Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kuinka usein 5-6-vuotias kay suihkussa? Oltiin juuri kylassa, jossa minusta tuon ikainen lapsi haisi pahalle. Ei nyt hielle, mutta pesemattomalle. Aika ikava tilanne.

Vierailija
31.12.2005 |

Kommentit (37)

Vierailija
21/37 |
01.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

En kyllä muista olleeni mitenkään likainen tai hikinen.

Vierailija
22/37 |
01.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis lapselta pestään pylly aamuin illoin. Mä iteltäni kainalot kyllä pesen aamuisin ja laitan niihin dödöä. Mutta en myös näe tarpeellisena käyttää 5 vuotiasta joka päivä suihkussa. Eihän sen ikäinen vielä hikoile tai tee paskasta duunia. Mutta kyllä pestäis vaikka jokapäivä jos vaan olis tarpeellista.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/37 |
01.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

ap:n esimerkin kaltainen. Asuttiin vanhassa talossa, jossa suihkuhuone oli jääkylmä ilman saunan lämmittämistä. Joka tapahtui siis 2 krt viikossa. Mitään alapesumahdollisuutta ei ollut, hyvä että pöntön viereen mahtui pieni lavuaari, ei siis käsisuihkua eikä lämmintä juoksevaa vettä. Muistan itse joskus pelänneeni että haisen pahalle, vaikka kasvot ja kainalot joka päivä pesin.

Äitini tavoitteli kai jotain luonnonihmisen tilaa, jossa päivittäinen kokovartalopeseytyminen oli ylihygieenista ja tarpeetonta, jos ei ollut lähdössä minnekään kotioven ulkopuolelle.

Onneksi varmaan nykyaikana kukaan ei asu yhtä hankalissa oloissa pesemisen kannalta.

Vierailija
24/37 |
01.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

pesisin lasta yhtä usein kuin itsekin käyn suihkussa/saunassa eli noin kolmisen kertaa viikossa. Kyllä mä ymmärrän, että hikisten miesten täytyy joka päivä peseytyä, mutta mulla jokapäiväisestä peseytymisestä vaan hiukset kuivais koppuraksi ja iho myös. Ja ihan normaali iho on. Tietysti on niin, että esim. ylipainoiset naiset varmaan hikoilee enemmän kuin tällainen perushoikka, ja silloin tietty käydään varmaan useammin pesulla. Ja joillain on rasvoittuvammat hiukset kuin meikäläisellä, mutta epäilen, että se rasvoittuvaisuus voi usein olla enemmänkin seurausta liian tiuhasta hiustenpesusta kuin sen syy.

Alapää, kädet ja kasvot tietysti pestään joka päivä.

Vierailija
25/37 |
31.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos mennään kylään tai tulee vieraita, eli jotain kotioloista poikkeavaa, silloin tottakai peseydytään ja muuten valmistaudutaan juhlaan.

Vierailija
26/37 |
31.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

tarpeen vaatiessa useamminkin. Tuo meidän poika on semmoista sottaista lajia :)

Vierailija
27/37 |
31.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en ainakaan käy joka päivä suihkussa!

Jos en hikoile päivän aikana niin suihkuun en mene. Iho kärsii jatkuvasta pesusta. Alapään pesen joka päivä.

Vierailija:

Ihminen käy ihan joka päivä suihkussa oli hän minkä ikäinen tahansa

Vierailija
29/37 |
31.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

1½ v ja 4½ v pojat

Vierailija
30/37 |
31.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä kaikki lapset käyvät suihkussa joka päivä, eikä siitä tingitä!7

Vierailija
31/37 |
31.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulle on jo kotona opetettu että on epäkunnioittavaa olla likaisena ja etenkin mennä sänkyynsä nukkumaan peseytymättömänä. Puhdas sielu puhtaassa ruumiissa tms.

Vierailija
32/37 |
31.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

siis viikossa.

Vierailija
33/37 |
31.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

17 ei ymmärrä mitä tarkoittaa atooppinen iho. Ole onnellinen siitä.

-16-

Vierailija
34/37 |
31.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä suihkutellaan kunnolla kerran viikossa, kesällä useammin ja pikkupesuja muulloinkin.

Vierailija
35/37 |
31.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja meidän 6v käy kerran viikossa saunassa/suihkussa näin talvisaikaan, muulloinkin jos on tarvis. Kerran viikossa pestään myös hiukset. Kesäkuumalla suihkutellaan joka päivä.

Vierailija
36/37 |
31.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

turha nyt tästä asiasta on alkaa kiistelemään, että miten usein lapset käy pesulla!!! Ihan älytöntä kerrassaan, että tällaisestakin asiasta saatte sodan pystyyn.. Toivottavasti löysytätte sitä vannetta pään ympärillä ensi vuotta ajatellen.

Vierailija
37/37 |
31.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

pestään jalat ja peppu päivittäin, hiukset 2 krt vkossa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä yhdeksän kuusi