Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Suuri osa kuntosaleilla treenaavista naisista treenaa niin löysästi ja epäsystemaattisesti...

Vierailija
23.08.2012 |

...ettei hommasta ole mitään hyötyä. Ja tämän myös huomaa kun katsoo heidän vartaloitaan. Treenaavat olemattomilla painoilla ja virheellisillä tekniikoilla ilman tavoitteellisuutta, hölskyvät laitteissa epämääräisen sattumanvaraisesti, lukevat naistenlehtiä laitteissa köllötellen, kiirettömien löllösarjojensa välissä, ruuhkauttavat täten salia, eivät jaksa ponnistella ja rakentaa tuloksia vaan heille riittää se pelleilyrimpuilu ja sit he voivat sanoa "käyvänsä salilla" Säälittävää touhua tuo useimpien touhu. Polttavat rahaa hukkaan ja ärsyttävät asiallisen tiukasti treenaavia tuolla pelleilyllään. Itse en ihaile naisilla suuria lihaksia vaan sellaisia tasapainoisia, kiinteitä kroppia, joiden eteen on tehty sopivasti työtä, mutta ei hampaat irvessä vaan älykkäästi ja systemaattisesti. Tällaisiakin naisia käy ja näkyy kuntosaleilla mutta valitettavasti vähemmän.

Yhden ohjeen antaisin: laittakaa hyvät naiset sitä painoa edes sen verran tankoon tai laitteeseen että tuntuu tervettä, hyvää kipua ja pumppia lihaksissa ja tulee edes vähän hiki. Ja lisätkää pikku hiljaa treenipainoja ja/tai toistoja niin että alkaa tapahtua kehitystä eikä koko touhu ole yhtä olematonta +-nolla-sähellystä jolla kroppa ei muutu käytännössä yhtään: ei kiinteydy, ei tule lihaksikkaammaksi; ei tapahdu yhtään mitään jos veivataan esim. laitteessa sitä yhtä höyhenenkevyttä levyä tai jos säädetään joillakin 1 kg:n käsipainoilla jotain räpsitelyjä. Vastusta pitää olla. Ja hikeä - edes jonkin verran.

Kiitos.

Ja anteeksi.

t. 28 v. miesbodari

Kommentit (42)

Vierailija
1/42 |
23.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miehet voisi tehdä salilla oikeasti jotain muutakin kun kolisutella näytön vuoksi painoja, ja haahuilla ympäri salia tekemättä oikeasti yhtään mitään kuntoiluun liittyvää, ei se kasvata lihaksia.. En ihaile keskivartaloa kasvattavia miehiä, jotka löysin vartaloin kulkevina valtaavat salin sitä oikeasti käyttäviltä.

t. kuntosalia oikein käyttävä, pt-ohjauksessa hyvän ohjelman hankkinut ja laitteita oikein käyttävä 40v nainen..

kiitos ja anteeksi ;)

Vierailija
2/42 |
23.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

jaksaa antaa vinkkejä, vaikka ei kukaan edes pyytänyt.

Vaikka tyyli pikkasen ärtynyt, niin musta tässä oli hyvä tarkoitus takana. Kiitos 28 v. miesbodari!

äläkä nyt anteeksi pyytele! :D

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/42 |
23.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

28-v miesbodari tekemässä avauksen vauvapalstalle... en arvannut tätäkään päivää näkeväni.

Vierailija
4/42 |
23.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

säännöllisesti käytettyä edes jotenkin kaikkia lihaksia, istumatyötä kun teen eikä hyötyliikuntaa tule. En tahdo, että iän myötä surkastuu, paikat jäykistyy jne, muita tavoitteita minulla ei oikeastaan ole.

Mutta joo, jotkut tahtoo enemmän, silloin toki kannattaa treenata vähän enemmän tosissaan.

Vierailija
5/42 |
23.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja mulla on juuri leikattu polvi, sekä vikaa selkärangassa. Joudun tekemään asiat hitaasti ja ilman painoja.

Kun näet minut heiluttelemassa käsiäni, en lintsaa vaan sekin kuntouttaa minua hitaasti täyteen mobilisaatioon.

Minulla on fysioterapeutin ohjeet ja näytän varmasti siltä, että en tee yhtään mitään. Lödöilen vaan ja heiluttelen vähän.

Vierailija
6/42 |
23.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

epämääräisesti hölskyviä löytyy myös miesten puolelta; ei tajuta mitä lihasta pitäisi missäkin laitteessa tehdä tai sitten ollaan pena-haukkapellejä ja hinkataan niitä joka kerta. Taidanpa tästä lähteä salille tekaisemaan selkätreenin.

t.ex-bodarin vaimo

Vierailija
7/42 |
23.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Multa lapsi kuoli, kiitos että arvostelet ulkonäköäni.

32- vuotias nainen, ei niin timmi

Vierailija
8/42 |
23.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta joo, ap:n kaltaiset tyypit on yksi syy miksi en edes käy salilla. Jaksa sitä machoilua ja toisten kyttäämistä. Mieluummin lenkkeilen omassa rauhassa.

Vierailija
9/42 |
23.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ymmärrän, että salin ruuhkautuminen voi ärsyttää. Kaikki eivät varmaankaan treenaa vartaloaan miellyttääkseen sinua - niin vaikea kun sitä ehkä on uskoa.

Vähäinenkin määrä liikuntaa on parempi kuin ei mitään - mutta totta varamaan on, että olisi hyvä, että tulisi ainakin jossain välissä vähän lämmin.

Oscar.

Vierailija
10/42 |
23.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Multa lapsi kuoli, kiitos että arvostelet ulkonäköäni. 32- vuotias nainen, ei niin timmi

Vain hyvä kotikasvatukseni estää minua sanomasta tähän mitä ajattelen.

t. SE maailman ainut äiti, keneltä on lapsi kuollut, älä sinä vie minun asemaanin pahimpana martyyrinä, sitten Jeesuksen.

Vierailija
11/42 |
23.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikös siellä pääsääntöisesti istuta/maata laitteissa ja harjoiteta yhtä ruumiinosaa kerrallaan? Mä harrastan vaan liikuntaa, jossa koko kroppa työskentelee koko ajan. Ja hiki virtaa. Salille mua ei saa viemälläkään.

Kuntosali on täydellinen kulminoituma ihmisen halulle saada tuloksia tekemättä oikeastaan mitään. Joku jalkaprässi, pyh.

Toki siellä muskelia voi kasvattaa, mutta tulee mieleen analogiana kirjolohi vastaan villi merilohi.

Oikeesti bodarit, te meette siitä, missä aita on just matalin. Kai sitä hauiskääntöä voi tehdä joo, mutta mitä liikuntaa se on, kun muuten seisot tai istut kuin tatti?

Menkää pakkotoistoon pätemään.

Vierailija
12/42 |
23.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta joo, ap:n kaltaiset tyypit on yksi syy miksi en edes käy salilla. Jaksa sitä machoilua ja toisten kyttäämistä. Mieluummin lenkkeilen omassa rauhassa.

No pain, no gain (or "No gain without pain") is an exercise motto that promises greater value rewards for the price of hard and even painful work. Under this conception competitive professionals such as athletes and artists are required to endure pain and pressure to achieve professional excellence.

t. se 28 v. miesbodari

P.S.

nyt pitää lähteä salille löllöjen sekaan ärsyyntymään ;)

Vierailija
13/42 |
23.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

älkääkä tuhlatko aikaa jonninjoutavaan rautojen kolisteluun neljän seinän sisällä.

Olkaa hyvä

Kotiäiti 40 v.

Vierailija
14/42 |
23.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta periaatteessa aloittajan kanssa samaa mieltä. Ei kukaan pamahda näyttämään Kike Elomaalta vain siksi, jos vaihtaa ne 2kg painot 4kg:een.

Vierailija
15/42 |
23.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

No pain, no gain (or "No gain without pain") is an exercise motto that promises greater value rewards for the price of hard and even painful work. Under this conception competitive professionals such as athletes and artists are required to endure pain and pressure to achieve professional excellence.

t. se 28 v. miesbodari

P.S.

nyt pitää lähteä salille löllöjen sekaan ärsyyntymään ;)

Tuossa mitään viisastuttavaa ole. Sanoit että pitää tuntua tervettä kipua lihaksessa - minä taas olen monesti lukenut että liikunnan ei kuulu sattua. Sillä asialla ei ole mitään tekemistä treenausmottojen kanssa, jolla käsittääkseni tarkoitetaan hieman erilaista "kipua".

Vierailija
16/42 |
23.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

miehistä harrastaa vain hauiksen treenaamista.

Vierailija
17/42 |
23.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Menkä bodarit metsätöihin ja marjoja poimimaan älkääkä tuhlatko aikaa jonninjoutavaan rautojen kolisteluun neljän seinän sisällä.

Olkaa hyvä

Kotiäiti 40 v.

ei kyllä kehitä lihasvoimaa ts. ennemmin kannattaisi hankkia lihaskuntoa treenillä ja sitten iloita hyvästä kunnosta ja jaksamisesta töissä. Niitten fyysisten töiden vastapainoksi pitäisi juuri pitää lihaskunnosta ja kehosta huolta, tehdä vastaliikkeitä yksipuolisille asennoille, venytellä ja myös rentouttaa kroppa.

Monella fyysisen työn tekijällä kroppa sanoo itsensä irti keski-iässä, mistäköhän moinen johtuu?

Vierailija
18/42 |
23.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

näyttää joltain Kike Elomaalta.

Vierailija
19/42 |
23.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta sittenkin mua enemmän ärsyttää ne yläkropastaan epätasapainoisen ja suhteettoman suuret äijät, jotka tekee jotain vituntärkeään hiottua ohjelmaansa ja pudottaa 200 kiloa täräyttäen maahan niin, että koko sali tärisee ja kolisee. Ei niin minkäänlaista terveydellistä näkökohtaa voi tuollaiseen harjoitteluun saada liitettyä. Ne ovatkin ihan jonkun muun kuin terveen miehen näköisiä.

Olen 34-vuotias ja erinäisistä ongelmista kärsinyt ja yrittänyt löytää omalle aineenvaihdunnalleni, kropalleni ja päälleni sopivaa liikuntamuotoa. Löysin sen salilta: spinningiä alkulämmittelyksi ja salitreeni (ilman mitään kunnianhimoista suunnitelmaa) omien tuntemusten mukaan kunnon painoilla (esim. technogymin jalkaprässillä menee nykyisin 3x10 100 kg:lla) ja tulee hiki. En hio eri lihaksia vaan teen liikkeitä, joissa mahdollisimman moni lihasryhmä osallistuu ja koko kroppa saa muutamallakin laitteilla treeniä. Tämä on sopinut uupuneelle elimistölleni oikein hyvin. Yksi salasana on ollut riittävän tehokas alkulämmittely.

Naisille, joilla on suhteellisesti heikompi ylävartalo, on paljon hyödyllisempää treenata lihaskestävyyttä (hiukan pidempia sarjoja keskivastuksilla) yläkroppaan ja sitten vähän tuhdimpaa alavartaloon. Minä toimistotyötä tehdessäni kiinnitän paljon enemmän huomiota ylävartalon lihasten kestävyyteen ja ylävartalon liikkuvuuteen kuin lihasvoimaan. Alavartalossa taas lihasvoima ja niiden isojen lihasten lihasmassan määrä merkitsee paljon aineenvaihdunnan kannalta. Mitä enemmän lihasmassaa, sen enemmän energiaa kuluu ja rasva-aineenvaihdunta toimii. Myös hormonitoiminta tasapainottuu.

Toivottavasti minä olen sinun silmissäsi se napakasti treenaava, vaikka vähän löysää löytyykin :)

Vierailija
20/42 |
23.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä kaikesta liikunnasta on hyötyä, myös kevyt liikunta on huomattavan paljon parempi kuin ei mitään.

Ja tuosta hikoilusta, kaikki eivät vain hikoile kovin helposti. Itse hikoilen tuntuvasti vain silloin kun on liikaa vaatteita päällä tai muuten todella kuuma. Pelkällä treenillä en saa kovin saa hikeä virtaamaan, vaikka harrastaisin selvästi hengästyttävää liikuntaa tunnin.