Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Käytiin lounaalla Rossossa: Siellä oli vammaisruokailijoita!

Vierailija
28.12.2005 |

Minusta voisivat ajatella muiden viihtyvyyttä, ruoka valuu suusta, ei kiva katsoa :(

Onko pakko juuri lounasaikana syödä, kun kaikki pöydät on täynnä eikä pääse selkä niihin päin?

Pahoitin mieleni, kun ruoka oli hyvää, mutten oikein osannut siitä nauttia.

Kommentit (44)

Vierailija
21/44 |
28.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Helppo on puhua kauniisti ja ymmärtävästä, kun ei edes ole tietoa, minkälaisia ko. " ruokailuhetket" voivat olla. Terveisiä vaan Rinnekodista!

Terveisin kehitysvammaohjaaja, kehitysvammaisen lapsen äiti

Vierailija
22/44 |
28.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Minusta voisivat ajatella muiden viihtyvyyttä, ruoka valuu suusta, ei kiva katsoa :(

Onko pakko juuri lounasaikana syödä, kun kaikki pöydät on täynnä eikä pääse selkä niihin päin?

Pahoitin mieleni, kun ruoka oli hyvää, mutten oikein osannut siitä nauttia.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/44 |
28.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Emmäkään halua nähdä suusta valuvaa ruokaa ja limaa enkä eläimellistä mölinää ravintolassa. Minä olen MYÖS maksava asiakas.

Vierailija
24/44 |
28.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tosiaan minäkään haluaisi ruokahaluani menettää, mutta eihän heitä voi ravintolaan tulemasta kieltää..

Vierailija
25/44 |
28.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Emmäkään halua nähdä suusta valuvaa ruokaa ja limaa enkä eläimellistä mölinää ravintolassa. Minä olen MYÖS maksava asiakas.

Vierailija
26/44 |
28.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me syötiin aina samaan aikaan, kehitysvammaiset tosin sitten liikkuivat muuten omissa porukoissaan hoitajien kanssa. Heitä oli ehkä 6 tai 8. En mä muista, että se olisi ollut jotenkin niin kamalaa.

Sama kun olin lapsena hoitopaikassa, yksi lapsista oli kehari. Enkä mä muista siinäkään mitään erityisen vastenmielistä.

Kai se on silleen, et kun johonkin kasvaa, se ei tunnu niin karsealta. Eli mun elämässä kehitysvammaisuus on aina ollut läsnä, siis osa elämää: toiset ovat kehitysvammaisia, toiset eivät, toiset ovat typeryksiä ja heille ei muuten sitten auta yhtään mikään!

Vierailija
27/44 |
28.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toisaalta jos käyt Rossossa, niin ehkei tiemme kohtaa...

Vierailija
28/44 |
28.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

No en mä niin ajattele etteivät saa siellä olla tms. mutta ruokahalu menis ja vaihtaisin kiireesti paikkaa

Vierailija
29/44 |
28.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tottahan se on, että sellaista on ikävä katsella, varsinkin karaistumattoman, mutta jokatapauksessa myös vammaisilla on täysi oikeus olla ravintolassa. Jos heidän läsnäolonsa häiritsee, on itse hakeuduttava muualle ja vähän mietiskeltävä omia asenteitaan, edes hetken verran. Se voisi olla ihan hyödyllistä, vaikka ei aina niin mukavaa :) Meille " terveille" on kuitenkin niin moni asia itsestään selvää, mikä vammaiselle ei ole.

Vierailija
30/44 |
28.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Keskityn omaan syömiseeni enkä katsele miten muut syö

Vierailija
31/44 |
28.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tai siis en minä ainakaan tunne ketään, joka voisi oikeasti ajatella tuolla tavoin, mutta en kyllä lounastakaan missään Rosson tapaisessa pizzapaikassa!

Vierailija
32/44 |
28.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei kai se ihmisarvosta ole kiinni jos mua ällöttää jonkun ulkonäkö ja käytöstavat/maneerit ? Se on kai mun ongelma....

Yhtälailla niiltä vammasilta voi mennä ruokahalu jos näkevät mut siellä raflassa !!?? Eikä se mun ihmisarvoa alenna mitenkään =)))

Vierailija
33/44 |
28.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis menkää itseenne ihmiset. Vaikka aloitus olikin provo, niin moni näyttää myöntelevän.

Mietippä, jos itse vaikka halvaantuisit tms, jolloin ruokailu ja oman ruumiin hallinta ei olisi helppoa/mahdollista. Haluaisitko maata loppuikäs 4 seinän sisällä? Hoitajatkaan eivät viitsisi syöttää sinua koska sä kuolaat, etkä osaa syödä kunnolla. Kuole sitte nälkään.. =(

Hyi teitä ihmiset!! Yrittäkää jo ymmärtää ettei kaikki ole samanlaisia ns.normaaleita. Vai mitä se normaalius nyt onkin??!! Syö itte kabinetissa, niin et nää jos joku kuolaa..

Vierailija
34/44 |
28.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksei kaikkia vammaisia voi lukita laitokseen?

Että kehtaavatkin kulkea normaalien ihmisten

joukossa!

Näinkö todella ajattelet?

Armoa ap, säästä meidät mielipiteiltäsi... :(

Vierailija
35/44 |
28.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt täällä kyllä parjataan vammaisia ja rajoitetaan heidän oikeuksiaan mutta annappa kun joku puhuu negatiivisesti omasta vammaisesta perheenjäsenestään/sukulaisestaan tai on jopa vailla aborttia vammaisesta lapsesta kuultuaan.

Kylläpä hyökkää täydellisten naisten kerho esille omine täydellisine ja suvaitsevaisine mielipiteineen tuottamaan pahaa mieltä kuin hyeena lauma.

Provo tai ei, osoittaa aloittajan pienuuden ihmisenä...

Vierailija
36/44 |
28.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Kaikilla on oikeus syödä, mutta miksi lounasaikaan!? En minäkään vie huutavaa vauvaa alemyyntiruuhkiin, joku huomaavaisuus voi olla.

ap

Jos ap tai joku muu " vetää herneen nenään" , niin siitä vain!

Minulla on ollut Stockan Hulluillä päivillä tuplarattaat ja

2 alle 2,5 v:tä lasta. Hyvin meni, vaikka ehkä joku

järkyttyikin syvästi. ;)

Vierailija
37/44 |
28.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ihan jaksa uskoa, että kunnon ammattilaiset antaisivat moisia kommentteja. Vai onko todellakin niin, että suomalainen kansa on näin käsittämättömän suvaitsematon? Ilmeisesti pakko on uskoa.

Olin itse raskausaikana esikoista odottaessani töissä ulkomailla eräässä suositussa turistikohteessa ja tapasin päivittäin kymmeniä vaikeastikin vammaisia. Sen näkeminen sai raskaana olevan mielen välillä sekaisin ja aloin todella arvostaa terveyttä. Olkaa kiitollisia, että saatte itse olla terveitä, mutta antakaa myös vammaisille ihmisarvoinen elämä ja oikeudet!

Vierailija
38/44 |
28.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

niin en todellakaan haluaisi, että minut vietäisiin ravintolaan syömään lounasaikaan. Joku ihmisarvo on mielestäni vammaisellakin!

Neljän seinän sisään en tietenkään haluaisi jäädä, mutta haluaisin kuitenkin, että en joutuisi vammaisenakaan tekemään sellaista, josta joutuisin tuntemaan oloni noloksi.

Vierailija
39/44 |
28.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

en todellakaan ole ennakkoluuloista vapaa. Mutta minulle ei tule vähäisimmissäkään määrin mieleen edes toivoa, että nämä minua häiritsevät EPÄNORMAALIT pysyisivät poissa silmistäni. Heillä on oikeus siinä missä kaikilla elää, liikkua ja näkyä.

On minun henkilökohtainen ongelma, jos kun vaivaannun heidän läsnäolosta. Minun ongelmani, jota voin sitten vaikka kotioloissa tai hyvälle ystävälle purkaa, että taas olin niin ennakkoluuloinen ja erilaisuudenpelkoinen.

Vierailija
40/44 |
29.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

kysyn, minkä ihmeen takia te tuijottelette ravintolassa niihin naapuripöytiin? Minua inhottaisi, jos huomaisin viereisessä pöydässä lounastavan henkilön istuvan tuijottamassa minua, kun syön. Ja minä sentään syön siististi.

Jos olette yksin syömässä lukekaa vaikka lehteä tai jos olette seuralaisen kanssa, miksi ette keskittyisi heihin?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kolme kolme