TOUKOtoiveet Uuteen Vuoteen! (su-ke??)
Kommentit (60)
Mulla on ilouutinen joka titenkin pitää teidän kanssa jakaa! Tänään sain ottaa käyttää Belly Beltin ekan osan housuihin joita oikeestaan koko raskausajan oon käyttänyt! Hiihii, arvaatkaa oonko onnnellinen kun MITÄÄN ei näy mutta nyt itse tietää:)
Br1t; jee..onneksi olkoon. sulla on aika isot noi viikotkin niin kyllä se masukin kohta on toosi iso.
*kateellisena kattoo kun muut nin edellä*
Nimistä; olen miettiny nimiä jo ennen kuin plussasin koska mulla menee joskus toosi pitkään ennen kuin löydän " sen oikean" . sit yhtäkkiä san Ahaa-elämyksen. mies sit ei tietysti oo miettiny ollenkaan muuta kuin huvin vuoks ehdottanu sellaisia nimiä jotka EI TODELLAKAAN menis läpi. sanoin jo et sit JOS joutuu hätäkastaa niin en aio vetäistä jotain mainoksista sairaalan seinistä. niin päätös vaikuttaa olee mun käsissä. Mulla on muutenkin hirveet " kriteerit" siihen et mikä nimi käy. (pitää kuulostaa hyvältä sekä ruotsiks että suomeks, lyhyt ja ytimekäs, ajaton, niin ja huomaan sit kun tule vastaan Se!)
Huomenna pitäis mennä vähän vaunuja kattomaan jos mies on siin kunnossa. muuten joudun mennä yksin. =( ja sit sunnuntaina menen miokkaamaan kaveria mun kotikuntaan. ohjelmaa riittää ja kaikille OIKEIN hyvää loppiaista ja viikonloppua! voikaa hyvin!
my_selene ja Remppa rv19++
Mä tässä vielä aamutakissa touhuan. Kone on keittiössä, riisit kiehuu ja kanaviilokki on valmista, ykkönen katsoo lastenohjelmia ja kohta ne loppuu ja me mennään yläkertaan laittamaan äidille päälle, heh.
Massu on jo iso ja pyöreä. Mammavaatteet alkavat VIHDOIN olla sopivan kokoisia, eivätkä tipu päältä. Tähän asti mammavaatteet on olleet liian isoja ja omat liian pieniä. Tätä toista odottaessa ostin yhden kaverini mammavaatteet 40e:lla ja sain 7housut ja pari paitaa, lisänä olen ostanut vain sukkahousuja ja alushousuja, kun tämä kakkonen on NIIN vaativa, ettei MIKÄÄN saa kiristää tai sitten tulee villiä protestointia. Yksi yö jo meni alushousuprotestissa ½ yötä ja toinen puolisko iloitessa alkkareiden katoamisesta. Mä olin aamulla kuin pommituksen jäljiltä...
Hassua muuten miten kahdessa päivässä voi maha kasvaa...viime viikolla kokeilin tiistaina mammahousuja ja ne oli isot ja torstaina ne oli sopivat...että tämä ötökkä kasvaa sykäyksittäin...
Juu mennään mennään touhuamaan, ulos lähdetään kunhan saan riisit pois hellalta. On ihana palata puistosta punaisin poskin, kun ruoka on valmista! (Vaikka se yleensä tarkoittaa sitä, että heti aamiaisen jälkeen on aloitettava tekemään lounasta...)
Ihanaa mahankasvatusta!
Terkuin: Tuuli98, kakkonen rv 19 ja risat ja Tuuli-junior 2v3kk
Huomenta vaan. Tänään lähden uimaan kaverin kanssa. Mikä nautinto, kun saa olla muutaman tunnin erossa ihanasta (ja välillä niin rasittavasta) perheestään:)
Esikoinen on alkanut saamaan kauheita uhmis-raivareita. Vähän kun ÄITI kieltää, saa ihan hirveän hepulin, josta ei meinaa loppua tulla. Isänsä kiellosta ei kyllä välitä sitten yhtään mitään...
Mulla on atooppinen iho ruvennut oireilemaan, on ihan kauheat taive-ihottumat, kun moneen vuoteen ei ole ollut mitään:(
Saakohan kortisonivoidetta käyttää raskaana ollessa? No, kaipa ne apteekissa osaavat neuvoa. Kun jos ei saa niin, eikös toinen vaihtoehto ole antihistamiini, ja niitä useimpia ei ainakaan suositella..
Pikku-milli, ihana masukuva! Oispa mullakin noin siisti masu:) Ihan hirveät arvet vattassa esikon jäljiltä ja nyt taitaa tulla jo lisää:(
Mutta nyt aamupalaa syömään.
Mukavaa päivänjatkoa!
pricilla rv 18
Josko jo uuden pinon aloittaisi...
Nyt se sitten alkoi, meidän vauvavuosi!!!! =) Uuden Vuoden juhlinnat meni mukavasti eilen. Oltiin siellä miehen veljellä iltaa istumassa. Meitä olikin siellä kolme raskaana olevaa =D ja kävipä siellä illan aikana yksi pariskunta kuusi viikkoisen tyttärensäkin kanssa. Mukavissa merkeissä siis vaihtui vuosi.
pam-pu-la, on varmasti piinaavaa odotella miehesi lääkärikäyntiä. :( Mutta pääasia tosiaan, että on päässyt tutkimuksiin. Pidän peukut pystyssä, että kaikki on hyvin!
Ja aika omanapaista tämä kirjoittelu mullakin yleensä on =D siitä pahoitteluni kaikille, mutta tarkkaan teidän kaikkien kirjoitukset aina luen
Jaahas, josko menisin vielä sohvalle vähän pötköttelemään.
[color=red]pikku-milli & paco 23+2[/color]
Koko päivä on mennyt siivotessa, olutpulloja löytyy joka nurkasta =/ Tosi ärsyttävää siivota toisten jälkiä!!
Uudenvuoden vastaanotto meni muuten mukavasti, itse join alkoholitonta siideriä ja kuoharia. Raketit ammuttiin ja tinat valettiin. Tytteli meinasi meillä pelätä raketteja, vielä kun yksi oli viallinen...Lähti yhtä äkkiä moneen eri suuntiin ampumaan niitä paukkuja, just ehdittiin alta pois. Onneksi ei sattunut mitään!
Närästys on ollut melkoista, kun olen syönyt älyttömästi kaikkea suolaista ( sipsejä, salmiakkia, juustonaksuja...). Pitäis vissiin jo alkaa vähän keventämään.....
Kristiina 20+4
me juhlittiin tosi rauhallisesti ihan vaan perheen keske. oli tosi mukavaa saada tehä just sitä mitä ite halus ja jaksoi. lapsetkin meni nukkumaan jo kaheksalta.
pari minuuttia ennen kakstoista alkoi sit Remppakin juhlia. tais herätä kun isoimmat raketit ammuttiin ilmaan. katottiin olkkarin ikkunasta kun naapurit ampui ihan tos 25 metrin päästä.
kaikille närästyksiin kärsiville; tiedän tunteen! mulla on närästäny rv 8 asti ja Renniet auttaa jossain määrin. tsemppiä, menevät ohi viimeistään toukokuussa. =)
Erinoimaista vuotta ja kevättä ODOTELLESSA...voikaa hyvin!
my_selene ja Remppa huomenna 19!
Uusi vuosi vastaanotettiin mukavasti, käytiin kavereilla kylässä ja lapset saivat leikkiä yhdessä kun me herkuteltiin dippikasviksilla, patongilla ja muilla herkuilla.. raketitkin saatiin ilmaan ja tyttö oli haltioissaan.
Masuun kuuluu hyvää, Myttynen on kova jumppaamaan ja tuntuu aina oikein tahallaan venyttelevän asumustaan isommaksi, vaikka edelleen masu tuntuu pieneltä viime kertaan nähden.. Ei kyllä haittaa, ei ole turvotusta eikä närästystäkään nyt tuntunut eli aika hyvin oloin!
Tänään tein jo pullaa, marjarahkaa ja muita keittiöjuttuja, kiva puuhastella, taitaa olla se energinen keskiraskaus kun tekee..
Närästyksestä kärsivät:
ensimmäisessä raskaudessa tuo vaiva oli tosiaan vaiva isolla v-llä ja paras lääke minulle siihen oli piimä ja myös jäätelö auttoi.
Kannattaa tuota piimää kokeilla jos maku miellyttää! =)
Mutta nyt taas puuhailemaan, tiistaina taas neuvolaan.
pid ja Myttynen 21+1
Meilläkin on " juhlimisesta" selvitty:) Kateltiin miehen kanssa raketteja ihan kotosalla ja syötiin kaikkia herkkuja. Oli tosi kiva pitkästä aikaa valvoakin myöhään, vaikka kieltämättä oli sitten aamulla vaikea nousta esikoisen kanssa ylös.
pam-pu-la: toivottavasti selviää pian jotain miehesi tilanteesta. Ja toivottavasti kaikki on hyvin!
Mullakin meinaa olla aika omanapaista kirjoittelu, kun välillä kirjoituksia on niin paljon, ettei muista kaikkiin vastata..
Tänään tunsin eka kerran kädellä vatsan päältä liikkeitä! Kyllä heti vähän huolestuneisuus helpotti, mutta silti kummastuttaa, että miksi tuntuvat niin heikosti liikkeet, kun esikoisesta samalla viikolla olivat paljon kovempia! En sitten tiedä, josko vaikka se istukan sijainti olisikin siinä edessä?
Nyt täytyy mennä välillä syömään:)
pricilla 17+5
Kirjoitanpa minäkin listahiljainen kerrankin... Uusi vuosi vaihtui rauhallisissa merkeissä ystävien luona saunoen ja raketteja paukutellen. Esikoinen vietiin mummolaan hoitoon, jossa sai nukuttua hieman paremmin kaikelta paukuttelulta.
Masuun kuuluu ihan hyvää; viime viikolla oli rakenneultra ja siellähän se papunen innokkaasti peukkua imi :) Lakimitta 4,7cm ja reisi 2,9cm, vastasivat viikkoja. Muutenkin kaikki elimet ja jäsenet hyvin paikallaan. Sukupuolta ei lääkäri lähteny veikkaamaan, joten epätietoisuudessa eletään... eipä sillä nyt niin merkitystä olekkaan.
Itselle vaivoja tuntuu kertyvän :( hemoglobiini oli laskenu niin, että rautakuuri oli aloitettava. Lisäksi mun selkä on ruvennu vaivaamaan ihan mielettömästi!! Siitä jo oman kyselyn tonne laitoinkin, mutta jos teille tulee jotain mieleen niin olen ikuisesti kiitollinen... Kylmägeeliä olen laittanut vaikka siitä en ihan varma olekkaan saako sitä käyttää?!? Lisäksi olen jumpannut ja painellut ristiselkää miehen avustuksella mutta hyvin on lyhyt aikaista helpotus :( Nyt sit tänään häntäluukin on tuntunu kumartuessa tosi aralta. Tosta selän kipuilusta johtuen on sit hiukka supistellukin mutta ei onneksi kipeesti. Että tämmöstä. Tulipa nyt valitus...
Pirpana_80 rv 20+1
Täällä sitä töissä olen taas ja aikanikuluksi ajattelin kirjoitella. Vuosi vaihtui mukavasti. oltiin kylässä ja kaikilla tenavat mukana. syötiin ja raketit ammuttiin jo klo 22 että päästiin kotiin ajoissa=). Muut raskaana olevat lähti myös kotia ajoissa ja vain ne ei raskaana olevat perheet jäi vielä maistelemaan viinejä. esikko jaksoi tosi mallikkaasti ja oli ihana rentoutua hyvässä seurassa ruuan ja alkoholittoman siiderin ääressä. molemmat taidettiin nukahtaa leffan ääreen ennen vuoden vaihtumista. on niin kova meno koko ajan päällä ku talo vie kaiken vapaa-ajan. ja tänään mentiin sit molemmat töihin.
mä luen kans aina kaikkien kirjoitukset tarkkaan ja mielessä vastailen kaikille jotain ja sit ku alkaa kirjoittamaan niin ei enää muista mitä meinasi kirjoittaa muille. Se tässä onkin parasta, ne teidän kuulumiset. kuinka ihanaa olisikin ns suuret luokkapileet missä voisi nähdä teidät kaikki nyt raskaana ja sit vauvan kanssa myöhemmin =). monesta on luonut omanlaisen kuvan kun juttuja lukee, miehiä, koteja ja lapsia myöten. hassua =). eipä tainnut olla moni täältä vaasan seudulta...
tuntuu että maha on taas kasvanut. oon tänään taas syönyt niin paljon että pelkkä istuminen koneen ääressä ottaa kipeää. saa nähdä kuinka yö töissä sujuu...
kaikille oikein mukavaa alkavaa viikkoa!! kuulumisiin!!
hanimböörd 22 + 4
oli pakko lukea vanha pino kun sinne oli tullut niin paljon lisää tekstiä. ja kirjoittaa taas.
Galluppia:
-Tämä on toinen lapsi. esikko tulee tammikuun lopulla 2v. itse haluaisin ainakin 3 mutta mies sanoo 2. nauraen aina sanon että minähän sen kuitrenkin loppujen lopuksi päätän... mies irvistää uhaten selibaatilla.
-Yhdessä miehen kanssa ollaan oltu 11 v ja 1 pvä. eli kun vuosi vaihtui 94-95 niin me 15-vuotiaat kysyimme toisiltamme alaks mun kaa! ja alettiin! =)
- oliko muuta kyselyä... vitamiineista itse syön multitabs special 2 + ja E-epa kapseleita. ne kuulemma saattaa ehkäistä tulevaisuudessa lapsen allergiaa,astmaa ja sairastelua jos raskaana ollessa syö. ja saattaa tulla " viisas" lapsi =). ja oli niistä äidillekin jotain hyötyä...
Pam-pu-la, ihan mahasta kipristi sun huoli. toivon sydämestä kuten muutkin että pääkipu ei ole oire mistään. onneksi se tutkitaan! kerrot varmaan meillekin jossain vaiheessa kuinka jakselette ja kuinka tutkimukset meni...
jaksamisia meille kaikille!!
Me käytiin mun äidin luona syömässä ja kattomassa pikkuveljen (10v) raketit. Kotona oltiin kymmenen aikaan ja pihalla kateltiin hetken aikaa naapureiden raketteja. Kuopus vähän pelkäs kovia paukkuja, ei suostunut kattomaan taivaalle ollenkaan, hoki vaan " ei haluu" . Lapset nukku yllättävän hyvin, vaikka naapurin pojat joka vuosi räjäyttää koko kassillisen jytyjä tossa meijän makkarin ikkunan alla. Ukon kanssa keitettiin kahvit ja mentiin ulos juomaan ja kattomaan paukkeet puoliltaöin, kun vuosi vaihtu :)
Tänään on vaivannu pitkästä aikaa oikein kunnon migreeni. Meni niin pahaks, että hävis näkö kokonaan toisesta silmästä. Yleensä vaan sumenee, tai häviää jostain kohin näkökenttää. Nyt alkaa jo elämä voittaa. Ja silmätulehdus on nyt sitten mulla. Just kaks nuorinta pääs siitä eroon. Aamulla joutu liottaa silmän auki...
Meillä oli siis perjantaina se rakenneultra ja viikkoja sillon oli 19+6, mutta ultran mukaan olis 20+4. Ei kuitenkaan muuteta, vaan pidetään sama laskettu. Ja sillehän se näytti, että meillä sarja katkeaa ja poika olis tulossa.
Huomena on neuvolalääkäri ja otetaan taas verikokeet. Viimeks ne oli kunnossa, täytyy toivoa, että nytkään ei ole pitoisuudet noussu.
Me ollaan vissiin kaikkien lasten kanssa lähdössä Tammikuun aikana junalla Vaasaan kaverin luokse. Vähän kyllä jännittää, että kuinka mahtaa onnistua matka noitten kolmen elohiiren kanssa! Mies ei siis ole lähdössä mukaan.
Nyt nukkumaan, ajattelin, jos huomena jaksaisin kiskoa noi pulkassa neuvolaan, matkaa ei ole kuin kilsa, mutta ylämäkeä...
Nalluri ja ötökkä 20+1
väsyttää ihan älyttömästi. on se kummaa kun ei ollu alkuraskauden väsymystä ja nyt pitäis olla keskiraskauden energisyys mut täällä ainakin tuntuu siltä kuin menis päinvastoin. voisin nukkua helposti 12 h yöunia. päivisin kyllä jaksan kaikenlaista mut kestää vähän aikaa ennen kuin herään kunnolla.
Ihanaa..kun tänään vaihtuu taas viikot.
Tänään AION siivota. eilen aloitin jo vähäsen mut kun lapset menee tänään muutamaks tunniks isälleen niin ehtii (ja on enemmän tilaa) esim. lattian pesuun. tajusin myös eilen kun imuroin et se toinen kissa pelkää ihan sqiraasti imuria. monta tuntia imuroimisen jälkeen oli vieläkin ihan shokissa. voi raukka, tapan sitä vielä vahingossa joku päivä kun se on vanha täti ja kuulo on pois. noh, siihen on vielä kauan kun on nyt vasta 9 kk.
Voikaa hyvin...
my_selene ja Remppa rv 19+0
Ensin ei uni tuu millään ja pyörin vaan sängyssä. Kahelta rupesi välimalli yskimään kauheasti ja neljältä alotti kuopus. Kuudelta soi ukon kello, enkä sitten saanu enää unta. Eli saldona pari tuntia unta pätkissä. Läksin sitten jo aamusta tekemään lumitöitä.
Tunnin päästä voisikin lähteä jo kävelemään neuvolaan. Saa passelisti verenpaineet nousemaan :)
Ei kyllä juurikaan ajatus juokse...
Nalluri ja ötökkä 20+2
Vuodenvaihteesta on selvitty hyvin. Oltiin miehen kanssa kaksistaan kotona, mä join alkoholitonta viiniä ja mies salmaripullon...ja sit mentiinkin nukkumaan " jo" puoli 1:den mais su-aamulla. Ihme kun mäkin pysyin hereillä niinkin kauan. Meillä ei ollut kuin 5 rakettia, jotka ammuimme jo kuuden jälkeen illalla, mutta tyttö hieman pelkäsi ja halusikin syliin ja katsoi siitä.
Omassa navassa on kyllä semmoine himojumppaaja, että oikein naurattaa!!! Hyvähän se vaan on, että ilmoittelee itsestään : )
Kysyisin teiltä muuten, että mitä mieltä olette siitä, kun me olemme lähdössä miehen kanssa häämatkalle Puerto de la Gruziin tammikuun viimeidellä viikolla....silloinhan saa lentää vielä kun on rv 25-26 ja olen omasta mielestäni tosi hyvässä kunnossa ja mullahan on neuvolalääkäri 20.1 ja aion pyytää häneltä todistuksen varmuuden vuoksi siitä, että raskauteni on sujunut normaalisti ja hän saa tutkia minut " perinpohjin" että olen varmasti kunnossa ja voin lähteä. Mies sanoi kyllä, että jos lääkäri sanoo, että jotain on vialla, niin emme sitten lähde. Teemme sitten jotain muuta...
Laura 22+6
Minäkin heräsin kesken unien jo puol 7, kun mies vasta kömpi nukkumaan!!! Ainahan tuo on ollut kova valvomaan, mutta nyt kyllä alkaa mennä yli mun ymmärryksen.. Kohta menen kyllä herättämään, kun eilenkin sai nukkua tosi pitkälle iltapäivään, murr.
Tänään olisi siivousta luvassa, mutta saas nähdä jaksaako tarttua tiskiharjaan ja imuriin:( Tekis mieli lähteä kaupungille aleja kattelemaan, mutta kun ei oikein olis varaa ostella mitään.
Masuun ei mitään uutta. Liikkeitä en ole sen eilis-aamun jälkeen tuntenut:( euvola on vasta tän kuun lopulla ja rakenne-ultra on nyt pakko jättää väliin, kun ei ole varaa. Mies joutui käymään yksityisellä hammaslääkärillä ja siihen upposi satoja euroja, joten pakko menoja jostain karsia:(
Mut nyt lähden herättämään miestä. Voikaa hyvin!
pricilla 17+6
Täälläkin on vähän uniongelimia...Nyt kun en ole enää töissä, ni kummasti nuo aamut vierähtää tohon kymmeneen...Tänäänkin heräsin vasta 10! Yöllä oli kauheita pahoinvointi aaltoja! Koski ristiselkään ja samaan aikaan mahaan ja tuntui, että oksettaa...Sitte vaihdoin aina vaan asentoa ja ne vähän helpotti, mutta olivat ihan hirveitä!!
Eilinen päivä meni siivous/muuttopuuhissa, kun päätettiin vaihtaa kahden huoneen järjestys...No illalla sitten olikin jalat ihan muussina ja lonkissa asti tuntui kipeeltä! Sitten koko päivän tohinassa en muka ollu tuntenu vaavin liikkeitä, no onneksi hän alkoi sitten potkunyrkkeilemään kun kävin nukkumaan :-))
Miekin olen lukenut teidän juttuja koko ajan, vaikka en siis välillä edes kirjotellu tänne...Mutta kun meitä on niin paljon, ni ei meinaa muistaa noita nimiä ja sitten vielä että kuka kirjoitti ja mitä!!
Kaikille kuitenkin tasapuolisesti Parempaa tätä vuotta :-))
JJ-82 rv22+4
Siellä tehdään ihania lempeitä venytyksiä ja opetellaan rentoutumaan...Suosittelen lämpimästi!! Saattaa auttaa myös niihin selkäsärkyihin ja muihin kolotuksiin!
JJ-82
Meillä ei vakuutuksia ole kellään lapsista. Kolmannen kanssa on paljon jouduttu sairaalassa käymään, mutta silti laskettiin, että tulisi vakuutus kalliimmaksi. Periaatteessa ollaan oltu tyytyväisiä julkiseen puoleen. Jos ei lasketa, että omalääkärille ei olla päästy viiteen ja puoleen vuoteen... Aina jouduttu menemään päivystykseen. Ja täällä paikallisessa sairaalassa lääkärit ei osaa sanoa mikä tolla nuorimmalla on vikana ja mitä sille pitäis tehdä, mutta ei vissiin anna ylpeys periksi laittaa lähetettä helsinkiin. Yli vuosi ollaan nyt tapeltu.
Nimiä ei ole kelleen ollut valmiina. Täällä ei tarvitse esitietolomakkeeseen niitä laittaa. Meillä periaatteessa on mennyt niin, että ollaan vuorotellen valittu etunimi, ja nyt olis ukon vuoro. Saa nähdä kelpuutanko ;)
Jaha... ukko ei saa kuopusta nukkumaan...