Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mikä ihmisellä on ongelmana, jos katkaisee välit sukulaisiinsa?

Vierailija
11.11.2012 |

Kommentit (65)

Vierailija
21/65 |
11.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikilla samantapaiset syyt. Sukulaiset on nähneet heidän lävitseen. Eivät usko heidän paskanjauhantaa ja siksi tyypit on katkaisseet välit. Ovat kaikki sellaisia "jos ette ole mun puolella, olette mua vastaan" tyyppejä. Kaikki kolme ovat sössineet raha-asiansa, ovat korvia myöten veloissa, sössineet perhe-elämänsä ja kenelläkään ei ole välejä esim. nuoruuden ystäviin. Kavereita kaikilla paljon, ovat sosiaalisesti lahjakkaita, mutta läheisiä ei ole, eikä sydänystäviä. Kaikki kolme miehiä.

Vierailija
22/65 |
11.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei kai niiden kanssa ole pakko olla väleissä vain siksi että sattuvat olemaan sukulaisia?

Täällä on kuitenkin ihan ookoo haukkua niitä anoppeja ja pistää niihin välit poikki. Paremmin mulla ainakin juttu luistaa anopin kanssa kuin yhdenkään sukulaisen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/65 |
11.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

että pysyttelee mielellään hengissä.

On kyllä tosi outoa ja epänormaalia sellainen.

Jokaisenhan pitää pysytellä väkivaltaisen alkoholisti-isän ulottuvilla (jos sellainen on)

eikä raukkamaisesti ottaa etäisyyttä. Itsekkäitä ovat, saattavat jopa suojella omia lapsiaankin mölisevältä ja haisevalta vaarilta!

Vierailija
24/65 |
11.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Erikoista, en ole ennen tajunnutkaan että MINÄ olen huono, viallinen ja syyllinen siihen, että luonnevikaisen isäni - joka hakkasi ja kidutti minua 18 piinaavaa pitkää vuotta - kanssa oli oman henkisen ja fyysisen tyrvallisuuden takia pakko laittaa välit pikki.

Olipa hyvä että av valisti minua siitä miten paha ja huono olen.

Vierailija
25/65 |
11.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

olet todella hirveä ja itsekäs ihminen.

t: 6 ;)

Vierailija
26/65 |
11.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

kamala isä.

Ap kuitenkin puhuu käsittääkseni ihmisistä jotka ovat katkaisseet välit (lähes) kaikkiin sukulaisiinsa. Ainakin sukulaiset oli monikossa joten niin minä avauksen mielsin.

Vierailija
27/65 |
11.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikka kuinka olis sukua, ei voi jaksaa loputtomiin, elämä voi helpottua paljon ilman tiettyä ihmistä aina kummittelemassa ajatuksissa.

Vierailija
28/65 |
11.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tapasin tämän miljonäärin joskus kun olin 30 v ja hän on täysi kusipää. Ei ole mitään syytä tavata enää koskaan ja toivonkin, että hän kuolisi mah pian. Perintöä en odota saavani, koska vaikka maksoi elarit aikoinaan niin onnistui juristien avulla siinä, ettei allekirjoittanut syntymätodistustani joten olen papereiden mukaan isätön. Lisäksi siirtänyt varansa ulkomaille ja yhtiöiden kautta muille sukulaisille. MIksi minä olisin väleissä moisen hullun kanssa?

Vierailija
29/65 |
11.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

eikä esimerkki ollut omasta elämästä, monelle silti täyttä totta kuten jo saimmekin lukea...

Vierailija
30/65 |
11.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luonnehäiriöinen narsisti kumppani, joka estää toista pitämästä yhteyttä sukulaisiinsa.

Vierailija
31/65 |
11.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole laittanut sukulaisiini vielä välejä poikki, mutta olen viimeisen vuoden kovasti harkinnut asiaa...

ja joka kerta kun soittelen äitini kanssa tunne vaan yltyy.

Vierailija
32/65 |
12.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

sukulaiset jutellessa piilovittuilee ja sisarelleni haukkuu mua ihan suoraan. Ja tietysti mulle haukutaan muita sisaruksia ja yritetään vetää siihen mukaan.

Lisäksi olen katkaissut välit kokonaan perintöriidan takia yhteen henkilöön (ei ollut mikään iso summa kyseessä, mutta en voi käsittää miksi hyvin toimeentuleva ihminen pienen summan takia muuttuu epärehelliseksi) ja alkoholiongelmien takia melko moneen muuhun.

Käy kateeksi sukuja, jotka järjestävät isoja juhlia ja saavat tukea toisistaan. Ehkä itsessäkin on sitten jotain vikaa, mutta jos tiettyjen ihmisten tapaamisesta jää aina vähintään paha mieli, ja noitten alkoholiongelmaisten kohdalla vähän saa pelätäkin, niin olen katsonut paremmaksi, että pidän yhteyttä vain niihin, jotka ovat mukavia.

Vierailija
33/65 |
12.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

joka olettaa, että sukulaisiinsa välit katkaiseva ihminen omaa automaattisesti ongelman?

Vierailija
34/65 |
12.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole vaan koskaan oppinut niitä tuntemaan. Vanhempani olivat jo ennen syntymääni muuttaneet kauas kotiseudultaan, eivätkä olleet kauheasti tekemisissä omien sukulaistensa kanssa. Sitten kun isovanhemmat kuolivat, ja itsekin alkoi jo olla teini, niin kovin oli vieraita ne kaikki monen sadan kilometrin päässä olevat vanhempien siskot ja veljen ja näiden lapset.

En ole aikuisena ollut siis suvun kanssa missään tekemisissä. Ei tule mulle hääkutsuja eikä mitään joulukortteja tms. Ei olla mitenkään vihoissa, ei vaan tunneta.

Vierailija
35/65 |
12.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tapasin tämän miljonäärin joskus kun olin 30 v ja hän on täysi kusipää. Ei ole mitään syytä tavata enää koskaan ja toivonkin, että hän kuolisi mah pian. Perintöä en odota saavani, koska vaikka maksoi elarit aikoinaan niin onnistui juristien avulla siinä, ettei allekirjoittanut syntymätodistustani joten olen papereiden mukaan isätön. Lisäksi siirtänyt varansa ulkomaille ja yhtiöiden kautta muille sukulaisille. MIksi minä olisin väleissä moisen hullun kanssa?

Heti kun kuolee niin vaadit testiä, kyllä se siitä. Lahjoitat perintörahat vaikka hyväntekeväisyyteen, joku sellainen laji mitä isäisi olisi inhonnut. Vaikka feministien tuki ry tms.

M

Vierailija
36/65 |
12.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen koko ikäni kuunnellut, miten epäkelpo ihminen olen.

Äänessä on vanhempi siskoni.

Viimeinen niitti oli erään sukujuhlan yhteydessä, jossa siskoni yhdessä muutaman muun läheisen sukulaiseni kanssa vietti omia jatkojaan ja kaljatuopin äärellä puheenaiheena olin minä. Siellä sitten kerrattiin ja muisteltiin sitä, mitä olen, mitä en ole, miten olen tehnyt sitä enkä tätä ja muistot vääristyivät, "tiesivät" asioista tarkkaankin vaikka eivät olleet silloin 20 vuotta aiemmin tapahtumahetkellä edes paikalla.

Eli muistelivat ikivanhoja asioita.

Ja mitään hyvää sanottavaa minusta ei ollut.

Mietin, miksi he eivät näe minussa mitään hyvää? Miksi he muistelevat, ja vieläpä väärin, aivan ikivanhoja asioita ja ikävään sävyyn?

Mietin: jos he eivät olisi sukulaisiani, olisinko heidän kanssaan tekemisissä?

Vastaus: en.

Mietin: miksi minun pitäisi olla heidän kanssaan tekemisissä vain siksi, että ovat sukulaisiani? En muista heidän montakaan hyvää sanaa minusta sanoneen. Arvostelevat luonteeni, ulkonäköni, kotini, lapseni, asuinpaikkakuntani. Kun sain opiskelupaikan ja muutin, siitäkin haukuttiin pataluhaksi,

Kun elämässäni menee hyvin, ei iloita kanssani, vaan vittuillaan.

Olen hyvä ja kiva ja samalla viivalla, samanarvoinen, hyvä ihminen vain silloin, kun kähden lähiökapakkaan ryyppäämään tai olen eronnut ja talous tiukalla.

Kaikille ihmisille siskoni kertoo etukäteen, millainen ja mitä olen. Eli ollaan menossa johonkin mihin tahansa, jonne tulee siskon tuttavapiirin ihmisiä. Sisko kertoo etukäteen näille, miten hullu, riitadanhaluinen, aggressiivinen ja kännissä varsinkin aivan hullu minä olen ym ym, joten yksikään uusi ihminen ei halua tutustua minuun.

hehän tietävät jo, mitä ja millainen olen.

Miksi he pitävät minua riidanhaluisena ja riitelevaänä? Siksikö, että puolustan itseäni ja oikeuttani olla se mikä olen, sellainen kuin olen?

Ja siitä tulee tiukkaa intosta.

Totesin, etten halua elämääni ihmisiä, jotka asioikseen soitavat ja haukkuvat minua.

Laitoin välit poikki.

Tuosta on kulunut noin 6 vuotta.

Suku on edelleen vahvasti sitä mieltä, että riitelen yksinäni, olen riidanhaastaja. Toisaalta minua ei informoida suvun asioista, joihin valitettavasti olen osallinen, kuulun samaan perikuntaan ja siellähän hoitavat asioita keskenään, minulle ei kuulu, minulle ei kerrota ja kun otan yhteyttä ja haluan tietää, missä mennään , olenkin rahaa vaatimassa ja riitelemässä.

Asiallinen keskustelu kääntyy selän takana sukujuoruna sellaiseksi, missä haastan riitaa ja ollen hankala.

Ja tämä kaikki on kerrottu myös melko laajalti aivan koko suvulle. Niille sukulaisille, joita en ole nähnyt vuosikausiin, on siis kerrottu aivan perusteettomasti miten vittumainen ja vaikea olen, asioikseen ajelen 500 km tullakseni haastamaan riitaa.. niinpä niin.

Olkoot keskenään tai yksinään.

En halua olla tuollaisten ihmisten kanssa tekemisissä. Eivät hekään minun.

Vierailija
37/65 |
12.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hänellä on ilmeisesti väkivaltainen suku.

Vierailija
38/65 |
12.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

suku ei ymmärrä

muutin pois maalta kaupunkiin

salasin puhelinnumeroni

nyt elän omaa elämääni

ja olen onnelllinen

Vierailija
39/65 |
12.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos joku eroaa perheensä/sukunsa seurakunnasta, niin voi olla ihan mahdotontakin enää jatkaa elämää samojen ihmisten kanssa

vai?

Vierailija
40/65 |
12.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syynä veli joka haluaa kaiken perinnön itselleen ja haluaa pelata minut ulos. Äiti ja muut sisarukset uskoo häntä. Ja eihän ne musta koskaan ole välittäneetkään. Yksin oon pärjäillyt koko ikäni.

Täällä aina kyseenalaistetaan kaikki sellainen joka ei ole omakohtaista.Nää on niin henkilökohtaisia juttuja. Antakaa olla toisten syyllistäminen. Kaikki haluaisivat hyvät suhteet vanhempiinsa jos mahdollista.