Millainen MIES ei halua lapsia?
Tunnetteko? Mitä on taustalla? Millaista elämää haluaa itselleen? Mitkä ovat syyt?
Kommentit (82)
[quote author="Vierailija" time="19.11.2013 klo 18:53"]
Kyllä normaali mies haluaa jatkaa sukuaan ja levittää siementään.
[/quote]
Mitenkä muuten tämä epänormalius ilmenee, kuin ettei kylvä sieminään rakosiin.
[quote author="Vierailija" time="19.11.2013 klo 18:48"]
Eivät vaan halua lapsia juuri teidän kanssanne.
[/quote]
Täss oli kyse miehistä, jotka eivät halua OLLENKAAN lapsia.
Yleensä keskivertoa älykkäämmät miehet eivät halua lapsia.
[quote author="Vierailija" time="20.11.2013 klo 20:24"]
Itseä joskus suorastaan kylmää kun ihmiset yllyttävät toisia hankkimaan lapsia nuorena, että ne on sitten pois alta jo viiskymppisenä ja saa elää itselleen. Siis mitä ?!?!? mää voin elää itselleni ihan koko ajan jos niin haluan, ja sen luultavasti nyt teenkin.
[/quote]
Juuri näin. Siinä on kuitenkin kymmenen, kaksikymmentä (tai vammaisen lapsen tapauksesssa) useita kymmeniä vuosia psykolgisesti, ajankäytöllisesti ja taloudellisesti kiinni lapsissa. Jos haluaa lapsia, tuota voi joku pitää hyväksyttävänä uhrauksena, mutta eihän tuollainen argumentti nyt voi kenenkään mieltä muuttaa lastenhankinnan kannalle.
Ankea mies tai mies jolla on jo lapsia mielestään tarpeeksi.
Tunnen yhden miehen joka ei halua lapsia koskaan. Olen samaa mieltä siitä ettei hänen kannata niitä tehdä. Hän on työtön mt-kuntoutuja jolla on hädin tuskin varaa omaankaan elämiseensä. Hän kuuluu kategoriaan ankea mies, koska häntä ei edes kiinnosta yrittää päästä eteenpäin elämässä vaan mielestään on ihan jees katsoa loppuelämä leffoja kotona.
Minusta jokainen saa valita tekeekö lapsia vai ei, mutta lapset kuitenkin kasvattaa ihmistä paljon ja joillekin ihmisille se tekisi hyvää. Pelottavimpia ovat ihmiset, jotka inhoavat lapsia. Eivätkö he ymmärrä, että lapsista kasvaa aikuisia ja he ovat itsekin olleet lapsia?!
[quote author="Vierailija" time="20.11.2013 klo 11:59"]
[quote author="Vierailija" time="20.11.2013 klo 11:33"]
[quote author="Vierailija" time="20.11.2013 klo 11:21"]
Paskapuhetta, että muksut lopettaa elämän. Siitä se vasta alkaa! Toki jos kutsuu joka viikonloppuista baari-iloittelua elämäksi, niin antaa mennä vain. Ei tämä ainaista ruusuilla tanssimista ole, mutta odotamme kovasti jo yhteistä kevättalvista etelänmatkaa. Viikko tai kaksi?
[/quote]
Surullista, että joillekin ilmeisesti oikeasti "vapaa elämä" tarkoittaa vain ryyppäämistä. Et itse keksi mitään muuta vaihtoehtoa lapsiperhe-elämälle kuin ryyppäämisen?? Esim. itse käyn baarissa ehkä 1-2 kertaa vuodessa, samoin muut tuntemani lapsettomat. Suurimpia ryyppääjiä ovat itse asiassa ne joilla on lapsia, heti on kiire kaljakauppaan ja lähikuppilaan kun saadaan lapsi jonnekin hoitoon.. Varmaan samat ihmiset ovat sitten niitä jotka kuvittelevat että näin toimii lapsetonkin - aina kun on lapsivapaata aikaa ( = lapsettomalla aina) niin ryypätään?
Itse en kyllä laskisi jotain pakettietelänlomaa edes matkailuksi.. kerran kävin, toiste en lähde. Turistirysiä joissa ei oikeaa paikallista elämää näe kuin korkeintaan tuurilla hotellin aidan raoista.
-- Se aktiivinen harrastaja --
[/quote]
Kerro sinä sitten mitä sellaista harrastat, jonka lapset estävät? Tuokin on hassua ajattelua, että lasten kanssa voisi lähteä vain pakettimatkalle. Me olemme jatkaneet pitkiä omatoimilomiamme eksoottisiin kohteisiin myös lasten syntymän jälkeen. Ainoa mikä on muuttunut, on matkustusmukavuus. Kaksistaan saatoimme ahtautua siihen romuisimpaan bussiin ja nukkua ties missä halvassa hökkelissä, nyt olemme sijoittaneet vähän enemmän nopeisiin ja mukaviin siirtymiin ja paremmin varustettuihin yöpymispakkoihin.
-ohis
[/quote]
Onko sillä väliä mitä harrastan, kun ne harrastukset vie pari tuntia per päivä ja niihin ei voi lapsia ottaa mukaan? Samoin harrastaa mies, eli joko lapset olisi hoidossa 07 - 18:00 tai sitten ei harrastettaisi.
Ja niin, sinäkin olet joutunut (mielestäni huomattavasti!) muuttamaan matkustustyyliä. Ei lasten kanssa voi esim. lähteä ilman hotellivarausta, tai ottaa hotellia ilman aamupalaa (voisi olla helvettiä etsiä aamiaista nälkäisten kersojen kanssa?) tai käydä esim. tutustumassa tsernobilin jäännöksiin niinkuin kävimme viime kesänä. Ja ennen kaikkea lasten kanssa ei voi matkailla ILMAN lapsia, ei voi riekkua yömyöhään eikä käydä museoissa kiireettä eikä eikä... Lapset on pakko ottaa huomioon tai on tosi paska vanhempi.
Veljeni työskentelee varastolla esimiehenä. Hän sanoo lapsettomuutensa syyksi sen, ettei vain yksinkertaisesti halua lapsia, lisääntymisvietti puuttuu. Kyllähän hän on monelta murheelta välttynyt päätöksensä ansiosta. Työajat ovat säännölliset, ja vapaalla hän voi tehdä, mitä haluaa. Häntä kun seuraa niin miettii, miksi miehet ylipäätään haluavat lapsia.
Minun mieheni. Pitää kovasti lapsista, ja hänellä on paljon kummilapsia, ja hoitaa heitä mielellään, mutta ei tahdo kuitenkaan omia. Lähinnä kai siksi, että pelkää sukurasitteiden periytyvän lapsilleen.
Monet eivät halua, mutta tyttöystävän myötä hankkivat kuitenkin. Itse seurustelin joskus merimiehen kanssa, hän ei halunnut, koska olisi nähnyt lasta vain puolet vuodesta kun toisen puolen on merellä. Elämänvalintoja! Kukin tulee onnelliseksi omalla tavallaan.
[quote author="Vierailija" time="19.11.2013 klo 18:18"]
Tunnetteko? Mitä on taustalla? Millaista elämää haluaa itselleen? Mitkä ovat syyt?
[/quote]
-Tunnen: Olen itse mies, joka ei halua lapsia ja joka hankki vasektomian.
-Taustalla: Persoonallisuus
-Haluan, että ulkoinen elämä on tasapainoista (elämän eri osa-alueet tasapainossa). Haluan, että sisäisessä elämässä on mielenrauhaa.
-Syy: Persoonallisuus
Miehet, jotka arvostavat vapautta ja itsenäisyyttä ja ovat tarpeeksi fiksuja ja rohkeita tehdäkseen elämällään, mitä haluavat. Kaikkia eivät lapset kiinnosta.
Mun mies ei halua. Ihan tavallinen, vähän päälle kolmekymppinen yksityisyrittäjä. Tekee paljon töitä ja haluaa vapaa-ajallaan rentoutua rauhassa. Nauttii elämässä harrastuksista ja matkustelusta. Tykkää käyttää rahaa autoihin ja elektroniikkaan. On perhekeskeinen, halusi ehdottomasti naimisiin. Pitää koirista. Lapsia ei halua, koska ei pidä lapsista. On sanonut ettei varmaan jaksaisi sitä meteliä ja jatkuvaa vaivaa. Toisaalta on myös sanonut, että jos minä ehdottomasti haluan lapsia, niin sitten sellainen on kai hankittava. En kuitenkaan usko, että mieheni olisi hyvä isä. Toisi leivän pöytään, mutta tuskin touhuilisi lapsen kanssa sen kummemmin. Luultavasti lapsi jäisi minun vastuulleni.
Minun mies ei halua eikä ole koskaan halunnut, hän on suorastaan allerginen lapsille, ei siedä niiden meteliä missään määrin vaan saa heti päänsäryn, ei halua mennä ravintoloihin joissa on lapsia, hän ei osaa jutella lapsille vaan jos satunnaiset lapset puhuvat hänelle jotain niin kääntyy pois kuin heitä ei olisikaan. Hänen mielestään telkkariohjelmat ja leffat menevät pilalle jos niissä näkyy lapsia, ja jos hissiin sattuu naapurin lapsi niin hän perääntyy sieltä välittömästi ja menee portaita. Minäkään en halua lapsia enkä ole koskaan halunnut mutta silti olen todella lapsiystävällinen tapaus häneen verrattuna :D Olemme kohta nelikymppisiä. Meidän tuttavapiirissämmekään kellään ei ole lapsia. Kaikki työskentelee, matkustelee, shoppailee, ruokailee, sisustaa ja käy taidenäyttelyissä pitkin maailmaa, eli on erittäin mukavaa kun on kaltaista lapsetonta seura muutenkin eikä tarvitse kuunnella lapsijuttuja.
[quote author="Vierailija" time="19.11.2013 klo 18:53"]
[/quote]
ne samat "normaalit miehet" vonkaa baarissa lapsettomia naisia ja itkee kännissä säälipisteitä että miten elämä on pilalla kun on lapsi tai lapsia, yleensä näillä tällaisilla tyypeillä on alle 0-5 vuotias lapsi tai lapsia. jää sellainen mielikuva että olisivat vaan mieluummin pysyneet lapsettomina jos se elämä on noin saakelin rankkaa!!
Eiköhän tässä maailmassa ole ihan tarpeeksi lapsia jo nykyiselläänkin, ei kaikkien tarvitse niitä hommata. Ei millään pahalla vanhempia kohtaan, mutta lapsen hankkiminen se vasta itsekäs teko onkin.