Olen akateeminen ja itse asiassa erittain arvostetussa ammatissa. En kuitenkaan nae koskaan tarpeelliseksi korostaa itseani millaan tavalla. Akateemisuuden korostus
Kommentit (75)
Itse teette itsestänne välttämättömiä, omassa pienessä mielessänne.
aggressiivinen käytös on aina merkki jostakin.
aivopesupotaskaa oikiksessa opiskeleville syötetään.
Miksi olisin kateellinen? Sama kuin olisi kateellinen nilviäiselle.
Mutta on perin kummallista, että jollei kumarra otsa maassa juristille, leimataan kateelliseksi ja agressiiviseksi. Kertoo edelleen enemmän ammattikunnan kollektiivisesta asenteesta muita ihmisiä kohtaan kuin mistään muusta.
Ja voi mikä pettymys sinulle: akateeminen koulutus on, ja erittäin hyvä työpaikka. Ja työ, jossa omatunto pysyy puhtaana...
jos olet akateeminen niin varmaankin tiedät, että kaikki juristit eivät ole oikeussalikeinottelijoita... itse asiassa istuva pressakin on juristi ja kokoomuksen ehdokas....
Minusta sinun vastauksesi kuvastaa lähinnä kouluttamattoman ihmisen mielipiteitä. Luokittelet jonkun ryhmän ennakkoasenteesi perusteella. Olet siis samalla rasisti.
Tarkoitatko, että jos istuva pressa ja vaikka tulevakin ovat juristeja, että se jotenkin tekee ammattikunnasta puhtoisemman ja paremman kuuloisen??
Halusin vain osoittaa, että juristin koulutuksella voi luoda monenlaista uraa. Ihan myös omatunto puhtaana.
Ihan kuin pahaiset kakarat hiekkalaatikolla...
On kyllä vaikeaa mieltää teitä miksikään VAKAVASTI OTETTAVIKSI juristeiksi lain kiemuroita selvittelemään.
Meillä riittää tuttavapiirissä varatuomareita ja juristeja. Yksi heistä on parhaimpia ystäviäni. Yksi taas on niin itseään täynnä oleva nipottaja, ettei hänellä ole hirveästi ystäviä. Valitettavasti tällaiset itserakkaat itseään korostavat juristit pilaavat koko ammattikunnan maineen.
Jos olisit akateeminen, osaisit kirjoittaa sanan aggressiivinen oikein.
En ole 91. ja osaan kirjoittaa sanan aggressiivinen oikein. Huomauttaisin vain, että ei tämän juristinkaan oikeinkirjoitus mennyt aivan putkeen.
No ei. Juristit kuuluvat diplomi-insinöörien ja kauppatieteilijöiden kanssa siihen akateemiseen pohjasakkaan, jotka voivat akateemisuudestaan huolimatta olla läpeensä sivistymättömiä. Heidän opiskelemansa aineet kun eivät edellytä mitään suurempaa yleissivistystä. Tunnen em. alojen edustajia, jotka eivät lue edes sanomalehteä kirjoista puhumattakaan, katsovat tv:stä ainoastaan amerikkalaista roskaa, eivätkä tiedä maailman menosta yhtikäs mitään. Täydellisiä juntteja siis, vaikka hyvät palkat heillä onkin.
tai rattijuoppo ajaa perheesi päälle ja niin edelleen