Kesäkerttujen vuodenvaihde
Kaksi pinoa peräkkäin kaukana alhaalla, joten päätin aloittaa uuden. Ja koska vuorokausikin vaihtuu just, teen omavaltaisesti tällaisen vuodenvaihdepinkan. Tuntuu olevan niin hiljaista loma-aikaa, että pärjätään ehkä yli viikonlopun. Tai katkaistaan sitten, jos alkaa viisi sivua täyttymään.
Rakastan tätä keskiraskausaikaa. Olo on hyvä: melkein kaikki vaatteet sopivat vielä, iho on hyvä, tukka ei rasvoitu, aviomies kiinnostaa taas - eikä niin vähänkään, ruoka maistuu, mutta paino ei nouse vielä juurikaan. Väsyttää kyllä, mutta se johtuu varmaan eniten pimeydestä. Onneksi päivät jo pitenevät. Joulun aikaan ei päivänvalolamppuakaan ole tullut käytettyä, kun himoaa vaan tunnelmallista kynttilänvaloa.
Ensi viikolla on jo rakenneultra, tänään tuli 18 viikkoa täyteen. Laskin kelan laskurilla, että voisin aloittaa äitiysloman jo 30.3. ja taidanpa itse asiassa tehdäkin niin. Mies käyttää kuitenkin todennäköisesti viimeiset kaksi vanhempainlomaviikkoa ja kaksi isäviikkoa sen päälle, joten ihan saa hyvät lähdöt pikkutyyppi kotosalla.
Isoin siskokin jo aloittaa ensi syksynä eskarin, pienempi isosisko ehkä sitten tekee syksyn 5-tuntista päiväkodissa. Luulen ainakin vahvasti, että meidän molempien jaksamiselle on parempi, että ainakin alussa olen vauvan kanssa kahden päivät. Olen nimittäin ollut kahdesta lapsesta vauva-aikana täysin läpiväsynyt ja masentunutkin. Nyt osaan jo etukäteen varautua siihen, samoin siihen, ettei imetyksestä tälläkään kertaa varmaan tule mitään. Aion kyllä sitkeästi yrittää, mutta alistun siihen kohtaloon, että toiset meistä ovat lypsykarjaa, toiset lihakarjaa ;)
Mulla on ihana " vapaailta" , kun mies on kavereiden kanssa " tuulettumassa" (miten se saakin haisemaan niin pahalle) ja lapset menivät hyvissä ajoin nukkumaan. En jaksanut edes vaatia lattian raivausta. Lupasin huomenna ajaa puskutraktorilla ponit ja barbit kasaan elleivät saa niitä aamusta paikalleen. Inhottava kiristäjä-äiti.
Traumatisoikohan tuollainen, tuskinpa...
:( yövuorossa kukutaan vaikka kivempi se ois olla miehen viekussa kotona....
Galluppiin vuodesta 2005:
Alkuvuotta varjosti keskenmeno helmikuussa (ylläriraskaus) sitten alotinkin pillerit koska mies ei halunnu vauvaa... Ja kesä meni sitten totutellessa ajatukseen että näinköhän tässä ootellaan viel vuosia raskautta!
Ekaa kertaa olin ihan kokonaisen kuukauden kesälomalla ja täytyy sanoa että kelit suosi mun lomaa!!! Ihanaa oli olla vaan mökillä ja uimassa!!!
Syyskuussa sitten sain luvan lopettaa pillerit ja samantien tulinkin raskaaksi ja nyt odotellaan esikoista jännityksellä!! Alkuraskautta sitten varjosti suru miehen enon kuolema, oli miehelle läheinen ja tuntuu vieläkin tosi epäreilulle että kuoli juuri nyt: varsinkin kun kuolema oli tosi omituinen tapaturma...
Sukulaisille kerrottiin vauvasta jouluna ja aivan älyttömän innoissaan on kummankin puolen sukulaiset!!! Vauva on saanut jo lahjojakin!! mm tulevalta " ylpeältä enolta" vaatteita kun oli innostunut ostelemaan!!
Siinä lähimain mitä mieleen on jäänyt tästä vuodesta!!!
Nyt alkaa paukut taas kovenemaan tuossa pihamaalla joten tarttee mennä vartioimaan tuota meidän parkkipaikkaa: siellä kun ammutaan on suuri riski osua palohälyttimiin ja palokuntaa tänne viimeksi kaipaisin....
Oikein ihanaa vauvanodotusvuotta 2006 kaikille kertuille!!! Aatelkaa nyt alkaa meidän vauvojen syntymävuosi!!!! :)
Miitsu 16+0