Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Viikonloppuun, SYYSkeijut !!!

Kommentit (30)

Vierailija
1/30 |
14.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Piti kirjottaa harmaata huomenta :D Siis tänne näyttää nyt tulleen se monen kertoma viileämpi sää, ainakin näin ikkunasta ulos katellessa. Ihan hyvä ois, vaikkakin sadepäivät on aina vähän kehnoja.

Monen muunkin Keijun lailla olen miekin tympäytynyt tähän odotukseen ja isoon, kömpelöön oloon. Ei huvita. Tekisi mieli peruuttaa koko juttu, mut minkäs teet. Nimittäin pikkuhiljaa mieleen on hiipinyt paniikki -> miten mie selviän kolmen lapsen kanssa? Onko elämä sit vaan _pelkkää_ äitinä olemista vai muistaako sitä pitää huolen myös itestään ja parisuhteesta??? Voi hitsi.

No nyt en keksi muuta juttua. Aivot taitaa olla yhä narikassa. Masussa voidaan kaikesta päätellen vallan mainiosti.

-piias- rv 31+4

Vierailija
2/30 |
14.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika sateiselta näyttää...hyvä jos ilma hetkeksi viilenisi. Sama juttu täällä olo on alkanut tuntumaan kömpelöltä ja tuntuu ettei jaksa samanlailla kuin ennen...mietin juuri, että paljonkohan tämä masu vielä kymmenen viikon aikana mahtaa kasvaa:) Minulle on vasta tulossa ensimmäinen ja mietin, että mitenköhän parisuhde siitä kärsii kun ei olekkaan enään toiselle niin paljon aikaa ja kaverit sanoo vielä, että nauttikaa nyt kun vielä voitte, että parisuhde tulee olemaan kovilla... noinkohan on luulisin että vauva yhdistää enemmänkin...Se on hassua miten sitä on alkanut miettimään kaikenlaista, että miten jaksaa ja pärjää. Unet on ihan hulluja... Mutta mahassa on kova vilske ja se on ihana tunne:)hauskaa viikonloppua kaikille!!

Rv 30+5

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/30 |
14.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jotenkin tylsä olo. Myös täällä syksy on alkanut vähän pelottaa. Mitenköhän sitä sitten pärjää... Toisaalta tuo pelko on vähäksi aikaa väistynyt toisen huolen tieltä. Maanantai-iltana tuli rusehtavaa vuotoa, taisi olla vähän vertakin seassa, ja nyt " ruskea valkovuoto" on jatkunut tämän viikkoa. Neuvolaan soitin pari kertaa ja aamulla oli neuvola-aikakin, eikä ilmeisesti kuitenkaan kannata kovin huolestua, jos ei vuoto tuosta lisäänny ja vauveli kuitenkin liikkuu. Tiistaiksi vasta sain lääkäriajan. Neuvolatäti kyllä kehotti käymään äitipolilla, jos en kestä tiistaihin saakka (siis jos pää ei kestä) tai vuoto jatkuu/lisääntyy. Yritän nyt pitää hermot kurissa ja odotella ja seurailla. Johan tätä huoletonta raskautta ehtikin pari-kolme kuukautta kestää. No, vaavin liikkeet ovat edelleen voimakkaita, vaikkei niitä tule niin tiuhaan tahtiin kuin aiemmin. Kyllä taas hetken saa potkia kuinka kipeästi hyvänsä - en valita. Ja sydänäänet olivat aamulla neuvolassa ihan kunnossa.

Riinalle: minulla tämä ja ensimmäinen ovat potkineet ja vongertaneet hurjasti, mutta keskimmäinen, tyttö, oli tosi vaisu masussa. Kaitpa se on persoonakohtaista heilläkin tuo touhuaminen.

Riksulle taas sanoisin, että parisuhteen koettelemukset eivät välttämättä tule vauvan mukana. Meillä ainakin aikanaan oli ihan suloista vauvahuumaa molemmilla vanhemmilla ja molempien lasten kohdalla. Eihän sitä tietysti etukäteen voi tietää, kuinka käy, mutta jos sinusta itsestäsi moiset puheet tuntuvat epäuskottavilta, todennäköisesti niin onkin.

Varmaan piti muutakin kirjoittaa, mutta pää tyhjeni (sitä tapahtuu nykyään usein).

fullmoon 31+4

Vierailija
4/30 |
14.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on mies jäämässä lomalle ja oli puhetta jos lähdettäisiin reissuun tuttavapariskunnan perheen kanssa. Mulle vaan jysähti yhtäkkiä mieleen, että kuinkakohan pitkälle haluan enää matkustaa kodista. Mitäs jos ollaan jossain päin Suomea reissussa ja vauva päättäiskin lähteä syntymään ennen aikojaan?! Ilmeisesti sitten pitää hakeutua lähimpään sairaalaan? Mutta mites sieltä tullaan kotiin? Ei sitä viitsis turvaistuinta alkaa kuljettaa mukanaan. Taidan taas miettiä asioita liian pitkälle. Onko teillä vielä ajatuksissa kuinkakin paljon matkustella?

rv 32+4

Vierailija
5/30 |
14.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moips kaikille,olipas kerrassaan ihanainen yö. Esikoinen rupes huutaan siin yhen aikaa ihan hysteerisenä näki jotai pahaa unta ja sill nous kamalan korkea kuume. Herätti sit siin samal nuorimmaisen. Otin tän pojan meidän keskel nukkuun et saadaan kaikki vähä ees nukuttua. Miehel viimenen työpäivä,sit loma ;) JEE.. Oon mäki miettiny et miten sitä pärjää kolmen kans ja jaksaa ku kaikil pitäs löytyä aikaa ja miten siin sit löydät ukkokullalle tarpeex aikaa. Mull on taas pahentunu nää nivus kivut aivan tosi inhottavaa aamusin ja jos pötköttää vähä aikaa.Tissitkin kipeenä.. Karsee olo,miten sitä jaksaa viel nii monta viikkoa...

tanja 30,4

Vierailija
6/30 |
14.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aurinkoista päivää Keski-Suomesta! Tosin saattaa sadella jossain vaiheessa, mutta tässä olotilassa se on vaan positiivista. :-) Joskus valitin sitä kun täällä päin tuulee koko ajan, nyt sekään ei harmita. Parina viime yönä on jopa saanut nukuttuakin koska on ollut viileämpää ja ikkunan raosta on tullut viileää tuulta.

PIIAS; en ollut JKL:n H&M:llä maanantaina, olin savossa sukuloimassa.

NEUVOLA: kävin juuri neuvolassa, kyllä tuntuu että viikot jotenkin matelevat eteenpäin, vasta 31+0 vkoa. Kaikki ihan ok, terkkari väitti että Ruu on poikittain, hän on mielestäni väärässä, ihan kuin pää painaisi alapäätäni, mutta asiaa ei tutkita ennen kuin aikaisintaan rv:llä 36 et näin. Toivottavasti muksu ei syntyisi ennen sitä.

SUPPARIT: Ihme kyllä niitä ei hirveästi ole ollut. Eilinen päivä meni lasten kanssa Hilariuksen luona, ja vaikka ravasin lasten perässä supistuksia ei tullut. Hyvä näin, mutta toisaalta tuntuu ettei paikat varmaan aukene koskaan.

SYNNYTYS; alkaa pelottaa. Ei muuten mutta vauvan puolesta, naapurin vauva kuoli synnytyksessä vuoden alussa, tuttavien vauva kuoli synnytyksessä pari vuotta sitten, vasta oli lehdessä kuolleissa kuolleena syntynyt tyttövauva jne. Sitä tapahtuu, eli paniikki on syntynyt. Olisi helpompaa kun tietäisin että tämäkin synnytys käynnistetään tai että sitä aletaan vauhdittaa heti kun ekat merkit käynnistymisestä tulevat. Että menis hallitusti ja nopeasti kaikki läpi. Terkkari mainitsi sairaalan pelkopolin, että voisin saada lähetteen, ehkäpä ei olisi hullumpi ajatus, samalla tulisi tarkistettua lapsen tila, että miten päin hän on tulossa maailmaan, käynti olisi jossain 36 vkon paikkeilla.

SYNNYTYSTOIVEET: Täällä on aiemmin jaettu neuvolassa sellainen lappunen johon on kirjattu toiveet synnytykseen liittyen ja lisäksi on voinut kertoa ajatuksiaan edellisistä synnytyksistä. Onko muuallakin ollut näin? Oletteko saaneet jo lappusen? Itse en ole saanut ja unohdin tänäänkin sitä kysyä. Seuraava nla on vasta 4 vkon kuluttua.

VALMISTELUT: Vauvan vaatteet on pesty, pitäisi vielä silittää ja viikata kaappiin, joka pitäisi muutenki järjestää. Hankinnat on tehty, seuraavaksi pitäisi ommella reunahörhelö äitiyspakkauslaatikkoon, josta laitan vauvalle ensisängyn. Sitten voisi varmaan elokuun alussa pakkailla sairaalakassia ja laitella sänkyä valmiiksi.

OMA (.): Minuakin ärsyttää ja ärsyynnyn tosi helposti nykyään. Anoppi on nyt raivostumisen kohteena ja raivoan siitä miehelleni, kenellekäs muulle. Anoppi tökkäsi nokkansa sellaiseen asiaan, joka ei todellakaan hänelle kuulu ja herra mies tienkin toteutti äitinsä tahdon, josta minä vedin herneen tosi syvälle nessuun. Että oikein mukavissa tunnelmissa tunnelmissa alkaa meidän perheen odotettu iskän kesäloma, iskä voisi mennä äitinsä helmoihin lomailemaan minun puolestani. No, hyvin tässä tuolla saralla onkin viimeiset vuodet menneet. Anoppi on tänä kesänä onnistunut saamaan raivon partaalle mieheni siskon ja tämän puolisonkin, joten voimme kohta perustaa oman kerhon The Others Against The Anoppi, TOATA!!! Grr.

Näihin tunnelmiin,

Ruusunen ja pikku ruu rv vasta 31+0, sekä tällä kertaa myös nettivuoroaan odottavat esikko 6v ja kuopus 4v.

Vierailija
7/30 |
14.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin se viikko taas vierähti ja viikonloppu edessä! Eipä meillä mitään erityistä suunnitelmissa ole,mutta omankin perheen kesken on kivaa viettää aikaa uiden,grillaten ja yhdessä kesästä nauttien.

MATKAILU: kovin pitkiä matkoja ei enää ole suunnitelmissa,n 200 km yhteen suuntaan on pisin,mikä pitäis elokuussa tehdä. Saas nähdä sitten mitkä ovat silloin fiilikset. Meillä on onneks tuttuja niin ympäri Suomea,että aina joltakulta saatais varmasti kaukaloa lainattuakin,jos olis semmonen tilanne kuin TYPO mietti.

PARISUHDE: se on kuin kukkamaa,hoitamatta helposti ränsistyy ja kuihtuu,mutta kun sitä jaksaa vaalia hellyydellä ja raukkauvella niin se kukoistaa ja tuottaa niin paljon iloa,että sen voimin jaksaa arjen vastoinkäymisistäkin! Omaa aikaa ei kyllä pienten lasten kanssa helposti saa,mutta sekin onnistuu,kunhan hiukan näkee vaivaa. Loppuviimein elämä on kuitenkin lasten kanssa niin antoisaa&palkitsevaa ja toisaalta se rankin aika niin lyhyt,että kyllä sen kestää!

VAIVOISTA: Nyt kuvioon on mukaan tulleet ne inhottavat " sukkapuikkopistot" ,jalat meinaa mennä alta ihan tuosta vaan yks kaks varoittamatta. No,jos jotain positiivista tästä,niin se ainakin merkkaa,että tääkin raskausaika alkaa kaartaa loppua kohden ;)

Mukavaa viikonvaihdetta kaikille!

Hönttä ja jesse 33+3

Vierailija
8/30 |
14.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos saisi taas jotakin raapustettua kasaan, kun on jo monta päivää pitänyt :)

Kävin viime perjantaina taas ultrassa tuolla Keskusäitiysneuvolassa ja aika oli terveydenhoitajalle eikä lääkärille, koska silloin kun aikaa varasin ei vapaita lääkäriaikoja löytynyt. No, terv.hoit. oli ihan mukava ja asiallinen, mutta sanoi heti alkuun ettei aikaa olisi kuulunut antaa hänelle koska kaksosraskauksissa lääkärin pitäisi aina hoitaa ultrat ja sitäpaitsi hän ei ole näin pitkällä olevia kaksosia koskaan ultrannut. Sanoi ettei halua ottaa vastuuta tutkimuksesta yksin vaan aikoo saada minulle myös lääkärintarkastuksen jollain ihmeellä. Teki kuitenkin ultran, ultrasi oikein pitkään ja hartaasti ja sai kyllä kaikki mitat otettua mitä pystyi ottamaan. A oli edelleen pysynyt raivotarjonnassa, samoin B joka oli laskeutunut hiukan alapäin ed.kerrasta, olivat nyt melkein vieretysten ;) A painoi 1133g ja B 1128 eli tosi hienosti ovat kyllä kasvaneet eikä kokoeroakaan onneksi juurikan ole! Eli kaikki oli ihan hienosti, mutta terveydenhoitaja halusi silti, että joku muukin tilanteen tarkistaa mahd.pian.

Yritti saada vaihdettua minulle lääkäriaikaa tämän viikon alkuun mutta ei onnistunut koska kaikki niin tukossa. Minulla oli varattuna jo seuraavakin aika ensi viikolle jonka piti olla lääkärinaika (näin sanoi virkailija minulle kun aikoja varattiin), mutta kun terv.hoit. tarkisti asian oli sekin aika laitettu hänelle! Ei löytänyt minulle vapaita lääkäriaikoja, joten soitti omalle ultalääkärilleni ja ilmoitti että tekee lähetteen Tays:n äitiyspoliklinikalle. Sinnehän nuo kontrollit olisi joka tapauksessa siirtyneet parin viikon päästä eli eipä tuo yhtään haittaa. Soitteli sitten äitipolille ja selitti minun tilannettani ja mietti jo välillä että pitääkö minut laittaa päivystyslähetteellä samana päivänä polille. Kyseli sitten kaikkia tietoja lähetettä varten, mm. supistaako...menin sitten sanomaan ihan huolettomasti että kyllähän minua aika paljonkin supistelee (ennakoiviahan on tullut jo monta viikkoa), mutta eivät ole kipeitä vaikka ovat kyllä napakoituneet jonkin verran viimeisen parin viikon aikana...siitähän täti pelästyi uudelleen ja taas soitettiin äitipolille pitäisikö nyt kuitenkin laittaa päivystyslähete heti samantien! Lopputulos oli kuitenkin se että laittoi ihan ns.normaalin lähetteen ja sanoi että minulle tulee kutsu polille + ohjeisti että pitää lähteä heti synnytysvastaanottoon jos supistukset voimistuvat tms. Terveydenhoitaja oli kyllä paljon hysteerisempi noiden supistusten suhteen kuin minä itse, lupasin kuitenkin mennä jos siltä yhtään tuntuu :) En ollut siis edes ajatellut että niiden vuoksi pitäisi synnytysvastaanottoon lähteä. (enkä kyllä viikonlopun aikana sinne mennytkään).

Huh, tulipas pitkä tarina mutta oli pakko kirjoittaa kun vieläki hymyilyttää. Hieno asia tietysti, että suhtautui asiaan vakavasti, joku toinen olisi voinut tehdä koko homman ns." vasemmalla kädellä" . Tällä viikolla tuli sitten kutsu äitiyspoliklinikalle, ensi viikon pe olisi aika.

En nyt muista oliko jotain muuta, tulen sitten uudestaan kirjottelemaan jos muistuu mieleen ja eiöhän tässäkin sitä tekstiä ollut ihan riittämiin...

Palaillaan!

:) elaine + pikku possut rv 29+3

Vierailija
9/30 |
14.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

[color=DarkSeaGreen]Mä en yhtään tykkää Kelasta. Sain tänään äippärahapäätöksen ja ihan käsittämätön juttu...kun saan vähemmän rahaa sen takia että tuloihini on otettu huomioon työmatkakulut. Eli toisin sanoen, jos oisin käyny täällä parkanossa töissä saisin huomattavasti parempaa äippärahaa kun saan nyt kun kävin naapuripaikkakunnalla. Vaikka eihän sen pitäis mitenkään vaikuttaa asiaan. Päinvastoin. Kysyin tuosta Kelalta ja se tätikin myönsi että tuossa ei oo mitään logiikkaa, se sano vaan että " tämä nyt on vähän epäreilua, mutta näin se menee" . Aaaargh. Siis oikeasti hajottaa. Ja kaiken lisäksi kun se kelan täti väitti että voinhan vähentää ne työmatkakulut verotuksessa niin saan ne ainaki takas...mutta enpä voikkaan kun ne menee alle sen omavastuun.

Ihan sama, kai se pitää olla kiitollinen siitäkin vähästä mitä saa:) Mutta on vähän sellanen minua on huijattu-olo.

Kylläpäs täällä on muutkin ollu huonolla tuulella. Jospa tuleva viikonloppu piristäis:)

Miisa tuskin yksi tupakka hirveästi haittaa tekee, mutta se on vaan hyvä asia, että tuli kamala morkkis. (Ei tee mieli uudelleen sortua poltamaan...:) Tsemppiä sinne!!! Minä näin tässä yks yö sellasta unta että poltin tupakan ja se maistu tosi hyvälle...sattumalta otin sen aamulla miehen kanssa puheeksi ja se oli nähny kans sellasta unta että oli polttanu (lopetettiin kumpiki nyt keväällä).Olikohan joku tupakoinu yöllä meiän ikkunan alla tai jotain, kun niin samanlaiset unet....

Matkustamisesta...jos kaikki menee niin kuin pitää aion käydä vielä elokuussa siskoni luona Kemissä kyläilemässä...tulisko sinne jotain 500km täältä. Ei kai siinä mitään riskiä ota, jos oma kunto vaan on hyvä. Ja muistaa ottaa neuvolakortin varalta mukaan. Olishan se aika kamalaa joutua synnyttään vieraalla paikkakunnalla kaukana kotoa, mutta se kai olis jo huonoa tuuria......

Miehen äiti ompeli meiän vauvansänkyyn (siis siihen pahvilaatikkoon) reunuksen ja siitä tuli niiiiin ihana!! Sain sen tänään kotiin...ja on se kyllä nätti. Sais vaan sinne äkkiä vauvan nukkumaan:) Uskon kyllä että vauva tulee nukkumaan yöt minun vieressä meiän parisängyssä, mutta ainakin päiväunia varten tuo laatikko on hyvä. Ja se on niin söpö että kelpais nukkua vaikka prinsessan:)

Minulla on näköjään " maidon" tuotanto lähtenyt ihan tosissaan käyntiin...tänä aamuna heräsin niin oli isot läiskät lakanassa ja kun puin päälle niin rintsikat oli melkeen heti märät. Kaitpa se on alettava käyttämään liivinsuojuksia. Apua. Oikeesti jotenkin niin outoa...kun tissit on tähän asti ollu vaan....tissit. Sellaset ylimääräset koristeet:) Ja nyt yhtäkkiäniillä on käyttötarkotus ja....tunnen itteni niin....äidiksi. Mutta kaitpa tähän tottuu..... :)

Maha kipuilee....varsinkin kun istuu niin sitä jomottaa. Kaitpa nämä vaan kasvukipuja. Tylsää kuitenkin kun alkaa olla jo vaikeaa löytää asentoa jossa olis hyvä olla.

Maanantaina neuvola...sitten onki aina 2vkon välein....

Norsu-Kerttu rv 30+ [color=Sienna][size=6]♥[/size]

Vierailija
10/30 |
14.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eilen vietettiin miltei koko päivä Puuhamaassa, ja pojat 4v. ja 2 1/2 v. tykkäsivät kovasti. Itsekin jaksoin ihan hyvin kun alueella oli riittävästi istumapaikkoja varjossa.

Neuvolassa käväisin eilen aamulla. Kesäaikaan oma pieni neuvolamme on kiinni, ja nyt siis oli sijainen ja uudemmat laitteet käytössä. Yleensä vauvan sykkeet on kuunneltu antiikkisella laitteella joka välillä rätisee ja paukkuu, ja nyt oli mahdollisuus nähdä sykkeen vaihtelu mittausaikana. Meillä nuo sykkeet olivat 140-165 ja korttiin merkittiin 150. Neuvolatäti oli sitä mieltä että vatsa on enemmän poikavatsan mallinen, ja ennestään meillä siis on kaksi poikaa. Kuitenkin itselläni on edelleen pieni kutina, että tulokas olisi tällä kertaa tyttö mutta tuo oma veikkaus perustuu miltei täysin intuitioon ;-) Sf-mitta oli 29,5cm eli keskikäyrällä mennään. Sain myös ajan viimeiseen lääkärikäyntiin 7.8 ja tuolloin arvioidaan " käsikopelolla" vauvan kokoa ja mietitään tarvetta painoarvioon Kättärille. Olen tuosta aiheesta puhunut nyt joka käynnille, kun itseäni alkanut jännittää jos tulokas on veljiään isompi ja syntyy vielä nopeammin (kuopus painoi n. 4 kg ja synnytyksen kesto oli vajaa 3 tuntia)

MATKUSTELU: Luulen että me emme pidempiä reissuja pahemmin tee. Neuvolasta sain itse ohjeet että pidemmillä automatkoilla kannattaa aina reilun tunnin matkustelun jälkeen jaloitella mahdollisten tukosten ehkäisemiseksi.

Mukavaa viikonloppua!

moisku rv 32+4

Vierailija
11/30 |
14.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oli ihan pakko tulla avautumaan, kun ottaa päähän niiiiin kovasti!!!

Onko muita joita ärsyttää se, kun tuttavat ja ei niin tuttavatkin arvostelee vatsaa? " ompa se iso, joko kohta syntyy?" ai ei vielä, no onko niitä kaksi?" " ai ei ole, no miten se sitten on niin iso?"

Vaikka vatsani kasvaa ihan keskikäyrää, niin en ymmärrä miten kaikki näkee sen niin isona!

Sitten on tämä porukka, jotka puhuvat vatsan muodosta. " ihan selvä poikavatsa!" " ei tuolla voi olla kuin poika! " " ei tytöt tuollaisessa vatsassa kasva!" lähikaupassakin aamulla vanhempi rouva kassalla hymyili nätisti ja kysyi että " no millonkas poika syntyy?" anoppikin on ostellut vaan poikamaisia vaatteita. Ja mieheni pappa tässä alkukesästä eräissä juhlissa hieroi vatsaani ja tuumi isoon ääneen sukulaisilleen että " täälläpä kasvaa minun pojan pojan poika!"

Emme ole ottaneet selvää, kumpi siellä on. Haluamme että sukupuoli on yllätys. Mutta toisaalta nyt olen alkanut vahingoniloisena salaa toivomaan, että olisipa se tyttö. Siitäpähän saisivat kaikki!

aaaaarrrrggghhh!!!!! välillä ärsyttää enemmän, välillä vähemmän, ja nyt ihan sietämättömän paljon!

hukaus... vähän helpotti :) kiitos!

Dotteli ja kirppu 31+4

Vierailija
12/30 |
14.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jospas mäkin vähän kommentoisin yleisiä puheenaiheita:

JAKSAMINEN: mäkin olen ruvennut miettimään, että miten sitten sitä jaksaa, kun lapsia on kolme. Kun nytkin on välillä ihan poikki kahden kanssa...Ja muuttuuko sitä vaan lasten kanssa touhuttajaksi, vai kerkeekö viettämään muutakin elämää. Ja se parisuhde...Mutta taitaa olla kait aika luonnollista pohtia tällaisia, pohjimmiltani uskon ja luotan, että kaikki tulee sujumaan hyvin!

MATKUSTELU: me ollaan matkusteltu koko kesä aina Italiaa myöten ja ainakaan vielä en ole ajatellut menoja rajoittaa. Vointini on kuitenkin ollut sen verran hyvä, ja aika harvoinhan ne vauvat selvästi ennen laskettua aikaa päättä maailmaan putkahtaa. Ehkä sitten ne viimeiset viikot yritän pysytellä kotona;)

VATSAN KOOSTA: juupajuu, kuulostaa tutulta tuo vatsan koon kommentointi. Aina löytyy niitä ihmisiä, jotka hokevat sen suuruutta ja ihmettelevät eikö se synnykään vielä. Ja mun vatsa on mennyt keskikäyrän alapuolella! Onneksi nyt kolmannen kanssa en enää jaksa edes kuunnella muiden kommentteja, livahtavat suoraan toisesta korvasta sisään ja toisesta ulos...;)!

Omaa napaa: vointi on ollut aika hyvä, pientä ähkyn tunnetta on edelleen ylävastalla ruokailun jälkeen vaikka söisi pieniäkin määriä. Vauva liikkuu jo ihan hirmu paljon, öisin potkiskelee sen verran, että onnistuu herättämään tän mamman. Muutenkin on uni muuttunut harmittavan katkonaiseksi.

Huomenna lähdetään mummulaan reissuun, mahtavaa viikonloppua kaikille!

Mäkimeirami rv 32+0

Vierailija
13/30 |
14.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan sillä ilmoitin tällä kertaa Kelan papereissa työmatkakulut koska luulin että PARANTAISIVAT äippärahaa!!! EI VOI olla totta että HUONONTAVAT sitä! Olis siis kannattanut olla niistä hiljaa, johan piti mennäkin avautumaan. Olen tässä odotellut päätöstä, eilen tuli lisäselvityspyyntö, minä lahopää olin unohtanut ilmoittaa maksuosoitteen. Kyllä nyt jänskättää että mitähän ne maksavat. Sama se sinänsä, palkkaan verrattuna kuralle menee talous kuitenkin. :-/ Hitsi kun onnellisen optimistinen olo.......pitäisikö ottaa päikkärit, jospa maailma olisi sitten parempi paikka.

Ruusunen ja pikku ruu 31+0.

Vierailija
14/30 |
14.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä täälläkin sieppaa tuo mahan jatkuva arvostelu,milloin se on liian pieni,milloin liian iso! Ja se ärsyttää just,kun mietitään mahan muodon perusteella kumpi sieltä tulee tyyliin: selvästi poika kun nuin eteenpäin on pömpällään ja kun vauva onkin kiepsahtanut poikkipäin masussa (tää näköjään tykkää silleen makoilla) niin sieltä onkin tulossa tyttö,koska oon niin levinny sivuille päin...Ohhoijaa,tekis mieli joskus tokasta,että menes nyt vaan peilin eteen tuijotteleen omia leviämisiäsi,miulla on sentäs vauva masussa ja sulla vaan läskiä :DD

Ja sit ärsyttää mm. anoppi,joka hokee,et sais jo vauva syntyä,niin ei olis niin tukalaa. Siis kellä? Anopillako?? Kyllä mulla olis tosi tukalat oltavat,jos vauva jo nyt päätäiskin syntyä,sillä eihän se ilman keskoshoitoa pärjäis täs vaihees. Joskus on kyllä sula mahdottomuus olla ystävällinen ja olla välittämättä ihmisten kommenteista,ikäänkuin sitä pitäis koko aika itseään jotenkin puolustella,että anteeksi nyt kun en ole just sellainen kuin pitäisi olla ja synnytä just nyt,kun sitä niin toivot!!!

No,tulipa purettua vähän patoutumia :DD

Vierailija
15/30 |
14.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Frodo: Kiitos Cerox-suositteluista. Taistelen asian kanssa mielessäni vielä hetkisen ennen oman lopullisen kannan muodostamista. Mies on jonkun halvemman vaihtoehdon kannalla, mutta saan kyllä tarvittaessa miehen mielen muutettua =)

Loppuajan reissaamisesta: Meidän on tarkoitus vielä loppuraskauden aikana mökkeillä ja sukuloida 2-3 kertaa 200-350 kilometrin päässä kotoa. Viimeinen reissu olisi rv:lla 35. Onneksi liikutaan sen verran lähellä isoja kaupunkeja, että tarvittaessa synnytyssairaala varmasti löytyy. Mun tuttu oli aikoinaan n. rv 36:lla sukulaisissa 400-500 km:n päässä kotoa, kun lapsi sitten päätti syntyä siellä, kyseisen kaupungin synnytyssairaalassa. Jälkikäteen tosin selvisi (muistaakseni jotenkin istukan perusteella), että laskettu aika oli laskettu 4 vkoa pieleen eli käytännössä la oli jo käsillä.

Ärsyyntymisestä: Mä olen suorastaan ihmeissäni siitä, miten " tasainen" olo mulla on koko raskauden ajan ollut. En ole ärsyyntynyt oikein mistään eikä olla taidettu kertaakaan riidellä miehen kanssa. Kaksi kertaa mä olen itkenyt ilman järkevää syytä, viimeksi pari viikkoa sitten. Mua alkoi harmittaa ihan vietävästi kun jouduin odottamaan vartin juna-asemalla kyytiä siskoiltani ja lopulta kyytiin päästyäni aloin vollottaa eikä siitä meinannut tulla loppua. Onneksi sain heti alkuun soperrettua siskoilleni, että kaikki on hyvin eikä ole tarvetta pelästyä.

Raudasta: Vaihdoin pari vkoa sitten Retaferista Obsidaniin ja enkä ole katunut. Retafer sai aikaan ummetusta, josta nyt ei enää tarvitse kärsiä (ja pelätä peräpukamien ilmaantumista). Retaferia käytin aluksi koska sitä sattui olemaan valmiina (oon saanut sen joskus Veripalvelusta). Hönttä kyseli Obsidanin käytöstä: Mä olen ottanut tabun aamulla herätessäni ja syönyt aamupalan vasta 1-1,5 h myöhemmin töissä. Mulle toi sopii, kun ei tee oikein mieli ruokaa heti herättyä ja yleensäkin syön siksi aamiaisen vasta töissä.

Mulla ei ole enää niin vahvasti poikaolo kuin tähän asti. Nyt ei ole taas aavistustakaan siitä, kumpi sieltä on tuloillaan. Mun vatsa on " poikavatsan" mallinen, mutta onpa tyttöäkin ennustettu. Miehen sukuun on jo monen vuosikymmenen ajan syntynyt lähes pelkästään poikia (yksi serkkutyttö sentään löytyy), meillä taas on molempia tasaisesti. Tosin meidän perheeseen on syntynyt pelkkiä tyttöjä (mulla kolme siskoa).

Riina rv 30 tasan!!!

Vierailija
16/30 |
14.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se olisi taas edessä viikonloppu, ja miulla vaihtui tänään viikotkin! Kamala kun aika menee nopeasti!

Matkustelusta: Mennään tyttären kanssa Helsinkiin leikkaukseen rv 35-36. Eli täältä sinne matkaa noin 250 km ja viisi yötä pitäisi jotenkin koittaa saada nukutuksi sairaalan lattialla ison mahan kanssa... Vähän jännittää, miten mahdan jaksaa, mutta onneksi siinä on kaikki isot synnytyssairaalat ihan lähellä, tiiä vaikka pyöriäinen syntyisi Kättärillä!

Kivuista: Selkä on ollut tosi pahana taas muutamia päiviä ja kävinkin eilen varaamassa ajan hierojalle, jospa hän saisi paikat edes vähän parempaan jamaan, nyt kun ei voi oikein istua eikä varsinkaan seisoa kauan paikallaan. Suppaileekin välillä aikas mojovasti, mutta tuskinpa niistä tarvitsee niin huolissaan olla. Neuvola olisi ensi viikon tiistaina, saa nähdä, onko kaikki niinkuin pitääkin. Epäilen, että hb on laskenut vaikka rautaa syönkin.

Raudasta: Spartosinea syön, terkkari kehoitti syömään kolme kertaa kaksi taplettia päivässä, mutta silloin takuuvarmasti menee maha ihan kuralle, hyvä että vessaan aina ehtii. Yheen kolmesti pyrin ottamaan jos satun muistamaan.

Peloista: Esikkoa odottelin vailla huolen häivää, ei ollut olemassakaan pelkoa, ettei kaikki olisikaan hyvin. Ja kaikki menikin loistavasti ja terve poika saatiin maailmaan. Kakkosta aloin odottaa samoissa merkeissä, mutta jossakin vaiheessa ilmestyi kuviooon kamala huoli. Huomasin ajattelevani, että kaikilla lähipiirissä synnytykset ovat menneet loistavasti ja kaikki ovat saaneet terveen lapsen maailmaan, että jollekin on pakko käydä huonommin ja olin ihan varma, että meille kävisi jotakin. Sain hysteerisiä itkukohtauksia ja onnistuin säikyttämään isukinkin. Ei se ollut suoranaista synnytyspelkoa, en kokenut tarvitsevani apua, kunhan joku kuuntelisi ja mies kuunteli.

No, intuitio (onkohan se oikea sana tähän paikkaan?) pitikin paikkansa, tyttärellä todettiin täydellinen huuli- suulakihalkio. Ja vaikkei se nyt maailmanloppu olekaan/ollutkaan, oli se silti kova isku.

Nyt kolmosta odottaessani en ole ainakaan vielä ehtinyt pelätä, mutta tiedä häntä. En muista, kuka kirjoitti niistä kuolleista vauvoista, mutta pahoin pelkään, että taitaa tulla nuo pikkuenkelit uniini ensi yönä, sen verran kirjoitus kosketti.

Kelasta: Täällä päin Kelan toiminta näyttää takkuilevan todella pahasti! Vein äitiyspäivärahahakemuksen työpaikalleni 27.5 josta se lähti sitten palkanlaskentaan ja sieltä Kelalle ja vieläkään sieltä ei ole kuulunut mitään ja Kelan sivuilla omissa tiedoissa lukee vaan että hakemus saapunut. No, eihän tässä vielä kiire ole, mutta kuitenkii... Olisihan se kivaa päästä hypistelemään ÄP:n vaatteita ja saada tietää, paljonko sitä äippärahaa tuleekaan sitten saamaan.

Masusta: Miuta vähän harmittaa, kun miun omasta mielestä miun masu on oikea jättiläismäinen " outokumpu" (niinko mies sitä kutsuu), mutta kaikki muut sanovat, että onpas siulla pieni maha! Höh, omasta mielestäni se on jo nyt isompi kuin aikaisemmissa raskauksissa ihan loppusuoralla! Ja jostakin kumman syystä kukaan ei ole veikannut, että odottaisin tyttöä, ei kukaan. Vaikka itse tiedän, että poika tulossa lähes 100% todennäköisyydellä, oon silti yrittänyt pokkana kaikille sanoo, että voihan se olla tyttökii. Oonkohan liian läpinäkyvä?!

No, pyöriäisellä tuntuu kaikki olevan hienosti, liikuskelee vieläkii tosi paljon ja poikittain tuntuisi siellä olelevan edelleen. Toivottavasti kääntyy itsekseen oikein päin.

Nautiskellaan tästä ei-niin-tukalan-kuumasta viikonlopusta, keijukaiset!

Niina ja pyöriäinen rv 31 tasan

Vierailija
17/30 |
14.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pakko oli alkaa kirjoittamaan kesken pinon, että muistaa mitä pitikään sanoa ;) Mulla ainaki tää raskaus ja sitten myös imetys saa aikaan sen, että aivot on narikassa.

Ensin neuvola kuulumisia:

Paino: +740g/vko

Turvotus: +

RR:129/79

Pissa: ok

Sf: 29

Kohdunsuu kiinteä, ulkosuu sormelle auki, kohdunkaulaa >2cm. Sf-mitta kulkee yläkäyrällä, esikoisesta keski- ja yläkäyrän välissä. Oma tuntemus tällähetkellä on, että vaavi saattais olla isompi kuin isoveljensä syntyissään (3780gr).

PARISUHDE: meillä on isännän kans aika vähän ollu kahdenkeskistä aikaa, mutta ei oikeastaan olla sitä kaivattukaan. Pyytämällä saatais kyllä lapsenvahti, mutta ei oo tullu kun muutama kerta käytyä kaksin reissussa. Minusta parhaita hetkiä kaksin on kun ollaan pojan päikkäreitten aikaan viikonloppuisin pelailty jotain tai tehty remppaa. Myös illalla saatetaan katella elokuvaa sohvalla kaksin, kun poika on menny nukkumaan. Nyt ens viikolla voitais kyllä jotain tehdä ilman poikaa, kun anoppi on tulossa yökylään, mitähän sitä keksis...hmmm...

REISSAILU: meillä olis tarkoitus tehdä yksi n.300km:n reissu ja sitten tulee useampia noin 100km:n reissua. Meillä kun anoppilaan on 80km matkaa.

Tällä erää ei kummempia. Kommentoin jos on tarvista, kun saan luettua pinon loppuun.

Oona 29+5 [color=deeppink][size=5]♥

Vierailija
18/30 |
14.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kovasti ihmetyttää ja ottaa päähän jos äitiyspäiväraha pienenee siksi, että töissä käydessä maksaa itsensä kipeäksi työmatkakulujen ja ammattiliiton jäsenmaksujen takia. Mä saan kiittää meidän henkilöstöosastoa siitä, että jouduin tahtomattanikin ilmoittamaan ne kelalle. Henkilöstöosastolta olivat nimittäin viimein (1,5 kk sen jälkeen kun olin ilmoittanut lähettäneeni oman hakemukseni) saaneet toimitettua sen Y17-lomakkeen kelalle ja olivat siihen sitten jostain syystä laittaneet mun 6 kk:n tulot vaikka mun tulot eivät ole suuremmin muuttuneet sitten vuoden 2004. Anyways, kelasta sitten sen takia soitettiin alkuviikosta ja kysyttiin onko mulla esim. työmatkakustannuksia tai ammattiliiton jäsenmaksuja. Olisin sanonut, ettei ole, jos olisin tiennyt tästä älyttömästä säännöstä. Ihan naurettavaa!

Ei kai ihme, että mun tuleva äitiyspäivärahani on pienempi kuin mitä odotin.

Riina :(

Vierailija
19/30 |
14.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

TYPO jos niin käy, että vauva syntyykin lomamatkalla niin sitten vaan lähimpään sairaalaan synnyttämään. Kotiin pääsette kyllä turvallisesti sitten aikanaan, luultavasti noilla viikoilla sairaalassa ollaan ensin pidempään eli mies ehtii sen kaukalon hakea kotoa/hankkia lainaan muualta/ostaa vaikka kokonaan uuden ja mahdollisesti sinut&vauva siirretään ennen kotiuttamista vielä omaan sairaalaan (ainakin näin kävi meidän tutuille kun vauva syntyi lomamatkalla rv 33, ambulanssikyydillä tulivat vielä Nkl:lle kasvamaan ennen lopullista kotiin pääsyä)

RIKSU PARISUHTEESTA kyllähän vauva yhdistää ja vielä silloinkin jos on " vaativa vauva" niin ainakin meillä entistä enemmän sitoi meitä yhteen kun oltiin " samassa veneessä" , mutta totta on sekin että väsymys jne vaikuttaa helposti myös parisuhteeseen eikä aikaa kahdenkeskeisiin menoihin välttämättä samalla tavalla ole. Mutta ihan kotonakin voi vaalia parisuhdetta, ne hetket kun vauva nukkuu kannattaa käyttää hyväksi ja olla välillä ihan kahdestaan ilman että " vouhotetaan" vauvan ympärillä, katsoa yhdessä hyvää leffaa, jutella sylitysten, saunoa rauhassa, tai laittaa hyvää ruokaa jne. siis sellaisia juttuja joista molemmat nauttii, miehenä ja naisena :)

FULLMOON onpa ikävää tuollainen vuoto, onneksi sen ei tarvitse merkitä mitään vakavaa. Ja rusehtava vuoto on tosiaan " vanhaa verta" eli kun ei kirkasta tule (ja paljon) niin ainakana mitään hengenhätää ei ole.

RUUSUNEN meillä ei neuvolassa kysellä synnytystoiveista tms mutta onneksi menen Haikaranpesään, jossa tehdään synnytyssuunnitelma ja se paperi tulee tarvittaessa mukaan myös tavalliselle synnytysosastolle. Minulle on tärkeää että toiveeni koskien synnytystä ovat jossain ylhäällä, koska kivuiltani en välttämättä pysty niin tarkkaan ilmaisemaan mitä toivon.

KELA: minä ihmettelen myös kelan tapaa vähentää ammattiyhdistysmaksut ensin palkasta ja vasta sitten laskevat pvärahan! Eikös ay-maksut ole ihan vapaaehtoisia maksuja, minun omasta tulostani pois omasta halustani eli miksi ihmeessä se vaikuttaa päivärahaan? Ja nuo työmatkakulut kanssa, vaikkei itselläni sellaisia olekaan niin tosi kökköä laskea ne ensin pois.

Kävin tänään lääkärissä Kätilöopistolla, kontrollikäynti vauvan koon jne takia. Vauva kasvaa hyvin käyrillä, painoarvio noin 1300g ja tämänkertaisen arvion mukaan laskettuna aikana olisi noin 3700g eli ihan sopivan kokoinen :) Kohdunsuun tilannekaan ei ole pahentunut supistelusta huolimatta, lääkäri oli kovasti sitä mieltä ettei mikään viittaakaan ennenaikaiseen synnytykseen, kohdunsuu siis pehmennyt ja ulkosuultaan avoina sormenkärjelle= normaalia uudelleensynnyttäjälle.

Hyvillä mielen odotan tulevaa, kymmenisen viikkoa vielä edessä jos kaikki tosiaan sujuu hyvin loppuun saakka. Ihmeen rauhallinen olen ollut viime aikoina, tuleva synnytys ei pelota eikä myöskään arki kolmen kanssa. Vähän toki mietityttää millainen rumba vauvan syöttäminen tulee olemaan, jos joudumme pulloruokintaan siirtymään + pumppaan maidot mahdollisimman pitkään. Nyt tuntuu tosi hyvältä ratkaisulta kun meidän keskimmäinen jatkaa osapäivähoidossa (ja esikoinen aloittaa koulun) saan ainakin levätä jos mahdollista ja keskittyä vauvan kanssa syömisenopetteluun.

Mayella ja Onni 29+2

Vierailija
20/30 |
14.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varsinki kun se nainen siellä kelallakaan ei osannu perustella miksi näin. Mun täytyy kai valittaa siitä päätöksestä vielä....kun täyttelin sen lomakkeen sillon siellä kelan toimistossa yhessä virkailijan kanssa....sitten ihmettelin sitä työmatkakulu-kohtaa, että mitä siihen laitan kun en muista tarkkaa summaa mitä mun bussikortit maksanu ja se nainen sano että ei sillä ole väliä, laita vaan joku arvio. Ja minä sitten laitoin tosiaankin arvion, kun ajattelin että ei se mihinkään vaikuta. Nyt vasta kun se päätös tuli tajusin että se vaikuttaa suoraan siihen rahaan. En ymmärrä miksi se virkailija sano että ei ole niin väliä minkä summa siihen laitan, kai sillä mulle on väliä!!! Se minun ilmottamani summa on ihan yläkanttiin ja pitää kyllä ilmottaa siitä kelalle. Harmittaa tuollanen.....