Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

onkohan meidän pienellä rs virus??? :(((

Vierailija
31.12.2005 |

hulluksihan tässä tulee...

ikää noin 1v5kk ja eilen alkoi yskä tosi pahana ja illalla olikin sitten jo kuumetta melkein 38 astetta.

tyttö on aina ollut " alilämpöinen" eli kun muut on normaalisti 36.5 niin hän on siellä 36asteen kieppeillä...ja uosta syystä pidän hänellä lämpönä jo 37.5astettakin!

yöllä oksensi kerran.

tänään aamupäivällä alkoi sitten nenäkin vuotamaan ja kuumetta heti aamulla 38.2 ja nyt illalla 38.8

tähän mennessä oksentanut nyt 2 kertaa siitä kun laitoin nukkumaan klo 21.00...ja nyt alkaa hymy hyytyä...jos tämä jatkuu koko yön :((

onko tämä mahdollisesti sitä rs:ää? mistä sen tietää?

ja oisko vinkkejä miten selviytyä ensi yöstä...kun sekin pelottaa jos hän ei saa yöllä hengitettyä...miten voin sen tietää kun nukkuu eri huoneessa...

itkuhan tässä jo itelläkin tulee.

Kommentit (28)

Vierailija
21/28 |
01.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

oisko jotain vinkkiä millä sais helpotettua tuota yskimis kohtausta...

Vierailija
22/28 |
01.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

tarjoa juotavaa aina kun yskittää..voi hiukan auttaa. Ilmankostuttaja kannattaa laittaa päälle jos teillä sellainen on

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/28 |
01.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä hokattu parhaimmaks kun laittaa ilmankostuttimen ja tyynyn patjan alle pään kohdalle

Vierailija
24/28 |
03.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

nyt pääsin vihdoin koneella käymään...

lekuriin lähettiin tosiaan siinä 13 aikaan...kun saatiin mun äidiltä kyyti ja esikoinen meni mummille hoitoon siksi aikaa...

kotiin päästiin VASTA 19.30!!!

onse vaan mahtava paikka tuo peijaksen sairaala...

ja muuta ei tuona aikana siellä tehty kun ensin jonotettiin lekurille, sitten verikokeeseen ja sitten verikokeen tuloksia= 6 tuntia...

tän takia kyselin teiltä että lähtisittekö päivystykseen...

noh tulos:

-toinen korva ehkä vähän punotti (mutta kun oltiin just reilu viikko sitten saatu antibiootti ei asiasta puhuttu sen enempää)...

-kurkku vähän punotti kuulemma (mutta näin pienillä ei kuulemma yleensä ole nielutulehduksia)

-keuhkoista kuului limaista röhinää...

siinä se sitten olikin.

verikokeista ei löytynyt mitään...

YHTEENVETO:

lähete jorviin jonne käskettiin menemään jos tila jatkuu :(((

tuolla tuo pikkuinen köhii keuhkojansa pihalle ja nyt tänäänkään ei ole syönyt mitään...muuta kuin nestettä sentään

huomenna jos jatkuu tämmösenä niin käsekn miehen heittää meidät jorviin töittensä jälkeen

-ap-

ja kiitos kun kyselitte kuulumisia :)

p.s. vielä pikainen kysymys, te joitten lapsilla on todettu rs virus tai keuhkokuume , niin mistä se on loppujen lopuksi todettu??

Vierailija
25/28 |
04.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Valitettavaahan se on, ettei viruksiin ole hoitokeinoa. Pienet otetaan usein sisään sairaalaan, kun siellä parhaiten voidaan oireita helpottaa. Itse varmaan olisin lähtenyt sinne jorviin( vai mikä se nyt oli), jos kerran lähetteenkin sait. Tosin sairaalaan en koskaan pienen lapsen kans haluaisi mielelläni, koska siellä aina vaanivat muut pöpöt. Esim. pieni vauva on hengitystieinfektion takia osastolla ja kotiutuu ja sama vauva on viikon päästä os:lla vatsataudin takia (jonka saanut sairaalassa ollessaan).

Vierailija
26/28 |
04.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

varasin ihan oman mielenterveyteni vuoksi ajan (10.20) terv.kesk. lääkärille.

tosin mulla on tuo lähete tuonne jorvin sairaalaan

viime yönä tyttö herätti 5.00aikaan ja oli taas ihan tulikuuma: 40.2 kuumettahan sillä oli...

onko oikeesti kuillakin näin vaikeeta ja minä vaan ylireagoin??

-ap-

Vierailija
27/28 |
04.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun on vähänkään korkeampi kuume.. viime talvena ihan samanlaiset oireet, ja vietiin lääkäriin, mistään ei löytynyt mitään, ilmeisesti " vain" rajuhko influenssa. Mutta vie ihmeessä lääkäriin, jos huolettaa.

Vierailija
28/28 |
04.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

11kk ja 3 vuotias ihan samanlaisessa taudissa. pienen kuume ollut pahimmillaan 39,7 ja on tietty silloin väsy. imee kuitenkin rintaa riittävästi, kun pissiä tulee ihan normaalisti. panadolia ja buranaa annan vuototellen.kurkku on tässä taudissa todella kipeä, tiedän kun sairastin taudin ensin itse..1,5vuotiaalle voisi kait jo pyytää pronaxenia kuumelääkkeeksi, kun se ainakin minun lapsilla on ollut tehokkaampaa kuin muut. ja sen kanssa voi myös antaa panadolia lisänä. tärkeintä on riittävä nestaan saaminen, kirjatkaa kaikki ylös niin pysytte kärryillä..ja juottalkaa pieniä vaikka lääkeruiskulla puoliväkisin, mukavaa ei ole nimittäin nenämahaletkuruokintakaan..kovassa kuumeessa olevan 1v. pitää muistaakseni saada nestettä 1litra 250ml vuorokaudessa se on aika paljon. meillä nämä ovat tykänneet kylmästä vaniljajäätelöstä, sehän turruttaa kurkkuakin. ja nenät pysyi auki viime yönä kun sängyssä oli pilkottuja sipulia ja valkosipulia tuoksumassa..rinexin nimistä nuhalääkettä annan myös, reseptilääke. varmaan ap voisit ainakin näitä lääkkeitä harkita hankkivasi.. meillä on aika yksityiselle lääkärille vasta huomiseksi, jotta lasten kunto tarkistetaan ennen pyhiä. viiden kanssa olen oppinut, ettei virustautiin todellakaan useimmiten auta kuin aika..voimia kaikille jotka öitään nyt joutuvat nuhaneniensä kanssa valvomaan..

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kahdeksan kolme