Kokemuksia venlafaxin (efexor) lääkkeestä?
Kommentit (139)
Itselläni todella huonoja kokemuksia. Parannuin masennuksesta mutta lääke sairastutti minut vakavasti. Älä kuitenkaan huolehdi, olen poikkeustapaus!
Eka sivuoire voi olla paha suun kuivuus. Jos siis tuntuu että on pala kurkussa, kannattaa syödä purkkaa tai imeskellä pastilleja. Apteekista saa hammasystävällisiä pastilleja suun kuivuuteen mutta purkka ajaa saman asian. Ja kannattaa vähän tarkkailla mielialaa, joillakin venlafaksiini heittää manian päälle. En halua pelotella mutta joillekin tuo lääke ei vain sovi. Seksiongelmistakin olen kuullut, orgasmivaikeuksista ja haluttomuudesta.
Lääkitys on aina henkilökohtainen juttu. Tuo annoksen pienentäminen omin luvin ei kannata, aina pitäisi neuvotella lääkärin kanssa jos jokin epäilyttää. Tiedän tosin että varsinkin julkisella puolella neuvottelukykyinen ja huolehtivainen lääkäri voi olla utopiaa.
[quote author="Vierailija" time="21.11.2013 klo 12:16"]
Nyt on lääke aloitettu. En uskaltanut ottaa koko annosta, vaan tyhjensin osan lääkkeestä pois kapselista. Toivottavasti em. auttaa, ettei tuu pahoja sivuoireita.
[/quote]Ei noin saa tehdä. Hoitosi ei nyt suju suunnitelman mukaisesti.
[quote author="Vierailija" time="21.11.2013 klo 13:25"]
Nyt on lääke aloitettu. En uskaltanut ottaa koko annosta, vaan tyhjensin osan lääkkeestä pois kapselista. Toivottavasti em. auttaa, ettei tuu pahoja sivuoireita.
[/quote]Ei noin saa tehdä. Hoitosi ei nyt suju suunnitelman mukaisesti.
[/quote]
Lääkäri on jumala ja tietää paremmin kuin sinä miltä tuntuu!
[quote author="Vierailija" time="21.11.2013 klo 13:27"]
Lääkäri on jumala ja tietää paremmin kuin sinä miltä tuntuu!
[/quote]Turha sitten valittaa lääkärille seurantakontrollissa, että hoito ei ole tehonnut, jos kerran ei ota lääkkeitä määräyksen mukaan.
Mulla toimi masennukseen ja ahdistukseen tosi hyvin. Sain itseni vakavasta masennuksesta taas työkykyiseksi ja kaikki tätä nykyä ok.
Sivuoireina minulla oli alkuun laajentuneet pupillit ja vaikeus tarkentaa katsetta. Nämä helpottivat muutamassa viikossa. Lääke myös vei näläntunteen ja laihduin sen syömisen aikana 9kg, normaalipainoisesta alipainoiseksi.
20. Vastaus löytyy kommentistani.
[quote author="Vierailija" time="21.11.2013 klo 20:28"]
Ap kyselee lisää kokemuksia?
[/quote]
Miksi? Taidat olla niitä ihmisiä, jotka haluavat sellaisia kommentteja, joiden perustella jätät sitten lääkkeesi syömättä. Lääkäri on määrännyt SINULLE nuo lääkkeet, muiden mielipiteet ja kokemukset ei vaikuta asiaan.
[quote author="Vierailija" time="21.11.2013 klo 22:21"]
[quote author="Vierailija" time="21.11.2013 klo 20:28"]
Ap kyselee lisää kokemuksia?
[/quote]
Miksi? Taidat olla niitä ihmisiä, jotka haluavat sellaisia kommentteja, joiden perustella jätät sitten lääkkeesi syömättä. Lääkäri on määrännyt SINULLE nuo lääkkeet, muiden mielipiteet ja kokemukset ei vaikuta asiaan.
[/quote]
Niin, vaan hullu jättää lääkkeet syömättä. Lääke parantaa kaikki asiat ja tuo sinulle onnea elämään. Saatat jopa voittaa lotossa jos syöt oikein paljon lääkkeitä!
Joillain ei auta muut ku lääkkeet, vaikkei ne sairautta poistakaan.
Itse söin vuoden ja lopetin kuukausi sitten. Jos voisin palata ajassa taaksepäin en aloittaisi. Kun olin ollut kolme kuukautta lääkittynä pohjalla, aloin urheilemaan, syömään terveellisesti ja käymään terapiassa. Kahden kuukauden kuluttua olin elämäni voimissa. Lääkkeet eivät siis vaikuttaneet millään tavalla.
Lääkkeiden vaikutuksista ei ole tarkkaa tietoa tai kiistatonta näyttöä. Sen sijaan sivuvaikutuksista on sitäkin enemmän. Kolme viikkoa yhtä helvettiä. Päätä särkee, sähköiskuja, jalat lähtee alta, jne...
Jos olet masentunut ainut asia mikä sinua auttaa on se että puhut asioista ystävien ja terapeutin kanssa. Sen jälkeen urheilu, ruokavalio ja keskustelu ovat parhaat lääkkeet.
Lääkkeet eivät poista sairautta vaan hoitaa oireita ja niitäkin todella huonosti.
Varaudu siihen, että nolaat itsesi sosiaalisen estottomuuden vuoksi...
No muuten hyvä, mutta tuli levottomat jalat, joten lopetin.
Kyllä lääkityksen aloitus menee helpommin, jos nostaa varovasti.. Kaikki lääkärit ei huomioi noita voimakkaita aloitusoireita ja käskeevät alottaa nopeasti.
Mulle tuli kauheat aloitusoireet ja muutenkin tuntu ettei sovi yhtään. Sepram sopi, myös siitä sain aloitusoireita mut vähän siedettävämmät, kun ne loppu niin lääke alkoi heti auttaa. Kokeilemalla tiedät :) toivottavasti jeesaa sulla ettei tarvii monta lääkkeenvaihtoa käydä läpi!
Mulle tuli kauheat aloitusoireet ja muutenkin tuntu ettei sovi yhtään. Sepram sopi, myös siitä sain aloitusoireita mut vähän siedettävämmät, kun ne loppu niin lääke alkoi heti auttaa. Kokeilemalla tiedät :) toivottavasti jeesaa sulla ettei tarvii monta lääkkeenvaihtoa käydä läpi!
[quote author="Vierailija" time="24.11.2013 klo 21:24"]
Kun olin ollut kolme kuukautta lääkittynä pohjalla, aloin urheilemaan, syömään terveellisesti ja käymään terapiassa. Kahden kuukauden kuluttua olin elämäni voimissa. Lääkkeet eivät siis vaikuttaneet millään tavalla.
[/quote]
Et siis edes tajunnut että lääke auttoi sinut "ylös vuoteesta" niin että jaksoit aloittaa liikunnan. ... ja väität kivenkovaa, ettei lääke auttanut. Minulla sama kuvio, mutta lääke auttoi pahimman yli.
Mulla ei onneksi ainakaan vielä hikoilu lisääntynyt.
[/quote]
Mikset voi noudattaa lääkärin määräämiä ohjeita?