Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Olen ihan pulassa lapseni uhman ja " minä itte" -vaiheen kanssa.

Vierailija
31.12.2005 |

Suosittele jotain asiallista opasta tai anna vinkkejä tässä ja nyt.

Tyttö on 1v10kk. Ja meno ihan mahotonta. Alan olla tosi väsynyt tähän tilanteeseen.

Kiitos.

Kommentit (6)

Vierailija
1/6 |
31.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yritä pitää samat säännöt ja rajat huolimatta uhmasta. Joskus itse jopa provosoin varovasti lasta raivoamaan, kun huomasin että se helpotti. Kärsivällisyyttä, kärsivällisyyttä... aikanaan menee ohi. Nyt ei voi muuta kuin tukea lasta ja yrittää olla aikuinen. Ja kun ei jaksa, anna lapsi hetkeksi jollekin hoitoon tai isä vaihtovuoroon ja itse tauolle.

Vierailija
2/6 |
31.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tyttö on lääkekuurilla ja haluaa ottaa lääkkeen itse. Kun en anna, niin ei suostu ottamaan lääkettä ollenkaan. Jos saan lääkkeen ruiskulla suuhun asti, se lentää saman tien ulos. Miten esim tällaisessa tilanteessa pitäisi " oikeesti" toimia?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/6 |
31.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vein lapsen autoon. Ajoin pätkän matkaa, pysähdyin p-paikalle ja läksytin tenavan, niin että varmaan kuului.

Siinä sitten istuimme sylityksin, kaksi naista parhaassa iässä miettien miten tässä näin kävi.

Tuo oli sen uhmaiän taitekohta. Sen jälkeen tinttumarallaata oli vain kotioloissa.

Siis pedagogisesti vääräoppinen lähetymistapa tuotti toivotun tuloksen.

Vierailija
4/6 |
31.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

osta Anna Wahlgrenin Lapsikirja, kattaa kaiken 0-15 vuoden väliltä, ja se kirjoittaa omasta kokemuksesta, sillä on paljon lapsia ja mies suhteet aika myrskyisiä, ja se on mielettömän hyvä kirja.

Vierailija
5/6 |
31.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikka tuo lääkkeen otto olisikin ns aikuisten puuhaa? ap

Vierailija
6/6 |
31.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

voi ja pitääkin antaa lapsen tehdä itse. katsoo vain että missä asioissa on vara antaa periksi ja antaa lapsen yrittää... kun lapsi on esim yrittänyt pitkään saada sukkahousuja jalkan siinä onnistumatta, antaa kyllä auttaa jossain vaiheessa. ja lopen sitten oppii ne itse laittamaankin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kuusi kahdeksan