Miksi ette ota lapsillenne vesirokkorokotetta???
Kommentit (52)
Lapsi ehti sairastaa vesirokon ennen kuin rokotetta tarjottiin, joten en ottanut.
Hyi saatana mitä latvakakkosia...
Vierailija kirjoitti:
Lapsi ehti sairastaa vesirokon ennen kuin rokotetta tarjottiin, joten en ottanut.
Sehän tulee muiden rokotteiden kylkeläisenä? Jätätkö muutkin ottamatta?
Oma äitini sairasti vesirokon aikuisena, sai sen aikoinaan meiltä lapsilta. Oli niin kipeä, että sai lähetteet sairaalaan. Itse sairastin kuulemma lapsena lievänä ja silloin sen ilmeisesti voi sairastaa UUDESTAAN myöhemmin elämässä. Omalle lapselle otin rokotteen, mutta se harmittaa näin jälkikäteen. Lapsi sai itse rokotteesta vesirokon ja tämä on ihan lääkärin toteamaa, muistaakseni noin 5% mahdollisuus tähän on ja meidän kohdalla niin kävi. Että.. empä nyt sitten tiedä mitä pitäisi suositella tai neuvoa oman kokemuksen kautta...
Minun lapseni on kyllä saanut ja saa kaikki rokotukset. Vesirokkorokotus ei vielä kuulunut rokotusohjelmaan, kun lapseni sai sen. Piti ostaa itse, maksoi >100€. Silti lapseni sai sen. Myös kaikki influenssarokotteet joka syksy.
Sairastaa nykyisin autoimmuunisairautta, joka alentaa immuniteettia, joten kaikki rokotukset tärkeää ottaa.
Vierailija kirjoitti:
Minun lapseni on kyllä saanut ja saa kaikki rokotukset. Vesirokkorokotus ei vielä kuulunut rokotusohjelmaan, kun lapseni sai sen. Piti ostaa itse, maksoi >100€. Silti lapseni sai sen. Myös kaikki influenssarokotteet joka syksy.
Sairastaa nykyisin autoimmuunisairautta, joka alentaa immuniteettia, joten kaikki rokotukset tärkeää ottaa.
Entä vesikauhu?
Vierailija kirjoitti:
Pullossa kasvatettuja pullamössö kakaroita tulee ap:n lapsista tolla menolla...
Miten suojaat lapset flunssalta? Entä vatsataudilta? Syövältä? Luunmurtumilta?
Kaikki noista ovat kivuliaampia ja epämukavampia kuin vesirokko!
Täytyy sanoa että jos olisi tutkittu ja turvalliseksi taidettu muutaman rokotteen sarja, joka antaisi elinikäisen suojan flunssaa, mahatautia, syöpää ja luunmurtumia vastaan, niin ottaisin nekin. Sekä lapsille että itselle. Sinäkö et?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sehän tulee muiden rokotteiden kylkeläisenä? Jätätkö muutkin ottamatta?
Tsekkaa lainaamasi viestin vuosi. Vesirokkorokote tuli rokotusohjelmaan vasta 2017.
Vierailija kirjoitti:
No eipä ois tullu vuonna 2006 mieleenkään rokottaa sitä vastaan. Eikä kyllä vieläkään. Kaikki sen sairasti ysärillä ja selvittiin, vähä nii ku yks virstanpylväs että on se sairastettuna. Aivan turha rokote, ei se lapsi siihen tautiin kuole. Niihin, joihin kuolee otetaan.
Vesirokon jälkitauteihin kuolee lapsia. Harvoin, mutta kuolee. Lisäksi nyt kun tauti muuttuu rokotteiden myötä harvinaisemmaksi ja "kaikki" ei sairasta sitä lapsena, riski saada se rokottamattomana aikuisena vaarallisempana versiona tai pahimmassa tapauksessa raskauden aikana kasvaa.
Se onkin kiva, kun aikuisena sairastaa. Seurasin juuri erästä, joka meinasi kuolla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Entä vesikauhu?
Joo. Ihan kaikki, mihin vaan on rokote.
No eipä ois tullu vuonna 2006 mieleenkään rokottaa sitä vastaan. Eikä kyllä vieläkään. Kaikki sen sairasti ysärillä ja selvittiin, vähä nii ku yks virstanpylväs että on se sairastettuna. Aivan turha rokote, ei se lapsi siihen tautiin kuole. Niihin, joihin kuolee otetaan.