Millaiset ihmiset tykkäävät koirista mutta eivät kissoista?
Haluaisin tietää, että kun on ihmisiä, jotka pitävät koirista, mutta pitävät joko vähemmän tai ei ollenkaan kissoista, niin millaisia ihmisiä ovat? Itselläni on kissoja ja pidän sekä kissasta että koirasta, mutta hyvin usein on sattunut niin, että ihmiset jotka ovat koiraihmisiä mutta eivät voi sietää kissoja, eivät erityisemmin pidä minustakaan, vaikka eivät edes tiedä että minulla on kissoja. Olisi kiva lukea vastauksia tähän tämän kaltaisilta ihmisiltä itseltäänkin, että mikä kissoissa ja myös tietyn tyyppisissä ihmisissä ärsyttää?
Kommentit (38)
Meillä oli paljon koiria kun olin lapsi. Rakastin koiria ja sanoin että kun muutan omilleni niin otan koiran. Vihasin kissoja koska vanhempani vihasivat ja jatkuvalla kissojen haukkumisella saivat sen tarttumaan minuun.
Sitten tutustuin ex anoppiini joka kasvattaa rotukissoja, monella ystävälläni on kissoja ja pari exääni oli henkeen ja vereen kissojen rakastajia. Kaikki ennakkoluuloni kissoista katosi kun todella tutustuin noihin karvapalloihin.
Pidin kissoja turhina tuholaisina jotka repi huonekalut, raapi ja puri sekä epäsosiaalisina nurkassa kyhjöttäjinä. Tämmöisiä kissoja tulee vain jos niistä tekee sellaisia. 8/10 tuttavieni kissoista on aivan toisenlaisia.
Itse otin 2 tyttökissaa. Ne pitävät kaikista, eivät raavi tai pure, eivät ole tuhonneet mitään muuta kuin yhden kukan. Ne tulevat syliin useita kertoja päivän aikana ja puskevat ja kehräävät sylissäni, niitä voi pyöritellä miten päin vain ja vaikka väkisin pitää sylissä eivätkä ne silti raavi. Ne ovat todella siistejä. Jos minulla on huoni fiilis ne tulevat piristämään. Yksinkertaisesti sanottuna minun kissani ovat täysin sylikissoja ja todella kilttejä.
2v sukulaispoika joskus nosti kissaani hännästä, kissa ei tehnyt mitään.
1 ainut kerta kun kissani on minua raapaissut niin se johtui siitä että tämä pelkäsi kaverini koiraa jonka kaveri toi mukanaan luokseni ja antoi koiran jahdata kissojani. Kissa ponkaisi päältäni ja raapaisi vahingossa.
Vaikka olen ns. Kääntynyt kissaihmiseksi niin pidän edelleen koiristakin ja joskus aijon koiran ottaakin :)
Tykkään molemmista, mutta koiran valitsisin aina ennemmin.
Kissat on passiivis-agressiivisia ja se on inhottava piirre. En pidä siitä myöskään ihmisissä ja arvostan suoruutta. Siksi valitsin koiristakin sellaisen suoran yksilön. :) Koirat näyttää suoraan että haista*piip*, kissa sanoo että "meidän välillä on kaikki ihan ok" ja sitten se kusee sun sänkyyn.
Koirat on iloisempia ja yhteistyökykyisempiä.
Kissa on naarmuttanut auton konepellin. Kissa on ulostanut lasten hiekkalaatikkoon. Kissa on virtsannut lasten lumilinnaan. Kissa on pilannut salaatit virtsaamalla. Kissaihmisen kotiin mennessä haistaa jo eteisessä, että hänellä on kissa. Mikään näistä ei koske koiraa.
[quote author="Vierailija" time="11.10.2013 klo 11:33"]
Sellaiset ihmiset, joiden mielestä lemmikin koko olemassaolon tarkoitus on miellyttää ihmistä jokaikisellä henkäyksellään ja sydämenlyönnillään. Koira on tottelevainen ja saa kiksinsä ihmisen miellyttämisestä, onhan koko laji ihmisen itsensä luoma ja ihmisen tarpeisiin jalostettu. Koira on myös ehdottomasti laumaeläin ja siten yhteistyökykyisempi kuin kissa. Kissoja vihaavat koirafanit odottavat kaikilta eläimiltä koiramaista ihmisfanitusta; ovat siinä suhteessa minun mielestäni kovin itsekeskeisiä.
Kissojen käytöstä tulkitaan useimmiten ihan väärin, niitä pidetään ylimielisinä, itsekkäinä ja ristiriitaisina, koska niiden motiiveja käytökselleen ei ymmärretä. Tällaiset väärinkäsitykset kai saavat kissat vaikuttamaan vastenmielisiltä monien ihmisten mielestä.
[/quote]
Tässä oli asiaa, olen sekä kissa- että koiraihminen. Koirassa rakastan sen tottelevaisuutta ja miellyttämisen halua, pääsee olemaan sen yläpuolella. Kissassa rakastan sitä, että sillä on oma tahto ja pitää itse olla miellyttäjä
Olen koiraihminen, sukulaisilla on kissoja, en oikeen välitä niistä koska en ymmärrä niitä, ne on ilottomia ja vähän pelottavia mielestäni, kissat on itseään täynnä ja niitten hiekkalaatikot haisee, lisäksi ne on mielestäni arvaamattomia, mutta tämä tunne voi johtua siitä etten osaa tulkita niitä. Pentukissat on söpöjä, iloisia ja leikkisiä, muistuttavat koiraa.
En siis vihaa kissoja, mutten oikeen niistä välitäkkään. Itsellä pieniä kissan kokoisia koiria.
Kissaihminen olin, nyt en siedä kumpiakaan. Koiria ja lemmikkieläimiä palvovat ihmiset ovat vain niin raivostuttavia.
sellaset ihmiset eivät tykkää kissoista jotka ovat niille todella allergisia... siis varmaan rakastaisin kissoja mutta viimeksi sain sellaiset allergiaoireet että oli sairaalareissu lähellä ja olo oli niin kamala että äkkiä sitä oppii välttämään kissoja... :(
Pelkäsin kissoja pitkään, koska ollessani pieni meillä oli hetken aikaa aggressiivinen kissa, joka ei koskaan 'kesyyntynyt'. Tieto kissojen raapimisalttiudesta sai minut pitäytymään niistä mieluummin kaukana, sillä myöhemmin myös hyvällä ystävälläni oli ihmisiä raapiva kissa. Olen edelleenkin vähän varautunut kissojen kanssa, vaikka joitain tuttuja kissoja uskallankin pitää sylissä ja silittää. Nekin vain mielellään raapisivat jotain sylissä ollessaan, ihmistä eivät satuta kuitenkaan. Joku voi pelätä koiria, kun ei ole niihin tottunut ja pelkää puraisua, minulla on vähän sama suhde kissoihin :D naurakaa vaan.
Se miksi edellisen vastaajan kissa käyttäytyy noin, johtuu siitä, että hänen tyhmyytensä kostautuu. Asennevamma mikä hänellä itsellään on, kostautuu kissan käytöksessä. Tympeä koiraihminen katsos :) kissaihmisillä on tutkitusti usein korkeampi älykkyysosamäärä kuin koiraihmisillä, tosin poikkeuksia näissä varmasti löytyy suuntaan ja toiseen. Ihmiset eivät tunnu tajuavan myöskään sitä, että kissaa voi oikeasti kouluttaa. Kouluttakaa niitä mouruja!
Olen muuten huomannut saman, että koiraihmiset eivät minustakaan tykkää. En tule toimeen mm. naapureiden kanssa ja kaikilla heillä on koira. Meillä ei ole kissoja ollut vuosiin, mutta en ole tullut heidän kanssa toimeen ennen enkä jälkeen kissojen.
Vierailija kirjoitti:
Mulla on kissa ja koira, rakastan molempia. Koirasta lähtee enemmän karvaa kuin kissasta ja koiraa tekee tarpeensa aina ulos, säällä kuin säällä, ja on siksi kissaa vaivalloisempi. Kissani ei teroita kynsiään mihinkään muuhun kuin omiin raapimaleluihinsa, mutta koiralla on tapana järsiä nahkakengistä kantapäät pois. Kissani on todella älykäs ja sen aivotoiminta on koiran yksitoikkoisuutta kiehtovampaa. Se ei ole koskaan purrut ketään eikä käyttäytynyt kuten nro 2 kuvasi omaa kissaansa.
Jos olen sairas tai allapäin, koira huomaa sen ja tulee viereen makoilemaan. Rakkaus näkyy koiran silmistä. Ainakin tuon keskimmäisen, joka on sen ikäinen että on älliä päässä eikä vielä yhtään päässyt häviämään. Muut on sitten ääripäitä, villi kakara ja seniili vanhus. :)
Mä pidän molemmista, mutta valitettavasti olen todella allerginen kissoille, joten en ole päässyt niiden sielunelämään tutustumaan.
Kissat on ihania eläimiä! Itseni Kiss a lohduttaa silloin kun on tarvetta ja on aina uskollinen minulle. Koirat taas ovat kauheita rakkeija Hyi. Kissat osaavat ottaa juuri oikean määrän ruokaa koirat ei. Kissat on älykkäitä, koirat ei. Kissat on söpöjä,koirat ei.
Pidän kissoista jotka ovat ystävällisiä ja selkeitä elekieleltään; tulevat luokse, maukuvat, puskevat, kiehnäävät ym. Mutta on myös sellaisiakin kissoja jotka eivät vähääkään välitä ihmisistä, ovat arvaamattomia ja eivät ole tykötulevia ja pahimmassa tapauksessa purevat ym. noista viimeisimmistä ominaisuuksista en kissoissa tykkää.
Sveitsiläiset. Ne syö koiria muttei kissoja.
Koiraihmiset jotka vihaavat kissoja ovat vain hiukan matalammalla ÄO:lla varustettuja veronmaksajia. Vain täysi idiootti vihaa jotain josta ei edes tiedä mitään.
No ei kissoissa mitään vikaa ole, mutta rakastan leikkiä koiran kanssa.
Mä en ymmärrä kissoja, en osaa niiden elekieltä. Koira on tällaiselle tampiolle helpompi, se heiluttaa häntää-> iloinen. Koira näyttää tunteensa heti, kissan mieli voi muuttua yhtäkkiä. Rapsutat sitä, se kehrää, aurkinko paistaa, yksisarviset juoksevat sateenkaarien seassa... ja sitten "mitä hittoo sä muhun enää kosket? Mä kyllä raapasen just nyt!" I don't get it. Missä välissä mun olis pitänyt tajuta lopettaa?
Ja ei mä en inhoa kissoja, mä lepertelen niille ihan yhtälailla kun koirillekin, mutta sanonpahan vaan, etten ole tutustunut kissan sielunmaisemaan.