Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi menet kauppaan lasten kanssa?

Vierailija
26.09.2012 |

Minä otan lapset mukaan vain jos on ihan pakko, esim mies työmatkalla ja kaikki kaapista loppu.

Lapsi ei menetä mitään, jos ei saa 1-3-vuotiaana käydä ruokakaupassa.

Kommentit (32)

Vierailija
21/32 |
26.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

kaupoissa ei ole lastenhoitajaa/lapsiparkkia, johon vois jättää lapset 0,5 tunniksi ostosten ajaksi. Ikeassa on, mutta miksei muualla.

Vierailija
22/32 |
26.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis jos kerta viikkoon siellä käy? Ja onko sen lapsen kärryssä istuttava, jos osaa kävellä? Mitä vikaa hiekkalaatikossakin on? Kyllä mun lapset tykkää siinäkin leikkiä. Sunkaan lapset ei varmaan oo päiväkodissa, koska siellä se ajanviete on varmaan sitä hiekkalaatikkoa ja samaa pihaa päivästä toiseen? Mäkin olen kotona osin sen vuoksi, että haluan lapsilleni tasokkaampaa hoitoa ja ajanvietettä mitä päiväkodin massameininki voi tarjota. Mut se on kyllä jo toinen tarina ja menee aiheesta ohi.

Ymmärrän ehkä mitä tarkoitat, mutta älä nyt siellä kaupassa aattele että kaikki kärryssä istuvat lapset on siellä joka jumalan päivä aikaa tappamassa.

Itse menen kauppaan kun mies tulee kotiin. Tuon tavaraa moneksi päiväksi enkä lähde sinne joka päivä kuluttamaan aikaani. En halua lapsilleni sellaista lapsuutta jossa istutaan ostoskärryissä tai hiekkalaatikolla. Haluan lapsilleni tasokkaampaa ajanvietettä.Ostoskärrylapset ovat säälittäviä, usein huonosti hoidettuja ja huonosti kasvatettuja.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/32 |
26.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

voimin kaupassa ostamassa isot ostokset ja sitten täydennysreissut teen minä, lapsen kanssa. Koska minä pääsen aikaisemmin töistä ja lapsen kanssa siksi, että haluan hakea lapsen päiväkodista, heti enkä kauppareissun jälkeen. Ja todellakaan ei ole mitään järkeä siinä että ajaisin lapsen kanssa kotiin, odotettaisiin että mies tulee ja lähtisin sitten kauppaan, tai että pidennettäis miehen kotiintuloa vielä kaupassa käynnillä. Vauvasta asti tuo lapsi on ollut mukana kaupoissa, shoppailemassa, lounailla jne, niin osaa myös käyttäytyä niissä, vaikkei ikääkään ole kuin 1v8kk..

Vierailija
24/32 |
26.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voihan kauppaan mennä vaikka lauantaisin ja jättää lapset mummille tai kummille tai kaverille.

Joskus olen nähnyt naisia jotka käyvät kaksi tai kolmekin kertaa päivässä kaupassa ja aina lasten kanssa. Eivät osaa mitään muuta. Voi vaan kuvitella että lapsi alkaa pitää ostareita ja supermarketteja jotenkin kotinaan. Itse en halua kasvattaa lapsiani noin.

Vierailija
25/32 |
26.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

koskaan edes tullut mieleen, että alkaisin järjestelmään elämääni niin, että en ottaisi lasta mukaan. Miksi lasta _ei_ pitäisi ottaa mukaan kauppaan? Mulle ei ole vielä tullut näinä neljänä vuonna sellaisia syitä vastaan.

Pieni lapsi ei myöskään menetä mitään suurempaa, vaikka ei 1-3-vuotiaana käy:

- kylpylässä

- junassa

- lentokoneessa

- asuntomessuilla

- museossa

- saunassa

- Ikeassa

- autokaupassa

- teatterissa

- häissä

Silti noissa kaikissa lapsemme on käynyt. Ei kaikkea tehdä siksi, että lapsi sitä erityisesti tarvitsisi vaan siksi, että se kuuluu osaksi normaalia elämää eikä suuri osa ihmisistä näe tarpeelliseksi erottaa lasta perheen muusta elämästä.

Vierailija
26/32 |
26.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

voimin kaupassa ostamassa isot ostokset ja sitten täydennysreissut teen minä, lapsen kanssa. Koska minä pääsen aikaisemmin töistä ja lapsen kanssa siksi, että haluan hakea lapsen päiväkodista, heti enkä kauppareissun jälkeen. Ja todellakaan ei ole mitään järkeä siinä että ajaisin lapsen kanssa kotiin, odotettaisiin että mies tulee ja lähtisin sitten kauppaan, tai että pidennettäis miehen kotiintuloa vielä kaupassa käynnillä. Vauvasta asti tuo lapsi on ollut mukana kaupoissa, shoppailemassa, lounailla jne, niin osaa myös käyttäytyä niissä, vaikkei ikääkään ole kuin 1v8kk..

Vierailija
27/32 |
26.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voihan kauppaan mennä vaikka lauantaisin ja jättää lapset mummille tai kummille tai kaverille.

Joskus olen nähnyt naisia jotka käyvät kaksi tai kolmekin kertaa päivässä kaupassa ja aina lasten kanssa. Eivät osaa mitään muuta. Voi vaan kuvitella että lapsi alkaa pitää ostareita ja supermarketteja jotenkin kotinaan. Itse en halua kasvattaa lapsiani noin.

Vierailija
28/32 |
26.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja sitä paitsi kaupassa käynti on normaalia arkea. Siksi toisekseen mitä se sulle kuuluu?

Vierailija
29/32 |
26.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla kun ei ole ajokorttia ja todellakaan en lähde roudaamaan viittä kassillista sapuskaa linja-autolla.

Tykätään myöskin käydä yhdessä kaupassa. Eipä siinä mitään sen kummallisempaa takana ole.

Teppo
30/32 |
21.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsen kanssa eläminen helpottuu, jos osaa nähdä lapsen näkökulman asioihin ja tilanteisiin. Miltä lapsesta tuntuu kauppareissu? Muut ihmiset, hyllyt täynnä erivärisiä tavaroita, jonottaminen ja kassatäti. Monta ihmettä! Elämä on järjestely kysymys, sanoi isäni. Kyllä siitä selviää!

Vierailija
31/32 |
21.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ai sna miten mielelläni olisin mennyt kauppaan ilman lapsia. En vaan saanut niitä minnekään joten mukaan ne pirulaiset oli otettava. 

Vierailija
32/32 |
21.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi en menisi kauppaan lasten kanssa? Lapset ovat ihmisiä eikä ole kiellettyä mennä kauppaan heidän kanssaan. Onpa taas idioottimainen aloitus.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä neljä kahdeksan