G: Oudoin/ loukkaavin saamasi lahja?
Kommentit (97)
Exän famulta. Arvostus oli valtava.
sellasen tarrarullan vaatteiden siistimiseen. Vissiin vihjailtiin, että vaatteissa on liikaa karvoja :D
Ei mitään outoa, eikä mitään huonoa tai tarpeetonta. Aina menee nappiin ja ovat mieluisia :D
ilmanraikastus kynttilän. laitoin sen sitten vessaan ilmaa raikastamaan, oli kyllä pahempi käry kuin ilman kynttilää...
Me saatiin miehen kanssa miehen äidiltä ja mummolta Marimekon esiliinat. miehen sisko oli toivonut itselleen esiliinaa, niin me saatiin samat lahjat, ja meillä ei ikinä käytetä esiliinoja, etenkään mies :D nyt ne "hienot" essut lojuvat jossain kaapin perällä..
Viime jouluna sain lapseni kummitädiltä ripsivärin ja monivitamiinipaketin, josta oli yhdestä levystä syöty osa !!!
Anoppi tuo aina käytettyä kotoaan. Oltiin ostettu just uusi asunto ja anoppi & miehen sisko tuli ensimmäiselle visiitille mukanaan rusehtava maljakko. Varmaan ihan arvokas entisajan design-merkki, mutta kun on ko. maljakkoa tullut tuijotettua anopin kirjahyllyssä nyt 8 vuotta... Lapselle 6v. he toivat ÄssäMix-pussin. Ja miehelleni anoppi oli kaivanut varastostaan mieheni 4 vuotta sitten kuolleen isän vanhan villatakin.
[quote author="Vierailija" time="26.10.2014 klo 11:21"][quote author="Vierailija" time="24.09.2012 klo 20:10"]
Ei mitään loukkaavaa, mutta minusta sukkahousut ihailijalta olivat vähän outo lahja.
[/quote] Minä järjestin miehelleni 60-vuotis synttärit joihin tietenkin tulisivat mieheni 3 aikuista lasta. mitä toivat lahjaksi? Vanhimman tyttärren hääkuva-albumin. Ok lahja, ei siinä mitään. Mutta minä stressaannuin niin, että sain näistä juhlista ikuisen sairauden, astman. Se puhkesi keskellä yötä ja jouduin sairaalaan. En taida enää kutsua kolmilloa meille. koska stressaanun taas ja mitä lie sitten tapahtuu, sydänkohtaausko?
[/quote]
Anteeksi mitä? :D kohtauksesi olikin varmasti näiden sukulaisten syytä kun eivät parempaa lahjaa tuoneet.
Isäni toi kerran laivalta lahjaksi huumoripaidan jossa varoitusmerkki ja sanat "Helposti syttyvä". Olin vähän huuli pyöreänä että mitä, selitykseksi tuli "Olet niin tempperamenttinen ja spontaani!" Jaa, kiva :D
Teininä sain kavereilta synttärilahjaksi purkillisen pikkukiviä ja broilerin koiven, se oli kyllä mielestäni hyvä läppä! :D
Erittäin varakkaalta kummitädiltä omien lastensa vanha vaate kummitytön 1-vuotislahjaksi. Oli kääritty silkkipaperiin ja laitettu kauniiseen pussiin, mutta pinttynyt kellarin haju ja yli 10 vuotta sitten muodissa olleet kuosit ja mallit paljastivat kyllä asian oikean laidan. Lapset sitten itse kertoivat iloisesti, että olivat saaneet valita molemmat yhdet vanhoista vaatteistaan, jotka saivat antaa. Kummitäti kaiveli kynsiään. Itse vein tuomisiksikin muutaman kympin tuliaiset, kun käytiin kylässä kutsuttuna ja vielä vihjattiin että lahja odottaa.. Vanhojen vaatteiden antaminen on ok, mutta jotenkin tylsää teeskennellä, että kyse on uusista ja tehdä vielä numero lahjan antamisesta.. etenkin kun pikkurahasta ei ole pulaa ja muuten rahaa käytetään huolettomasti. Vähän ärsyttää, että tämä ärsyttää minua näinkin paljon :p Niin ja vaatteet olivat tietty ihan väärän kokoisia, kun lapset olivat itse ne kellarista valinneet.
Oudoin lahjani on ollut rippilahja varakkailta kummeiltani. Sain ohutta metallia olevan lautasen, joka ei siis ollut hopeata! Ei tainnut olla oikein terästäkään, koska pinta meni aika pian naarmuiseksi ja harmaaksi. Tuota lahjaa kummastelin ja olin kyllä pettynytkin. Tuo lahja taitaakin olla ainoa ei-mieleinen lahja elämäni varrella, vaikka ikääkin jo on . Mieheni ei ole koskaan ollut hyvä ostamaan lahjoja ja harvakseltaan olen niitä saanut, mutta kyllä ne ovat olleet kuitenkin ihan ns. normaaleja ja mieleisiä. Outoja sukulaisia ja ystäviä tuntuu monella olevan! Itse pyrin ostamaan ja antamaan sopivia, mietittyjä lahjoja; toivottavasti olen onnistunut saajienkin mielestä.
Sain exältäni oikein todella hyvän lahjan eräs joulu - järjestelmäkamera tarvikkeineen! Olin siitä todella iloinen ja mietin miten mahtavan lahjan hän olikaan keksinyt juuri mulle. Mutta.. joka vitun ikisen riidan aikana tämä kyseinen kamera ei enää ollutkaan minun. :D Ex painotti, että HÄN on se ostanut, joten se on HÄNEN. Ero tuli ja sanomattakin selvää varmaan, ettei kyseinen lahjakamera jäänyt minulle, enhän sitä ollut maksanutkaan. :''D
Otit kai vihjeestä vaarin ja aloitit jumppaamisen?
Exä antoi puntillisen tulitikkuja joululahjaksi.Oli muistaakseni jotain muitakin lahjoja samana jouluna tyyliin kattila tms. mutta ei siis mitään romanttista.Jos olis tullut joku koru samalla niin tikut olis menny hyvänä vitsinä.Itse taisin ostaa moottoripyöräjalkineet tms aika hintavat mutta miehelle mieluisan lahjan.Vedin herneet...
Minä saan anopilta ja appiukolta tuliaiseksi jokaiselta heidän lomamatkaltaan T-paidan, jossa on edessä teksti tyyliin: "Kos" tai "Alanya". Miksi käyttäisin paitaa matkakohteesta, jossa en ole käynyt? Ja vaikka olisinkin, niin en kyllä siltikään käyttäisi... :D
No joo, mulla olis vaikka mitä tähän ketjuun. Hhm, no eräs ystäväni on varmasti maailmankaikkeuden surkein lahjojen ostelija. Lahjat on tulleet aina myöhässä ja vaikka lahjan arvoa nyt ei sais mitata rahassa, niin on olleet korkeintaan parin euron lahjoja tavallisesti. Mistä tiedän tämän, johtuu siitä, että lahjoissa on yleensä hintalaput vielä paikoillaan. On tullut säilykepurkkia, roskalehtiä, jotain pahanhajuisia salvoja ym. Eikä oo ollu kysymys vitsistä, itse oon ostanut mielestäni ihan normaaleja lahjoja hänelle. Anoppi on toinen vähän outo lahjojen ostelija...
No toihan olisi hyvä jos tulisi matkalahjakortti siinä samassa. toisaalta kuka haluaa Alanyaan...
[quote author="Vierailija" time="26.04.2013 klo 12:58"]
Minä saan anopilta ja appiukolta tuliaiseksi jokaiselta heidän lomamatkaltaan T-paidan, jossa on edessä teksti tyyliin: "Kos" tai "Alanya". Miksi käyttäisin paitaa matkakohteesta, jossa en ole käynyt? Ja vaikka olisinkin, niin en kyllä siltikään käyttäisi... :D
[/quote]
[quote author="Vierailija" time="26.04.2013 klo 12:58"]
[/quote]
Mä voisin käyttää rentona kotipaitana. Rakastan tuollaisia juntteja rönttä t-paitoja. Suosikkini on sellainen, jossa lukee kissankokoisin kirjaimin Sonkajärvi.
Anopilta "Kultaisen käytöksen kirja", "häiden järjestelyä varten".. No ei siltikään päässyt päättämään meidän häistä yhtään mitään:) Jos ois kaivanut kuvetta, sananvaltaa olisi vaikka voinutkin olla. Kuten äidilläni, joka halusi bussikuljetuksen vieraille kirkolta hääpaikkaan ja sitten järjesti ja maksoi sen.
Mutta anopin ideat oli luokkaa: "haluan häihin serkkuni serkun pikkuserkkujen avopuolisot, en siis ole nähnyt näitä serkkujanikaan 15 vuoteen, mutta..."
anopilta puoliksi käytetyn hajuveden ja sitten vessanmaton. Nykyisin jo naurattaa ja jännityksellä odotan mitähän se on keksinyt ensi jouluksi:)