mitä lahjaksi 85 vuotiaalle mummolle?
Kommentit (57)
Yksi lahjoista voisi olla joku hyvä runo mummosta ja mummo-pehmolelu, esimerkiksi Tilda pupu kuin tämä: http://soffia.fi/news/pupu_mummo/2014-03-08-16 Sellainen lahja sitten aina muistuttaa lapsien rakkaudesta
Mä ostin omalleni uuden rannekellon. Huomasin, että kun näkö ei ollut enää mikään kovin hyvä, hän ei nähnyt kellostaan aikaa, niin ostin isommalla ja selkeämmällä kellotaululla varustetun kellon, mummo oli kovin iloinen.
Mä ostin samanikäiselle mieheni tädille dvd-elokuvia ja kirjan. Ja vien kesällä ravintolaan syömään, kun tapaamme.
Hyvät lämpimät sisätossut
Jos näkee vielä lukea, kirja
Jos ei näe lukea, äänikirja
Musiikki CD
Jos näkee lukea, jonkun lehden vuosikerta
Lämmin hartiahuivi
Punaviinipullo tai cherry pullo
Mukava oloasu
Kukkia
Jos on vielä aktiivinen ja harrastaa jotain ja asuu kotona, niin jotain harrastuksiin tai mielenkiinnonkohteisiin liittyvää.
Teatteriliput (jos siinä kunnossa, että teatterissa vielä käy)
Konserttiliput
Mä olen ostanut myös jalkahoidon joka joulu,juuri tuosta syystä ettei saa leikattua varpaankynsiä. Olen myös äitienpäivälahjaksi ikkunanpesun ja siivouksen. Mummolla ikää 86
Mä olen ostanut myös jalkahoidon joka joulu,juuri tuosta syystä ettei saa leikattua varpaankynsiä. Olen myös äitienpäivälahjaksi ikkunanpesun ja siivouksen. Mummolla ikää 86
Ja on pitänyt erityisesti 90-vuotislahjaksi ostamastani lahjakortista kosmetologille. Pääsi ensimmäistä kertaa elämässään hoitoon. On sotaveteraani.
Lisäksi olen useimmiten ostanut hänelle päivä- ja yövoiteet. On pitänyt niistäkin.
Ja kerran ostin parfyymin.
kirjoitin lahjakorttiin vielä, että kuljetukset hoitoon ja pois sieltä kuuluvat lahjaan :)
Vein pari viikkoa sitten 85-vuotislahjaksi kaksi iloista ja touhukasta kuvaa päivänsankarista kauniissa kehyksissä. (ne oli otettu noin 6-vuotta sitten) Lahjasta pidettiin todella paljon, sillä se toi mieleen hyviä muistoja menneestä. :) Päivänsankari kehui lahjaa moneen otteeseen.
En kestä lapsuuden kuvianikaan, kun tulee niin paha olo ajan kulusta
Ex poikaystävän mummo olis kehunut tuttiakin, jos sellainen olis paketista tullut...
Omani piti koko vuoden esillä antamaani poikakalenteria, äitiäni kyllä hieman hävetti asia...
Myös konjakki ja pienet herkut maistuivat.
Olen kuullut jonkun antaneen lahjaksi kirjekuoria joissa oli mummon nimi, osoite ja postimerkit valmiina ja jakoi ne kirjekuoret mummon sukulaisille niin että mummo saisi lähikuukausina paljon postia sukulaisilta.
Mummolle, rakkautta, hellyyttä, kuuntelua, ymmärtämystä ja silitys / suukko poskelle..:)
mummolle äitienpäiväksi Marimekon paketin eli siinä oli Unikko-sukat, huivi, pyyhe, lautasliinoja ja vielä joku Marimekon juttu, en muista mikä. Tykkäsi kovin, koska haluaa aina laittautua jos lähtee jonnekin.
Hyväkuntoinen on vielä, eli tykkää liikkua ihmisten ilmoilla, teatterissa, näyttelyissä, kahviloissa jne.
Hei!
Minä olen vienyt viime aikoina sellaisen ihanan pehmeän hartiahuivin. Ei ollut edes kovin kallis. Konjakkipullo on aina takuuvarma.
ei niitä tavaroita voi hautaan mukanaan viedä.
tuntuu, että jos tuon ikäisille sukulaiset ostaa esim. aalto vaaseja ym, että he ikäänkuin tieten ostavat ne "itselleen perinnökseen"---kuten joku vanhus kerran tv:ssäkin sanoi.
eikö olisi jokin mukava henkilökohtainen hemmotteluhoito tms? jotain, joks on henkilökohtaista, ja apua jaksamiseen? tuottamaan hyvää oloa?
ei niitä tavaroita voi hautaan mukanaan viedä.
tuntuu, että jos tuon ikäisille sukulaiset ostaa esim. aalto vaaseja ym, että he ikäänkuin tieten ostavat ne "itselleen perinnökseen"---kuten joku vanhus kerran tv:ssäkin sanoi.
eikö olisi jokin mukava henkilökohtainen hemmotteluhoito tms? jotain, joks on henkilökohtaista, ja apua jaksamiseen? tuottamaan hyvää oloa?
ja suhteestasi mummoon.
Mun mummoni olisi tykännyt näistä, kun vielä eli: Lahjakortti jalkahoitoon, lämpimät villasukat, tossut tai shaali, tuoksukynttilöitä, suklaata ja vihreitä kuulia- marmeladikarkkeja
Vein pari viikkoa sitten 85-vuotislahjaksi kaksi iloista ja touhukasta kuvaa päivänsankarista kauniissa kehyksissä. (ne oli otettu noin 6-vuotta sitten)
Lahjasta pidettiin todella paljon, sillä se toi mieleen hyviä muistoja menneestä. :) Päivänsankari kehui lahjaa moneen otteeseen.
[quote author="Vierailija" time="09.10.2012 klo 21:36"]
ehdotuksia?
[/quote]
Meidän mummi on noin 10 vuotta vanhempi.
Sai mm. herkkukorin, pullon konjakkia, lapsenlapsen julkaiseman kirjan, kuvakirjan toisen lapsenlapsen perheen vuoden tapahtumista sekä taulun.