Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Uskotko, että joku voisi rakastaa lastasi syvemmin kuin sinä?

Vierailija
31.12.2005 |

Olettaen, että olet normaali äiti etkä mikään hullu. Adoptiokeskustelun innoittamana...



Minä uskon, että vaikka adoptioäiti voisi rakastaa lastani kuin omaansa, ei rakkaus silti yltäisi samalle tasolle kuin lapsen minulta saama rakkaus. En kyseenalaista adotioäidin kykyä pitää lapsesta loistavaa huolta, mutta... uskon, ettei minun rakkauttani voi ylittää/saavuttaa. Aitoa äitiä ei voi täysin korvata.



Mitä mieltä muut olette?

Kommentit (12)

Vierailija
1/12 |
31.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

itse tehtyyn lapseen.

Mietin myös sitä, että mitä jos se adoptiolapsi olisi TODELLA hankala, niin varmasti katuisin tilannetta enemmän, kuin että jos olisin synnyttänyt lapseni. Tämä jos mikä varmaan kuulostaakin hullulta.

Vierailija
2/12 |
31.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on lapsiini viha-rakkaussuhde. He myös osaavat ärsyttää ja välillä olen valmis heittämään - sen toisen - ikkunasta ulos. Näen hänessä paljon minua itseäni, kaikki huonot puoleni, ja se vasta ärsyttääkin.



Joku, joka ei ole näin " lähellä" , voi hyvin rakastaa lastani. Varsinkin, jos on kyse ihmisestä, jolla on hyvin suuri rakkauden antamisen tarve.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/12 |
31.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joutuuhan niitä lapsia muutenkin adoptoitavaksi, jos vahemmat esim. menehtyvät.

Vierailija
4/12 |
31.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja jopa pysyvämpää sijoitettua lasta.



Ehkei kaikki siihen kykene, mutta kaikki eivät sovikaan adoptiovanhemmiksi.

Vierailija
5/12 |
31.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

en siis yleistänyt vaan sanoin esimerkin jossa noin ei ole.



2

Vierailija
6/12 |
31.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täysin teoreettisessa mielessä käytävä keskustelu siis

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
7/12 |
31.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uskon todellakin, että av:n ulkopuolella on runsaasti hyväsydämisiä ihmisiä, jotka voisivat rakastaa varauksetta teidän lapsianne. Enemmän kuin te itse. Hajotkaa siihen.

Vierailija
8/12 |
31.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Katsokaas, jos oletetaan että on

yksinhuoltajaperhe A, jossa rakastetaan biologista lasta äärettömästi



ja



perhe B, jossa rakastetaan biologista lasta äärettömästi sekä harkitaan adoptiota.



perhe A:n äiti menehtyy, eikä turvaverkkoa ole. A:n lapsi siirtyy perheeseen B, jossa tätä kohdellaan ja rakastetaan B:n lasten tavoin. Adoptoidulla lapsella on varmasti niin hyvä olla, kuin tilanteeseen nähden voi, mutta saamastaan rakkaudesta huolimatta se ei ole sitä ensisijaista. B-äiti tekee kaiken oikein, mutta on silti lapsen näkökulmasta vain varaäiti. Eiköhän lapsi olisi halunnut voida jatkaa elämäänsä perheessä A, jossa siis kaikki oli hyvin.



Tämä on ero A ja B -rakkauden välillä. A-rakkaus valitaan, jos voidaan, vaikka sinänsä rakkaudet olisivatkin näennäisesti yhtä suuria.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
9/12 |
31.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikka tietysti lasteni kannalta se hyvä olisikin, jos jotain sattuisi.



Ap

Vierailija
10/12 |
31.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos lapsuudenkotinne oli aivan ihana, mutta olisitte voineet päästä toiseen kotiin, jossa olisitte saaneet yhtä syvää rakkautta, olisitteko vaihtaneet?



Harva varmaan edes harkitsisi, jos kaikki olisi hyvin. Ei kukaan oikeita vanhempiaan huvikseen vaihda.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
11/12 |
31.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Silti aina päivitellään, miten joku VOI antaa lapsensa adoptioon... Niinpä.



Oma äiti on oma äiti.

Vierailija
12/12 |
31.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsen näkökulmasta se silti tuskin voisi milloinkaan olla samanlaista, mitä biologiselta vanhemmalta saa, JOS kaikki on hyvin.