä poika herättämässä päikyiltä että pääsee sylittelemään ja pusittelemaan..on niiiiin ihana tuo oma poika..
no juu nyt mies alkaa kypsyä tähän..täytyy mennä vähän antamaan huomiota hällekkin:)
hyviä viikonalkuja!
fiikuna
Kp 30 /? jännittää ja samalla täysin varma että EI. Mittasin alkukierrosta aamulämpöjä, mutta se puuha jäi kun aamulla on yleensä muutakin tekemistä, ja nyt kun mittasin huvikseen niin ei vieläkään ole lämpö noussut.. eli seuraavaa kiertoa odotellessa.. pöh. Silloin joskus kun oli luomukierto, se oli 20-80 päivää. Jospa se nyt vakiintuisi johonkin " tavalliseen" mittaan..
Sitä raskaus+imetysasiaa mietin siltä kannalta, että maidon koostumushan muuttuu. Eli sille ihan pienelle pitäisi tulla aluksi tuhdimpaa tavaraa, ja jos imetyksessä ei ole ollut taukoa, niin noinkohan se toimii. (Anteeksi etukäteen jos äklöttää vertailu mutta) lehmät ovat " ummessa" eli niitä ei lypsetä jotakin 3 kk (kai?) ennen vasikan syntymää, ja sitten tulee sitä ternimaitoa. Eli tällä lehmälogiikalla olisi pidettävä raskauden viimeinen kolmas imetyspaussia.
Eilen tytskä nousi minua vasten seisomaan! Lojuin lattialla ja hän otti mahasta tukea..aika kiikkerää mutta kuienkin, seisomaan. Ei kyllä olisi mitään kiirettä, meillä on muutto edessä ensi kuussa, ja olisi ehkä helpompaa, jos ei hän ihan olisi pahimmassa vauhdissa..kääääk!
Ihan kuin hampaiden tulossa olisi muuten joku tauko. Kakkoset näkyy ihan selvästi alhaalla, mutta ei ne vaan tule näkyviin, ja ylhäälläkin on ikenet ollut turpeina vaikka kuinka kauan, mutta ei. 2 kk sitten tuli alas ekat.
Mukavaa päivää kaikki!
lennard & vauhtivauva 8kk
En ole taas vähään aikaan ehtinyt kirjottelemaan, kun meillä ei sitä nettiä kotona ole. Mutta nyt siis iloisia uutisia: pari viikkoa sitten tein positiivisen raskaustestin! Imetän edelleen, ja tänään oli eka neuvola, eikä terveydenhoitaja suhtautunut mitenkään negatiivisesti imettämiseen raskauden aikana. Olin positiivisesti yllättynyt. Mitään tarkempia suunnitelmia en tämän imetyksen suhteen ole tehnyt, mutta ainakin tällä hetkellä se tuntuu olevan pojalle niin tärkeää, etten vielä voisi kuvitella lopettavani. Katsotaan mitä aika tuo tullessaan, ja miten itse jakselen. Tietoa imetyksestä raskauden aikana löytyy muuten imetystukilistan kotisivuilta. Siellä oli tuosta ternimaitoasiastakin, eli ainakin tuon jutun mukaan ternimaitoa kyllä erittyy, vaikka imettäisikin tandemina. Mutta jokainen tekee omat ratkaisunsa=)
Tsemppiä teille kaikille uusiin yrityksiin! Miulla tärppäs 7. kierrosta synnytyksen jälkeen, menkat alkoi jo pari kuukautta synnytyksestä - lapsentahtisesta täysimetyksestä huolimatta. Ja edelleen imetän myös yöllä. Nyt taidan siirtyä tuonne odotuspuolelle, tosin en sinnekään varmaan kovin paljon ehdi kirjoitella.
Terveisin Marja rv 8+6 ja poika 1-v.
Kivaa kuulla plussauutisia!
Tyttö kiipeää nyt minkä ehtii ja on erityisen innostunut videoista ja kukkapöydästä :/ joten tässä ei ny ehdi istuksimaan... aiemmin on nämä aamut olleet semmoisia rauhallisia, minäkin olen saanut ryyppiä kahvini kiireettä.. palailen kunhan hän nukkuu
mukavaa päivää ja plussia!
t lennarddd
onnea marja plussasta!! perässä tullaan, toivottavasti:)
lennard, teillä ei sitten enää rauhaisaa hetkeä ole:)..täytyy siirrellä kaikki tavarat pois vauva-korkeudelta.
meilläkin tuo poika(kohta 7kk, JO!) jo kovasti yrittää liikkeelle ja odottelenkin että hetkellä millä hyvänsä aloitta tuon maailmanvalloituksensa, on nyt jo niin kova möngertäjä, ei hetkenkään paikallaoloa että kunhan tuosta vielä saa kädet ja jalat alleen niin saa kyllä äiti olla tarkkana ja vauhdissa:)
täällä edelleen masu turvoksissa, oikea pallo...no saa nähdä onko tuo mitään vai kuvittelenko vaan...tuntuu ettei tämä ihan normaalia ole, mutta kuitenkin...en usko tai uskalla uskoa/toivoa että tarkottaisi sitä yhtä:)
mieli tekisi jo testata mutta vielä aiiivan liian aikaista.
nyt siis kp21/25-
en oikein enää edes tarkkaan muista mitä se kierto oli ennen raskautta?
poika on tänään oikein asunut rinnalla, ei taas muu ruoka ole kelvannut ja maitoa on tahdottu kokoajan, saas nähdä miten tuo yö menee.
nyt miehen luo ja sitten saunaan nauttimaan!
plussaonnea!
fii ja pikku-tissittelijä
olipas pinkka jäänyt piilossa, nostan taas näkyviin
Ja samalla hieman tiedotusta, testailin aamulla eikä siinä mittää ollut, niinku arvelinkin. Joskin kp 30 tai 31 ja ekan kanssa vasta 35 sain haamun.. joten ehkäpä testaan uusiksi viikon päästä, jos ei sitä ennen tätskä tule käymään
On ollut kovasti kiirettä tytön kanssa ja muutenkin, en ole ehtinyt tänne kirjottelemaan. Vauhti vaan lisääntyy! Kello on jo ties mitä enkä vielä onnistunut häntä nukuttamaan, täytyy lähteä kokeilemaan taas..
Kertokaahan kuulumisia!
lennard *haukotus*
Marja08:lle onnittelut plussasta!!! Toivottavasti täältä tultais pian jo perässä *toiveikkaana*.
Chappi: Mitenkäs teillä ne hoitopäivät ovat sujuneet? Minä jo jännittelen etukäteen sitä kun pitäisi elokuussa viedä tyttö hoitoon.. (juu, " hieman ajoissa" olen alkanut murehtimaan...)
Vehti: Kirjoittelit aiemmin (kun sulla oli se kp 1), että ovat tosi niukat. Ilmeisesti imetyksen johdosta kohdun limakalvo ei pääse paksuuntumaan kunnolla eikä siten siis ole juuri mitään pois vuodettavaakaan...
fiikunalle peukkuja, että se olis sitä itseään... bd bd bd
lennardille tsemppiä, että jaksat juosta pikkutyttösesi perässä... Se on erityisen rankkaa vähän aikaa kun pikkuinen ehtii ja ylettyy joka paikkaan muttei järki sano yhtään, että minne kannattaisi kurotella ja minne ei. Meillä ainakin kolhuja tuli vaikka kuinka yritti suojella - tyttö oli niin ehtiväinen.
Omaa napaa:
Viime yönä olen nukkunut piiitkästä aikaa vähän enemmän, jee! Neiti nukkui peräti kolme! yhtenäistä neljän tunnin jaksoa! Edellisinä päivinä hän ei nimittäin ollut nukkunut juuri mitään päivällä eikä yöllä. Nyt pari hammasta on melkein jo lävistänyt ikenen, joten se helpotus varmaan toi paremmat unet. Imetyskerratkin ovat taas vähän harventuneet normaalimmalle tasolle.
Mulla ne vaan kiertopäivät on jo aika lukemilla... tänään kp 46. Tiistaina olin jo varma, että keskiviikkona alkavat sillä olin sen verran ' murhanhimoinen' ja toisaalta itkuherkkä. Olin jo ilahtunut noista PMS -tuntemuksista mutta pyh! Ei kerrassaan niin mitään. Negatestit olen tehnyt kp:llä 32 ja 40 -ihan tyylipuhtaita negoja olivat.
Hitto, että ketuttaa. Alkaisivat jo, että pääsis taas jännittämään ihan oikeasti.
Kun tyttö herää uniltaan niin mennään Muksu-uintiin. Kivaa!
Mukavaa lauantaita toivottaa
Gandalfiina
Tytteli nukkuu.. pieni hetki rauhallista joutenoloa :)
Joko fiikuna olet uskaltautunut testaamaan..? Peukkuja pidetään!
Gandalfiina, ollaan varmaan samassa paatissa. Minäkin odottelen tätiä, että päästäisiin uudelle kierrokselle. Jos seuraavalle osuisi oviskin, tässä sitä ei tainnut olla.
Meidänkin lapsen pitäisi mennä hoitoon syksyllä, tai kotiin pitäisi saada hoitaja. Ja kyllä minuakin nyt jo jännittää ajatus moisesta! Muutamme kuukauden kuluttua Hollantiin, ja siellä lastenhoito taitaa olla aika kallista ja jonot päiväkoteihin pitkät. Alkuun nyt kuitenkin olen kotona, siinä muutossa on meille kaikille ihan tarpeeksi stressiä ilman päivähoitojännitystäkin. Jos muuten saadaan siellä lisää jälkikasvua, niin äitiysloma on 16 viikkoa!! Silloin kun me on oltu pikkuisia, niin on ollut ihan tavallista panna 3 kk ikäinen hoitoon .. mutta kyllä tuntuu ihan mahdottomalta.
Tjaa taidanpas vielä syödä, siivota ja pyykätä ennenkuin neiti herää..
mukavaa päivää!
Moikka taas!
Nyt on viikko takana hoitopäiviä ja meidän pikku-ukko on kyllä joka päivä jäänyt itkemään äidin perään :( On kyllä sellainen paikka, että meinaa äidin sydän särkyä aivan totaalisesti! Hoitaja on kyllä aivan ihana, laittaa väliaikatietoja tekstarilla, miten on mennyt. Pisin itku äidin lähdön jälkeen on ollut varttitunti ekana aamuna, muuten aika on alkanut jo huomattavasti lyhenemään.
Ensimmäisinä päivinä meidän herra ei suostunut edes syömään hoidossa, mikään ei ollut kelvannut.. Mutta sitten yhtenä päivänä olikin syönyt keittoa ison lautasellisen eli sekin on alkanut sujumaan. Päivät on muuten mennyt kuulemma todella hyvin, ukkeli on nukkunut päikkärit omissa vaunuissaan ulkona ja muun ajan leikkinyt muiden lasten kanssa ihan innoissaan. Ja olipa perjantaina piirtänyt ensimmäiset piirrustuksensakin =)
Eli kaikkineen on hoito alkanut ihan hyvin, alun pienistä murheista huolimatta. Itse olen ollut positiivisesti yllättynyt töihin paluun mukavuudesta, sillä ennakkoasenteet olivat kyllä todella negatiiviset. Kotona ollessa surin töihinpaluuta jo puoli vuotta aiemmin ja varmaan kaksi kuukautta aiemmin välillä tuli itkukin pelkästä ajatuksesta. Mutta hyvin on kaikki mennyt ja olen todella tyytyväinen, varsinkin kun mahdollisuus vielä tehdä 6 tuntista työpäivää. Näin jää aikaa vielä iltapäivästä leikkiä, ulkoilla ja touhuta ukon kanssa kaikenlaista.
Nyt vaan jännitetään, taas kerran, ensi viikon loppupuolta, että tuleeko ne menkat sieltä vai olisiko jo tärpännyt näinkin pian.. Ei auta muuta kuin pitää lippu korkealla ja toivoa, että kyllä se uusi vauva sieltä vielä tulee!
Oikein mukavaa viikonalkua kaikille imettäville kuumeilijoille!
Chappi " )
Laskeskeltiin miehen kanssa menoja ja ajan kulumista ja tehtiin päätös hankkia lokavauva! Onhan tässä yritetty jo 1,5 vuotta, mutta aiemmin se on ollut yritystä.
Yrityksestä tuli tahdon asia. Periaatteessa ihminen voi kuolla suruunsa, menettää elämänhalunsa, niin miksei se toimisi toisinkin päin?
Muutaman viikon päästä saattaa tulla aikamoinen romahdus pilvilinnoista asfalttiin, mutta se on sen ajan murhe. Nyt tehdään vauvaa tosissaan. Takaraivossa joku huutelee, ettei se ole mahdollista, koska en ole tähän mennessä ovuloinut. Nyt päätin hoitaa senkin homman!
Mä olin tuossa jo välillä luopunu toivostakin kokonaan, mutta nyt alkaa näkyä valoa tunnelin päässä. Oottelin pitkien ja sekavien kiertojeni ansiosta ovista viime viikonloppuna ja sit tajusinkin, että sehän on saattanu olla jo alkukierrosta. Niinpä tein sunnuntaiaamuna kp24-28?-35-50 testin, herkimmällä advancella. Ja sieltä tuli haamu joka hävis.. Mutta sitten ilmestykin takasin ja vielä nytkin se haamu siinä tikussa loistaa.
No en aio ihan hirveesti vielä juhlia, teen huomenna uuden testin ja torstaina jolloin tädin sitten kai pitäs tulla vielä viimisen. Ja jos sitten alkaa näkyä jo enempi plussaks kuin haamuks mainittava viiva niin alan uskoa, että toive ois käynytkin toteen!
Meillä otti pikkuneiti elämänsä ekat askeleet ilman tukea just eilen! Ja nyt toivon, että jos oisin raskaana niin tääkin neiti lopettas rinnan syömisen ihan itse niinkuin esikoinen teki sillon kun kakkonen sai alkunsa. En raaskis alkaa kovin vierottamaankaan, onneks yösyöntiä ei meillä oo harrastettu moneen kuukauteen.
Lennard! Teilläkin varmaan pian jo kävellään, siihen malliin on tapahtunu tässäkin pinossa sun pikkuisella uuden oppimista!
Marjalle onnittelut plussasta!
Toivottavasti pian meitä on monta seuraamassa esimerkkiä! =)
Heipä hei..
Marjalle onnittelut plussasta. Mulla kp 8 kaiketi menossa. Oli niukkaa vuotoa pari päivää mutta sitten pari päivää myös jo runsaampaakin. Loppui vähäksi aikaa ja alkoi sitten uudelleen. Muutaman kerran näin siis. Loppujen lopuksi ihan kunnon menkat vaikkakin vähän vähemmällä vuodolla. Kestokin oli minulle ihan normaali 5 -6vrk, sitä vaan edelsi pari päivää jollon tuli ihan vähäsen niukkaa vuotoa ja se vähitelleen runsastui.
Mä en todellakaan uskalla toivoa että tästä ekasta kierrosta yhtään vielä mitään tärppää saati että seuraavat menkat tulis mun normikierron mukaan eli ensikuussa. Viimeksi mulla oli imetyksen loputtuakin ihan sekaisin kierrot. Mitään ovis tuntemuksia mulla ei ennen näitä menkkoja ollut joten en usko että sitä ees oli. Lämmöissäkään sellasta ei näkynyt...
Nyt vaan peukut pystyyn että joku ihme tapahtuis ja tärppäis jo vaikka ekasta kierrosta bd
Plussaonnea kaikille muillekin !!
Vehti
Kiitos Chappi rohkaisevasta kertomuksesta. Ehkä se töihinpaluu sujuu ihan hyvin, itse asiassa nyt jo toisinaan tuntuu siltä, että voisi olla mukavaakin mennä töihin. Paitsi jos onnistuisi plussaamaan... no sen varaan ei kannata suunnitella.
Peukkuja ällämöllön projektiin! Ei siitä positiivisesta asenteesta ainakaan haitta ole :)
Piipaalle varovaiset onnittelut plussasta !!
Niitä tyttösen ekoja askeleita odotellaan täällä kauhun sekaisin tuntein .. on niin kovin vähän itsesuojeluvaistoa, ja intoa sitäkin enemmän.. Vahinkoja on alkanut sattua joka päivä, mm potalta on pudottu, kun on lelu pudonnut kädestä. Aika tanakasti hän jo seisoo sohvaa vasten, ei huomaa etten pidä kiinni. Ja muksahtaa sitten useimmiten pyllylleen alas, jospa se pääedellä meneminen alkaisi vähetä..
Olipas ne lyhyet päiväunet, pitänee mennä.. hauskaa päivää ja lisää plussauutisia!!
se katosi bittiavaruuteen, kun vikkelä pikkutyttäreni tuli ja painoi kesken kirjoituksen tietokoneen virtanapista...
Täällä kp2. Sitä se minun " murhanhimoinen" mielialani viime viikolla tiesi - tuli vain vähän viiveellä. Kierron pituudeksi tuli 46 pvää. Oli kyllä eilenkin sellaista mielialavaihtelua, että ei paremmasta väliä (Voi rakasta miestäni, kaikkea hänkin sai eilen kestää: koko tunneskaala..). Nyt olen jo aivan iloinen, vihdoin toivomani uusi kierros alkoi. Toivottavasti näitä ei enää tule - saisi tästä tärppi käydä *ristii sormet ja varpaat*.
Piipaalle sanon minäkin varovaisesti kuiskaten Onnea!
Ällämöllölle onnea mukavan päätöksen johdosta. Minäkin voisin päättää samoin, lokavauva kuulostaa mukavalta ;O).
Lennard: Teillähän on sitten jännittäviä aikoja tulossa. Onko uusi maa teille ennestään tuttu vai loikkaatteko aivan uuteen kulttuuriin?
Minulla on vähän samanlaisia ajatuksia töihin paluusta kuin lennardillakin eli että joinakin päivinä ajattelee kaiholla työelämää (mutta se menee kyllä pian ohi..) mutta mieluummin kyllä olisin heti uudelleen raskaana ja jäisin vielä kotiin.
Mukavaa viikkoa kaikille toivottaa Gandalfiina
P.S. Pitäisiköhän alkaa pinoutua viikoittain ja aloittaa uusi pino aina maanantaina. Mitäs sanotte? Pinon voisi sittena aloittaa se kuka ehtii ja siltä tuntuu..
ensin isot onnittelut plussanneille!!!
lennard.ko oli muuttamassa kauas pois...varmaan aika jännää ihan uuteen paikkaan ja ympäristöön muuttaa:)
gandalfiina: tuttua tuo tunnekuohu;) jos näin kiltisti asian ilmaisee...
juu voi niitä miesparkoja!! toisaalta eipä itelläkään niin mukavat oltavat noina " myrskypäivinä"
täällä vähän pettynyt kuumeilija, testasin eilen puhtaan negan..tosin kp26 vasta ja aikaisemmat plussat olen testaillut kun rv jo 5! muttamutta... voihan sitä kaikenlaisia selittelyjä keksiä.. tuntuu vaan hölmöltä kun niin sitä luuli osaavansa vartaloaan tulkita, vaan kai ne oireet sitten on jotainmielen aikaansaannosta!!
vielä silti ei tätiä näy joten pieni toivo vielä elää:)
meilläkin pikkuinen on lähtenyt liikkeelle, ei tosin kävelemään vaan möngertämään ja ryömimään...on niin ihanaa seurata tuota!!
nyt ulkoilemaan.
oikein paljon plussa onnea toivotaan kaikille:)!!
fiikuna
Menin hukkaamaan viestin (tätä on ilmeisesti liikkeellä..) enkä jaksa tänään nakuttaa uutta... huomenna sitten
peukkuja fiikunalle, jospa sittenkin olisi plussaa tulossa?!
hyv yötä
Mies himourheilijana onnistui saamaan itsensä niin jumiin treeneissä muutama päivä sitten, ettei lastenteosta tule mitään ;) Hyvä, kun ukko saa päänsä kääntymään. On kaikki lihakset jumissa.
Meidän projekti saattaa siirtyä seuraavalle kuukaudelle.
pahoittelut. Rupes kyllä hymyilyttämään.. kaikenlaisia ongelmia sitä saattaakin tulla lapsenteossa eteen.. *heh* No, seuraavaan kuukauteen sitten hyvässä " iskussa" kun mieskin on jo valmiiksi treenattu - kunhan lihakset palautuu :O).
Gandalfiina
Yhteys katkesi kesken kirjoittamisen ja TAAS hävisi viesti .. tämän kolmannen yrityksen paukutan wordissä, jospa nyt onnistuu..
Aloitetaanko vaikka ensi viikosta uusi pino? Kuka vaan ehtii.
Testasin eilen kp37 negan ja nyt odotan vuotoa, että pääsisimme taas lähtöruutuun. Mies tuntuu olevan ihan yhtä harmissaan kuin minäkin. Tässä eräänä iltana hän tuumaili, että kolme lasta voisi olla meille sopiva perhekoko :) Olemme siis samalla aaltopituudella tässä asiassa! Tämä oli iloinen yllätys, arvelin jo tämän mahdollisen toisen olevan myös viimeinen. Mutta eipä kiirehditä asioiden edelle, ei ole vielä tärpännyt...
Muutto kyllä jännittää. Olemme jo luvanneet muuttaa pois tästä kodista 2 kk kuluessa, mutta uudesta asunnosta ei vielä ole tietoakaan. Hoitopaikan järjestäminen tulee olemaan melkoinen ongelma, ellei sitten etsitä hoitaja kotiin - eikä sekään niin helppoa ole. Ongelmana ovat lähinnä pitkät jonot, kallis hinta ja osa-aikaisuus. Mutta on toisaalta mukavaakin lähteä ja päästä tutustumaan taas vähän toisenlaiseen maahan.
Tyttö on muuten nukkunut muutamat viime yöt tosi hyvin! On hän alkuyöstä kyllä heräillyt, mutta isän tassuttelu on alkanut toimia! Minulla se ei toimi, muuttuu aina tisutteluksi. Kaipa se on se maidon tuoksu, joka huumaannuttaa pikkuisen..
Mitäpä kuuluu muille?
lennard & unikeko
Minulla saattoi nuo oudot repäisykivut ym tässä viimeaikoina liittyä siihenkin että kierto yrittää käynnistyä. Tänään niukkaa veristä vuotoa ja kuukautiskipua lieävänä. Sellasta samanalaista oloakin kun kuukautisten aikaa että pissittää useemmin jne..
Mulla oli ykspäivä just sellanen pms kiukkupäivä ja sillon muistan ajatelleeni että jos en paremmin tietäs niin arvelisin tämän olevan pms:ää itseään ja niinhän se sitten oli. Outoa vain että nämä kuukautiset on tosi niukat, kun yleensä ovat runsaat ja paljon kivuliaammat. Oletan siis että tää on vasta lievää kierron käynnistymistä enkä todellakaan usko että normaali 31-34 päiväinen kierto käynnistyisi. Vauva ei millään suostu ottamaan tissiä kun pienen pienet hörpyt..
Terveisin vehti ja kp 1