Kuinka usein 5-6-vuotias kay suihkussa? Oltiin juuri kylassa, jossa minusta tuon ikainen lapsi haisi pahalle. Ei nyt hielle, mutta pesemattomalle. Aika ikava tilanne.
Kommentit (37)
Siis lapselta pestään pylly aamuin illoin. Mä iteltäni kainalot kyllä pesen aamuisin ja laitan niihin dödöä. Mutta en myös näe tarpeellisena käyttää 5 vuotiasta joka päivä suihkussa. Eihän sen ikäinen vielä hikoile tai tee paskasta duunia. Mutta kyllä pestäis vaikka jokapäivä jos vaan olis tarpeellista.
ap:n esimerkin kaltainen. Asuttiin vanhassa talossa, jossa suihkuhuone oli jääkylmä ilman saunan lämmittämistä. Joka tapahtui siis 2 krt viikossa. Mitään alapesumahdollisuutta ei ollut, hyvä että pöntön viereen mahtui pieni lavuaari, ei siis käsisuihkua eikä lämmintä juoksevaa vettä. Muistan itse joskus pelänneeni että haisen pahalle, vaikka kasvot ja kainalot joka päivä pesin.
Äitini tavoitteli kai jotain luonnonihmisen tilaa, jossa päivittäinen kokovartalopeseytyminen oli ylihygieenista ja tarpeetonta, jos ei ollut lähdössä minnekään kotioven ulkopuolelle.
Onneksi varmaan nykyaikana kukaan ei asu yhtä hankalissa oloissa pesemisen kannalta.
pesisin lasta yhtä usein kuin itsekin käyn suihkussa/saunassa eli noin kolmisen kertaa viikossa. Kyllä mä ymmärrän, että hikisten miesten täytyy joka päivä peseytyä, mutta mulla jokapäiväisestä peseytymisestä vaan hiukset kuivais koppuraksi ja iho myös. Ja ihan normaali iho on. Tietysti on niin, että esim. ylipainoiset naiset varmaan hikoilee enemmän kuin tällainen perushoikka, ja silloin tietty käydään varmaan useammin pesulla. Ja joillain on rasvoittuvammat hiukset kuin meikäläisellä, mutta epäilen, että se rasvoittuvaisuus voi usein olla enemmänkin seurausta liian tiuhasta hiustenpesusta kuin sen syy.
Alapää, kädet ja kasvot tietysti pestään joka päivä.
Jos mennään kylään tai tulee vieraita, eli jotain kotioloista poikkeavaa, silloin tottakai peseydytään ja muuten valmistaudutaan juhlaan.
tarpeen vaatiessa useamminkin. Tuo meidän poika on semmoista sottaista lajia :)
Mä en ainakaan käy joka päivä suihkussa!
Jos en hikoile päivän aikana niin suihkuun en mene. Iho kärsii jatkuvasta pesusta. Alapään pesen joka päivä.
Vierailija:
Ihminen käy ihan joka päivä suihkussa oli hän minkä ikäinen tahansa
Meillä kaikki lapset käyvät suihkussa joka päivä, eikä siitä tingitä!7
Minulle on jo kotona opetettu että on epäkunnioittavaa olla likaisena ja etenkin mennä sänkyynsä nukkumaan peseytymättömänä. Puhdas sielu puhtaassa ruumiissa tms.
Vierailija:
17 ei ymmärrä mitä tarkoittaa atooppinen iho. Ole onnellinen siitä.
-16-
Meillä suihkutellaan kunnolla kerran viikossa, kesällä useammin ja pikkupesuja muulloinkin.
Ja meidän 6v käy kerran viikossa saunassa/suihkussa näin talvisaikaan, muulloinkin jos on tarvis. Kerran viikossa pestään myös hiukset. Kesäkuumalla suihkutellaan joka päivä.
turha nyt tästä asiasta on alkaa kiistelemään, että miten usein lapset käy pesulla!!! Ihan älytöntä kerrassaan, että tällaisestakin asiasta saatte sodan pystyyn.. Toivottavasti löysytätte sitä vannetta pään ympärillä ensi vuotta ajatellen.
pestään jalat ja peppu päivittäin, hiukset 2 krt vkossa.
En kyllä muista olleeni mitenkään likainen tai hikinen.