Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ei kai Suomessa oikeasti ole homofobiaa?

Vierailija
29.01.2012 |

Voisivatko palstan homofoobikot ilmoittautua ja kertoa tunnoistaan tarkemmin, miksi homous ahdistaa tai inhottaa jne.?

Ja ei nyt puhuta vaaleista, vaan homoudesta.

Kommentit (72)

Vierailija
1/72 |
29.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei ole minun juttu.

Vierailija
2/72 |
29.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei ole minun juttu.

Miten voit sanoa, ettet tykkää homoista? Kuinka monta homoa tunnet?

ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/72 |
29.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta ei minulla ole mitään homoja vastaan. Sama juttu kuin koirien kanssa, ei ole mun juttu, mutta sopii jollekin toiselle.

ei ole minun juttu.

Vierailija
4/72 |
29.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta ei minulla ole mitään homoja vastaan. Sama juttu kuin koirien kanssa, ei ole mun juttu, mutta sopii jollekin toiselle.

ei ole minun juttu.

tuttavasi paljastuisi homoksi, se olisi välit poikki?

Vierailija
5/72 |
29.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Loistavaa, olemme siis suvaitsevaisia!

ap

Vierailija
6/72 |
29.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei vaikuta mitenkään.

Se ei vaan ole mun juttu, koska olen hetero. Koiranomistajuuskaan ei ole mun juttu, mutta en paheksu niitä joilla koira on, tai kissa.

ei ole minun juttu.

tuttavasi paljastuisi homoksi, se olisi välit poikki?

Vierailija
7/72 |
29.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

se muuten homofobiaa jos vaan ei tykkää ko. tyylisuunnasta eikä halua olla missään tekemisissä, vaan sanoutuu irti koko jutusta kun ei vaan ole oma juttu.

Vähän niin kuin en pidä myöskään polvisukkien käyttäjistä en halua jutella tms. olla tekemisissä henkilöiden kanssa joiden havaitsen niitä käyttävän sama on vielä niiden lattapohjakenkien käyttäjät... uggggg hyi että...

Vierailija
8/72 |
29.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta tuollainen "ei ole mun juttu" ei olekaan homofobiaa... Sehän on itsestään selvää että jos ei itse ole homo niin homous ei ole "mun juttu". Mutta VAIKUTTAAKO se jotenkin siihen miten suhtaudut ihmisiin, tai onko homoudessa jotain vastenmielistä sen lisäksi ettei se ole oma juttu? Onko niin, että ei haluaisi kuulla jonkun olevan homo, tai ei haluaisi homoa esimerkiksi näkyvään asemaan työpaikallaan tai valtiossa?

En ole ap mutta minuakin todella kiinnostaa mikä siinä homoudessa huolestuttaa tai ärsyttää, miksi se on erilainen asia ihmisessä kuin jos vaikka olisi innokas kissaharrastaja, tai kalju, tai 195 cm pitkä, tai asuisi Lapualla. Miksi juuri "homous" on ominaisuus joka tekee ihmisestä huonomman?

Eihän se ole keneltäkään pois jos joku on homo.

Ymmärrän negatiivisuuden silloin, jos taustalla on uskonnollinen vakaumus jonka mukaan homot ovat jumalallekin vastenmielisiä, ja merkki jumalattomasta menosta. Jotkuthan ihan tosissaan ilmeisesti uskovat, että jos Suomessa ei syrjitä homoja, niin jumalan epäsuosio kohtaa meitä ja menestymme maana huonommin (järjetön usko, mutta usko kuitenkin).

Mutta jos kyse ei ole jumalan sanasta niin MISTÄ??

Vierailija
9/72 |
29.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

homous, koska se on jotenkin outoa. Oudot asiat ahdistavat.

Suomessa on nyt joku ihmeellinen homojen oikeus -buumi. Homoliitoista tehtiin kirkon suhteenkin joku ihme show. Ihan kuin ihmisiä oikeasti kiinnostaisi homojen oikeudet, kun ei paljon kiinnosta naimisiin meno instituutiona enää nykyään. Kyse taisi olla vaan kirkosta eroamisesta johonkin syyhyn vedoten.

Tunnen homoja liike-elämästä ja myös parturi-kampaamoista sekä show-alalta. Pidän miltei heistä kaikista ihmisenä, mutta homous ällöttää. Minua ällöttää myös heteroystäväni, joka harrastaa "normiheteroseksiä", mutta pidän hänestä silti ihmisenä.

Vierailija
10/72 |
29.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Raivostui mulle, kun sanoin äänestäväni Haavistoa. Karjui, että kohta kaikki on homoja jos semmonen on maan johdossa esimerkkinä.

Mieheni sisko on lesbo, ja äitini tämän kuultuaan oli ihan järkyttynyt, että mikä niitten vanhemmilla on mennyt kasvatuksessa pieleen.

Olis kertoa vaikka kuinka esimerkkejä hänen homofobiastaan. Tietäisipä vaan, mikä tyttärensä on...

Vierailija
11/72 |
29.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ymmärrän negatiivisuuden silloin, jos taustalla on uskonnollinen vakaumus jonka mukaan homot ovat jumalallekin vastenmielisiä, ja merkki jumalattomasta menosta. Jotkuthan ihan tosissaan ilmeisesti uskovat, että jos Suomessa ei syrjitä homoja, niin jumalan epäsuosio kohtaa meitä ja menestymme maana huonommin (järjetön usko, mutta usko kuitenkin).

Mutta jos kyse ei ole jumalan sanasta niin MISTÄ??

Homot eivät ole Jumalalle vastenmielisiä, Jumala ja Jeesus rakastaa myös homoja.

Jumala ei vaan hyväksy Raamatun mukaan homoutta, homouden toteuttamista.

(Eikä Jumala hyväksy muitakaan syntejä ihmisessä, ja kaikki ihmiset tekevät syntiä, kuka minkäkinlaista. Synti on silti väärin ja vie kauemmas Jumalasta, ja siitä synnistä pitäisi pyrkiä pois ja tehdä parannusta, Jumalan avulla, jos/kun omat voimat ei riitä)

t. yks uskovainen

Vierailija
12/72 |
29.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta olen tuota julkihoumoutta vastaan. Sekin vielä menee että on homo ja sitä piilossa harrastaa, mutta kyllä Suomessa tämä on mennyt vähän liian pitkälle. Ja yllättävää on se, että nämä jotka haluavat homoille kirkkohäät ja adoptio-oikeudet ovat joko heteroparisuhteessa olevia tai lesboja. Usein homomiehet ovat järkeviä, eivät niin välitä siitä saavatko kirkkohäitä, eivätkä kannata samaa sukupuolta olevien adoptio-oikeutta jne. Ja he eivät myöskään koe itseään syrjityksi.

Vierailija
13/72 |
29.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta olen tuota julkihoumoutta vastaan. Sekin vielä menee että on homo ja sitä piilossa harrastaa, mutta kyllä Suomessa tämä on mennyt vähän liian pitkälle.

Kerro lisää! Mitä siitä seuraa, jos "menee liian pitkälle"? Jos sinulla ei oikeastaan ole mitään homoja vastaan, niin mitä haittaa siitä on, jos tiedät jonkun olevan homo (on julkihomo)?

En oikeasti ymmärrä, ja siksi tässä kyselen. Itsekin olen parisuhteessa elävä hetero, ja olen sukupuolineutraalin avioliittolain kannalla ihan vain yleisistä reiluussyistä. En näe mitään syytä miksi ei avioliitto voisi olla saman sisältöinen ja niminen kaikille ihmisille. En mitään syytä.

Ja ihan tosissani haluaisin ymmärtää mitä syytä ne vastustajat näkevät (paitsi sen uskonnollisen perustelun siis ymmärrän).

Vierailija
14/72 |
29.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä homofoobikkoja riittää tässä maassa. Varsinkin tuppukylien ilmapiiri on lievästi sanottuna kauhea. Mulla olisi roppakaupalla tarinoita homojen kohtaamista tilanteista, esim. erotetaan uskonyhteisöstä homouden vuoksi, uhkaillaan helvetillä ja eristetään seurakunnassa, turpaansa saaneita tiedän useita, kaikenlaista sosiaalista epäkorrektiutta sukulaisilta jne jne.

Homokammoisilla on yleensä seksuaalisuusongelmia itsellään. Kun näkevät homon, näkevät seksiä. Kun näkevät heteron, eivät näe. Ensimmäisen sitten tavalla tai toisella ahistaa näitä tyyppejä. Toki on sitten ihan puhtaita idiotteja, joilla aivotoimintaa ei juuri ole mutta vihaa riittää.

Vierailija
15/72 |
15.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos viereeni muuttaisi homo niin jos hän tarvitsisi apua niin auttaisin, kävisin kaupassa tai jotain muuta voisin kyläillä en osoittaisi vihaa enkä muutenkaan väheksyisi millään tavoin. Jos hän kysyisi suoraan mitä mieltä olen homoudesta antaisin kristilliseen arvomaailmaani soveltuvan vastauksen ja sanoisin sen sen synniksi yhtään häntä syyttämättä tai tuomitsematta. Kehoittaisin rukoilemaan Jeesusta että hän antaisi elämänsä Jeesukselle joka kyllä auttaa kaikissa asioissa missä ihminen apua tarvitsee. Jos joku asia on raamatun mukaan syntiä niin Jeesus on kaikkivaltias ja auttaa eroon niistä. Minulla ei ole varaa tuomita ketään jostain tietystä asiasta koska olen vajavainen itsekin ja lankean joskus asioihin joita kadun. EN siis ole mitenkään foobinen enkä vihaa ketään mutta kerron sen minkä raamattu opettaa. Jeesus ei tuominnut huorin tehnyttä naista vaan armahti mutta varoitti ettei tämä enää syntiä tekisi. Jumala on rakaus ja auttaa asioista eroon jotka ovat hänen sanansa vastaisia olivat ne mitä tahansa. Tästä ei saisi puhua koska vaikka moni homo kärsii tavastan niin Seta käskee olemaan ylpeä niistä eikä halua olla missään tekemisissä homoudesta eroon päässeen ihmisen kanssa. Aika merkillistä käytöstä.

Vierailija
16/72 |
15.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä aiemmista homokeskusteluista käy ilmi, että av-mammat ovat varsin homofoobisia

ahdasmielisiä miesvihaajia. Av-mamma vihaa jopa homomiehiä, koska mies.

Tulkitsen tämän niin, että homomiestä vihataan siksi, että sitä ei saa lompakoksi eikä käytettävissä raskautumiseen. Mutta palstan voimakkain tunne, on siis miesviha. 

Vierailija
17/72 |
15.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tykkää homoista, en tykkää naisellisista miehistä, se ärsyttää, saa oikein vihantunteita, vähän niinkuin ärsyttävä mainos. Ihmisinä en homoja vihaa.

Onkohan se kenties vähän samanlainen juttu kuin ihmiset ei pidä liian aidon näköisistä roboteista tai nukeista...

Vierailija
18/72 |
15.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="29.01.2012 klo 16:12"]

se muuten homofobiaa jos vaan ei tykkää ko. tyylisuunnasta eikä halua olla missään tekemisissä, vaan sanoutuu irti koko jutusta kun ei vaan ole oma juttu.

Vähän niin kuin en pidä myöskään polvisukkien käyttäjistä en halua jutella tms. olla tekemisissä henkilöiden kanssa joiden havaitsen niitä käyttävän sama on vielä niiden lattapohjakenkien käyttäjät... uggggg hyi että...

[/quote]

Ja mä en haluais olla tekemisissä tommosen kanssa. Onneks ei tarvii!

Vierailija
19/72 |
15.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="29.01.2012 klo 16:12"]

[/quote]

No minkäslaisten ihmisten kanssa haluat olla tekemisissä? Ja haluavatko kaikki olla tekemisissä sun kanssa?

Vierailija
20/72 |
29.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä homofoobikkoja riittää tässä maassa. Varsinkin tuppukylien ilmapiiri on lievästi sanottuna kauhea. Mulla olisi roppakaupalla tarinoita homojen kohtaamista tilanteista, esim. erotetaan uskonyhteisöstä homouden vuoksi, uhkaillaan helvetillä ja eristetään seurakunnassa, turpaansa saaneita tiedän useita, kaikenlaista sosiaalista epäkorrektiutta sukulaisilta jne jne.

Homokammoisilla on yleensä seksuaalisuusongelmia itsellään. Kun näkevät homon, näkevät seksiä. Kun näkevät heteron, eivät näe. Ensimmäisen sitten tavalla tai toisella ahistaa näitä tyyppejä. Toki on sitten ihan puhtaita idiotteja, joilla aivotoimintaa ei juuri ole mutta vihaa riittää.

Siksi mua nyt kiinnostaa tämä aihe. Ymmärrän minäkin tuon uskonyhteisöjen homofobian, koska homous Raamatussa kielletään. Jos siihen kerran uskoo, niin eihän sille mitään voi. Suurin osa suomalaisista kuitenkin on kirkkoon kuuluvia ateisteja, joten siksi en tajua, jos homoja inhotaan laajemminkin.

Mua kiinnostaisi kuulla näitä tarinoita ja sitä mikä niissä on takana. Etenkin homokammoiset voisivat itse kertoa, miksi homous pelottaa.

ap

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kaksi kaksi