Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kokemuksia venlafaxin (efexor) lääkkeestä?

Vierailija
20.11.2013 |

Huomen aamulla pitäisi aloittaa ko. lääke.

Kommentit (139)

Vierailija
81/139 |
27.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

pärisee

Vierailija
82/139 |
08.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletko koittanut olla kirjoittamatta typeryyksiä tänne? Sillä voi olla nolaamatta itseään.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/139 |
17.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse tulin ihan hyvin toimeen venlan kanssa n. Vuoden kunnes alkoi tuntua, ettei lääke auta masennukseen.. lääke vaihdettiin toiseen ja nyt 2kk lopettamisen jälkeen voin sanoa, että joko todella lääke toimi tai sitten vierotusoireet ovat aivan käsittämättömät.. ahdistus alkoi pikkuhiljaa lopettamisen jälkeen ja nyt olen paniikkikohtauksen kourissa 24/7... en tiedä kauanko kannattaa odottaa menisikö vierotusoireet ohi vai onko aika miettiä taas lääkitystä.

Vierailija
84/139 |
26.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Venlaf kirjoitti:

Olen ollut lääkkeen käytön ajan agressiivinen humalassa.käynyt käsiksi, haukkunut ..ym.voiko johtua lääkkeestä?luulin et mulle on vanhemmiten tullut alkoholiongelma.Juhlin noin 1 kerta kuussa maksimissaan, muutoin en käytä alkoa.

Alkoholia ja lääkkeitä samaan aikaan?!! EI!

Vierailija
85/139 |
26.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Söin Efexoria 15 vuotta sitten. Jälkiviisaana voin sanoa, ettei olisi kannattanut. Mulle tuli siitä päähän sähköhäiriön tapaisia tuntemuksia, huimausta, kuulohäiriötä (voimakas surina päätä kääntäessä), ylipainoa 10 kg ja pahimpana ihan p*rkeleelliset krampit ja levottomat jalat- oireilu. Krampit ja jalkaoireilu vaivaavat tänäkin päivänä.

Tuo ei ollut eka syömäni mielialalääke mutta todellakin viimeinen. Masennus on uusinut pari kertaa vaikeana ja keskivaikeana mutta olen valinnut lääkkeettömän tien. Yleensä masennusjakso menee ohi noin puolessa vuodessa. Olen myös tajunnut, että lääke on vain laastari. Jos esim. on täysin väärässä työssä ja joutuu siellä työpaikalla vielä kiusatuksi, lääke ei poista ongelmaa. Masennus on silloin merkki siitä, että jotain pitää muuttaa, niin aivokemiakin muuttuu.

Vierailija
86/139 |
26.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

-efexor, hikoilua, vapinaa, unettomuutta, aggressiivisuutta.

-cipramil, sama kuin edellä, mutta aggressiivisyyttä ei ollut.

- seromex, mikään ei tunnu miltään. Totaalinen välinpitämättömyys.

-mirtatsapin, nukuin.

Kappas löysin tämän monta vuotta vanhan vastaukseni täältä. Olin siis kuolemanväsynyt, itkuinen ja ahdistunut, mikään noista lääkkeistä ei auttanut, sitten tajuttiin ottaa hemoglobiini ja se oli alle 100. Tiputettiin rautaa ja olo koheni pikkuhiljaa, eli mun oireet johtui alhaisesta hemoglobiinista ja samalla löydetystä kilpirauhasen vajaatoiminnasta, siihenkin on nyt lääkitys.

Vierailija
87/139 |
26.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hyvä lääke on, ei haitallisia sivuvaikutuksia tai ehkäpä hikoilu on yksi mutta lääke on silti hyvä.

Ei haitallisia sivuvaikutuksia? Kyseinen lääke vaikuttaa koko elimistössä ja minun mieheni ei pystynyt sen aloitettuaan enää vitrsaamaan normaalisti eikä saamaan orgasmia. Tietenkin jos ei ole minkäänlaista seksielämää muutenkaan niin tuota ei ehkä huomaa...

Vierailija
88/139 |
07.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiedoksi ja tiedoksi vielä kerran teille kaikille jotka haukutte lääkkeet muutaman päivän kokemuksella että lähes aina näissä on pahoinvointia viikkokausia ja kauhean pahaa oloa alussa ja ahdistus pahenee koska se viestii että lääke vaikuttaa. Voit sanoa sen lääkkeen tehon ja huonouden sitten kun on kuukausi mennyt ja edelleen huonot oireet.

Mulla oli venlafaxinin kanssa alussa 3 viikkoa järkyttävää oksentelua ja yökötystä ja päänsärkyä mutta se meni ohi sitten ja loppui. Lisäsi vain vähän väsymystä liikaa ja nyt brintellexiä mietitään lähinnä toimitakyvyn lisäämiseksi kun saattaa keskittymistäkin parantaa. Kertokaa lisää kokemuksia

Vierailija
89/139 |
07.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Venlafaxin aiheutti alusta lähtien hikoilun lisääntymistä, muita haittavaikutuksia ei ollut. Vuosien mittaan on annostusta lisätty ja sitämyöten hikoilu lisääntynyt sietämättömäksi. Puolen kilometrin normaalivauhtisen kävelyn, mahdollisimman kevyesti pukeutuneena, paita on likomärkä ja vesi tippuu hiuksista. Nyt aloitettu siirtyminen Brintellexiin, ja ainakin toistaiseksi on mieliala säilynyt hyvänä  ja olen ehkä vähän entistä aktiivisempi. Hikoilu ei kyllä ole mitenkään helpottunut. Odotan toiveikkaana, mitä tuleman pitää.

Vierailija
90/139 |
17.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Efexor ilman reseptiä - http://ibright.lv/effexorfi.htm Sain tilaukseni ajallaan ja tabletit toimivat hienosti.

91/139 |
14.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Venlafaxinin ja terapian avulla sain nostettua itseni vakavasta masennuksesta työkykyiseksi. Venlafaxin oli se ensimmäinen hätäapu, että jaksoin edes hankkiutua terapiaan.

Aloitusoireet (yöheräily, iltapäiväpahoinvointi ja huimaus) loppuivat n. kuukauden kuluttua. Sen sijaan autttava vaikutus alkoi heti ekana päivänä ja oli todella suuri helpotus, kun lamaannuttava ahdistuneisuus ja masennus katosivat. Koin, etten enää tippunut kuiluihin päässäni vaan lääke rakensi siltoja avuksi. Kannatteli.

Ainut asia, mikä harmittaa on se että olin lääkevastainen vuosia ennen kuin tilanne meni sietämättömäksi. Olisin voinut hoitaa itseni kuntoon jo aiemmin. Olen myös lihonut 10 kiloa lääkkeen aloittamisen jälkeen, mutten ole varma onko lääkkeen syytä.

Vierailija
92/139 |
14.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun mielipide on että lääkettä pitäisi käyttää kuin kävelykeppiä. Koska liian pitkään käytetty lääke  aiheuttaa niin pahan riippuvuuden, että sitä syödään enää vain ettei tulisi niitä vieroitusoireita. Ja lääkkeellä hoidetaan aina niitä seurauksia, ei sitä varsinaista syytä.

T. Aikoinaan ylilääkitty, nykyään jo 6 vuotta selvempää ei aivosumussa kuljettua elämää

Vierailija
93/139 |
19.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Upppp

Vierailija
94/139 |
19.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla toimi ahdistuneisuuteen. Kannattaa syödä ainakin kuukausi että tiedät toimiiko vai ei. Söin pari vuotta ja sit kaksi vuotta taukoa kun olin raskaana ja imetin. Nyt oon syönyt taas pari vuotta. Annos koko ajan 75mg. Käyn myös terapiassa ja ahdistus hyvässä hallinnassa. Raskauden jälkeen vauvan ollessa pieni ahdistus oli ihan hirveetä ja siksi aloitin lääkkeen uudelleen ja sen ja terapian avulla olen taas toimintakykyinen.

Vierailija
95/139 |
19.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Venla F*ck Scene

Vierailija
96/139 |
19.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Auttaa kyllä, mutta miehet voi lopettaa panemisesta haaveilun ja lopettaminen on yhtä helvettiä.

Vierailija
97/139 |
20.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vain tilapäiseen käyttöön jos sittenkään

Itse otan rauhoittavan jos ahdistaa, en ole jäänyt koukkuun.

Kuten en ole jäänyt koukkuun alkoholiinkaan vaikka sitä juon.

Enkä käytä bentsoja joka päivä, enkä joka kuukausikaan.

Vierailija
98/139 |
15.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen syönyt venlafaksiinia (Venlafaxin) annoskoolla 225mg/pv noin kolmen vuoden ajan keskivaikeaan masennukseen. Käyn lisäksi terapiassa. Kaikenkaikkiaan kokemus on ollut positiivinen. Seuraavat hyvät ja huonot puolet voivat johtua venlasta, mutta on toki mahdollista että venlalla ei niihin mitään yhteyttä.

Hyvää: tunnetilat eivät jää päälle, takaiskun jälkeen tokenen siitä viimeistään muutamassa tunnissa kun taas ennen jäin rypemään siihen päiväkausiksi

Huonoa: levottomat jalat, sähköiskuilta tuntuvat vieroitusoireet jos lääke unohtuu ottaa, lääkettä piti syödä muutama kuukausi ennen kuin saavutettiin vaste, laihtuminen

Vierailija
99/139 |
15.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

13 vuoden kokemuksella kerron, että siitä lääkkeestä on mahdotonta päästä eroon. Vieroitusoireet on järkyttävät. Kolme kertaa nyt yrittänyt, hitaasti ja hitaammin mutta ei. Ei onnistu. Harmittavaa, koska eipä tuo ole auttanut kyllä kuin silloin aloitusvaiheessa toimintakyky nousi.

Eli toivotonta on. En olisi aloittanut oman kokemukseni perusteella. Varmasti olisi ollut muitakin vaihtoehtoja sotkea aivotoiminta lopullisesti.

Vierailija
100/139 |
15.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen varmaan kommentoinut tähän keskusteluun jo aikaisemmin, mutta sanon uudestaan: älkää koskeko Venlaflaxiiniin. Aivan saatanasta se vieroittuminen.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kolme kuusi