Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ihstunut/rakastunut naapurin vaimoon

Vierailija
05.12.2013 |

Siis mitä vttua tässä pitäis tehdä. Olen suuresti ihastunut tai kenties jopa rakastunut naapurini (no ei ihan naapuri, asuu muutaman talon päässä) vaimoon. Tää naapuri on mun kaveri, käydään pelailemassa yms. Molemmissa perheissä on pieniä lapsia ja usein nähdään puistossa ja lapset on kyläilleet puolin ja toisin. Ollaan tunnettu joku 2-3 vuotta. Nähdään viikottain joskus päivittäinkin. Olen alusta saakka pitänyt tätä naapurin vaimoa viehättävänä ja mukavana mutta nyt tässä viime kuukausina tai oikeastaan kesän jälkeen tunteet on alkanu voimistua mun puolelta. Hakeudun hänen seuraansa ja yritän keksiä vähän tekosyitäkin että pääsis olemaan hänen kanssaan. tosin niitä tekosyitä ei hirveesti tarvi keksiä kun muksut haluaa aina leikkimään niiden muksujen kanssa.

En tiedä mitä tehdä. Yksi päivä tässä kun juteltiin isommalla porukalla (muitakin naapureita kokoontuneena palaveeraamaan) nin huomasin että vain jäin tuijottamaan häntä, ja sit kun hän sattui katsoi muhun niin vaan jatkoin tuijotusta ennen kuin tajusin koko asiaa. Hävetti. 

Mitä helvettiä tässä pitäis tehdä? Muuttaa pois? Kumpaakaan perhettä en tosiaankaan ala rikkomaan koska tää naapuri on mun kaveri ja tosi hyvä tyyppi. ja rakastan toki omaa vaimoa ja meillä menee oikein hyvin. On vaan niin vaikeeta kun on näitä tunteita herännyt enkä tiedä että mitä niiden kanssa sitten tekis. ehkä tuossa naapurin vaimossa viehättää se kun se on niin erilainen kaikin puolin ku oma vaimo. Voihan paska. Tää tilanne oikeasti ahdistaa ku muksut haluaa sinne leikkiin mutta pelkään että mun tunteet sitten vähitellen paljastuu enkä halua sitäkään. en halua tehdä itsestäni idioottia jos tässä nyt pitää vielä vuositolkulla naapureina elää kun tuskin kumpikaan on lähtee omasta rakennetusta ok-talostaan kovin hevillä. on tää vaikeeta.

Kommentit (39)

Vierailija
21/39 |
09.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vanha ketju, mutta mulle ajankohtainen, sillä itse painin samanmoisen ongelman kanssa parhaillaan. Olen tosi ihastunut naapurin mieheen. Molemmat olemme naimisissa ja perheellisiä. En tiedä oikeastaan mitään koko tyypistä, satunnainen kohtaaminen ja hymy vain vievät aina mennessään. Sitten unelmoin ja kuvittelen kaikkea. En ole ihan varma, onko hänkin minuun vähän ihastunut, mahdollisesti, mutta luulisin että hän on ainakin huomannut minun ihastuneen häneen. Jotain satunnaisia katseita on ollut, mutta ei kyllä mitään varmaa. Saatan vain toiveajatella. Salaa toivon, että jotakin tapahtuisi, vaikken haluakaan mitään suhdetta, enkä varsinkaan sitä, että perheet kärsisivät, varsinkaan lapset. Olis niin kivaa jos tuo mies joskus antais jonkun merkin, jos sillä on tunteita mua kohtaan. Se vois hyvinkin riittää tyydyttämään tämän ihastumisen. Itse en uskalla sanoa mitään. Jos jotain tapahtuis, siis että asia menis jotenkin eteenpäin, saattaisin jopa suudella, ja ehkä haluaisinkin. Sitä enempää en kuitenkaan haluaisi, sitten touhu olis jo liian röyhkeää omaa puolisoa kohtaan. 

Hah, hassua kirjoittaa tällainen juttu tänne nettiin. Miksi? Noh, tulipahan muutettua sekavat ajatukset sanoiksi.

Vierailija
22/39 |
05.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teillä on varmaan romantiikka jäänyt viime aikoina vaimon kanssa vähiin ja kaipaat sitä.

Alappa varaamaan kylpyläviikonloppua tai viikonloppulomaa itsellesi ja vaimollesi ja kohdenna tunteesi sille jolle ne kuuluu.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/39 |
05.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiedä miksi joku sai sen käsityksen että olisin eroamassa tai mitään sellaista. EN ole. TIEDÄN ettei tästä tule koskaan mitään. Rakastan omaa vaimoani eikä hänessä ole mitään vikaa. Ja olen 33 eli ei kai tässä mitään kovin kummoista keski-iän kriisiä ole ilmoilla vielä. Mun vaimo on kaunis ja kaikin puolin ihana ihminen ja kuten sanottu niin rakastan häntä enkä ole eroamassa! Ja meillä menee kaikinpuolin hyvin, on kahdenkekeistä aikaa jne. ja just oltiin Budapestissä kahestaan. On romantiikkaa jne mitään ei puutu.

En todellakaan suunnitellut ihastuvani tai rakastuvani. ENKÄ kuvittele että tällä toisella naisella olisi mitään tunteita mua kohtaan muuta ku kaverillisia. Hänkin on tosi viehättävä ja ihmisenä aivan tosi ihana. Mahtavaa ystäväainesta vaan kun mulla nää tunteet vaan meinaa pukata yli. On mulla paljonkin naiskavereita esim töiden kautta ja osaan olla ystävä ja kaveri naisenkin kans, no problems. Mutkin nämä tunteet todellakin yllätti enkä voinut sille mitään.

Ja kiitos vinkeistä en nyt töiden lomassa ole kovasti joutanut lueskelemaan mutta palaan niihin vielä joutessani. Joku kirjoitti, että nauti vaan siitä ihastumisen tunteesta ja niin varmaan aion tehdäkin. EN missään nimessä kuvittele että alkaisin suhteeseen VAIKKA toinen osapuoli osoittaisikin kiinnostusta, EN. En petä enkä riko omaa perhettä mistään hinnasta. Siksi tämä onkin vaikeaa ja vaikka ihastuminen on ihana tunne niin se on myös todella syyllistävä tunne. En hakenut mitään ihastumisia.

Muutenhan ei olisi ongelmaa mutta kun asumme niin lähekkäin. tavataan arjen tilanteissa usein. Toivon etten typeryyttäni vaan mene käyttäytymään jotenkin huonosti tai tuo tätä ihastumista/rakastumista toiselle tietoon. Yritän työntää tunteita ja ajatuksia hänestä taka-alalle mutta ei se kovin helppoa ole kun tämä ihastuminen ei ole ihan sitä pienintä laatua kuitenkaan. 

joku kysy, että kumma  valkkaisit, vaimosi vai tämän toisen jos kukaan ei pettyis jne. Valitisin varmaan vaimoni näillä tiedoilla mitä mulla nyt on koska enhän mä tätä naapurin rouvaa kuitenkaan tunne läheskään samalla tasolla. Hän on tosi kaunis, viehättävä, älykäs ja omaa upean huumorintajun ja hänen seurassa saa aina nauraa. tiedän että olen paha ihminen ku ajattelen näin mutta en voi sille mitään. 

-se alkuperäinen

Vierailija
24/39 |
05.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

enkä koe että liittoni olisi millään lailla väljähtynyt tai mitään sellaista. meillä menee tosi hyvin. siksi ihmettelenki että miten näin kuitenkin pääsi käymään. on kyllä tosi syyllinen olo koska vaimoni ei tosiaan ole ansainnut tällaista MUTTA  en siis aio tehdä mitään asian eteen vaan yritän kaikin keinoin viilentää tunteeni ja keskittyä muihin asioihin. Mut vaikeaa se on juuri siksi kun en voi välttää tämän ihmisen tapaamista vaikka haluaisinkin.

-se alkup.

Vierailija
25/39 |
05.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

MIKSI noi mun viestit sai alapeukkua, varsinkin tuo jälkimmäinen?? MItä kamalaa siinä oli?? Kun FAKTA kuitenkin on ettei sitä että ihastuuko johonkin, voi aina valita. Ei se ole aina oma valinta tai päätös. Se on sitten jo eri asia jos aikoo TEHDÄ jotain väärää, pettää jne. Mutta mulla ei sellaisia suunnitelmia ole eikä tule olemaankaan! Jotenka en oikein ymmärrä tätä vihamielistä suhtatumista kun yritän kaikkeni että pääsen näistä tunteista ja häiritsevästä tilanteesta eroon. ei tää mustakaan ole  mikään maailman paras juttu. olis kiva hengata tuon porukan kanssa ilman, että mulla on tunteita sitä naista kohtaan.

-se alkup. "mulkku"

Vierailija
26/39 |
05.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä ap välitä alapeukuista , vaikutat oikein fiksulta! Varmaan jotain pettämisfanaatikkoja liikkeellä, ja kas kun kukaan ei ole vielä pistänyt naapurin vaimon syyksi tätä ;)

Vierailija
27/39 |
05.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noin käy varmaan melkein kaikille joskus ja kuten sanoit niin sitä että ihastuu ei voi itse valita. Mielestäni tuosta ihastumisesta ei pidä potea huonoa omaatuntoa, eihän vielä ole tapahtunut mitään ikävää kenellekkään. Itsekin olen ihastunut ties kuin monta kertaa ja itse olen nauttinut ihastumisen tunteesta täysin siemauksin. Tosin samalla tietäen että en oikeasti tee asian suhteen kuvitelmieni lisäksi yhtään mitään. Olenhan kuitenkin jo rakastunut ja ollut sitä jo kohta 20 vuotta. Itseasiassa se että fantasioin ihastukseni kohteesta saa ihastuksen hiipumaan ennemmin tai myöhemmin.

Vierailija
28/39 |
30.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meneppä kertomaan tuo ja tee kuten minä. Nyt virutellaan on-off suhteessaa, kun kumpikaan ei oikein tiedä mitä tehdä. No, rakkaus säilyy, se vain muuttaa suuntaansa...

Vierailija
29/39 |
09.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihana tuo edellinen teksti. Vaikka siitä on jo kuusi vuotta, toivat nuo sanat helpotusta omaan tilanteeseen. Naapurin mies on mielessä aivan liikaa. Olen sitä tyyppiä, joka ihastuu palavasti, mutta ei uskalla siitä melkein koskaan kohteelle kertoa.  Aviossa olen ollut 20v ja ikää 40v, kriisejä on ollut ja on opittu, että kaikesta voi selvitä, kun pitää järkeä mukana valinnoissa. Täytyy valita ne tunteet, joilla surffaa. Taas valitsen sen oman Miehen, vaikka naapuri on myös aivan ihana :)

Vierailija
30/39 |
09.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olis mielenkiintoista tietää mitä AP:lle kuuluu nykyään, vieläkö naapurin vaimo kiinnostaa?

Vierailija
31/39 |
09.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mieti, mitä ne asiat on, jotka naapurin rouvassa sua ihastuttaa ja vetää puoleensa? Ne on luultavasti sellaisia asioita, joita sinulla ei omassa elämässä tällä hetkellä ole kovin paljoa, taikka joitan uusia asioita muuten sinulle. Mieti, kuinka voisit tuoda näitä asioita elämääsi muulla tavalla ja muualta kuin tältä naiselta! Jos esim. sua ihastuttaa rouvassa hänen vilpittömyys, kauneudentaju ja spontaanisuus, niin koitapa tuoda tällaisia asioita elämääsi esim. muuttamalla joitain omia toimintatapoja tai aloittamalla jokin uusi harrastus, jossa tällaiset asiat esiintyy tms. , sisustaa vaikka kotia eritavalla tai ylipäätään tehdä arkisiakin asioita hieman eritavalla kuin aiemmin.

On hienoa, että opimme toisilta, erilaisilta ihmisiltä jotakin uutta. Tältä naiselta olet jo oppinut varmastikin myös jo jotakin, jota voit omassa elämässä toteuttaa. Monesti erilaisuuteen ihastuu. se voi kuitenkin olla hetkellistäkin, uuden viehätystä. Ja kuten kerroit, tuo nainen on kovin erilainen kuin vaimosi.

Kuitenkin rakastat vaimoasi ja monia tuttuja ja jokapäiväisiä asioita hänessä ja elämäsänne. Olisitko valmis todella niistä luopumaan? Et välttämättä edes huomaa kaikkia niitä asioita, mitä sinulla on, koska olet niin tottunut jo niihin, pidät ehkä itsestäänselvyyksinäkin, mitä ne eivät ole. (Eivätkä olisi tämän toisen naisen kanssa siten kuin nyt ovat.)

Et tunne luultavasti tätä ihastuksesi kohdetta kovin hyvin, vaan sinulla on jonkinnäköinen fantasiakuva hänestä. Yhdistät häneen kaikkia myönteisiä ja toivomiasi piirteitä, vaikkeivät ne välttämättä pidä paikkaansa, kun tutustuisit paremmin.

Kyllä ihmisiä voi ihailla eikä ihastumisen tunteissa tarvitse olla välttämättä mitää pahaa. Maailmassa kyllä riittää valtavasti eri tavoin ihastuttavia ihmisiä. Ei näiden kaikkien kanssa tarvitse pariutua.

Eli neuvoni: Tarkastele ihastumistasi ja sen syitä, ja opi sitä kautta uusia asioita. Tarkastele kuitenkin myös kaikkea, mitä sinulla jo on, sekä vaimosi panosta elämäänne ja hänen hyviä puolia ja ymmärrä mitä kaikkea menettäisit. Voit myös kiinnittää tarkoituksenmukaisesti huomiosi myös ihastuksesi kohteen huompiin puoliin ja piirteisiin (vaikka ulkopuolelta niitä ei välttämättä heti näekään ja ihastuneena niitä ei helposti heti huomaakaan) ,jotta realismi astuisi myös näkemääsi kuvaan mukaan.

Vierailija
32/39 |
09.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

ootko oikeesti mies? vai lepakko? kamalan naiselliselta kuulostat...

Joo, on niitä fiksujakin miehiä, joilla ihmaisu on selkeää ja osaa pohtia asioita...

Jos tällainen ominaisuus kuuluu sun mielestä vain naisille, niin on kyllä miehisyydestä kovin vajaa ja rajoittava käsitys. Ei miehen tarvitse olla tyhmä tai sellainen, joka ei osaa ilmasita itseään tai esim, keskustella.

Olisiko sun mielestä miehistä käytöstä suin päin toimia hormonien vallassa ja sotkea heti kaikki..vai ? Tai kieltää tunteet ja ongelmat ja sitten jurottaa ja äyskiä tyytymättömänä kotona tai alkaa ryyppäämään ketutukseen? Älyä ja järkeä ei saisi koittaa käyttää, ei saisi keskustella ja pohtia asiaa ja siten ehkä päästä asiassa eteenpäin..?

Vierailija
33/39 |
02.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vanha ketju mutta löysin tämän kun etsin lohdutusta tilanteeseeni. Viisaita sanoja kaikille ihastuneille.  Nälkä saa tulla mutta kotio syömään!

Vierailija
34/39 |
02.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Menkää siihen vaimot vaihtoon Tv-ohjelmaan

Vierailija
35/39 |
02.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olis mielenkiintoista tietää mitä AP:lle kuuluu nykyään, vieläkö naapurin vaimo kiinnostaa?

Sama täällä.

Vierailija
36/39 |
02.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uskoisin että aloittaja tuli järkiinsä ja unohti nuo ihastumisen tunteet. Perhe on kuitenkin tärkein.

Vierailija
37/39 |
02.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jännä, kun tämän vanhan ketjun kommentit ei ole aikajärjestyksessä. Tämän sivun eka 2015, sitten taas 2013...

No. Ihastuksia tulee ja menee. Sinä päätät.

Vierailija
38/39 |
02.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vanha ketju mutta löysin tämän kun etsin lohdutusta tilanteeseeni. Viisaita sanoja kaikille ihastuneille.  Nälkä saa tulla mutta kotio syömään!

Mitä jos kotona ei saa ruokaa?

Vierailija
39/39 |
03.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

No kyllähän syödä täytyy. Mutta pyydä ensin kotoa, olisko mitään tarjolla.  

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän yksi kuusi