Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Olenko ainoa, jolla on kuukautisten aikana myös ripuli?

Vierailija
04.02.2012 |

Kommentit (76)

Vierailija
41/76 |
27.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on sekä ummetusta että ripulia. Tuo ummetus on kamalinta, yrittää siinä sitten pusertaa kakkaa ulos kun on jo valmiiksi niin kovat kivut ettei tiedä miten päin olisi. Ja sitten saattaa taas hetkessä vaihtua ripuliin, joskus kun saa puristettua sen yhden kovan pökäleen ulos niin heti perään järjetön ripuli. Ja mulla ei ole oikeastaan koskaan kuukautisten ulkopuolella mitään ongelmia vatsan kanssa.

Vierailija
42/76 |
29.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

-

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/76 |
29.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et valitettavasti ole ainoa. Naiseus on vitun (sic) kuvottavaa. 

Vierailija
44/76 |
29.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäkin mietin teininä paniikissa, että onko endometrioosi jo tuloillaan, kun kuukautisten aikaan sattui alavatsan lisäksi jotenkin myös peräsuolen puolelle. Olisi ollut kiva, että joku olisi kertonut, että ripulointi/ilmavaivat ovat menkkojen yleisiä sivuvaivoja. Vatsa menee aina löysäksi pariksi ekaksi päiväksi ja turpoaa komeasti :/

Vierailija
45/76 |
29.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Silloin kun mun menkat alkaa, alkaa keho myös puskea löysää kakkaa ulos. Se onneks kestää vaan sen ekan päivän.

Vierailija
46/76 |
29.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

mulla on aina menkkaripuli, pahakin.

Vierailija
47/76 |
03.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

minulla se vaan vähän silloin,kun kuukautiset alkamas ja loppumas.nyt,kun antibioottikuuri justiin kun kuukautiset ruikku melkeen joka kerta.on niin.kun keltanen.vaikka precosa

Vierailija
48/76 |
10.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo, minulla myös maha toimii kuukautisten aikaan tavallista tehokkaammin (muulloin on ennemminkin kovalla). Välillä on ihan ripulia tai vähintäänkin joutuu käymään useamman kerran päivässä isolla asialla, mikä on miulle tosi harvinaista. Suolen tyhjentäminen tuntuu myös helpottavan alkupäivien mahakipuja ainakin hetkellisesti. Nuorempana, kun en vielä osannut yhdistää ripulia kuukautisiin, lähdin muutaman kerran kuukautisten aikaan kävelemään pidempää (muutaman kilometrin) matkaa, ja tietysti kamala kakkahätä yllätti puolimatkassa. Sinnittelin jotenkin kotiin, mutta molemmilla kerroilla pidätyskyky loppui juuri ennen pöntölle pääsemistä. Hätä tuntuu olevan suurin, kun apu on lähellä. Ekalla kerralla miulla oli vielä kiire kouluun, joten äiti joutui siivoamaan sotkun (olin siis jotain 12-vuotias eli kyse oli ehkä toisista tai kolmansista kuukautisistani). Toinen kerta tapahtui kai lukioiässä, ja siitä asti olen vältellyt pitempien matkojen kävelyä erityisesti kuukautisten alkuvaiheessa (olen siis nyt 35-v.) Olen aina luullut, että miun kroppa on jotenkin outo, mutta kiva huomata, että muillakin on sama vaiva ja että sille on jopa jokin syy :) Ja lisään vielä, että miulla on paha endometrioosi, mutta tuskin se vielä 12-vuotiaana oli kehittynyt, joten ripulointi ei varmaan johdu siitä.

Vierailija
49/76 |
10.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä, mutta minulla on endometrioosi

Vierailija
50/76 |
10.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et ole ainoa. Cuz I have it Too. delicious "

Vierailija
51/76 |
10.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla oli. Aivan karsea, kuten menkkavuotokin. Satuin hommaamaan kuukupin, jonka seurauksena ihan konkreettisesti tajusin vuotavani yhdessä päivässä enemmän kuin koko normimenkkojen vuoto pitäisi olla. Voitte arvata, pystyinkö sitä kuppia käyttämään kuin ihan viimeisenä tiputtelupäivänä... :( Kotona ei näistä asioista aikanaan puhuttu, olisi ollut ihan kiva jos olisi puhuttu, varsinkin kun tämä kulkee suvussa ja mutsi kärsinyt samoista vaivoista itsekin. Vasta päälle kolmikymppisenä uskaltauduin gynelle ja aukaista siellä suuni. Sain hormonikierukan ja elämä helpottui ihan uskomattoman paljon. Vuoto ei jäänyt kokonaan pois, mutta niukkeni tosi vähäiseksi ja mun elämänlaatuni parani todella paljon. Pois jäi myös ripuloinnit. Vieläkin on menkkakipuja ja maha löysällä just ennen menkkoja, mutta ei mitään entiseen verrattavaa veripaskahelvettiä. Mulle hormonikierukka on ollut ihan pelastus. Nykyään myös hemoglobiini erinomainen entisen ainaisen anemian rajalla huitelun sijaan.

Vierailija
52/76 |
07.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla alkoi tänään menkat ja samalla tuli ripuli kakkaa. Koko ajan pitää käydä vessassa.

Vierailija
53/76 |
23.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sama homma: aina menkkojen ensimmäisinä päivinä tulee paljon ripulia. Ja maha on ihan sekaisin, kipeä, päätä särkee ja verta tulee todella paljon. Inhottavaa yrittää jaksaa töissä. Työelämässä kun menkoista ja muista naistenvaivoista ei ole sopivaa puhua- johtuu varmasti siitä, että työelämässä työntekijän mitta on mies. Naisen on pyrittävä olemaan kuten mies, muusta ei puhettakaan.

Just parhaillan kovat menkkakivut ja maha pirun kipeänä töissä. On tää niin hienoa.

Vierailija
54/76 |
23.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo ja miehen miehen mielestä menkkojen aikaan oon hemmetin seksikäs. Just ei oo kyllä itellä kovin seksikäs kun joutuu pitään lähes vauvanvaipan kokoista sidettä housuissa.

Vierailija
55/76 |
23.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et ole ainoa.

Vierailija
56/76 |
23.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla lääkäri sano, että voi johtua endometrioosista ripuli, että usein sellaisilla on ripulia

Vierailija
57/76 |
23.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta tuntuu, että burana sen aiheuttaa minulla.

Vierailija
58/76 |
23.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on menkkojen aikaan jäätävä ummetus...

Vierailija
59/76 |
20.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juuri nyt ,menkat,ripuli,kivut. Nukuin kylpypyyhe haaroissa! Esivaihdevuodet...

Vierailija
60/76 |
08.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vanha ketju mutta,

Kierron vikat pari päivää nyt vesiripsa/märkäpuksu.

Tiä sitten mistä johtuu. Korona, ärtynyt suoli vai prostaglandiinit.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kaksi kaksi