Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kumpi tienaa paremmin- sinä vai miehesi?

Vierailija
16.06.2008 |

Kumpi puolisoista on teidän perheessänne hyvätuloisempi?

Miten se vaikuttaa perhe-elämäänne?

Kommentit (21)

Vierailija
1/21 |
16.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuloeroilla ei olisi niin paljon väliä, ellei mies olisi myös sata kertaa tuhlaavaisempi kuin minä. Nykyisellään vähän rassaa parisuhdetta.

Vierailija
2/21 |
16.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eihän mies sitä myönnä että asia sitä häiritsisi, mutta tilastot silti näyttävät että on parisuhteen ennusteelle huono asia jos nainen tienaa enemmän.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/21 |
16.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kysyy ap.

Vierailija
4/21 |
16.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

voi mitään komplekseja tulla. Minä tuon rahan taloon ja mies hoitaa kodin:)

Vierailija
5/21 |
16.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole tuntunut miestä häiritsevän. Hän ymmärtää tilanteen koska ei ole itse samalla tavalla urasuuntautunut kuin minä, vaikka ihan hyvin onkin menestynyt. Meillä on molemmilla sen verran hyvät tulot että jaamme yhteiset menot suht tasan ja silti saamme molemmat kuukausittain reilun summan rahaa säästöön. Minä jonkin verran enemmän, mutta mies on muutoin säästäväisempi, eli hän saa pienemmistä tuloista suhteessa enemmän säästöön. Ei näet osta kallista kosmetiikkaa tai jakkupukuja. :-) Uskoisin että yhteisten kulujen tasan jakaminen helpottaa miehen oloa ja tämä onkin ollut hänen ehdotuksensa.

Olemme myös olleet erittäin tyytyväisiä tähän tilanteeseen, koska se on mahdollistanut meille molemmille riskejä uran/työn/opiskelun/sapattivapaan jne suhteen, kun voimme olla varmoja siitä että toisenkin tuloilla pärjää.

Vierailija
6/21 |
16.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

pikkuhiljaa ero on tasoittunut miehen päästyä vaativampiin hommiin mutta edelleen eroa on hieman minun edukseni. Eipä ole kummemmin vaikuttanut perhe-elämään.

Vierailija
7/21 |
16.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta ei sillä ole mitään merkitystä, oma palkkani on miltei sama.

Vierailija
8/21 |
16.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta on ollutkin työelämässä paljon kauemmin kuin minä. Jos oltaisiin oltu yhtä pitkään, ei palkat välttämättä hirveästi eroaisi. Eipä sillä varmaan kovin suurta merkitystä ole. Kumpikin maksetaan varmaan suhteessa aika lailla saman verran. Mies maksaa asumisen ja autoihin liittyvät jutut ja yleensäkin "miehiset" kulut, kuten elektroniikan. Mä taas kaiken lapsiin ja kotiin liittyvän. Ruoat maksetaan kutakuinkin vuorotellen.

Vierailija
9/21 |
16.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikä tosiaan syö miestä. Pikemminkin rohkaisee pyytämään palkkaa lisää ja tykkää, että jokainen penni on kotiinpäin. Miksi ihmeessä mies olisi kateellinen puolisonsa palkasta? Eikö se ole kivaa, jos toinen osapuoli tienaa hyvin ja pystyy tukemaan perheen elämää itseä paremmin?

Varmaan jotkut pieniegoiset miehet saa tuostakin stressiä, muttei ainakaan kukaan tuntemani mies. Äitinikin tienasi töissä aina hiukan enemmän kuin isä ja nyt saa eläkettäkin pari satkua enemmän ja isälle sopii tuo mainiosti.

Vierailija
10/21 |
16.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

tienaan minä paremmin. Eikä kyllä haittaa miestä yhtään. Meille on sama kuka sen rahan taloon tuo, kunhan joku tuo.

Vierailija
11/21 |
16.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten sen pitäisi perhe-elämään vaikuttaa? Ei vaikuta mitenkään - yhteiset on rahat ja yhtä kovaa väännetään duunia, vaikka toisella onkin parempi palkka. :o)

Vierailija
12/21 |
16.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

meidän ei tarvinnut pohtia kumpi jää kotiin hoitamaan lapsia eli minä jäin.

Vierailija
13/21 |
16.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen naisvaltaisella alalla. Palkka pysyy vuodesta toiseen lähes samana, ero miehen palkkaan kasvaa koko ajan.

En pysty koskaan saamaan miestä kiinnin palkkakehityksessä ja minä olen meistä se korkeammin koulutettu :/

Vierailija
14/21 |
16.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja jos tuntipalkkoja ruvetaan laskemaan, jään kyllä jälkeen huimasti. Mies opettaa yliopiston kielikeskuksessa, lomat on pitkät ja opetusta kohtuullisesti.

Mulla on paremmat mahdollisuudet palkan suureenkin nousuun vuosien varrella, mutta samoille tuntipalkoille tulen tuskin koskaan pääsemään mieheni kanssa. Molemmilla akateeminen tutkinto (tai minulla 1,5 ja miehellä 2 kpl).

Vierailija
15/21 |
16.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

(tai itse asiassa siten, että mieskin voi halutessaan jäädä hoitovapaalle)

Vierailija
16/21 |
16.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

... tienaan nyt enemmän. valitettavasti minunkaan palkka ei ole kovin iso. en saa kysytyksi palkankorotuksia ym. ja juuri katsoin ammattiliiton lehdestä, että vastavalmistuneellekin suositeltu palkka on 500 euroa korkeampi kuin mitä minä saan vaikka olen ollut työelämässä seitsemän vuotta. no, toisaalta menonikin ovat pienet eli ei asia käytännössä niin haittaa.

mieheni tienaisi enemmän kuin minä, jos hän tekisi koulutustaan vastaavaa työtä. hänellä on otsaa pyytää enemmän palkkaa. vaan miestäni eivät taas motivoi ne hommat, mihin hän koulutuksen hankkinut. niinpä hän tekee työtä, joka sattuu olemaan intohimonsa, vaikka tulot siitä työstä on aika minimaaliset. vaan olemme melko onnelliset näin, ei palkalla ole merkitystä, jos perusjutut saa hommattua eikä ole tuhlaavainen henkilö, joka nauttii vain kuluttamisesta.

M

Vierailija
17/21 |
17.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

tienaa n. 2000 € enemmän ja maksaa suurimman osan perheemme kuluista.

Minä taas laitan omasta palkastani enemmän yhteiselle säästötilille, josta otetaan rahaa esim. remonttikuluihin ja isompiin hankintoihin.

Eipä tuo perhe-elämään mitenkään vaikuta.

Vierailija
18/21 |
17.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies ei halua tehdä töitä joten sitä ei syö lainkaan se, että minä elätän perheen. Mies ei siis tienaa mitään.

Vierailija
19/21 |
17.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle tulee kotihoidontuki, lapsilisät ja asumistuki. Miehelle pelkkä työmarkkinatuki.

Vierailija
20/21 |
17.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta minulla on aina enemmän tilillä rahaa. Pakolliset kulut maksetaan puoliks,mut miehellä kalliimmat harrastukset

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kolme kaksi