Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Hormoonikierukka ja raskaus?

01.01.2006 |

Voiko hormoonikierukan aikana tulla raskaaksi? Onko kukaan tullut?

Meillä on lapset syntynyt -04 ja -05.

Ja kierukka laitettiin toukokuussa.

Nyt menkkoja oon ootellu, muttei niistä voi olla varma kun kierukka sotkee kaiken niin en tiedä varmaa kiertoakaan.

Mutta pari päivää olo on ollut samanlainen kuin aiempien raskausten alkupäivät.

Mieletön väsymys, pissattaa,päätä särkee ja mielialat heittelee hulluna suunnasta toiseen.

Meillä ei kyllä ole vauva suunnitteilla vähään aikaan.

Mutta miten voi olla sama fiilis kun raskaan ollessa.

Eihän kierukan aikana pitäs raskaaks tulla.

Kommentit (5)

Vierailija
1/5 |
01.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hormonikierukan aikana raskaaksi tulo on todella epätodennäköistä. Jos kierukka on oikein paikoillaan, eli olet sen käynyt myös tarkistuttamassa kolmen kuukauden jälkeen laitosta.

Jos se on pois paikoiltaan raskaus on mahdollinen, kuitenkin hormonikierukka on siitä huono, että jos olet raskaana. Raskautta ei suositella jatkamaan, koska hormonit vaikuttaa sikiöön. Ja se voi olla esim. epämuodostunut.

Kuparikierukkahan ei ole lähellekkään niin varma kuin hormonikierukka. Mutta kuparikierukan aikana jos vahinko sattuu, voi raskautta jatkaa. Jos se vain jatkuu, kun kierukka poistetaan.

Vierailija
2/5 |
01.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ultralla oikein tarkistettiin että kierukka on niin kuin pitääkin.

Nyt paree vain toivoa että en ole raskaana.

Koska vaikka raskaus ei olisi odotettu/toivottu niin lapsi olisi siitä huolimatta meille tervetullut ja ajatus raskauden keskeyttämisestä olisi minulle kamala shokki.

Toivottavasti menkat tulee tai jos jää tulematta niin että en ole raskaana.

Sehän on kuitenkin mahdollista että ne jää tulematta hormoonikierukan kanssa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/5 |
01.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulle laitettiin hormonikierukka esikoisen syntymän jälkeen. Kertaakaan ei kuukautisia tullut ennen kuin kierukka sitten poistettiin puolentoista vuoden käytön jälkeen perheenlisäystä suunniteltaessa. Tuona aikana lähes kuukausittain olin aivan varma, että olen raskaana. Jotenkin vain niitä kuukautisia odotti kuin kuuta nousevaa :) Raskaustestejä tuli pari tehtyä " ihan vaan varmuuden vuoksi" .

Vierailija
4/5 |
01.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

On raskaus hormonikierukan kanssa.

Minulta jäivät kuukautiset kokonaan pois sen käytön aikana. Alkuun tulivat hyvin niukkina ja jäivät sitten pois. Se on hyvin tavallista. Kierukan poiston jälkeen meni noin puoli vuotta kun tulin raskaaksi. Ns. raskausoireet voivat johtua hormooneista. Minulla oli aina välillä väsymystä, nipistelyä alavatsalla, rinnat arat yms.

Testin voi aina tehdä jos tuntuu siltä. Ja tosiaan mitäyhdessä edellisessä viestissä oli, että jos kierukasta huolimatta tulee raskaaksi sikiövauriot ovat hyvin mahdollisia.. Ja että raskautta ei tulisi jatkaa. Lääkärit osaavat varmaan parhaiten kertoa niistä.

Mukavaa uutta vuotta!

Vierailija
5/5 |
01.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulle laitettiin hormonikierukka toissa vuoden (2004) kesäkuussa. Siitä kolmen kuukauden kuluttua kävin tarkastuksessa, kaikki ok ja kierukka hyvin paikoillaan. Joulukuussa sitten selvisi, että olin silloin tarkastuksessa jo raskaana, viikkoja 9 ja risat. Raskaus selvisi kun viikkoja oli jo 17 ja vähän päälle. Kierukkaa ei näkynyt ja otettiin verikokeet joista katsottiin onko sitä hormonia veressä. Ei ollut, eli härveli poistunut meikäläisestä ja kadonnut täysin huomaamattani. Mitään kipuja tai ylimääräisiä vuotoja ei ollut!

27.5.2005 syntyi meille yllärikuopus, alkujärkytyksen jälkeen täysin toivottu ja odotettu " pieni" prinsessa, joka on täysin terve ja normaali! Tyttöä katsoessa oksettaa ajatuskin, että jos olisin raskauden havainnut sen alkumetreillä ja lääkärien suosituksesta tehnyt keskeytyksen... Tosin en voi luvata, ettei hormonikierukka jotain vahinkoa voisi jonkun vauvalle aiheuttaa.