Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

***SUURperheodottajat, eikös aloiteta!!?***

29.12.2005 |

Meitähän on jo aika monta suurperheodottajaa täällä, joten opemamma, sartsu, Piihe, S@ga, puuhapetet77 ja muut, jaettaisiinko odotuskuulumiset täällä!?

Itseäni kiinnostaisi kovasti kuulumisenne, miten ympäristö suhtautuu, mitä tuntemuksia on, minkä ikäisiä vanhemmat lapsenne ovat jne.

Meillä on kolme lasta n. 1,5v välein. Kuopus on nyt 1,5v, joten neljäs, viimeisemme, on hieman " myöhässä" ;) Olen nyt viikolla 6, eli hyvin alussa ja pahoinvointi siis juuri alkamassa. Hauskaa seurailla oireiden kehittymistä, plussankin olisin periaatteessa tiennyt ilman testiäkin.

Jouluna kerrottiin miehen sukulaisille. Eivät enää paljon hätkähdä kun tietävät neljän lapsen tavoitteestamme. Appiukko pitää meitä hulluina, mutta onneksi tämä lapsiluku on nimenomaan mieheni idea eikä miniää tästä siis voi syyttä kuin osasyyllisenä ;)

Kovasti suunnitellaan kasvavalle perheelle isomman auton ja talon hankintaa. Automallikin viimein löytyi, nyt vain kun löytyisi sopivasti ajettu ja oikein varusteltu, niin päästäisiin vaihtamaan.

Elina ja 3 pientä sekä pienen pieni alku viikolla 6

Kommentit (41)

Vierailija
1/41 |
29.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käyn aina tuolla heinisten listoilla, mutta sielläkin suurin osa odottaa ensimmäistään, eli kiva näin kertoa muille suurperheilijöille kokemuksistaan!

Eli meillä odotetaan viidettä lasta. Isommat lapset on poika 16.v ja tyttö 13.v, pikkupojat ovat pian 7.v ja 3.v.

Ei meillä hirveää vauvakuumetta ollut kun " kokeiltiin" onneamme (ikää mulla 34.v ja ) ja tulinkin " yllätys, ylllätys" heti raskaaksi!

Yllätys sikäli että nuorimmaista todella yritettiin monta vuotta (keskenmenoja 8 kpl) kunnes onnistui.

Olen ollut tosi väsynyt tämän raskauden aikana, joka yö menee unta 9-10 tuntia + 2 tunnin päiväunet. Nyt loman aikana on ollut ihana nukkua, mutta maanantaina taas koulu jatkuu sitten pitää ottaa alkuillasta päikkärit.

Onneksi kerkeen juuri valmistua keväällä, ennenkuin heinävauva tulee taloon.

Nuorempana oli paljon enemmän voimissani, liekö sitten ikä mikä alkaa tehdä tepposia...?

Ras-mam rv 10+0

Vierailija
2/41 |
29.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kai uskallan tänne suurperheellisten ketjuun osallistua, kun neljättä odotellaan ;) Itsellä kun on tuttavia, joilla on lapsia yli 5 ja he vasta tuntuvat suurpeheiltä :)

No, meillä on siis neljäs tulossa. Isommat lapset ovat 11v, 10v ja 1v3kk. Tämän neljännen la on 17.4.06.

Ihan toivottu ja suunniteltu oli myös tämä neljäs vauva. Ollaan menty nuorena jo naimisiin ja nyt ollaan hankkimassa ns. " toista satsia" lapsia. Noin kymmenen vuotta tulee lapsisarjojen väliin aikaa kuluneeksi.

Kaikki raskaudet ovat minulla olleet ihan normaaleja. Tällä neljännellä on vain ultrassa nyt todettut toisen munuaisen puutos, mutta senkin osalta olemme kuitenkin hyvin luottavaisilla mielin.

Magnhild 24+3

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/41 |
29.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli meille on tulossa ylläri kutonen. Mulla oli tarkoitus kevääseen mennessä suostutella mies kuudenteen vauvaan. unohdinkin ottaa yhden pillerin ja tässä ollaan. Aikasemminkin on käynyt näin ilman jälkiseuraamuksia. Nyt ollaan ihan onnesta soikeena ja suunnitellaan kovasti uuden vauvan tuloa, mieskin.

Vanhemmat lapset:

poika-97 adhd-poika, Käy ekaa luokkaa uudelleen kun keskittymisessä ja paikallaan pysymisessä on vaikeuksia. vilkas poika.

Tyttö-99 eskarilainen. Äidin apulainen. Haluaa itse auttaa niin mikäs siinä.

poika-00 kay seurakunnan kerhoa kahdesti viikossa.

tyttö-02 oikea uhmis. En tee, en syö en,en,en on tällä hetkellä tyypillinen vastau joka asiaan.

tyttö-05 kohta vietetään kuopuksen 1-vuotis synttäreitä. kova on menemään oppi 10kuisena kävelemään nyt juostaa ja kiivetään joka paikkaan ja jälki on sen mukaista.

itse olen ollut otona vuodesta 97. ammattikoulusta valmistuin 96 kemian laborantiksi päivääkään en oo töitä tehnyt. Nyt on kyllä siskon 1v tyttö päivät hoidossa.

Asutaan kerrostalo neliössä tännä muutettiin pari kuukautta sitten edellisessa kämpässä olleen vesivahingon takia. Nyt asutaan tässä hetki ja etsitään omakotitaloa isolla pihalla ja kasvimaalla.

Oma olo on väsymystä lukuun otamatta hyvä. Välillä viluttaa. Huonoa oloa ei oikeestaan ole. Eilen illalla ekan kerran ei tehnyt mitään mieli syödä. tytöistä oli huonoa oloa 24/7 nyt ei mitään. Eikä ollut pojista.

Miehen vanhemmille jo kerrottiin raskaudesta. Saatiin onnitteluja mies on seitsen lapsisen perheen keskimmäinen. itse olen kuudesta lapsesta vanhin. Että meidän iso perhe ei tule sukulaisielle yllätyksenä olen halunnut aina 4 tai 6 lasta parillinnen määrä se olla pitää.

Nyt tarvii mennä laittaan iltapalaa. palaillaan taas asiaan. onnittelut kaikille odotukseen.

puuhis ja lauma 97,99,00,02,05 ja kirppu 7+5

Vierailija
4/41 |
29.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen ollut tosin aika laiskanlaisesti mukana tuolla kesäkertuissa, mutta tosiaan tuntuu siltä , että monella tulossa vasta eka vauva, joten ongelmat ja kysymykset tuntuvat välillä vähän hassuilta.

Meillä odotetaan alkuhämmästyksen ja säikähdyksen jälkeen kuudetta pienokaista syntyväksi kesäkuun alussa. Perheeseen kuuluu äidin ja isän lisäksi viisi poikaa:

-93, -96, -97, -99 ja -04 syntyneet. Eli meilläkin aloitettu tietyllä tavalla alusta näiden kahden pienimmän kanssa. Ystävät ja sukulaiset uskoivat meidän lopettaneen neljään, mutta kroonisen vauvakuumeen vaivaamana....

Tämä syksy on kyllä ollut niin rankka pahanolon ja väsymyksen vaivatessa, sekä omakotitaloa rakentaessa, että vannon tämän olevan viimeinen raskaus. Toiveissa toki kovasti tyttö viiden pojan jälkeen, mutta ei siihen oikein jaksa uskoa, joten eiköhän meille ole kuudes poika tulossa.

Nyt alkaa elämä hieman helpottamaan, kun raskaus on sen verran pitkällä, että pahaolo helpottaa. Ja muuttamaankin pitäisi päästä parin kuukauden kuluttua. Joten nautitaan nyt kaikki odotuksista:-)

Vierailija
5/41 |
29.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäkin olen pikkuhiljaa alkanut sisäistää sen, että olen kohta suurperheen äiti. Meillä on ennestään pojat -00, -02 ja 04. Neljännen lapsen laskettuaika on 3.4.06, mutta eiköhän se maaliskuun puolella synny kun kaikki muutkin ovat syntyneet vähän ennen laskettua aikaa.

Olen tällä hetkellä kotona lasten kanssa. Raskausaika on sujunut ihan kohtalaisesti. Nyt on usein selkä kipeä ja supistelee, kun riuhdon noitten lasten kanssa ja innostun liikaa remontoimaan (meillä on vanha omakotitalo, jossa riittää laittamista). Jokaisessa aiemmassa raskaudessa on verenpaineet nousseet lopussa. Pitää nyt toivoa, että tämä olisi poikkeus.

Vauva on tosi vilkas, tuntuu olevan kokoajan hereillä ja välillä potkut ottavat jo kipeetä. Epäilen vahvasti, että tämäkin tulokas on poika, mutta senhän näkee sitten keväällä :)

Nelkku 26+3

Vierailija
6/41 |
29.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä vauva-lehden palstoilla käyn suht harvakseltaan juuri sen takia, että " kaikki" tuntuvat odottavan ekaa tai tokaa, korkeintaan kolmatta :D

Meillä lapsia on nyt huhtikuuhun asti kolme, neljännen la on 15.4. Vanhin lapsista on eskarilainen, toka on 4v ja kuopus 1v3kk. Kaks vanhinta on poikia ja nuorin tyttö.

Meille lapsien lukumäärä on ollut ja on vieläkin avoin. Mies haluaa parillisen määrän, mulle 5 olis jotenkin se " oikea" määrä. No, aika näyttää, yksi kerrallaan kun nämä ovat halunneet syntyä.

Tänään käytiin itseasiassa koeajamassa 1+8-paikkaista autoa. Farmari jää auttamattomasti pieneksi kun omien lisäksi on vielä tukiperhelapsia viikonloppuhoidossa sillon tällöin. Jo nyt on saatu kahdella autolla ajella aina noina viikonloppuina.

Sukulaiset eivät juuri ole kommentoineet nelostamme. Mies on neljästä lapsesta vanhin ja minä kolmesta keskimmäinen. Neljää lasta ei suvuta löydy keneltäkään. Mutta mulle kolme ei riittänyt,vastahan sitä tämän kolmannen kanssa osasi kaikki systeemit :D Tyttö on kyllä meidän lapsista " kovin jätkä" , ei piiruakaan anna periksi.

Poika 10/99 eskarilainen 4pv/vk. Herkkä, pohtiva ja jossain määrin ujoin meidän lapsista. Tai ehkä varauksellinen on oikeampi ilmaus. Hyvin isoveljellinen ja kiinnostunut tekniikasta, matikasta ja avaruudesta.

Poika 6/01 on erittäin tulinen tapaus, äkkipikainen ja isokokoinen. Toisaalta ihastuttavan aurinkoinenkin ja erittäin avoin, sosiaalinen ja yhteistyöhaluinen kun sille päälle sattuu. Vauhtia ja vaarallisia tilanteita!

Tyttö 9/04 on tosiaan se " kova jätkä" . Traktoriin pitää päästä veljien mukana, oppi kävelemään 9kk:n iässä ja haluaa tosiaan kaiken kuten muutkin. Uskomattoman tehokas kodin siisteyden tuhoaja ja keksii sellaisetkin metkut joita pojat eivät ole koskaan hoksanneet (kuten tunkee keskuspölynimurin reiän täyteen pikkulusikoita ja palapelinpaloja = nyt teipattu kiinni!).

Mä olen ollut kotona suurimman osan ajasta, mitä nyt suoritin opinnot loppuun tokan ja kolmannen välissä ja olin töissä 5kk ennen äitiyslomaa. Nyt tammikuussa aloitan uudet opinnot (vaikka vakipaikka töistä odottaakin) ja kaks nuorinta menee hoitoon parina päivänä kuukaudessa.

Asutaan maalla, vanhassa maalaistalossa, eläiminä tosin vain koiria, kanoja ja pari lammasta.

Kirjoittelen myös yahoon suurperhelistalla,sieltä saa myös kivaa vertaistukea. Tämä minunkin vauvakaipuuni kun on kroonistunut...seuraavaa haikailen kun nuorin lähtee kävelemään!

T: Vuokko, lapset tosiaan -99, -01, -04 ja rv26

Vierailija
7/41 |
29.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Neljännen laskettu aika 6.2. Ennestään poika 7v (-98); temperamenttinen ja voimakastahtoinen, erittäis sosiaalinen ja rohkea luonteeltaan. Toinen poika 6v (-99); kiltti, ujo ja arka, joskin kova poika puhumaan ja askartelemaan. Neiti Pippuri kohta 3v (-03) ; Kova " minä ite" -kausi menossa ja ilmeisesti uhmaikä makeimmillaan. Kovasti tykkää nukkevauvoja hoitaa ja laittaa ruokaa. Ja joka asiassa haluaa olla kaverina auttamassa.

Tämä neljäs on erittäin kovasti toivottu ja melkein vuoden yrityksen tulos. Lähipiiristä on kuulunut (varsinkin alussa) kauhisteluja ja hyvä ettei osanottoja. Viimeksi tällä viikolla sukujuhlissa sain olla tunnin tentattavana lapsiluvustamme ja loppuun tuli jos jonkilaista kommenttia. Mutta omapahan on asiamme ja itse hoidamme omat lapsemme sanoin. Haaveissa kun on vielä viideskin...

Meiltä löytyy myös kaksi kissaa ja tietysti mieskin talossa on.

matilda 34+3

Vierailija
8/41 |
30.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meille neljäs tulossa, joten kai sitä sitten suurperheelliseksi muuttuu... :) Itse kirjoittelin aikaisemmin ja tuonne huhtisten pinoon, mutta se sitten jäi, kun tosiaan monilla ensimmäinen tulossa ja kysymykset ja kuulumiset jotenkin toisenlaisia.

Meillä tyttöjä 11v, 4v ja 2,5v ja la huhtikuun alkupuolella. Kovasti toivottu on tämä nelonen ja tähän tämä lapsiluku saa kyllä meillä jäädä.

Kysymys teille muille nelosta odottaville, miten autoilette?! Meillä tällä hetkellä farmari, mutta siihenhän ei kohta enää mahduta. Minkälainen auto hyvä, kertokaapa kokemuksianne!

Mukavaa uutta vuotta kaikille!

Vierailija
9/41 |
30.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja heti kun pääsen koneelle kuuluu vessasta .." TULI KAKKA..!!" no niin asia hoidettu ;)

eli meillä odotellaan viidettä muksua suntyväksi helmikuussa. Meillä -99 syntynyt poika, -01 syntyneet kaksospojat, -04 syntynyt tyttö ja nyt siis tämä viides tuloillaan.

Kommentteja tästä raskaudesta on tullut paljon ja alussa kaikki negatiivisia pahoitin oikein mieleni.. Mutta nyt alkaa kaikki olla tottuneita ajatukseen ja meidän päätöshän se on vahinkoja ei ole kukaan näistä muksuista.

puuhapetet77; kirjoitit että teillä adhd poika. Meillä myös esikoinen mbd/adhd poika jouluna heitti pojalla tosi pahasti iso pyörä ja pukin jälkeen ilta oli itkua huutoa raivoa ja juoksua. Järkyttävää mutta se oli odotettavissa. Olisi kiva kuulla miten teidän poika otti joulun jännityksen ym. vastaan.

Pitäisi alkaa tuota tyttöä siirtämään pinnasängystä isojen tyttöjen sänkyyn jotta saisin vauvaa varten tuon pinniksen laitettua valmiiksi. En tiedä toivottavasti ei ala hurjaa iltajuoksua kun niin helposti sitten sängystä pääsee pois ;).

Kiva pino!! ja kaikille OIKEIN MUKAVAA VUODENVAIHDETTA!!

Terv. Hellu

Vierailija
10/41 |
30.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä autopulma ratkaistaan niin, että farmariin lai(ta)tetaan lisäpenkit tavaratilaan. Emme autoile kovin paljoa koko porukalla, lähinnä auto on miehen työmatkoja ja kauppareissuja varten, joten tämä oli tällä hetkellä järkevin ja edullisin ratkaisu. kerran vuodessa tehdään lomareissu porukalla, muuten ovat lyhyitä mummola/kauppareissuja sillontällön.

Meillä on kans vanhin poika vähän erikoinen luonteeltaan (kun joillain oli adhd/mbd-lapsi). Poika on saanut raivareita 10 kk iästä lähtien. Nykyään onneksi harvemmin, mutta kyllä tapaninpäivänä olin repiä hiuksen päästäni kun sukujuhlissa poika päätti näyttää " pimeän puolnsa" kaikkien edessä. Kun koko syksy on mennyt niin hyvin. Mutta ilmeisesti jouluhässäkkä purkautu jotenkin. Kaikki kun pitäisi mennä mielellään mahdollisimman saman kaavan mukaan niin kaikki olisi hyvin. Oon puhunut neuvolassa asiasta joka vuosi, mutta koskaan ei ole mitään tutkittu ja kun kumminkin on perusreipas, sosiaalinen ja hyvin taitava monissa asioissa ja neuvoloissa ym tietenkin käyttäytyy niinku kunnon pojan pitääkin. Kotona/tutuissa ympäristössä sitten on toisinaan piru irti. Mutta kyllä koulu on helpottanut tosi paljon.

Nyt pitää mennä " aamu" kahville jos vaikka tänään päästäs jo pihalle, meillä kun on sairastettu koko joulu. Aattona oli kaikki lapset kuumeessa ja eilen vielä oli keskimmäisellä kuumetta. Alkaa happi loppua. Nyt ei oo niin paljon pakkastakaan ku eilen...

matilda

Vierailija
11/41 |
30.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meille odotetaan neljättä syntyväksi huhtikuun lopussa (la 29.4.). Huhtisten palstalla oon käynyt vain esittäytymässä, koska paitsi että monilla on eka tai toka tulossa, niin oon myös moniin verrattuna ihan mummoiässä... Eli aktiivina oon roikkunut 60-lukulaisten palstalla.

Meillä on sama perhekuvio kuin Nelkulla (menikö nikki oikein??) eli koossa on pojat -00, -02 ja -04. Nyt ehkä jännittää enemmän kuin koskaan aikaisemmin, että kumpaakohan ' merkkiä' on tällä kertaa tulossa. Luulen taas odottavani poikaa, mut se kuvitelma ei perustu mihinkään faktaan.

Tää raskaus oli yllätys siinä mielessä, että olin ajatellut alkaa yrittää uutta vauvaa nyt tässä vuodenvaihteen jälkeen. Pikkuisen varomattomuutta vaan peliin, ja olinkin raskaana jo elokuussa. Kahden nuorimman välille tulee aika tasan 1½ vuotta ikäeroa. Hyvä näin, toisaalta!! :D

Kotona oon hoitovapaalla näiden vauhtiveikkojen kanssa. Asutaan pk-seudulla... ja koiran turjakekin tuolla kuorsaa...

terveisin Jymy rv 22+6

Vierailija
12/41 |
30.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

En viitsinyt aloittaa uutta viestiketjua, pystyy lukemaan sit kaikki kerralla, jos joku vielä liittyy sekalaiseen seurakuntaamme : )

Meillä tuo autopulma on ratkaistu/ei ole ratkaistu siten, että meinattiin vaihtaa isompaan (nyt 5-paikkainen farmari) mutta kun tuo vanhin lapsi ei ole enää pitkiin aikoihin innostunut puuhamaista yms.eikä lähde kirveelläkään mukaan (on mieluummin mummulassa) niin ihan hyvin ollaan sovittu.

No, ensi kesänä saa taas miettiä auton vaihtoa, kun lapsia 5 ja monesti meillä on lomilla ja kesäisin tuttavan lapsi hoidossa, ja voi tehdä tiukkaa tuossa autossa.

On meillä sit toinen auto, lähinnä miehen työautoksi tarkoitettu maasturi ja mies yksin ajelee sillä, joskus mennään sitten kahdella autolla.

Me kerrottiin raskaudesta pari viikkoa sitten sukulaisille, kun arvasivat ja kysyivät ihan suoraan (mulla on vatsa todellakin turvonnut jo niin suureksi, ettei voi salata!) Joka raskaus näkyy aina vain aikaisemmin ja aikaisemmin...

Eivät kyllä ihmetelleet ja onnittelivat kovasti, varsinkin kaverit.

ovat kyllä tienneet aina, että haluamme suurperheen ja olen nyt jopa ajatellut jo kuudetta lasta salaa (kun syntyisi nyt ensin tämä viides...)

Mekin asumme maalla, pienoisen kyläkoulun vieressä, järven rannassa.

Kaupunkiin on kesällä 10min. ajomatka. Eläimiä löytyy vain 3 koiraa, 1 iso pihalla ja 2 pienenpientä sisällä.

Pikkupojat ovat traktorihulluja, isäänsä tulleet!

Toivonkin ihan vähän salaa tyttöä, vaikkei sillä loppujen lopuksi ole merkitystä, kumpi tulee, mutta noita poikia kun on jo 3 ja 1 tyttö.

Eli, kysynkin millainen oli raskausaika kun odotitte tyttöä?

Mulla on nyt poikien raskauteen verrattuna sikäli erilainen odotus, että;

- Finnejä tulee naamaan tosi paljon, poikien aikaan ei ollenkaan!

- Kuvotusta ja pahoinvointia, poikien aikaan ei ollenkaan...

- Hirvittävä väsymys, voi olla ikäkysymyskin

Ei nyt tule muita mieleen, mut miten muilla?

Ras-mam rv 10+1

Vierailija
13/41 |
30.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

meillä on nykyään tavallinen Toyota Corolla, jonne mahdutaan nipin napin, kun koira jätetään kotiin, ja kun mä sulloudun takapenkin keskipaikalle kahden turvaistuimen väliin. Vanhin poika istuu korokkeella edessä. Kevään mittaan kun maha kasvaa, niin voipi olla että tarvitaan kenkälusikkaa mulle autoon pakkautuessa ja nostokurkea purkautuessa... ;) Lisäksi meillä on pakettiauto miehen työautona; siihen mahtuu 2 matkustajaa.

Todennäköisesti me jatketaan sitten niin, että minä ja lapset matkustetaan corollalla ja mies ja koira pakulla. Meillä kun kaikki lapset on vielä sen ikäisiä, että mukana tullaan.

Ollaan kyllä katseltu tila-autojen vertailuja, mut niissä näkyy monissa olevan aivan olemattomat tavaratilat, jos autoon pakataan 6 ihmistä ja yksi rakki. Mutta jonkin aikaa vielä me tullaan tarvitsemaan vaunut tai rattaat melkein minne vaan ollaan menossa, eikä muunkaan matkatavaran määrä oo ihan vähäinen. Onko kukaan teistä viidennen tai kuudennen odottajista löytänyt hyvää mallia, jonne mahtuis sekä poppoo että kamat? Budjetti asettaa tietty omat rajoituksensa.

Me asutaan myös syrjäkylällä vaikka pk-seudulla ollaankin. Kaksi autoa on jokatapauksessa oltava.

Jollakin teistä oli ennenaikaisia vauvoja... Niin mullakin, eli esikoinen syntyi rv 34+2 ja sen jälkeen kaksi seuraavaa on tulleet vain pari viikkoa etukäteen. Toisen ja kolmannen raskauden vietinkin melkein makuuasennossa. Nyt tällä kertaa ei voi makailusta muuta kuin haaveilla näiden vauhtiveikkojen kanssa, mutta toistaiseksi odotus on mennyt aikaisempia paremmin eli ei ole vielä supistanut pahemmin. Sekin näköjään auttaa, ettei tarvitse joka arkiaamu raahata lapsia tarhaan ja yrittää itse päästä työpaikalle, jossa sitten raadetaan täysi päivä ja taas tarhan kautta kotiin, jossa kotityöt odottaa. Eihän täällä paljon lepäilemään pääse, mutta yritän ottaa rennosti ja pötköttää aina kun vaan ehdin. Koti onkin sitten sen näköinen....

hyvää perjantaita ja uuttavuotta jos en enää ehdi linjoille!

terveisin Jymy+pojat+masu-Pertsa rv 23+0

Vierailija
14/41 |
30.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei!

En ole osannut mieltää itseäni suurperheelliseksi, kun vasta neljättä odottelen, mutta mukana ollaan, kuitenkin! Meillä on uusperhe. Vanhin lapsista on -89 syntynyt, seuraava -91, sitten on -99 syntynyt eskarilainen ja seuraavan lapsukaisen laskettu aika on 30.5.2006.

Äitinäkään en ole mikään tyttö enää, ensi vuonna täytän 39. Tuttavapiirissä ei ole ketään raskaana, eikä kenelläkään ole neljää lasta, joten palstan lukeminen on kivaa, kun paikalla on muitakin samassa veneessä.

Autokuviot meitäkin mietityttävät, tosin nuo vanhimmat lapset eivät enää niin hirveästi kulje mukanamme, mutta periaatteessa haluaisin kuitenkin auton, johon mahtuu koko joukko. Onneksi miehellä on bussikortti :) Meillä on kahden auton pakko, sillä molemmilla on työmatkaa jonkin verran, itse ajelen sitä nyt 140 kilometriä päivittäin, ja ajaminen sitten jatkuu, kun hoitovapaa loppuu.

Kevis rv 18 + 3

Vierailija
15/41 |
30.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei vain kaikille. Minä olen kans muutaman kerran kirjoitellut tuonne heinäsirkkojen palstalle, mutta kuten muutkin omilla palstoillaan huomannut, että suurin osa vasta aloittelee perheen kasvattamista. Meille on tulossa neljäs lapsi la 27.7. Ennestään perheestä löytyy;

Vuonna 1991 syntynyt poika, joka keskellä pahinta murrosikää. Onneksi tai välistä harmiksikin pelaa salibandya joka imee muvasti virtaa, ettei aivan tarvitse kinata kotona. Muuten mukava ja kiva poika kun tämä vaihe saadaan elettyä.

Vunna 1993 syntynyt poika. Tempperamenttinen ja luja luonne, pelailee veljen perässä joten turnausviikonloput hiljaisia kotosalla. Onneksi pikkuveljen pahimmat särmät alkavat jo hieman tasoittua, mutta ehkäpä se on tyyntä myrskyn edellä.

Vuonna 2004 aloitettu toinen sarja pienellä tyttärellä joka kohta viettää 2v synttäreitä. Meillä sama en tee en syö en nuku. Muuten onneksi helppo hoitoinen itkee hyvin harvoin tai riitelee muutenkaan vain tuo vastaan inttäminen riesana. No aikansa kutakin.

Meillä myös mietitty tuota autoasiaa ja käyty tila-autoja koe ajamassa, mutta kuten joku jo sanoikin niin niiden tavaratilat on olemattomat. Kuitenkin meillä tarvittaisiin tilavampi auto jonne kaikki mahtuu, kun pojat laskettelu intoisia niin on aika paljon reissattu koko perheen voimin rinteitä ja kesäisin kahlataan yleisurheilukisat paikasta toiseen. Kertokaa ihmeessä isoon ääneen jos joku löytää hyvän tilavan auton jonka hinta kuitenkin jossain kohtuudessa.

Nyt täytyy mennä, vessasta kuuluu ähellys toivottavasti pikkuneidillä oikea osoite...

Vierailija
16/41 |
30.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on ennestään kolme tyttöä -00, -01 ja -04. Sekä miehellä aikaisemmasta liitosta kaksi lasta.

Tätä neljättä ehdittiin jo kovasti toivoa, kun kolmannen jälkeen oli kaksi keskenmenoa, ennenkuin tämä sai alkunsa ja mutkia on ollut matkassa tässäkin. Tänään pääsee onneksi ultraan kurkkaamaan mitä vauvelille kuuluu.

Sukulaisille ei olla vielä kerrottu kenellekkään. Kolmannesta kun ilmoitin, niin sillon oli jo aika yllättyneitä ilmeitä ja totemuksia tyyliin: " ai taas" Nyt vaan alkaa jo maha näkyä, että pakko se on kohta paljastaa. Ja sehän riittää, että me ollaan iloisia ja onnellisia odotuksesta, sama se mitä muut ajattelee.

Auto-ongelma ratkaistiin jo kun kolmas ilmoitti tulostaan. Käytiin kovasti ajelemassa tila-autoja sun muita ja päädyimme Volkkarin pikkubussiin. Tila-autot oli kalliita, pieni tavaratila ja varsinkin amerikkalaisissa on kalliit varaosat ja huollot... Meillä on nyt vuoden -98 pikkubussi, jota saa ajaa henkilöautokortilla. Kyytiin mahtuu kuskin lisäksi 6 ja tarvittaessa saa vielä kaksi paikkaa lisää. Mutta nyt mahtuu takakonttiin tuplarattaat ja yhdistelmävaunut ja lisäksi useampi laukku tavaraa! Ja maksoi monta tuhatta euroa vähemmän, kuin saman ikäiset tila-autot.

Mutta nyt kuopus ulos nukkumaan :)

Nalluri 19+6

Vierailija
17/41 |
30.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olipas mukava löytää tämmöinen ketju! Itse olen myös kirjoitetllut tuolla huhtikuisissa, mutta melko harvakseltaan ja viimeaikoina lukeminenkin on jäänyt vähemmälle.

Meillä on tämmöinen uus-perhe kyhäelmä johon kuuluu minun poikani 92 ja 94 mieheni pojat 95 ja 98 ja nyt siis odottelemme 04/06 syntyvää yhteistä, toivottavasti kaikkien tulevaa lellikkiä joka myös on poika. Tämän katraan lisäksi perheeseemme kuuluu bulmastiffi narttu Sanna 7,5v.

Tuo auto asia on meitäkin mietityttänyt jo pidemmän aikaa, nyt liikumme farmarilla, mutta jatkossahan ei ole toivoakaan siihen enään mahtua. Vaikkakin koko porukalla liikumme melko harvoin, mutta kumminkin.

Tila-auto on hankittava, ne vaan ovat niin hirmu kalliita ja itse en mitenkään auto hulluna haluaisi laittaa autoon kiinni semmoisia rahoja mutta pakkohan se nyt niin on tehdä.

Me asustelemmä pääkaupunki seudulla omakotitalossa mukavalla pientalo alueella jossa koulu on kivenheiton päässä, järvellekkin on matkaa alle kaksi kilometriä jonka vierestä löytyvät myös jää- jalkapallo- sekä tennis hallit.

Ai niin, ikää minulla on 31v ja miehelläni 36. Uskon että tämä tuleva vauvveli jää kyllä meidän viimeiseksi ja nautimme tästä ajasta täysin rinnoin.

Vierailija
18/41 |
30.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikaido -73: Meillä muuten sama laskettupäivä!

Kevis67: Ja meillä aika samanikäiset lapset, mulla vanhin kans syntynyt -89, sit -92, -99 ja -02. Vanhimmat lapset eivät olleet kovin iloisia tästä vauvauutisesta, vanhin sanoi että ei kestä enää, aikoi muuttaa samana päivänä kun 18.v pois kotoa... ;) Enpä usko, kuitenkin paljon touhuaa noiden pienten kanssa ja tykkää hirveästi niistä sekä hoitaa ihan oma-aloitteisesti. Mut siitä ei kyllä tykkää että sotkevat isompien huoneet.

Niistä huoneista vielä, vanhimmilla lapsilla on omat huoneet, pikkupojilla yhteinen leikkihuone ja nuorin nukkuu meidän huoneessa. -99 syntynyt nukkuu meidän vieressä olevassa huoneessa, josta piti tulla takkahuone mutta tulikin oleskeluhuone. Vauvakin tulee nukkumaan meidän huoneessa ja jotkut tuttavat sanovat, että eivät voi tehdä enempää lapsia, kun ei riitä sitten jokaiselle lapselle omaa huonetta!

En kyllä ymmärrä, että pitäisi olla oma huone kaikilla perheenjäsenillä, jotkut jopa laittavat vauvankin omaan huoneeseen heti laitokselta päästyään! No, jokainen tyylillään.

Vierailija
19/41 |
30.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heips,

Meille kanssa neljäs tulossa la 6.6.

Itse olen 33-vuotias ja mies on 36.

Lapset

Esikoinen 97, myös adhd-lapsi! poika

Tyttö 00

tyttö 02

Tällähetkellä töissä, menin töihin kun kuopus täytti 3 v, mutta kohtahan sitä taas saa olla kotona!

Tsemppiä teille kaikille ja onnellista odotusaikaa, itse olen ainakin tosi väsynyt ja huonovointinen ollut koko syksyn.. ja nyt ansaitulla joululomalla heti tietysti joku flunssapöpö iski...Kyllä sitä vaan ihmeissään muistelee esikoisen odotusta ja sitä miten sai lepäillä rauhassa : )

Ympäristön mielipiteet on olleet suht positiivisia, tosin töissä en ole vielä kertonut.

Vierailija
20/41 |
30.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä yksi suurperheellinen odottaja lisää :) Huhtikuussa tuntuu olevan monella la, niin minullakin 20.4.06. Perheeseemme kuuluu äiti, isi ja 5 tenavaa sekä tämä masulainen, joka oli todellinen yllärivauva. Minun on myönnettävä, että en ihan heti volttia hypännyt riemusta kun testi näytti plussaa, mies toipui nopeammin. Tosin minähän se tässä kotona olenkin, mies jatkaa töissäolemistaan kuten aiemminkin.

Meidän lapset ovat poika -92; tarkkavaisuushäiriön ja impulsiivisuusongelmien takia esy-ryhmässä 7.lk.lla oleva älykäs, nokkela, kiivas, ärsyttävä poika :)

Poika-94, 5.luokalla, vilkas ja fiksu, mutta myös äärettömän laiska ja elää haaveissaan, rakastaa harry pottereita sun muita.

Tyttö-99, varsinainen tamara; eskarilainen, joka HALUAA osata lukea. Taitava motorisesti ja veikkaan ettei oppimisvaikeuksia tule tällekään ipanalle. Kasvanut veljien keskellä, joten ärhäkkyyttä riittää :)

Poika-02, keskosena syntynyt suloinen ja melko pahaa astmaa sairastava poju. Helppo lapsi, rauhallisin näistä.

Poika-04, moniallerginen mutta aivan ihana poitsu, lähes aina tyytyväinen ja iloinen. Kova kiipeilemään, kävelyä on aloitellut kuukauden päivät hitaasti.

Masussa asustelee 4d-ultran mukaan toinen tyttö :)Tämä on

ehdottomasti meille viimeinen lapsi, minulle tehdään sterilisaatio, koska kaikki ovat sektiovauvoja ahtaan lantioni takia ja kohtu alkaa olla parhaat päivänsä nähnyt.

Olen itse 3-lapsisen perheen keskimmäinen ja miehellä on 1 sisko. Meillä on enemmän lapsia kuin kummankaan sisaruksilla yhteensä ;o)Suku pyörittelee silmiään, mutta siinäpä pyörittelevät. Autona meillä on 7-paikkainen tila-auto, joskin se on reksiteröity 8:lle, kunhan joku jaksaisi penkkitilausrumban.

Kirjoitan myös suurperhelistalle, moni varmaan tunnistaakin! Huhtikuisten listalla kirjoittelen myös, mutta täällä vauvalla harvemmin.

Mandi 24+1