Mitä omalle lapselle 18-vuotislahjaksi?
Millaisia lahjoja tiedätte vaikka sukulaislasten saaneen, jos omat eivät vielä ole tuossa iässä? Minusta upea lahja olisi antaa vaikka omalle lapselle 100 euroa rahaa, mutta kun lapsen kaverit saivat jo rippilahjaksi ulkomaanmatkan, skootterin tai jonkun 500 euroa vanhemmiltaan, niin tuntuu aivan mahdottomalta tämä lahjamietintä.
Kommentit (6)
mummolta perityn vanhan kultakorun, ja olin tosi otettu.
Sain myös kellon, joka oli kyllä tarpeeseen mutta ei tunnetasolla niin iso juttu.
Kovin paljon 18-vuotislahjoja en saanut, koska ei järjestetty juhlia (paitsi kavereiden kanssa tietysti mentiin bilettämään, mutta siihen ei kuulunut lahjomista kuin korkeintaan drinkkien tarjoamisen tasolla).
se tulee kaikilta mummoilta, kummeilta, sediltä sun muilta kimppalahjana. ap
Itse täytin kuukausi sitten 18, ja kun lahjatoiveita kyseltiin, en keksinyt mitään mitä tarvitsisin. Sanoin sitten vaan että "Prinsessakakku ois kiva" ja synttäriaamuna pöydässä odotti Prinsessakakku ja pinkit reinot. Äiti oli siis todella ajatellut minua koska rakasta reinoja yli kaiken, ja minulla löytyy perinteiset. Lisäksi lupautui maksamaan eism parturin jos haluaisin, mutta sille ei taida olla tarvetta, koska leikkaan ja värjään itse hiukseni. Ehkä joskus.
Mieti siis lastasi, ja voihan häneltä vähän kysellä mitä haluaa.
Jos on bilettävää sorttia tai säästää johonkin, niin 100€ on hyvä lahja.
Äitini on aina ollut todella hyvä miettimään noita lahjoja. Itseasiassa tarkalleen en edes muista. Joskus äiti sai päähänsä että minä haluan kerätä kissa-aiheisia esineitä tai vaatteita missä on kissa ja niitähän sitten tulikin useamman kerran ja aivan käsittämättömiä ilmestyksiä. Ajatus sinänsä ihan liikuttava kun oikeasti pidän kissoista mutta kaikennäköisiä porsliiniesineitä vihaan ja kissa t-paidatkin näyttää vähän hölmöiltä.
Lahjan ei kuitenkaan tarvi mielestäni olla edes kallis, kunhan siinä on joku ajatus takana. Itse olen antanut aina kavereilleni jotain hauskoja juttuja lahjoiksi. Niinkuin kerran esimerkiksi kirveen. Kirves oli halpa, mutta sillä oli symbolisesti syvempi hauska merkitys ja tietysti jälkeenpäin kyseinen kirves on ollut ihan tarpeellinenkin.
Yhdelle maksoimme käsirahan autoon. Emmekä ole suurituloisia. Varaudumme vain asioihin etukäteen.