Millainen MIES ei halua lapsia?
Tunnetteko? Mitä on taustalla? Millaista elämää haluaa itselleen? Mitkä ovat syyt?
Kommentit (82)
[quote author="Vierailija" time="20.11.2013 klo 02:41"]
Eiköhän tässä maailmassa ole ihan tarpeeksi lapsia jo nykyiselläänkin, ei kaikkien tarvitse niitä hommata. Ei millään pahalla vanhempia kohtaan, mutta lapsen hankkiminen se vasta itsekäs teko onkin.
[/quote]
Niin, vapaaehtoinen lapsettomuus ei ole ketään kohtaan millään tavoin itsekästä, toisin kuin lapsen hankkiminen. Ei sillä ettei lapsia saisi tehdä, mutta miksi niin monet lapsirakkaat eivät adoptoi ennemmin? Eikö olisi epäitsekkäämpää ja muutenkin mahtavampaa antaa koti pienelle lapselle joka sellaista on vailla, kuin tehdä niitä omia? Jos haluaisin lapsen, ainoa vaihtoehto olisi adoptio. Ei todellakaan kiinnostaisi vaappua 9kk mahan kanssa ja kokea sairasta tuskaa jossain synnytyksessä ym. kivaa sen jälkeen. Raskaus on jotenkin toisaalta niin luonnotonta vaikka luonnollista onkin, ihmetyttää jotenkin naiset joilla joku vauvakuume aina ja jaarittelevat raskaudestaan ja intiimivaivoistaan kaikille... Ei ketään kiinnosta kuulla naisten synnytysrepeämistä sen enempää kuin vaikkapa jonkun ällöttävästä sukupuolitaudista tms. Tuo on ärsyttävää vaan oikeasti, aina kun joku nainen onnistuu lisääntymään niin sitten voidaankin kertoa koko sairashistoria ällötyksineen päivineen vaikka kahvitellessa. Että en sinänsä ihmettele ettei monia miehiä hirveästi kiinnosta...
[quote author="Vierailija" time="19.11.2013 klo 18:53"]
Kyllä normaali mies haluaa jatkaa sukuaan ja levittää siementään.
[/quote]
Minä kun en ole koskaan ymmärtänyt, kerrotko miksi joku haluaa jatkaa sukuaan? Mitä siitä itse hyötyy? Miksi sen oman suvun geenien jatkaminen olisi kovinkin merkittävää? Voisiko joku paremmin tietävä oikeasti selittää tämän mulle, en ole koskaan ymmärtänyt tätä että miksi ketään kiinnostaisi oman suvun jatkuvuus tai omien geenien levittäminen? Ollaanko sitä niin ylivertaisia olevinaan muihin verrattuina, vai?
Ennemmin pitäisin tämän maapallon nykyisessä tilanteessa tuollaista miestä normaalina, jos jotakuta pitäisi epänormaaliksi epäillä niin silloin ennemmin miestä joka lapsen haluaa. Miksi ihmeessä, tähän maailmaan?
Älykkäät suomalaiset miehet ja naiset eivät ainakaan halua lisääntyä suomalaisten kanssa ja tuottaa sisäsiittoisia lapsia jotka sairaita, luonnevikaisia ym. Meidän suomalaisten geenit kun eivät ole mitään maailman huippua ja mielisairaudet ovat yleisiä, kuten alkoholismikin ja se tosiaan kulkee geeneissä!
Veljeni. Oli pitkään vannoutunut "en ikinä halua lapsia" ihminen. Mutta olikin vain pyörinyt väärässä naisseurassa. löysi elämänsä rakkauden lähempänä kolmeakymppiä ja nyt heillä on kaksi ihanaa lasta. Veli haluaisi lisääkin. :)
[quote author="Vierailija" time="19.11.2013 klo 18:25"]
[quote author="Vierailija" time="19.11.2013 klo 18:23"]
[quote author="Vierailija" time="19.11.2013 klo 18:21"]
Mun mies. Koulutettu, fiksu, empaattinen, ahkera, luova. Haluaa elää aktiivista elämää, tehdä kiinnostavia asioita. Syyt: ei halua lasta koska ei halua.
[/quote]
Mitä asioita miehesi haluaa elämässään tehdä?
[/quote]
Kirjoittaa ja tehdä musiikkia, tehdä töitä, matkustaa, lukea, urheilla.
[/quote]
Kaikkia noita asioita voi tehdä isätkin. Taiteeseenkin saa lisää syvyyttä.
No, mieheni ajattelemattomuuksissaan halusi yhden lapsen. Nyt ei halua varmasti enää toista, syyt pitkälti samat kuin monilla lapsettomilla: rahanmeno, vapaa-ajan puute, HILJAISUUDEN PUUTE, pikkulapsiperheen parisuhteen ankeus (no on ankeaa verrattuna lapsettomaan pariskuntaan), halu tehdä töitä, tai olla tekemättä, kohta 1 mahdollistaa taas sen, että kokoajan ei tarvitse paahtaa tukka putkella. Saatika jos tulisi sitten joku erityislapsi, sitä mies ei kestäisi.
[quote author="Vierailija" time="20.11.2013 klo 10:07"]
[quote author="Vierailija" time="19.11.2013 klo 18:25"]
[quote author="Vierailija" time="19.11.2013 klo 18:23"]
[quote author="Vierailija" time="19.11.2013 klo 18:21"]
Mun mies. Koulutettu, fiksu, empaattinen, ahkera, luova. Haluaa elää aktiivista elämää, tehdä kiinnostavia asioita. Syyt: ei halua lasta koska ei halua.
[/quote]
Mitä asioita miehesi haluaa elämässään tehdä?
[/quote]
Kirjoittaa ja tehdä musiikkia, tehdä töitä, matkustaa, lukea, urheilla.
[/quote]
Kaikkia noita asioita voi tehdä isätkin. Taiteeseenkin saa lisää syvyyttä.
[/quote]
Tietysti voi, mutta ei halua. Ei tarvitse haluta. En minäkään halua.
[quote author="Vierailija" time="20.11.2013 klo 10:06"]
Veljeni. Oli pitkään vannoutunut "en ikinä halua lapsia" ihminen. Mutta olikin vain pyörinyt väärässä naisseurassa. löysi elämänsä rakkauden lähempänä kolmeakymppiä ja nyt heillä on kaksi ihanaa lasta. Veli haluaisi lisääkin. :)
[/quote]
Tätähän tässä kysyttiin.
Ja voi vee, oikein hymiöiden kanssa juhlitaan veljen parantumista!
[quote author="Vierailija" time="19.11.2013 klo 19:04"]
Yleensä keskivertoa älykkäämmät miehet eivät halua lapsia.
[/quote]
Tähän sitten ihan linkkejä tutkimustuloksiin, kiitos.
Eikö se mennyt niin, että menestyneimmillä miehillä on useampi lapsi, ja taas menestyneillä naisilla korkeintaan yksi? Lähipiirissä näkyy, kaikilla toimareilla kolme lasta, todellisilla, menestyneillä uranaisilla yksi lapsi tai lapsettomia.
[quote author="Vierailija" time="20.11.2013 klo 03:09"]
[quote author="Vierailija" time="20.11.2013 klo 02:41"]
Eiköhän tässä maailmassa ole ihan tarpeeksi lapsia jo nykyiselläänkin, ei kaikkien tarvitse niitä hommata. Ei millään pahalla vanhempia kohtaan, mutta lapsen hankkiminen se vasta itsekäs teko onkin.
[/quote]
Niin, vapaaehtoinen lapsettomuus ei ole ketään kohtaan millään tavoin itsekästä, toisin kuin lapsen hankkiminen. Ei sillä ettei lapsia saisi tehdä, mutta miksi niin monet lapsirakkaat eivät adoptoi ennemmin? Eikö olisi epäitsekkäämpää ja muutenkin mahtavampaa antaa koti pienelle lapselle joka sellaista on vailla, kuin tehdä niitä omia? Jos haluaisin lapsen, ainoa vaihtoehto olisi adoptio. Ei todellakaan kiinnostaisi vaappua 9kk mahan kanssa ja kokea sairasta tuskaa jossain synnytyksessä ym. kivaa sen jälkeen. Raskaus on jotenkin toisaalta niin luonnotonta vaikka luonnollista onkin, ihmetyttää jotenkin naiset joilla joku vauvakuume aina ja jaarittelevat raskaudestaan ja intiimivaivoistaan kaikille... Ei ketään kiinnosta kuulla naisten synnytysrepeämistä sen enempää kuin vaikkapa jonkun ällöttävästä sukupuolitaudista tms. Tuo on ärsyttävää vaan oikeasti, aina kun joku nainen onnistuu lisääntymään niin sitten voidaankin kertoa koko sairashistoria ällötyksineen päivineen vaikka kahvitellessa. Että en sinänsä ihmettele ettei monia miehiä hirveästi kiinnosta...
[/quote]
Adoptio ei ole ihan iisi juttu. Suomesta adoptiolasta ei tunnu saavan ja ulkomailta adoptointi ei ole lapselle parhaaksi. Johan sen monet tilastotkin näyttävät. Sijaisvanhemmuus taas on vain puolikasta vanhemmuutta. Usein ongelmallinen biosuku tulee väliin sohlaamaan.
Ja minä olen ainakin ajatellut omien arvojeni olevan sen verran kohdillaan ja geenieni olevan kauniita, että näitä pitääkin jatkaa. Tulee hyviä ihmisiä maailmaan lisää.
[quote author="Vierailija" time="20.11.2013 klo 01:16"]
Minun mies ei halua eikä ole koskaan halunnut, hän on suorastaan allerginen lapsille, ei siedä niiden meteliä missään määrin vaan saa heti päänsäryn, ei halua mennä ravintoloihin joissa on lapsia, hän ei osaa jutella lapsille vaan jos satunnaiset lapset puhuvat hänelle jotain niin kääntyy pois kuin heitä ei olisikaan. Hänen mielestään telkkariohjelmat ja leffat menevät pilalle jos niissä näkyy lapsia, ja jos hissiin sattuu naapurin lapsi niin hän perääntyy sieltä välittömästi ja menee portaita. Minäkään en halua lapsia enkä ole koskaan halunnut mutta silti olen todella lapsiystävällinen tapaus häneen verrattuna :D Olemme kohta nelikymppisiä. Meidän tuttavapiirissämmekään kellään ei ole lapsia. Kaikki työskentelee, matkustelee, shoppailee, ruokailee, sisustaa ja käy taidenäyttelyissä pitkin maailmaa, eli on erittäin mukavaa kun on kaltaista lapsetonta seura muutenkin eikä tarvitse kuunnella lapsijuttuja.
[/quote]
Eikö tällä ihmisellä ole todella vaikeaa kaikessa neuroottisuudessaan? Maailma on täynnä lapsia, eli ihmisiä, jotka ovat vain iältään nuoria, mutta ihmisiä kuitenkin.
Minusta tämä menee jo sairaan puolelle.
Minä, mies, haluan, ja tällä hetkellä meillä on neljä. Saan olla silti koulutettu, fiksu, empaattinen, ahkera, luova. Ja elän aktiivista elämää, ja teen kiinnostavia asioita. Paskapuhetta, että muksut lopettaa elämän. Siitä se vasta alkaa! Toki jos kutsuu joka viikonloppuista baari-iloittelua elämäksi, niin antaa mennä vain. Ei tämä ainaista ruusuilla tanssimista ole, mutta odotamme kovasti jo yhteistä kevättalvista etelänmatkaa. Viikko tai kaksi?
[quote author="Vierailija" time="20.11.2013 klo 10:21"]
Minun mies ei halua eikä ole koskaan halunnut, hän on suorastaan allerginen lapsille, ei siedä niiden meteliä missään määrin vaan saa heti päänsäryn, ei halua mennä ravintoloihin joissa on lapsia, hän ei osaa jutella lapsille vaan jos satunnaiset lapset puhuvat hänelle jotain niin kääntyy pois kuin heitä ei olisikaan. Hänen mielestään telkkariohjelmat ja leffat menevät pilalle jos niissä näkyy lapsia, ja jos hissiin sattuu naapurin lapsi niin hän perääntyy sieltä välittömästi ja menee portaita. Minäkään en halua lapsia enkä ole koskaan halunnut mutta silti olen todella lapsiystävällinen tapaus häneen verrattuna :D Olemme kohta nelikymppisiä. Meidän tuttavapiirissämmekään kellään ei ole lapsia. Kaikki työskentelee, matkustelee, shoppailee, ruokailee, sisustaa ja käy taidenäyttelyissä pitkin maailmaa, eli on erittäin mukavaa kun on kaltaista lapsetonta seura muutenkin eikä tarvitse kuunnella lapsijuttuja.
[/quote]
Eikö tällä ihmisellä ole todella vaikeaa kaikessa neuroottisuudessaan? Maailma on täynnä lapsia, eli ihmisiä, jotka ovat vain iältään nuoria, mutta ihmisiä kuitenkin.
[/quote]
Niin, jos tuon tekstin lapsi-sanan korvaisi vanhuksella, voitaisiin puhua jo ikärasismista, mutta lapset ovat vain lapsia. Itse en kelpuuttaisi yhtä ahdasmielistä ja jäykkää miestä itselleni. Ei omanikaan ole mikään lapsirakas eikä osaa toimia niiden kanssa kovin hyvin, mutta tiedostaa hän sentään lapset saman arvoisiksi aikuisten kanssa ja luonnolliseksi, tärkeäksi osaksi maailmaa.
[/quote]
[/quote]
Samaa mieltä. Siinä ei ole mitään ihmeellistä tai väärää, ettei halua lapsia. Mutta tuollainen käytös ei vaikuta ihan terveeltä.
Minä en ennen halunnut, koska luulin sen rajoittavan elämääni paljon. Kirjoitan tähän, koska aina käytetään samoja vanhoja argumentteja: ei pysty tekemään xxx ja xxx. Ei pidä paikkaansa, asioita voi tehdä ja paljon, erilaisella intohimolla toki. Matkustelemme nykyäänkin useamman kerran vuodessa, voi harrastaa urheilua(lapset mukana treeneissä), lukemista, kirjoittamista jne. Ei tämä ole rajoittanut mitenkään minua, asiat on vain suunniteltava eri tavalla, eikä rahaa ole käytössä niin paljoa. Kaikkihan on lasten teonkin jälkeen valinnoista kiinni, toki ei aina, mutta usein. Meilläkin on toinen lapsi erityislapsi, joka tarvitsee paljon enemmän hoitoa, kuin "normaali".
En ole lapsellisuuden puolestapuhuja, mutta jotenkin aina aika mustavalkoisia nämä jonkin asian puolustelut, kuin ei olisi välimahdollisuuksia tai keskellä kulkevia teitä.
[quote author="Vierailija" time="20.11.2013 klo 10:28"]
[/quote]
[/quote]
Samaa mieltä. Siinä ei ole mitään ihmeellistä tai väärää, ettei halua lapsia. Mutta tuollainen käytös ei vaikuta ihan terveeltä.
[/quote]
Samaa mieltä myös. Vaikka ihminen ei haluaisi lapsia, niin samat oikeudet heilläkin on kuin muilla. Ei noin voi kohdella ketään ihmisiä, tuohan on suoraan sanoen ihan helvetin "junttia", typerää, sosiaalisesti kyvyttömän ja itserakkaan ihmisen merkki. Kertoo enemmänkin luotaantyöntävästä ja epämiellyttävästä ihmisestä, kuin mistään muusta.
[quote author="Vierailija" time="20.11.2013 klo 10:25"]
Minä, mies, haluan, ja tällä hetkellä meillä on neljä. Saan olla silti koulutettu, fiksu, empaattinen, ahkera, luova. Ja elän aktiivista elämää, ja teen kiinnostavia asioita. Paskapuhetta, että muksut lopettaa elämän. Siitä se vasta alkaa! Toki jos kutsuu joka viikonloppuista baari-iloittelua elämäksi, niin antaa mennä vain. Ei tämä ainaista ruusuilla tanssimista ole, mutta odotamme kovasti jo yhteistä kevättalvista etelänmatkaa. Viikko tai kaksi?
[/quote]
Ei kukaan ole kieltänyt haluamasta. Joku toinen ei halua. Mikä on ongelma?
[quote author="Vierailija" time="20.11.2013 klo 10:32"]
Minä en ennen halunnut, koska luulin sen rajoittavan elämääni paljon. Kirjoitan tähän, koska aina käytetään samoja vanhoja argumentteja: ei pysty tekemään xxx ja xxx. Ei pidä paikkaansa, asioita voi tehdä ja paljon, erilaisella intohimolla toki.
[/quote]
Se joka väittää että lapsellinen voi elää samanlaista elämää kuin lapseton, joko valehtelee tai laiminlyö lapsensa todella pahasti. Lapsiperheessä ei millään voi elää samalla lailla kuin lapsettomana. Esim. oma tavallinen arkiaikatauluni on seuraava:
* Herätys 6:30
* vaatteet päälle, meikki, töissä klo 07. Siellä aamupala.
* Töiden jälkeen harrastuksiin
* kotona noin klo 18, jonka jälkeen suihkuun, iltapalaa, kirjojen lukemista tai elokuvien katselua.
Ankea elämä olisi lapsella jos joutuisi olemaan tarhassa 06:45 - 18:30, ja kotona istumaan hiljaa huoneessaan jotta saisin lukea rauhassa ja katsella elokuvia... Siihen ikään asti olisi nälissään kun osaisi itse tehdä ruokaa, kokkaan enintään viikonloppuisin. Kesäloman se sitten viettäisi jossain 24/7 hoidossa jotta saisin matkustella (ei onnistu lapsen kanssa samalla lailla) ja nukkua pitkään ja valvoa yöt.
Ihan paskapuhetta että lapsellinen voi tehdä samat asiat mitä lapseton. Ei vaan voi sillä lapsi vie PAKOSTI aikaa, rahaa ja estääkin monia asioita.
[quote author="Vierailija" time="19.11.2013 klo 19:04"]
Yleensä keskivertoa älykkäämmät miehet eivät halua lapsia.
[/quote]
Sama pätee naisiin.
Mutta tätähän ei saisi sanoa ääneen ettei kukaan loukkaannu, mutta faktahan tuo on. Ei se silti tarkoita että jokainen vapaaehtoisesti lapseton olisi älykäs ja jokainen lapsen saanut tyhmä...