~*~*~*~ Tonskat kohti Juhannusta~*~*~*~
Tonskat ovat toista lastaan odottavia yhden lapsen äitejä. Suurin osa on tuttuja toisilleen jo kirjoiteltuaan esikoista odottaessaan Ensikoissa. Mukaan mahtuu myös uusia tuttavuuksia!
Liity mukaan kertomalla itsestäsi seuraavat tiedot:
NIMIMERKKI
OMA & MIEHEN IKÄ
ASUINPAIKKA
ESIKOISEN NIMI JA SYNTYMÄAIKA
TONSKAN LASKETTU AIKA
SYNNYTYSSAIRAALA
TONSKIEN LASKETUT AJAT:
10.7.08 QueenBzZ
28.7.08 Larsku85
3.8.08 quiero3
28.8.08 kamomilla06, pesukarhu83
5.9.08 Mörötin
6.10.08 Coltsfoot, flipperi
30.10.08 Viipero
5.11.08 Osborne
21.11.08 Sonteri
25.11.08 napero79
29.11.08 AinoAurora
10.12.08 Niamey_85
25.12.08 Karssuli
01/09 Han-han
16.1.09 Laventeli, Jepsis
26.1.09 Mammanalku77
1.2.09 maikiss
12.2.09 amanda
SYNTYNEET:
Poikia yhteensä:
Tyttöjä yhteensä:
ESITTELYT:
NIMIMERKKI: Ainoaurora
OMA & MIEHEN IKÄ: 32/38
ASUINPAIKKA: Sibbo
ESIKOISEN NIMI JA SYNTYMÄAIKA: Aino 16.12.2006
TONSKAN LASKETTU AIKA: 29.11.2008
SYNNYTYSSAIRAALA: Porvoo
NIMIMERKKI: -amanda-
OMA & MIEHEN IKÄ: 25 & 36
ASUINPAIKKA: Hki
ESIKOISEN NIMI JA SYNTYMÄAIKA: poika 14.4.07
TONSKAN LASKETTU AIKA: 12.2.09
SYNNYTYSSAIRAALA: naistenklinikka
NIMIMERKKI Coltsfoot
OMA & MIEHEN IKÄ 25&28
ASUINPAIKKA Oulu
ESIKOISEN NIMI JA SYNTYMÄAIKA Hilla 04/2007
TONSKAN LASKETTU AIKA 6.10.2008
SYNNYTYSSAIRAALA OYS
NIMIMERKKI: flipperi
IÄT: 24/24
ASUINPAIKKA: Espoo
ESIKOINEN: Kia 21.04.2007
TONSKAN LA: 06.10.2008
SYNNÄRI: JS
NIMIMERKKI Han-han
OMA & MIEHEN IKÄ 22&26
ASUINPAIKKA Oulu
ESIKOISEN NIMI JA SYNTYMÄAIKA S 02/07
TONSKAN LASKETTU AIKA 01/09
SYNNYTYSSAIRAALA OYS
NIMIMERKKI: Jepsis
OMA&MIEHEN IKÄ: 33/31
ASUINPAIKKA: Pirkanmaa
ESIKOISEN SYNTYMÄAIKA: 29.10.06
TONSKAN LASKETTU AIKA: 16.1.09
SYNNYTYSSAIRAALA: TAYS / Vammala
NIMIMERKKI: kamomilla06
OMA & MIEHEN IKÄ:32/42
ASUINPAIKKA:Etelä-Suomi
ESIKOISEN NIMI JA SYNTYMÄAIKA:Tyttönen 16.10.2006
TONSKAN LASKETTU AIKA: 28.8.2008
SYNNYTYSSAIRAALA: HYS
NIMIMERKKI: Karssuli
OMA & MIEHEN IKÄ: 27/28
ASUINPAIKKA: Pääkaupunkiseutu
ESIKOISEN NIMI JA SYNTYMÄAIKA: Aino 2.10.06
TONSKAN LASKETTU AIKA: 25.12.2008 (Jeesus-baby)
SYNNYTYSSAIRAALA: Kättäri
NIMIMERKKI: Larsku85
OMA & MIEHEN IKÄ: 23 ja 25
ASUINPAIKKA: Pirkkala
ESIKOISEN NIMI JA SYNTYMÄAIKA: Eemeli 13.10.2006
TONSKAN LASKETTU AIKA: 28.7.2008
SYNNYTYSSAIRAALA: Tays
NIMIMERKKI: Laventeli
OMA JA MIEHEN IKÄ: 29 / 32
ASUINPAIKKA: Renko
ESIKOISEN NIMI JA SYNTYMÄAIKA: poika 11/2005
TONSKAN LASKETTU AIKA: 160109
SYNNYTYSSAIRAALA: K-HKS
NIMIMERKKI: maikiss
IÄT: 22 ja 22
ASUINPAIKKA: Tuulos (hml ja lahti välissä)
ESIKOINEN: Aatu 170506
TONSKAN LA: 010209
SYNNÄRI: KHKS
NIMIMERKKI: Mammanalku77 eli Mammis
OMA & MIEHEN IKÄ: 31 / 30
ASUINPPAIKKAKUNTA: Helsinki
ESIKOISEN NIMI JA SYNTYMÄAIKA: Oona 12.4.2007
TONSKAN LASKETTU AIKA: 26.1.2009 (oma arvio)
SYNNYTYSSAIRAALA: Kätilöopisto
NIMIMERKKI: Mörötin-81
OMA & MIEHEN IKÄ: 27/27
ASUINPAIKKA: Keski-Suomi
ESIKOISEN SYNTYMÄAIKA: 15.11.06
TONSKAN LASKETTU AIKA: 5.9.08, todennäköisesti kyllä syntyy yli lasketun ajan
SYNNYTYSSAIRAALA: KSKS
NIMIMERKKI: napero79
OMA JA MIEHEN IKÄ: 29/31
ASUINPAIKKA: RENKO
ESIKOISEN NIMI JA SYNTYMÄAIKA: Eetu 100206
TONSKAN LASKETTU AIKA: 251108
SYNNYTYSSAIRAALA: K-HKS
NIMIMERKKI: Niamey_85
OMA & MIEHEN IKÄ: 23/31
ASUINPAIKKA: Lempäälä
ESIKOISEN NIMI JA SYNTYMÄAIKA: Aino 19.8.2006
TONSKAN LASKETTU AIKA: 10.12.2008
SYNNYTYSSAIRAALA: TAYS
NIMIMERKKI: osborne
OMA & MIEHEN IKÄ: 30/32
ASUINPAIKKA: Pirkkala
ESIKOISEN NIMI JA SYNTYMÄAIKA: typy 9.11.2006
TONSKAN LASKETTU AIKA: 5.11.2008
SYNNYTYSSAIRAALA: TAYS
NIMIMERKKI: pesukarhu83
OMA & MIEHEN IKÄ: 25/32
ASUINPAIKKA: Länsi-Uusimaa
ESIKOISEN NIMI JA SYNTYMÄAIKA: Jonsku 04/06
TONSKAN LASKETTU AIKA: 28.8.2008
SYNNYTYSSAIRAALA: Ei vieläkään päätetty :)
NIMIMERKKI: QueenBzZ
OMA &MIEHEN IKÄ: 24/24
ASUINPAIKKA: hollola
ESIKOISEN SYNTYMÄAIKA 09.08.06
TONSKAN LA: 10.07.08
SYNNYTYSSAIRAALA:PHKS
NIMIMERKKI: quiero3
OMA & MIEHEN IKÄ: 27/28
ASUINPAIKKA: Espoo
ESIKOISEN NIMI JA SYNTYMÄAIKA: quu 08/06
TONSKAN LASKETTU AIKA: 3.8.08
SYNNYTYSSAIRAALA: JS
NIMIMERKKI: Sonteri
OMA&MIEHEN IKÄ: 32/37
ASUINPAIKKA: Liperi
ESIKOISEN NIMI JA SYNTYMÄAIKA: Miska 12.7.2007
TONSKAN LASKETTUAIKA: 21.11.2008
SYNNYTYSSAIRAALA: P-KKS
NIMIMERKKI: Viipero
OMA & MIEHEN IKÄ: 26/28
ASUINPAIKKA: Etelä-Pohjanmaa
ESIKOISEN NIMI JA SYNTYMÄAIKA: Aleksi 7.11.06
TONSKAN LASKETTU AIKA: 30.10.08
SYNNYTYSSAIRAALA: SeKS
Kommentit (58)
Hermione, mä oon niin pahoillani! Sanat ei riitä kuvaamaan miten kamalalta musta tuntuu. Kyllä se elämä on joskus niin epäreilua! Tuntuu vaan niin pahalta kun teitä koetellaan tuolla tavalla. Taas. Mä en oikein osaa sanoo muuta kuin, että VOIMIA teille! Olen hengessä mukana! *hali hali*
Pahoittelut hermionelle, en osaa varmasti edes kuvitella miten rankkaa tuommoinen on:/
Sellaista tulin raportoimaan että eilen iski yhtäkkiä aivan kamala selkäkipu kun olin menossa nukkumaan, pitkän tovin seisoin vaan kuumassa suihkussa kun en muuta voinut ja mahakin meni ihan sekaisin siinä kipuillessa, yöllä mahasta kuului tosi kova napsahdus ja mä jo pelästyin että nyt meni vedet, no ei sieltä mitään tullut, tänään sitten supisteli kipakasti jo aamulla kun olin tytön kanssa pihalla mutta tytön päiväunien aikaan supparit yltyivät ja tuli melkein kaksi tuntia selvästi kipeitä suppareita 10min. välein..sitten tuli tauko mutta edelleen niitä on päivän mittaan tullut ja jossain määrin kipeitä kaikki, nyt taas tiuhemmin, tiedä nyt sitten mitä tämä meinaa, kun nää ei kuitenkaan niiin mahdottoman kipeitä ole, tosin ei ne olleet viimeksikään, mutta viimeksi tuli heti suppareiden alusta asti veristä vuotoa mitä ei nyt sitten ole ainakaan toistaiseksi tullut..no mutta katsellaan ja toivotaan ettei vielä päästä tositoimiin kun mulla on juhannuksen grilliherkutkin kaapissa ja maanantaina ois kampaaja mitä mun pää tosissaan kaipaa;) ..ja saishan toi veikka muutenkin vielä olla rauhassa masussa vaikka taitaa "valmis" jo näillä viikoilla ollakin.
Queen ja veikka rv 36+6 joka toivottavasti ei ole syntymässä vielä,dbdbdb!
Hermionelle vastailinkin jo toiseen paikkaan, mutta osanottoni vielä uudestaan. Kyllä se vaisto vaan hyvin tietää, ei voi muuta sanoa. Jatkossa sulla lienee tiukempi syyni alkuraskaudessa, eihän ketään voi tuollaisen jälkeen pakottaa odottelemaan viikkotolkulla tietoa onnistuneesta raskaudesta...
Queen, älä nyt ihan vielä synnytä! Vaikka toisaalta, onhan noita viikkoja komeasti kasassa. Ihan hurjaa, muistan hyvin miten sä vasta plussasit ;)
Mulla on nyt 11+0 kasassa, ei vieläkään saatu sydänääniä kuuluviin neuvolassa. Liekö istukka edessä kiinni sektoarvessa..? Viime viikolla kävin tosiaan siellä pikaisessa ultrassa, ihan elävä sikiö sykkeineen löytyi kohdusta. Nt-ultra on vasta 12+2, kun ei tuolla Hyvinkäällä anneta aikaisempia aikoja. Saa nähdä meneekö viikot eteenpäin, periaatteessa tuolloin kasassa saattaisi olla lähemmäs 13 viikkoa. Tein kuitenkin jo suht selkeän plussatestin kp24...
Eipä muuta.
Kandi 11+0 (toivottavasti)
Hermionelle suuren suuri halaus - sanoja lohduttamaan ei löydy täältäkään :(
Voimia ja jaksamista tulevaan, olet ajatuksissa.
Viipero
Halaus Hermionelle, onpas tämä nyt kamalaa kun kerta toisensa jälkeen osuu huono tuuri kohdalle... sinänsähän aiempi ultra ei oikein auta, koska siinä ei vielä nähdä välttämättä mitään, mutta kyllähän se rauhoittaisi mieltä.
Olet ajatuksissa!!
-Osse
Hermione, voimia sinulle ja miehellesi. Lämmin halaus ja auringonsäteitä tuomaan valoa synkkyyden keskelle. Olen hengessä mukana ja toivon, että löydätte voimia selviytyä.
Queenilla on jännät paikat näin juhannuksen alla... Jos pikkuinen päättää syntyä, niin toivottavasti kaikki sujuu hyvin!
Omaa napaa sen verran, että olin toisessa ultrassa Hyvinkäällä aamulla. Taas jännitin tosi paljon sinne menoa, mutta kaikki oli ok. Vauva esitteli käsiään ja jalkojaan hienosti ja kätilö ultrasi tosi tarkkaan, että kaikki oli ok. Napatyrä on siis hävinnyt kasvun myötä, joten nyt siis vain pieni saa rauhassa jatkaa kasvuaan. LA siirtyi pari päivää eteenpäin eli on nyt sitten 28.12.
Mulla pyörii pyykkikone ja tyttönen simahti päikkäreille hetki sitten. Pitäisi pakata juhannusreissua varten, mutta taidan otta pienet torkut ensin. Oli niin aikainen herätys tänään. Siskoni ystävä oli käymässä tänään ja hän toi tuliaisia siskoltani. Sain aivan ihanan mammapaidan ja tyttönen sai vaatetta sekä söpön nuken. Toi mammapaita on kyllä niiiin suloinen. =)
Nyt lepäilemään. Voikaa hyvin kaikki!
T. iida-linnea, mönkijä 12+4 ja tyttönen zzz
Nyt ihan vaan omaa napaa.Eiliset supparit lopahtivat kun kävi illalla lämpimässä suihkussa, alkoivat uudestaan puolenyön jälkeen ja kipeitä suppareita tuli 6tuntia 10minuutin välein, kipitin puhisten ympäri alakertaa..että eipä tullut nukuttua koko yönä..sitten ne aamusta taas lopahtivat kunnes koirien aamulenkin ja neuvolareissun jälkeen sama riemu repesi uudestaan, kipeitä suppareita on siitä lähtien tullut taas pitkin päivää parhaimmillaan sen kymmenen minsan välein mutta aina välillä sitten taas väli pitenee puoleenkin tuntiin, aika tukalaa oli olla päivä tytön kanssa kaksin kun mies oli töissä ja väsyttääkin tosiaan...saas nähdä kauan näiden kourissa saa kärvistellä.Synnäriltä kehottivat tulemaan heti jos väli menee alle kymmenen minsan tai jotain lorahtelee. Tässä se taas nähdään miten raskaudet ja synnytyksetkin on erilaisia, viimeksi se oli menoa heti saman tien ja nyt ei tiedä mitä tässä tapahtuu vai tapahtuuko mitään:)
Neuvolassa sattui olemaan taas joku maan mainio sijainen, tämä ei osannut käyttää sitä vanhanmallista puntaria eikä saanut mitattua sf mittaa, tai yritti mitata sitä kyllä mutta mittasi tuolta haaruista rintakehään asti ja sai sitten ihme lukemia..eli kannatti sinnekin puuskuttaa kävellen tyhjän takia;D
Hienoa että ida-linnean vauvalla on kaikki hyvin:)
Hermionelle vielä halit täältä..
Queen ja veikka 37+0
Iida-linnealla oli hyviä uutisia ultrassa. Hienoa!
Miten Larskun ultra?
pesukarhu
Hermione oon tosi pahoillani. En muuta osaa sanoa. Miten voikaan olla? Olisitte niin jo ansainneet onnellisen odotuksen. Paljon voimia ja jaksamista :(
Queenilla on jännät paikat. Nythän Veikka sais jo syntyä, kun on jo täysiaikainen. Toivottavasti pääset pian tositoimiin, jotta ei tarvii kipeiden suppareiden kourissa viikkotolkulla kärvistellä.
Kiitokset muuten Viiperolle esittelyistä.
Eipä mulla muuta. Vielä hetki töitä ja sit kotia nukkumaan. Tänään pääsin minäkin kolmenkympin kerhoon. Mä luulen, että Kirppu kääntyi eilen joko rt tilaan tai perätilaan, kun mylläsi ihan hirveesti mahassa. Se oli jonkin aikaa täysin poikittain ja ai, että teki kipeetä. En pystynyt liikahtamaankaan sohvalta.
pesukarhu rv 30+0
Piti jo eilen tulla jutustelemaan enempi, mutten sitten ehtinytkään, ja nyt oon aivan liian poikki siivoiluista ym. etten taida jaksaa juuri muuta kuin kaatua sänkyyn. Siispä lisää juttua sitten ensi kerralla.
Oikein hyvää Juhannusta kaikille!
Queenille jaksuja suppareiden kourissa kärvistelyyn, toivottavasti pääsette pian tositoimiin! Oih, pian syntyy taas uusi tonskavauva :)
Viipero rv 21+0 ja Aleksi 1v7kk
On niin kiirusta pitäny, ettei kerinny niitä ultrakuulumisia tulla aiemmin raapustaan. Tai tulinhan mä, mutta sitten tuli niin paha mieli noista Hermionen uutisista, että jäi omat kuulumiset kertomatta.
Niin, kaikki oli siis hyvin ultrassa. Vaikka mä eka masennuin, ku kävin terveydenhoitajan juttusilla ekaks ja mulla oli paino laskenu ja hemppa kans. Jouduin sit alottaan raudan syönnin, kun oli humpsahtanu hemppa siitä edellisestä kymmenen pykälää alaspäin, nyt siis 105. Vielä ei onneks oo tullu mitään mahavaivoja tosta lääkkeestä.
Niin, mä melkein jo itkua tuhersin ku odotin ultraan menoa. Jännitti niin kamalasti. Mutta luojan kiitos siellä oli kaikki hienosti. Vauva oli ottanut hienon kasvuspurtin ja nyt meni siis aivan keskikäyrällä. Painoks arvioi 2,5-2,6 kg. Ja hienosti oli myös raivotarjonnassa. Jalat oli kuitenki niiiiiiiiin tiukasti yhdessä, että lääkäri ei kertakaikkiaan nähny jalkoväliin yhtään! Eletään kuitenkin siinä uskossa, että tyttö tulee :) Lekuri antoi myös matkustusluvan, joten maanantaina me sit lähetään pojan kanssa mummolaan kyläileen. Vaikka eilen jo olin perumassa koko matkaa, kun supisteli aivan kamalasti. Oli pitkästä aikaa oikein aktiivista miehen kans toi lempiminen ja toisen kerran jälkeen alkoi semmoset supistukset, että mä jo luulin, että vauva syntyy juhannusaattona. Mut meni onneks ohi, nyt vaan en uskalla hetkeen tehdä mitään kovin rasittavaa.
Ok, mut nyt pitäis taas alkaa grillaileen. Hyvät juhannukset kaikille!
Ai niin Queen, mikä on tilanne??? Jännittää sun puolesta!
-Larsku 34+5
Hermionelle suuren suuret osanottoni :( Ei tuollaista pitäisi joutua kohtaamaan... Kovasti jaksamisia, eipä tässä osaa muuta sanoa...
Tosi typerältä tuntuu siirtyä moisen jälkeen valittamaan omaa napaa... Olin torstaina täällä uudessa nauvolassa. Onneksi sentään ei ole se mun vakituinen täti, sillä ihan hirmu surkeaa meininkiä oli. Ensiksi kysyin kipeistä supistuksista (olisin halunnut vastauksen, että saa tulla vaikkapa näin ja näin monta kertaa päivässä ja jos tulee enemmän kannattaa tarkistuttaa tilanne) niin ei tuo tyttö (ok, oli ehkä mun ikäinen, mutta tietotaidon puuttuminen johtaa tytöttelyyn tässä tapauksessa...) osannut siihen mitään sanoa. Vaan että jos niitä tulee tosi paljon (onkohan se sitten ehkäpä kaksikymmentä päiväsä?) kannattaa varata lääkäriaika ja tarkastaa kohdunsuun tilanne. Sitten kyselin tuosta mun mystisestä tunteesta, että sisuskalut puskee alapäästä ulos. Tyttö ei tiennyt mitä se voisi olla, mutta kuulemma ihan normaalia... Ja sitten kun vielä kyselin siitä, että pitääkö vetää herne nenään jos ei tunne vauvan liikkeitä vuorokauteen (mukelo ei ole mikään jumppavirtuoosi) niin meinasi, että tässä vaiheessa ei haittaa vaikkei liikkeitä tunne useampaankaan päivään (epäilen kyllä...). Lisäski jotenkin harmittaa kun nuo uudet tädit ei tunne meidän Hilun "historiaa" (ei siis ollut mikään maailman helpoin vauva ja jos tämä kakkonen on kovinkaan lähellä siskoaan, voinen mainita etten tulee pärjäämään...), tämäkin vaan meinasi, että jos tuo uusi tulokas on yhtä rauhallinen kuin isosiskonsa (Hilu kun jostain mystisestä syystä tutkiskeli suht rauhallisesti leluja, mainittakoon vielä, että meidän muksu äärimmäisen kaukana rauhallisesta ;) kun ei kummemmin liiku...
No, juhannuskin on kai nyt virallisesti takana... Oltiin perjantai kotosalla kolmisin ihan vaan grillaten. En ole koskaan ollut mikään himolihansyöjä, mutta nyt ei mennyt mikään lihatuote kurkusta alas, sangen mystistä. Tänään aloinkin miettimään, että milloinkahan viimeeksi siippa on ollut meidän kanssa koko päivän. Varmaan menee jonnekin viime kesään. Täytyy kyllä saada tilanteeseen muutos. Hilun kanssa käytiin tänään melkein parin tunnin ajan kaapimassa pois meidän entisen kämpän tapetteja, menikin yllättävän hyvin, olin varautunut, että muksu saa hepulin vartin jälkeen.Liekkö sitten uuvahti meidän uurastuksesta kunnolla kun sippasi jo ennen ysiä :D
Synnytykseen lähdöstä ja "ison" vauvan hoidosta oli ollut puhetta. Mä oonkin sopivasti alkanut vetään paniikkia koko tapahtumasta, vaikka siihen on ihan tuhottomasti aikaa. Kaikki muu menee ihan jees, mutta tuo viimeeksi plörinäksi mennyt ponnistusvaihe saa jo nyt multa mahan sekaisin :( Toivoisin vaan, että saisi olla kotona mahdollisimman pitkään (viimeeksi olin valmiiksi osastolla...). Tosin tietenkin pitäisi tajuta riittävän ajoissa kuitenkin lähteä. Hilun kanssa kruisailin osaston käytävillä kunnes joku hoitaja jutteli, että voisi kattoa tilanteen, jolloin paikat olikin 7cm auki ja mä vielä mietin, että liekköhän tämä synnytys ihan tästä vaan lähtee menemään :) Vauvan hoito onneksi ei varmaan tule olemaan ongelma (siis tuon 1v vauvan). Olen osin miettinyt, etten ottaisi siippaa ollenkaan messiin synnytykseen, joten siinä tapauksessa muksulle ei tarvitsisi saada kiirehoitajaa. Meillä on myös kummatkin mummolat suht lähellä ja siipan äiti vielä peräti jollain eläkkeentyyppisellä, joten siinä mielessä ollaan tosi hyvässä asemassa.
Mörötin suuntaa heinäkuussa pelkopolille. Itse olen miettinyt kans, että pitäisikö pyytää päästä sinne sitten aikanansa visiitille. Toisaalta tuntuu, että onko se kuitenkaan riittävä syy jos ponnistusvaihe ahdistaa... Ja ennenkaikkea stressaa, että jossei siitä olisikaan mitään hyötyä... Pitää sut sitten syvähaastatella kun olet käynyt siellä :D
Iida-Linnealle onnittelut kivoista ultrakuulumisista! Ihanaa, ettei tarvitse moista enää miettiä :)
Huhhahhei! Queenilla on jännät paikat! Liekköhän tulet raportoimaan vasta parin päivän päästä kahdessa osassa :D
Pesukarhulla kamala kasa viikkoja jo menossa :)
Ja Larsun vauvakin oli kivasti kasvanut :) Ei se sullakaan enää kauaa mene!
Heh, pari laskua piti käydä maksamassa ja siippa meni jo grillaamaan. Josko menisin neuvomaan sitä mun maissien paistamisessa :D
Coltsfoot ja Elli 24+5 ja uinuva Hilla 1v2kk
Hermionelle vielä täältäkin kautta pahoittelut, ei oikein löydy sanoja millä lohduttaa, mutta haleja lähettelen kuitenkin...
Mä täällä kökin, kun en osaa mennä nukkumaan ilman miestä tai siis hän kattelee (ylläripylläri) jalkapalloo, jota mä en tajuu en sitten millään!
Juhannuksen vietosta, me oltiin mun vanhemmilla alkuilta, ja noin kymmenen pintaan oltiin kotona. Ihan kivasti meni, mä menin nukkuun kun päästiin kotiin ja naapurit oli kuulemma käyneet koputtelemassa oveen ja olisivat pyytäneet viettämään iltaa kanssaan, mutta mä siis nukuin ja mies nukku kattoessaan jalkapalloo, joten ei sitten menty, ei sinänsä harmita, kun Eetu kuitenkin päätti herätä klo 6.30... Tää päivä sitten ollaankin oltu kotosalla ja huomennakin ollaan, ellei sitten lähetä käymään miehen mummulla syömässä, kuulemma klo 13 olis ruoka... Huono aika, mutta ollaan siitä useemmin sanottu, mutta kun ei mee jakeluun niin ei!
Queenin kuulumisia oon minäkin käynyt täällä kurkkimassa, mutta taitaapi olla jo nyytti kainalossa, kun ei oo mitään merkkiä ittestään antanut!
Kuulostipa omituiselle tuo Coltsfootin neukkutäti. Ja kyllä mä varmaan pyytäisin sinuna aikaa pelkopolille, tai ainakin kysyisin sen oman neukkutädin arvioo, että mitä mieltä on... Täällä meillä (Laventelin kanssa) on kyllä niin ihana neuvolantäti, että ikävä tulee kun loppu-/alkuvuodesta muutetaan pois. On juuri sellainen maalaisjärjellä ajatteleva, esim. ei oo meille KOSKAAN puhunu mistään +/-kasvukäyristä vaan sanonu että Eetu kasvaa omalla käyrällään.
Muuta en nyt sitten muistakaan mitä piti kommentoida...
Mutta kysynpä teiltä joilla noin rv30+ menossa, että jaksaisitteko lähteä laivaristeilylle tällä hetkellä? Me kun ollaan mietitty, että ainoo mahollinen ajankohta olis syyskuun puolessa välissä lähteä, kun mulla alkaa loma... Mutta kun nuo rv:t arvelluttaa... Ja tää matka pitäis varata nyt hyvissä ajoin, kun ollaan ns Siljan clubiasiakkaita (miehen veli Siljalla töissä ja hän meille aikoinaan tollatteet hommannut...), ja pisteet menee vanhaksi niin, että voi vielä heinäkuun loppuun mennessä varata risteilyn...
napero ja pikkutonttu 17+4
terveisiä Hollannista,
reissu meni hyvin, mitä nyt tytön unirytmi oli eilen pyllyllään ja yöunien pituudeksi tuli joku 5h, mutta siitä edestä nukutti sitten lennolla sekä äitiä että tyttöä.
Raju potkiskelee innolla, se on ihan kivaa seurattavaa lentokenttäodottelujen lomassa.
Tästä starttaankin työmatkalle pariksi päiväksi itänaapuriin, palaan palstoille taas loppuviikosta. Pitäkää peukkuja, että muistan nauttia vain sallittua ruokaa ja juomaa, oon ihan varma etten muista... perjantaina on tiedossa ultra, joten sitä odotellessa.
Larskulla oli hienoja ultrakuulumisia, mahtava homma, toivottavasti mieli vähän rauhoittui! Kaikille muillekin vilkutukset, kommentteja sit myöhemmin...
-Osse, typykkä 1v7kk ja Raju rv 20+5
Jatketaan nyt vielä tähän pinoon tämä loppukuukin, jos sopii? Aloitan sitten heinäkuulle uuden.
Noinkohan Queen on jo pikkuinen sylissään?! Toivottavasti kaikki on mennyt hyvin ja kuullaan pian vauvauutisia. Niitä odotellessa :)
Larskulla oli kaikki ultrassa hienosti, hyvä juttu, nyt sun ei tarvi enää murehtia :)
Osselle perheineen mukavaa Hollanninreissua! Vaikka et tätä varmaan enää luekaan..
Coltsfootin uusi neuvolatäti oli ollut pettymys, harmi :( Se on kurjaa jos ei saa mieltä painaviin kysymyksiin mitään selkoa edes asiantuntijalta. Yritähän ottaa mahdollisimman rauhallisesti nyt ettei supparit ylly - vaikka taitaa se aika mahdotonta olla kun kotona joutuu yksin kaiken tekemään. Aikamoinen sissi oot kyllä kun jaksat yksin noin pitkiä päiviä mitä miehesi on töissä! Meillähän oli vähän samanlainen tilanne Aleksin vauvavuoden ajan, mutta tilanne on helpottunut nyt jonkinverran kun muutettiin tähän miehen työn "ääreen". Yrittäjä siis hänkin (maatalous-). Tämä kesä on tietty sesonkiaikaa, mutta syksyllä onneksi kun vauvalla on laskettu aika on vähän rauhallisempaa ja kerkiää varmaan isyyslomaakin jonkinverran pitämään. Onko sun miehellä mahdollisuus isyysloman pitoon?
Synnyttämään lähdöstä ja esikon hoitoon viemisestä sillä aikaa oli ollut juttua.
Mullahan eka synnytys kesti 7t, josta sairaalassa ehdittiin olla 2,5 tuntia. Matka synnärille kestää tunnin verran, joten jännittää jo vähän miten tällä kertaa keritään.. Varmaankin miehen äiti tai isä tulee tänne ensalkuun kun lähtö tulee, ja sitten mun äiti tulee heti kun pääsee/ehtii (asuu 100km päässä). Äiti on tohkeissaan varaillut jo lomaakin loka-marraskuun vaihteeseen..
Rakenneultra huomenna, jännittää.. Toivottavasti kaikki on ok. Liikkeet masussa on kovin vaisuja verrattuna ekaan raskauteen, liekö sitten istukka edessä niitä vaimentamassa. No huomenna sekin selviää. Tulen sitten iltapäivästä kertomaan kuulumisia.
Viipero, Aleksi 1v7kk ja Santeri 21+4
Siis tarkemmin luettuani Ossehan oli perheineen jo tullut Hollannista, ja nyt lähdössä työmatkalle. Eli hyvää työmatkaa sitten vain :)
Joo Juhannus meni ihan perseelleen kun kovat supistukset alkoivat vaivaamaan lauantaina. Sunnuntaina alkoi vuotelemaan hiljakseen ja illalla olinkin jo sitten tosi kipeä eikä yöllä tullut pahemmin nukuttua. Tänä aamuna menin sitten naistentautienpolille ja jouduin odottamaan siellä koko päivän kivuissani ja vuodoissani. Sitten kun vihdoin pääsin ultraan niin sama hiton sikiöpussi nökötti siellä paikallaan kun vähän toivoin jo että jotakin edistystä olisi tapahtunut. Hcg oli jo laksenut 200:lla. Joten sain sitten esilääkityksen jo ja keskiviikkona sitten Cytotecit kotosalla. Eli voi mennä parikin päivää vielä tosi kovissa kivuissa....
Kaikenlisäksi kun oltiin Jussina mökillä niin mun mummun sisko bongasi mun "vauvamahani" ja alkoi kyselemään laskettua aikaani. No itkuhan siinä tirahti. Mun äiti sanoi että kyllä se niin vauvamahalta erehdyttävästi vaan näyttää. No ehkä nyt sitten pääsen tuosta pömpästä hetkenpäästä eroon.
No lääkäri oli toisaan kuitenkin aika positiivisella mielellä ja sanoi että todennäköisesti olen taas pian raskaana ja ihan onnistuneesti. Mutta mihin sitä nyt sitten enää uskoo kaiken epäonnistumisen jälkeen...
Kiitos kaikille lämpimistä sanoista :) Kyllä ne vain lohduttaa omalla tavallaan.
Hermione :(
Eli tänään ultrassa näkyi vain sikiöpussi joka vastasi rv 7+3 eikä sen sisällä ollut yhtään mitään. Kaikki oli muuten normaalisti. Hyvin pyöristynyt kohtu, kohdun suu suljettu ja hienosti kehittynyt sikiöpussi josta puuttui se olennainen eli alkio. Ensi viikolla vielä tarkistus ultra jossa katsotaan että olisiko sinne ilmestynyt vielä jotakin mutta lääkäri sanoi että se on todella epätodennäköistä että niin olisi muka käynyt. joten lääkkeellinen tyhjennys taas edessä. Olo on ihan loppuun kulunut.... ei edes jaksa miettiä mitään tulevaa. Mutta taas vaistoni oli oikeassa että kaikki ei ole hyvin..
Tulen kyllä vielä kertomaan miten kaikki sitten päättyy...
Hermione