Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Paljonko Ikean työntekijät saavat palkkaa? Entä muita etuja?

Vierailija
01.09.2013 |

Kokemuksia hyviä tai huonoja työskentelystä Ikeassa?

Kommentit (77)

Vierailija
21/77 |
07.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.04.2015 klo 21:31"]

Jostain syystä melkein kaikki, jotka tässä viestiketjussa ovat kommentoineet Ikean olevan huono työpaikka eivät erota Pohjois-Koreaa Etelä-Koreasta, osaa kappalejakoja ja muutenkin hieman tyhmän oloista kirjoittelua. En tiedä sitten...vetäkää itse johtopäätöksenne

[/quote]

Jep, ja juuri maisterius teki tietystä ihmisestä ikävän... :) Kantsii hakea Lidlistä hommia, siellä 99% työntekijöistä on elämänloululaisia.

Vierailija
22/77 |
07.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.04.2015 klo 21:31"]

Jostain syystä melkein kaikki, jotka tässä viestiketjussa ovat kommentoineet Ikean olevan huono työpaikka eivät erota Pohjois-Koreaa Etelä-Koreasta, osaa kappalejakoja ja muutenkin hieman tyhmän oloista kirjoittelua. En tiedä sitten...vetäkää itse johtopäätöksenne

[/quote]

Se on varmaan se kun pitäisi tehdä muutakin kuin 8-16 vuoroa ja sitten on vielä niitä pomojakin ettei itse saa päättää kaikkea!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/77 |
06.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ei saa tavaratalossa asua.  Palkat ovat tessin mukaisia kassoilla ja täytössä kaupanalan tes, varastossa logistiikka, ravintolassa PAM jne.

Tosi ukava työpaikka on ollut.

Jouluna saa kaikki lahjan , juuuri sen arvoisen mitä verotuksen mukaan voi ola, oliko jotain240€. Joskus tulllut pyörä, paahdin&mehupuristin, radio:tosi hienoja kuitenkin.

Vinkkaampa tästä asumisesta henkkaripäällikölle...

Vierailija
24/77 |
19.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Palkka on huono suhteessa muihin vastaaviin töihin, lisäksi IKEA kertoo ymmärtävänsä että ihmisillä on perhettä ja muutakin elämää ja ottamalla nämä huomioon työvuoroissa, käytännössä tämä ei kuitenkaan toteudu.. Meno on kuin lastentarhassa paljon opiskelijoita jotka ei välttämättä ole motivoituneita muuten kuin rahan takia ja ns. hyvät(sitoutuneet) työntekijät ei halua tuolla töissä olla, ja lähtevät pois parempi palkkaisiin ja parempiin töihin. Itse en kyseistä firmaa suosittele mikäli pidempi aikaista työtä etsii!

Vierailija
25/77 |
02.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onkohan tuo nyt ihan totta kuitenkaan?

Vierailija
26/77 |
02.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä ainakin kuulin että siellä huoneissa saa asua. Mun yks kaveri oli siellä töissä ja asui jonkun aikaa kun meni poikkiksen kanssa bänät. 

Vierailija
27/77 |
06.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Millä perusteella ne huoneet jaetaan? Onko perhehuoneistoista kova kilpailu?

Vierailija
28/77 |
06.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minimi palkkaus kun työvoimaa sillä tarjolla. Työpaikkana en suosittele.

Vierailija
29/77 |
22.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä tarkoittaa  restaurant co-worker? Palkkaus?

Vierailija
30/77 |
22.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Antaaka nyt jotain lukuja palkasta!

Vierailija
31/77 |
02.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taulukkopalkka melkolailla. Edetessä saa korotuksia, mutta muuten korotukset on melko pieniä (esim 50-150€/kk) ja niitä on vaikea saada.

Esimieshommista saa noin 3000€/kk ja kuukausipalkkaisena työntekijänä noin 2300€/kk + vuosilisät. Eli ihan ok keskivertopalkkaus.

Työpaikkana hyvä ja loistavat etenemismahdollisuudet. Suosittelen työpaikkana kyllä.

Vierailija
32/77 |
16.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Unohtakaa ikea jos oma hyvinvointi on tärkeää. Siellä toiminta on hyvin häilyvää ja yksittäisiin työntekijöihin kohdistetaan henkistä väkivaltaa laajalla rintamalla. Ei ollut rehellisesti ansaittu myöskään Suomen paras työpaikka titteli.

Vierailija
33/77 |
06.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko kellään kokemuksia Raision Ikeasta työpaikkana..?

Vierailija
34/77 |
06.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ikeassa on töissä helvetin paljon hyvän näköisiä nuoria naisia. Olisi varmaan tosi kivaa niiden pikkujoulussa ;)

t.mies

Vierailija
35/77 |
11.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se riippuu ihan ikeasta! Ikea, jossa olen töissä, on ehdottamasti yksi parhaista. Olen ollut aikaisemmin töissä pienistä yrityksistä suuriin, mutta tässä on kyllä kaikki kohdallaan. Työkaverit ovat mukavia, noudatetaan byrokratiaa (eli työvuorot tulee ajallaan, ketään ei ainakaan kauheasti suosita (;>) pelkällä naamakertoimella jne). Yritys tsemppaa työntekijöitä ja koulun kanssa vuorot on helppo sovittaa. Esimieheni kanssa oltiin sopimassa koulutuspäivästä. Muistelin sen menevän luennon kanssa päällekäin, mutta uskoin pääseväni koulutukseen. Esimies totesi, että koulunkäynti on myös tärkeää ja päivämäärää vaihdettiin. Ei kertaakaan ole käynyt niin, että olisi vuorot menneet käytettävyyteni kanssa päällekäin. Eräs inhimillinen erehdys sattui entisen osastoni esimiehen hukatessa vapaatoiveeni, mutta asia saatiin onneksi järjestymään. Nyt olen siis ollut Ikealla yli puolitoista vuotta töissä. Toki tulee päiviä, jolloin työnteko ei motivoi, mutta niinhän se on jokaisessa työpaikassa.

Vierailija
36/77 |
06.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Etelä-Koreassa työntekijät joutuvat äärimmäisen koville. Itsemurha työpaikalla on ollut monen vastaus kovaan kapitalismiin. Sieltähän ne Samsungit, Hyndait ym. tulevat.

Vierailija
37/77 |
09.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ikeasta on onnistuttu luomaan julkisuudessa sellainen kuva, että se olisi työpaikkana jonkin sortin paratiisi maan päällä. Todellisuudessa näin ei ole. Ihan suoraan sanottuna ihmettelen, miten se onnistuu sinnittelemään vuodesta toiseen kärkisijoilla siinä paras työpaikka -kilpailussa? Jonkin sortin vippaskonsteilla kai. Itsekin olin siellä aikoinaan töissä ja aluksi viihdyin ihan loistavasti. Oli tosi mukavat työkaverit, pomot ja työkin oli kaikin puolin tosi mukavaa. Homma vaan lähti menemään täydellisesti käsistä muutaman (käytännössä yhden) henkilövaihdoksen myötä. Tavaratalon johtoryhmään palkattiin eräs parikymppinen maisteri henkilöstöpäälliköksi ja siitä alkoi nillitys, kyttääminen ja epäluottamuksen osoittaminen läpi organisaation lähes kaikissa mahdollisissa asioissa.  Jokaikinen teko määrättiin sen jälkeen aina ylemmältä tasolta ja pienintäkään poikkeusta siihen ei saanut tehdä oman harkinnan mukaan. Mitään omia toiveitakaan esim. työvuorojen suhteen oli sen jälkeen lähes turha esittää, ja jos niitä joskus otettiin huomioon, niin pitkin hampain ja vasta armottoman mussutuksen ja huokailujen jälkeen. Ironisintahan tässä on se, että julkisuudessahan mm. työnhakijoille mainostetaan jotain ihan päinvastaista. Sittemmin jopa työpisteellä istuminen kiellettiin, ja kiellon noudattaminen varmistettiin viemällä tuolit pois, vaikka työ olisi ollut paikallaan olemista koko työvuoron ajan. Piti seistä, koska pikku prinsessa päätti niin. Omia toiveita sai toki joskus läpi, jos pääsi mukaan prinsessan hoviin, mutta lellikiksi pääsi vain armottoman mielistelyn tai sopivan pärstän perusteella. Ei ollut yhtään vaikea päätös lähteä sieltä. Yksi harvoja hyviä puolia tuossa kokemuksessa oli loppupeleissä se, että sillä työkokemuksella sain helposti töitä nykyisestä työpaikastani.

Voi se olla nykyään ihan hyväkin työpaikka, enkä väitä, etteikö niin voisi olla, ja monelle se sitä varmasti onkin. Karu totuus on kuitenkin se, että niin paljon kuin Ikea omien sanojensa mukaan panostaakin henkilöstöönsä ja sen hyvinvointiin, niin valitettavasti sielläkin tehdään ihan täydellisiä virherekrytointeja, jotka pahimmillaan saavat narsistisilla sekoiluillaan koko työpaikan ja sen ilmapiirin täysin myrkytetyiksi. Jos olisin itse nyt hakemassa töitä, niin kiertäisin todella kaukaa ainakin sen tavaratalon, jossa itse olin, ainakin niin kauan kuin mainitsemani henkilö jatkaa tuhoaan siellä. En mainitse kyseistä paikkakuntaa nimeltä tässä.

Taidan tietää mistä tavaratalosta on kyse ja kuka tämä "pikku prinsessa" on...

Vierailija
38/77 |
22.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mites Ikealla nykyään? Paljon on paikkoja haussa...Onko mahdollisesti uusi tavaratalo perusteilla vai onko vaihtuvuus suurta?

(itselläni haku mietinnässä, mutta ei tuttuja em firmassa)

Vierailija
39/77 |
31.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samaa mietin minäkin. Uusia paikkoja IKealle rupsahtaa S-postini Monsterin kautta jopa useampi viikossa.

Onko uusi myymälä tulossa? Paikat kuitenkin pääasiassa pääkaupunkiseudulla....

En ole huomannut avoimia paikkoja vaikkapa Prisman samassa mittakaavassa vaikka myymälöitä on huomattavasti enemmän.

Useat työpaikkailmoitukset saattavat olla mainoskikkakin jolla saadaan näkyvyyttä mutta toisaalta voi nähdä niinkin, että paikkoja on auki työntekijöiden vaihtuvuuden takia

Vierailija
40/77 |
31.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ikealla aika paljon opiskelijoita yms lisätöiden tarvitsijoita hommissa, siksi myös vaihtuvuus on suurta ja niitä työpaikkoja tulee usein hakuun, kun edelliset henkilöt lähtevät pois. Lisäksi tekevät paljon määräaikaisia sopimuksia jouluruuhkaan ja kevään alennusmyyntejä ajatellen mikä nytkin varmaan tekee aika paljon avoimia työpaikkoja.

Itse olin vajaa puoli vuotta ns. kesätyöntekijänä (kesti vähän pidempään) ja kovasti lupailtiin jatkoa ja olisin halunnutkin jatkaa, mutta HR-osasto joka rekrytoinnit tekevät päättikin toisin. Tilalleni valittiin sitten joku muu, joka viihtyi kuuleman mukaan hommassa kaksi kuukautta ja lähti muualle. itse ehdin välissä saada jo muita töitä, joten en enää hakenut työpaikkaan uudestaan. muillakin osastoilla oli vähän sama meininki, että kun HR-osasto päättää jonkun palkata, hän ei välttämättä ole lainkaan sopiva kyseisen osaston työhön. Pääpaino valinnassa on vain sillä, onko sinulla kaupan alan koulutusta, mikään muu koulutus ei ole arvossaan.

Itse huomasin myös, että hankala oli saada täysillä tunneilla olevaa sopimusta tai edes 30h/vko. Suurin osa pyörii siellä 10-15h/vko ja tarvittaessa töihin kutsuttavina. Tämäkin varmaan vaikuttaa henkilökunnan vaihtumiseen kun lähdetään sitten enemmän tunteja sisältäviin hommiin muualle.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kaksi kahdeksan