Pinoon ne, jotka _joutuivat_ sektioon, vaikka olisivat halunneet synnyttää alakautta.
Itse jouduin, vaikka pelkäsin sektiota yli kaiken. Vauva oli perätilassa ja napanuora niin pahasti monta kiekkaa kaulan ympäri, että eivät antaneet lupaa alatiesynnytykseen :-(
Kommentit (23)
Suurin osa sektioista on ihan perusteltuja, eikä se ole mikään valinnainen asia eikä sitä paljon äidiltä kysellä.Minua loukkasi kun sain esikoiseni sektiolla juuri ahtaan lantion takia, sanoi naapurin tuore äiti että " pitääkö se niin vaikeasti synnyttää" ( itsellään oli esikoinen syntynyt kahdessa tunnissa kaikkiaan, luomusti ja kuulema kivuttomastikin vielä).Ihan niinkuin olisin saanut valita...olin tosi pettynyt kun en saanut alakautta synnyttää.Riskit sektiossa on moninkertaiset niin äidille kuin vauvalle!
Minun kaikki kolme lastani ovat syntyneet sektiolla. Epäilyä ahdaslanteisuudesta oli jo ennen raskautumista, koska sekä äitini että molemmat siskoni ovat synnyttäneet lapsensa sektiolla ahtaan lantion vuoksi. Mulle lääkäri sanoi kuvien jälkeen, että ei täältä syntyisi alakautta edes kiloinen lapsi.
Vauvan sydänäänet heikkenivät ponnistusvaiheeseen tultaessa... Hätäsektio, jonka jälkeen meinasin itse kuolla verenvuotoon :(. Onneksi kaikki meni sitten lopulta hyvin ja parin viikon sairaalareissun jälkeen päästiin kotiin terveen vauvan kanssa :)