Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Melatoniini-apu unentuloon?

Vierailija
28.12.2005 |

onkos kellään kokemusta ko. aineesta? Lääkäri määräsi sitä unettomuuteeni, tai siis siihen etten saa millään unta illalla. Saatn jopa 3tuntia pyöriä sängyssä ja miettia asioita. Kysin muiden asioiden ohella asiasta ja etten mielelläni unilääkkeitä ainakaan ota. Suositteli sitä ja sanoi itsekin käyttävänsä joskus kun menee rytmit sekaisin. Muutaman vkon päästä ois töihin menokin ja unen ois parasta tulla.

Onko aineesta ollut sivuvaikutuksia? vaikuttaako mitenkään reagointiin (ssi kun lapset itkee yöllä jne.)

Kiitän todella paljon jälleen kerran, täältä oon aina sanut monia vastauksia kyselemiini juttuihin

Kommentit (6)

Vierailija
1/6 |
28.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sanottiin että autistisella lapsella on melatoonia elimistössä vähän ja sen takia ei tarvi niin paljon unta. Nukkumaan meno on saattanut kestää 3 tuntiaki ilman lääkettä ja tuo lääke korvaa melatoninmäärän normaaliin. Meille se on auttanut tosi paljon. On annettu tunti ennen nukkumaan menoa niin nukahtaa heti sänkyyn. Sivuvaikutuksia ei ole lääkkeellä. En tienytkään että myös muut (tark.terveitä joiden melatonimäärän pitäisi elimistössä olla normaali) voi sitä kyseistä lääkettä käyttää.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/6 |
28.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

itsekän en ole ennen siitä kuullut muussa yhteydessä kuin naapurin vammaisen lapsen unensaantiin apuna kuten sulla ekana vastannut. Siksi kiinnostaakin tietää, onko muille määrätty. lääkräi suosii muutenkin " ei lääketieteellisiä" juttuja, kuten akupunktiota, jota itekin antaa. melatoniini hänestä luonnollinen vaihtoehto. Hmmm?

Vierailija
4/6 |
28.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulle määrättiin sitä myös univalverytmin sekaisuuteen. Nukun alkuyöstä vissiin aika kevyttä unta ja näen silloin tällöin harhoja " unissani" , muistan kuitenkin tilanteet aamulla ja ne tuntuu yöllä todellisilta. Lääkäri arveli minulla olevan melatoniinin tuotannossa häikkää. En kyllä ikinä hakenut lääkettä apteekista.

Vierailija
5/6 |
28.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen käyttänyt sitä lähinnä aikaeroista toipumiseen ja erittäin harvoin ehkä 1 kerran kuussa univaikeuksiin. Ota tunti ennen nukkumaan menoa. Mitään sivuvaikutuksia tai ongelmia en ole lääkkeessä havainnut. Minulla se toimi ihan yhtä hyvin kuin joskus käyttämäni unilääke.

Vierailija
6/6 |
28.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

mulle lääkäri käski ottaa 3t ennen! Netistä kans luin että noin tuntia ennen. Noh häätyy kokeilla kunhan ensin ne saa. Apteekkari valmistaa/sekoittaa ne itse kapseleiksi ja siksi menee aikaa ellei satu oleen varastossa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän seitsemän kuusi