Saako teillä mies nukkua töiden jälkeen päiväunet?
Typerästi ilmaistu, tiedän. Eihän tässä miesten äitejä olla ja sanella mitä mies saa tehdä, mutta en nyt paremminkaan osaa sanoa.
Minua nimittäin ahdistaa hirveästi se, että mies useimmiten töistä tullessaan körmähtää sohvalle 2-3 tunniksi. Minä olen kotiäitinä ja oikeasti kaipaan seuraa, etenkin nyt kun nuorin on kipeänä enkä pääse edes ulos, tai muualle missä olisi ihmisiä. Minullakin on raskas päivä lasten kanssa, minäkin kaipaisin lepotaukoa, mutta en silti pääse päiväunille. Mies ei tätä tajua ja tästä on kinattu niin kauan kuin muistan.
Onko teillä muilla tällaista?
Kommentit (37)
Tottakia saa jos haluaa ja tulee töiden jälkeen ylipäänsä kotiin, ei toista voi määräillä tai itse en ainakaan haluaisi. Nukkuu ehkä muutaman kerran vuodessa päikkärit kun on niin aktiivinen ettei hänen tarvitse vaan menee sitten illalla kymmenen aikaan nukkumaan. Täytyy yrittää aina keksiä muuta seuraa kuin mies
En tykkäisi, jos nukkuisi. Tolla on kuitenkin niin inhimilliset työajat, 8-15.30, että on se kumma, jos aikuinen mies ei selviä arkisin ilman päiväunia. Mut me nukutaankin yöunet klo 22-06. Toki sairaana, tai jonkun rytmit sotkeneen reissun jälkeen ymmärrystä löytyy jos väsyttää.
Enkä tykkäisi siitäkään, jos löhöäis kaiket illat sohvalla, vaikka pysyis hereilläkin. Tuolla miehellä on vaan tapana juoda töiden jälkeen kuppi kahvia, puuhastella jokunen tunti talossa tai puutarhassa ja sit olla valmista kamaa unten maille kymmeneltä.
Tuttu tilanne.. Ensin tulee töistä, syö.. nukkuu ja lähtee omiin hommiin.. esim. lasten iltapalan aikaan.. joten arki on täysin mun vastuulla.. Ja viikonloppuna sama jatkuu, mies nukkuu pitkään, juo rauhassa aamukahvia tunnin tietokoneen seurassa.. Syö kun haluaa.. lapsilla ja mulla on ruoka-ajat, me syödään silloin.. mies saattaa syödä aivan eri aikaan kuin me muut.. Ja silloin kun olin töissä (nyt äitiyslomalla) mulla oli pitempi päivä, kun tulin kotiin mies meni päikkäreille...
Nukkuu.Lapset eivät ole silloin vielä kotona. Jos olisi pieniä lapsia ja minä kotiäitinä, kyllä mua harmittaisi miehen päiväunet. en niitä silti kieltäisi, koska vastaavasti hän sitten hoitaisi pieniä illalla tai yöllä jos tarvetta.
Nukkuu päikkärit sekä töissä että töiden jälkeen, vapaapäivinä myös. Laittaa kuulusuojaimet korville ja nukahtaa nojatuoliin, ei häiriinny lasten mekkalasta
Me nukutaan duunin jälkeen molemmat päiväunet. Just herätty sellaisilta puolen toista tunnin päiväunilta tässä ja alan laittaa päivällistä kohta. Lapsetkin yleensä nukkuu samaan aikaan, mutta ei aina.
tietysti saa, nukun muksun kanssa jos väsyttää
[quote author="Vierailija" time="29.12.2005 klo 17:40"]
Typerästi ilmaistu, tiedän. Eihän tässä miesten äitejä olla ja sanella mitä mies saa tehdä, mutta en nyt paremminkaan osaa sanoa.
Minua nimittäin ahdistaa hirveästi se, että mies useimmiten töistä tullessaan körmähtää sohvalle 2-3 tunniksi. Minä olen kotiäitinä ja oikeasti kaipaan seuraa, etenkin nyt kun nuorin on kipeänä enkä pääse edes ulos, tai muualle missä olisi ihmisiä. Minullakin on raskas päivä lasten kanssa, minäkin kaipaisin lepotaukoa, mutta en silti pääse päiväunille. Mies ei tätä tajua ja tästä on kinattu niin kauan kuin muistan.
[/quote]
mitähän tasa-arvoa tossa on ? mies tekee ensin työpäivän ja tulee sitten päästämään arvon rouvan harrastusten pariin? Voi jeesus teitä pentuja...kasvakaa aikuisiksi.
[quote author="Vierailija" time="11.04.2013 klo 19:08"]
[quote author="Vierailija" time="29.12.2005 klo 17:40"]
[/quote]
mitähän tasa-arvoa tossa on ? mies tekee ensin työpäivän ja tulee sitten päästämään arvon rouvan harrastusten pariin? Voi jeesus teitä pentuja...kasvakaa aikuisiksi.
[/quote]
No paljon on mahdollista, että tämäkin tapaus on 7 ja puolessa vuodessa edes vähän kasvanut...aikuisesta en sitten tiedä :D
Ei minulla ole mahdollisuuksia puuttua miehen päiväuniin tai elintapoihin. On tehnyt selväksi, että voi kyllä lähteä vaikka heti, jos alan tyhjästä nipottamaan.
Eikö asiantuntijat ole sanoneet että päikkäreiden pitäisi olla korkeintaan puoli tuntia? Muuten häiriintyy rytmi ja yöunien laatu huononee.
Aina nukun jos ei poikien kaa baariin jo töistä.
Jos miehesi elää standardi (epäterveellisellä) ruokavaliolla, niin kannattaa antaa nukkua. Pidentää varmasti elinikää.
Nainen tarvitsee enemmän unta kuin mies. Sillä ei ole mitään syytä nukkua minuuttiakaan päiväunia koska sillä ei ole aivotoimintaa joka kaipaa lataamista ja hänen hormonitoiminta pitää hereillä
Mies käyttää kolmejaksoista unirytmiä, eli nukkuu neljän tunnin yöunet ja kahdet lyhyemmät päiväunet. Toiset töissä ja toiset alkuillasta kotona.
Säästyy kuulemma aikaa, kun pärjää pienemmällä määrällä unta ja pitkät yhtäjaksoiset yöunet on kuulemma luonnoton tapa, joka johtuu teollistumisesta.
Meillä nukkuu mies pitkälle päivää. Sitten valittaa väsymystään. Itse herään klo 4 ja kotona puolivuorokautta myöhemmin.
En ehdi päikkäreille, kun kaikki kotityöt levällään ja tekemättä. Yöunetkin jää muutamaan tuntiin.
Ei saa, lapsi haluaa isänsä huomion heti. Minua ei haittaisi, vaikka ottaisi päiväunet ja joskus harvoin saakin levähtää sohvalla vähän aikaa jos lapsella tarpeeksi mielenkiintoiset leikit kesken. Mutta ei tosiaan koskaan ole 2-3 tunnin lepoa, ei sitä edes normaali ihminen tarvitse työpäivän jälkeen!
Milloin ap:n mies viettää aikaa lastensa kanssa?