Miten kysyn nätisti " MIKSEN SAANUT LAHJAANI" ?
Kuulin että minulle on järjestetty vauvan syntymän vuoksi keräys työpaikallani. Keräystä hoitava henkilö kysyi osoitettanikin(kahdesti, koska hukkasi sen kerran), aikoen lähettää minulle " jotain" . <tästä on jo kaksi kuukautta. Vauvani on nyt 4 kk;n ikäinen, mutta en ole saanut edes korttia...
Olisi ikävää jos he ovat keränneet minulle jotain, mutta lahja ei ole tullut perille, mutta miten tällaista voi kysyä? Ainakin itse toivoisin saavani tietää mikäli olisin itse lahjoittanut rahaa, mutta lahjansaaja ei olekaan saanut sitä..
Mutta olishan se noloa kysyä miksen ole saanut mitään...
Kommentit (22)
Voisitko tarjota työpaikalla jotain vauvan syntymän johdosta? Ja odottaa, ottaisko joku puheeksi mahdollisen lahjan. Tai olisiko sinulla joku läheinen työkaveri, jolta voisit kysyä, että onkohan töistä tulossa teille joku delegaatio?
Kysäise ohimennen joltakin toiselta että olet kuullut sulle järjestetyn keräyksen..?
Nyt asia on ajankohtainen, koska olen menossa käymään työpaikallani, ja ihmetyttää kun tämä keräyksen järjestäjä ei vastaa enää puheluihini vaikka olemme olleet ihan hyviä työkavereita... :(
Asun sen verran kaukana työpaikaltani, että pääsen vasta nyt käymään, joten sen vuoksi lahja aiottiin laittaa postitse. Keräyksen järjestäjä on pyytänyt meitä käymään, mutta nyt ihmetyttää suuresti, miksei hän enää vastaa puhelimeen...?
jos ei enää vastaa puheluihinkaan, niin jotain pakoilee tai häpeää
Vierailija:
jos ei enää vastaa puheluihinkaan, niin jotain pakoilee tai häpeää
vie sinä vastapainoksi sen tuleva beibi ;P
hävinnyt se lahja tms, tai sitten ovat vetäneet herneen nenukkaan??
Ainahan sitä vuosi nätisti sähköpostilla kysyä:
" Kerroit lähettäväsi minulle jotain postia, sitä ei ole vieläkään kuulunut, olisikohan posti hukannut sen? Kyselen tässä kun itse sen lähettämisestä otit aiemmin puheeksi.
Mutta sitten... Mitä väliä sillä on. Oletko niin lahjan perään, että viitsit alkaa moista edes ajatuksissasi kysymään. Jos lahja on ollut olemassa, niin on tainnut mennä parempaan tarpeeseen. Ja miksi edes haluaisit mitään työkavereilta, jotka vetävät välistä. Tai sitten mitään keräystä ei ollutkaan, sinua on vain vedätetty.
mitä lsahjoista, tärkeintä on kuitenkin lapsi!Vierailija:
Mutta sitten... Mitä väliä sillä on. Oletko niin lahjan perään, että viitsit alkaa moista edes ajatuksissasi kysymään. Jos lahja on ollut olemassa, niin on tainnut mennä parempaan tarpeeseen. Ja miksi edes haluaisit mitään työkavereilta, jotka vetävät välistä. Tai sitten mitään keräystä ei ollutkaan, sinua on vain vedätetty.
aika ikävää työkaverilta vetää välistä, kyllä minä ainakin haluaisin ilmoittaa asiasta muille työkamuille, niin oppii olemaan vedättämättä..
Ainakin itse haluaisin tietää jos olisin laittanut rahaa tällaiseen keräykseen, mikäli ne ovatkin menneet " hukkaan"
Mutta jos lahja on postiin tai muualle hävinnyt niin onhan se selvitettävä! Aika ikävä tilanne. Ota vain rohkeasti yhteys johonkin lähimpään tyltoveriin ja kysy nätisti juuri niin kuin jo joku neuvoi.
Kaikkea hyvää! Äläkä välitä näistä huutelijoista!
On se kumma kuinka avoimesti toiselle kuuluvaa lahjaa ei saisi odottaa lupauksesta huolimatta, ettei leimaannu heti ahneeksi. Kenelle se lahja ihan oikeasti sitten mukamas kuuluu, jos ei alkuperäiselle kenelle luvattu??
On tämä suomi kiero maa ja suomalaisilla outo tapa ajatella asioista, se paketti sille kenelle se kuuluu!!!!
vaan miettisin sitä, että työkaverit pitäisivät moukkana kun en kiitä lahjasta. Ja ikävän tilanteesta tekee se, ettei mitään lahjaa koskaan tullutkaan, josta voisi kiittää.
yks työkaveri on saanu lokakuulla vauvan ja nyt on vasta keräystä laitettu pystyyn... saapa nähdä, koska lahja viedään perille.. ehkä joskus keväällä
Toki olisi kivaa, kun asiat menisivät oikein, mutta ei tää elämä niin virheetöntä ole. Miksi sitten pitää aiheuttaa itselle stressiä niin turhasta asiasta kuin joku lahja. Joka haluaa ajaa mailmaan oikeudenmukaisuutta, niin keskittäköön energiansa tähdellisempiin kysymyksiin.
Iha ymmärrettävää, että ihmetyttää kun kerran lahjan kerääjä on sinullekkin " vihjaillu" , että lahja olisi ehkä tulossa. Ja kyllä minuakin kiinnostaisi jos ei sitten kuulunutkaan. Ihan periaatteesta!
Nykyään on niin paljo epärehellisiä ihmisiä, että oikeen raivostuttaa! Jos niin on käynyt, että lahjan kerääjä on vetänyt omaan taskuun niin on aika vähä-älyisen touhuja! Kysy vain rehellisesti joltakin mukavalta työkaverilta, ei se tässä tapauksessa ole ahneutta. Oikeudenmukaista vain!
En usko, että ko. tyyppiä kiinnostaa koko lahja ja sen sisältö! Asia rupesi varmaan vain kiinnostaa, kun tuli hämärää kuvioihin, siis jos tuli. Kuka tietää onko lahjaa edes vielä kerätty. Sinänsä kylläm pieni juttu.
Harmi ettei asia ole vieläkään selvinnyt. Ehkä on vain parasta antaa olla, ethän menettänyt yhtään mitään mitä sinulla olisi jo ollut.